Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik wil ook shoppen,maar moet nog 3 kilo kwijt....dus even geduld hebben.

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Kom ff klagen, wat een baggernacht. Ze kwam om 2 uur en 6 uur en is nu al een uur aan het mopperen, met tussenpozen dat ze op mn borst slaapt. Op zich is dat nog te doen, maar ze doet wel 3 kwartier over de fles en laat dan 20cc staan, ook als we niet aan de borst hebben geoefend. Zal aan de LK eens vrsgen of dat met elkaar te maken heeft of niet, want ze moet wel genoeg binnen krijgen. Nu valt ze gewoon halverwege de fles in slaap en moet ik haar wakker maken om de rest er met moeite in te krijgen. En na die fles moet ik ook nog kolven. Ben echt gesloopt nu
    Maar moet naar de gyn vanmiddag, dus zou fijn zijn als ze 10 uur 2 uur komt, moet daar om 15.50 zijn.
    Ben dus best moe en nou komt er om 11 uur visite. Die visite is werkloos en zou lekker de hele middag op de thee komen, maar zal wel zeggen dat ze niet te lang kan blijven.

3. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Goedemorgen,

Zo, ben al bij mijn zus om op te passen. Kwart over 7 er uit gegaan, twee kids eten gegeven en aangekleed en om half 9 kon ik eindelijk weg, nog een heel karwei :D Maar t is weer gelukt! Zo bij mijn andere zus koffie drinken met de drie kids!

Sahi: ik heb 2 weken geleden ook al zo'n dagje gemaakt hier, dus komt goed vandaag ;) Kan wel vanavond mee blijven eten, dus hoef thuis niks meer te doen als ik thuis kom, kan gelijk op de bank :D Gezellig dat geklets van de kleine meid hè! Jammer dat de nacht zo slecht ging!

Misja: het was zeker super gezellig, eindelijk Joël in het echt kunnen bewonderen! Gaan we zeker overdoen deze 'date' :)

Suus: fijn dat je zo'n goed gevoel had bij de gastouder!!

Hier een redelijke nacht gehad, hij sliep om half 12 en werd om half 5 wakker. Op zich al netjes, maar ik had echt nog geen zin om de fles te geven, nog een half uur in zijn wieg laten mopperen, de hele tijd de speen er in gedaan. Toen heb ik hem tussen ons in gelegd en daar heeft hij nog geslapen tot kwart voor 7 ongeveer, dus heeft hij om 7 uur de eerste fles van vandaag gehad!

4. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Hier een heerlijke nacht gehad! Cristian kwam maar één keer! Heb zelfs mijn lief kunnen laten slapen, zodat die weer wat uitgeruster zou zijn!

Cristian heeft nu wel super veel plasluiers en ook echt heftig. Maar ja, zal wel normaal zijn, hij groeit, eet meer, dus er moet ook meer uit, nietwaar?

Straks lekker weer even wandelen en om 15h komen er een oom en tante van me op bezoek. Zijn dinsdag aangekomen, verblijven in Marbella (haha, populaire plaats), vind 't erg leuk dat ze hun neefje komen bewonderen!

@altijdvrolijk: lol Ik geloof toch niet dat ik ooit zo'n schort wil dragen! Die draagdoek ziet er wel heel praktisch uit! Die is ook voor borstvoeding, heel handig!

@Sjoon: Wauw! Wat super goed van Chiel! Kan me voorstellen dat jullie trots op hem zijn!

@Sahi: Balen van je rotnacht... Enne... De girasol? Dat klinkt als een merk dat ook in Spanje te krijgen moet zijn. Ik ga eens googlen!

@suus: Oh die bykay had ik via draagdoek.nl gevonden! Die kan ik ook in Spanje krijgen! Ziet er inderdaad handig uit!

Nou, ik ga ff bankhangen! Tot later!

Liefs,
    Caroline

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Suus, ik hoop dat jullie eruit komen welke gastouder het wordt.

Sahi, wat vervelend dat het fles drinken nu minder gaat. Ben je daar weer over aan het piekeren. Hopelijk blijft het bij een dagje en gaat morgen alles weer beter.

Gejanne, veel plezier met oppassen!
    Mooi kunnen rekken die fles!

Caatje, fijn is dat hè, als je je man soms even kan laten slapen.
    Succes met het uitzoeken van een draagdoek!

Altijdvrolijk, veel plezier met shoppen.

We geven dus zes flessen op een dag, maar doordat ze nu een beetje een ochtendritme krijgt, kom ik niet goed meer uit. Om goed uit te komen 'moet' ik elke drie uur een fles geven, maar soms slaapt ze dan nog. Ben aan het twijfelen om haar dan wakker te maken? Overstappen naar vijf flessen en dan meer per fles geven zien we niet echt zitten. Zeker omdat ze nog best wat spuugt en dan met meer voeding zijn we bang dat dit weer erger wordt.
    Schema nu;
    7.00 uur
    10.00 uur
    13.00 uur
    16.00 uur
    19.00 - 19.30 uur
    22.30 uur
    Elke keer 120/4cc + 1 schepje nutriton

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    en net als ik advies/hulp wil vragen, drinkt ze in een kwartier de fles leeg. Ze had blijkbaar trek en gisteren en vannacht niet zo...
    scheelt weer, want nu heb ik kunnen kolven voor de visite er is.

caatje: plasluiers zijn alleen maar goed hoor! Dat betekent dat hij genoeg vocht binnen krijgt!

gejanne: dat scheelt, dat ze voor je kookt. veel plezier hoor!

Zeehondje: hmm weet t ook niet zo goed, hier drinkt Yanna in ieder geval 6 x 120 cc en daar doet ze het dus over het algemeen prima op. Krijgt Sophie niet op verzoek? Want van schema's weet ik niet zo veel...
    en gisteren en vannacht had ze blijkbaar even niet zo veel trek.

suus: maakt die 3 kilo zoveel verschil? Bij mij hiet, haha! Maar heb het idee dat ik wel wat forser ben dan jij ;)

altijdvrolijk: lekker dat er nu een ritme in zit, maar wel balen van die vermoeiende nacht. Zal vanzelf wel beter gaan, die nachten, 3 weken is nog heel jong ;)

@opvang: Yanna gaat 2 dagen naar het KDV en 1 dag bij een vriendin en 1 dag bij de moeder van die vriendin (surrogaat oma, haha, ben daar praktisch kind aan huis geweest vroeger).
    Vind ik wel fijn, want 4 dagen KDV had wel veel geweest.
    En als mijn moeder weer in rustiger vaarwater zit (ze is vorig jaar gescheiden), dan wil ze ook wel een oppasdag, maar nu nog even niet.

nou, hier gaat het dus weer een beetje, al moppert ze nog wel. Zo visite en vanmiddag gyn, dus kom hier denk ik vanavond weer buurten.

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oeh,wat ben ik trots op mezelf....net alleen gedoucht met Linn.Voor velen van jullie niets bijzonders,maar voor mij een hele prestatie.Durfde dat eerst niet.Maar ging hartstikke goed!Scheelt vanavond weer een heel gedoe.

Sahi,dat gaat goed...jippie!Ik weeg nu 68 kilo bij 1.68,dus ben gemiddeld.Maar die 3 kilo maakt wel uit met broeken,die zitten dan te wijd.

Zeehondje,hoe zwaar is ze nu?Maar misschien eens een fles proberen met 10 cc extra,als ze meer spuugt,dan stop je ermee.Dan heb je het geprobeerd.

8. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Hallo, ik besta ook nog :p...

Dus, een beetje druk hier. Tibbe slaapt steeds beter en sinds we medicijnen voor hem hebben voor de reflux hebben we een ander kindje. Hij spuugt nog evenveel maar het doet niet meer zeer. Wat een heerlijkheid! En met mij gaat het ook steeds beter. Omdat ik zo blij dat ik eindelijk weer op pad kan, ben ik dus erg veel weg. Ik voel mijn enkel nog wel behoorlijk als ik lang loop en sta en mijn rug is het er ook niet altijd mee eens maar het gaat echt steeds beter gelukkig.

Kaatje, ik heb ook een By Kay. Ik ben echt heel tevreden er mee.
    Mijn zus gebruikt vaak een hydrofiele luier om te voeden. Die stopt ze achter haar BH-bandje en dan hangt ze die over haar zoontje heen. Niemand die iets ziet en hij is afgeschermd van alle prikkels en kan goed drinken. Is misschien ook nog een idee.

Zeehondje: dat dilemma van de 6 flessen en spugen hadden wij ook. We hebben toen de flessen toch opgehoogd en zijn nu net naar vijf flessen gegaan. Het spugen werd/word toen niet erger. Je zou het eens kunnen proberen. Wel merken we bij Tibbe dat hij heel wisselend zijn flessen leeg drink. Heel vaak laat hij toch zo'n 50cc staan. Aangezien hij goed groeit maak ik me er verder niet zo druk over.

Zo nu op weg naar het CB voor controle en prikjes. Gelukkig hebben we een erg relaxed CB. Zo fijn!

Suus, goed zeg...dat durf ik niet, alleen douchen met Tibbe. Hij gaat eigelijk elke keer in de tummytub.

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    suus: dat durf ik ook nog niet hoor, alleen douchen met Yanna.

princi: ow ook al reflux, bah! fijn dat het nu beter gaat!

ben nu aan het kolven, Yanna moet nog de fles en moet om 15.15 weg. visite blijft altijd langer hangen dan gepland...

10. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Succes bij de gyn Sahi!

Princi,wat fijn dat de medicatie aanslaat!

Linn heeft zowaar 3,5 uur geslapen.Dat heeft ze nog nooit gedaan overdag....maar jeetje,wat lekker!Ga elke dag met haar douchen ;)

Kon helaas niet de bovenverdieping doen,want Tess sliep.Wel even de kamer gedaan.Vanavond nog even de wc en de was doen,dan zijn we weer klaar voor vandaag.

11. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden

hier terug van de kinderfysio en mijn vermoeden was juist .. lisa heeft een afgeplat hoofd .. maar nog erger .. het is niet meer a-symetrisch.. en dat is wat ik nou vreesde
    ben !#&^$%! al sinds ze 2 weken is hulp aan het zoeken en nu is het al zo ver ... en niemand
    veel tips gehad en wat anders moet en dat doen we dus ook .. dan kijken of dat helpt en anders een correctiehelm ..
    maar goed eerst andere dingen proberen
    volgende week gaan ze een mal maken van haar hoofd om exaxt te kijken hoe erg het is

nou ik ben ff erg boos en verdrietig hoor ... vind het sneu en baal er van

gaat vast wel goed komen daar ben ik erg positief in maar als de fysio er ook van schrikt bij zo'n jong kindje al zo vervormd is toch echt niet leuk
    je ziet echt al dat haar oren en wangen niet meer gelijk zitten

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    even mn gal spuwen dames.
    ik ging al naar de gyn met de bedoeling om mijn klacht te vertellen rondom nazorg en borstvoeding.
    Dit heb ik kunnen zeggen, ze betreurde het, maar zei verder niks erover. ze vroeg me hoe ik me voelde, prima. nou, dan was er geen reden om mn bloeddruk te checken en mn lidteken te bekijken.
    dat vond ik al vreemd, maar het ergste komt nog: ze vond 6 weken te vroeg om een spiraal te zetten! dat mag pas met 10 weken. ze betreurde het dat ik verkeerd geinformeerd was en stuurde me daarna weer naar huis.
    ze wilden nog een vervolg afspraak maken, maar dat heb ik niet gedaan. ik hoop heel erg dat kmn huisarts ook een spiraal mag zetten.
    totaal flabbergasted stond ik buiten, ik ben furieus!
    morgen bel ik de vk, huisarts en zorgverzekering en het liefst ga ik niet meer naar dat ziekenhuis toe. wat een belachelijke vertoning zeg!
    maar helaas is de hele regio hier dezelfde organisatie met ziekenhuizen, dus heb ook niet echt alternatieven als er iets is.
    morgen bij de huisarts dus vragen om advies, bloeddruk laten meten en hopelijk spiraal zetten...
    en ik ga de vk op het ziekenhuis afsturen, die was al boos over het borstvoedingsverhaal.

suus: heerlijk dat Linn zo lang geslapen heeft.
    emma: nou gadver, lekker mosterd na de maaltijd.
    nu weet ik er niet zoveel van, wat houdt het in als het niet a-symmetrisch is?

Yanna ligt te brullen, ze blijft er bijna in, maar zit nog te kolven. denk dat ze voelt dat ik boos ben, want ze begon in de auto naar huis al...

13. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Emma, weet niet of je terug leest, maar ik had gisteren ook een berichtje gepost over Jarno zijn afgeplatte hoofd. Hij was ook nog erg klein toen we het ontdekten en hoe eerder hoe beter. Zijn oren stonden ook niet meer op gelijke hoogte en met de juiste middelen kan er heel veel veranderen, komt vast goed!

14. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Raar hoor Sahi, hoe het ziekenhuis handelt! Idd ook al vreemd dat ze niet eens de moeite namen om je bloeddruk en litteken te kijken. Kan me voorstellen dat je er een nare smaak aan overhoudt.

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Sahi meis dikke knuffel
    Wat belachelijk dat ze zo kortaf waren
    Ik heb niet eens een nacontrole gekregen... Helemaal stom ! Was niet nodig volgens het zh en dat na een heftige bevalling en via de pop-poli gelopen.. Nouja dan niet he..

En a-symetrisch betekend dat de verhoudingen in het gezicht niet meer kloppen !! De oren zitten niet meer even hoog en een verder naar voor dan de ander en,zo ook met haar wangen ..
    Zo kan ze later geen hollands next top model worden hihi
    Maar is wel ernstig want tuurlijk wil je dat het gezicht van je kindje "normaal" is

16. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    Oh was dat bij,jarno ook al... Ja erg schrikken maar we zijn er idd vroeg bij
    Wel door ons zelf want het cb en de ostheopaat doen er niks mee..
    En vandaag dus gelijk gekregen :x helaas
    Maar ze ligt nu in een zijliggingskussen.. Box anders opgesteld .. En zo nog meer dingen !!

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@emma: heeft de osteopaat niet geholpen met het afgeplatte hoofdje??
    Wat ontzettend jammer, hier heb ik een super fijne en goede osteopaat gevonden. Bij chiel had het toen wel geholpen om hem van zijn voorkeurshouding af te krijgen, waardoor hij ook een enorm afgeplat hoofd had gekregen.
    Daarna was meneer helaas met zijn handjes onder zijn achterhoofdje gaan slapen, met als gevolg een afgeplatte achterkant. Waardoor meneerbdus wel een redressiehelm kreeg. En ik moet eerlijk zeggen, ik ben zo blij dat we dat gedaan hebben, want je ziet er nu niks meer van.

18. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Wat raar dat ze het op het CB niet gesignaleerd hebben, bij Jarno destijds wel. Dat is voor mij juist een reden om er toch naar toe te blijven gaan. En het zijliggingskussen gebruikten wij idd ook, in het begin ook in de box enz. Maar is altijd vervelend, je moet extra alert zijn, later (na een jaar) is er niks meer aan te veranderen. Dan nu maar wat extra aandacht voor jullie meisje! Ik duim voor jullie dat ze geen helmpje hoeft!

19. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    emma: zo dat is niet niks dan! Komt dat wel weer goed?

ik merk dat Yanna ook graag op haar rechterzij ligt, maar hoe zie je dat het een probleem is? En dat het hoofdje gaat afplaaten?
    dikke knuffels voor jullie!

merk dat ik echt uit mn doen ben van het ziekenhuis gedoe, gewoon om de manier waarop... Jammer dat ik 's avonds niet kan bellen...

20. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    @zeehondje: ja, dat was echt fijn. Mijn lief is veel minder goed uitgerust door die gebroken nachten. Had het dus wel verdiend! :D

@Sahi: hihi ja, dat dacht ik ook wel, dat plasluiers goed waren! Verbaasde me er alleen over dat het ineens zoveel meer is... Maar ja, dat zal wel logisch zijn, met zijn groei! Hoe gaat het nu trouwens met de voedingen? Al verbetering? :(

Jeetje, wat vreemd van het zh! Vervelend dat je je nu zo rot voelt, hoop dat je ha kan helpen meis! Dikke knuffel voor jou!

@suus: oeh! Kan me voorstellen dat je trots op jezelf bent! Ik heb dat ook nog niet gedaan, lijkt me heerlijk, maar ook heel eng! Fijn dat het zo goed bij je ging! :D

@Princi: Leuk je weer ff te "zien" en fijn dat het zo veel beter gaat nu! Qua draagdoek, heel eerlijk, een hydrofiel luier zie ik niet zitten. Ik wil zo'n draagdoek voornamelijk om buitenshuis te gebruiken en dan vind ik het dus wel leuk als ie er ook een beetje mooi uitziet! :) ;)

@Emma: Jeetje meis, wat klote! Kan me voorstellen dat je daar verdrietig van bent! Komt vast wel goed, fijn dat je zelf zo positief bent! Dikke knuffel voor jou!

@Draagdoek vraagje: Die Mykay vind ik er echt heel tof uitzien, ook leuk design! Vraagje aan diegene die deze gebruiken: hoe bepaal je de juiste maat??? En @Sahi: kan geen goede site vinden van de "girasol", weet jij of ze een eigen site hebben of hoe het bedrijf heet? Neem aan dat "girasol" de naam van de doek is, of niet?

Hier een heerlijk dagje gehad! We hadden super lekker gewandeld en daarna heeft Cristan super goed in de box geslapen! Soms ook lekker even wakker gelegen met grote ogen, zooo schattig. *in love*

Mijn oom en tante zijn vanmiddag dus even geweest. Heb niet zo heel veel contact met hen, maar vond het echt super leuk dat ze langs zijn geweest.

Nu lekker relaxt thuis op de bank. Zo "Heroes" kijken! Altijd leuk! :cool: :D

Liefs,
    Caroline

Deel Deze Pagina