Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
  2. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry hoor, even ego.

Ben ontzettend overstuur, ben gewoon heel erg moe.
    Me kleine ventje heeft ontzettend pijn in zijn buikje, de grote man os strontchago ivm nachtdiensten en ik ren me rot om alles voor elkaar te krijgen.
    En het enige wat ik dan 'krijg' is ellende...

3. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Altijd vrolijk: ik ken het gevoel en een knuffel voor jou!

Sahi, raar hoor van de gyn. Als jij vraagt om die controle dan kunnen ze dat toch even doen lijkt me. Zeker die bloeddruk, ik moest hier elke week eens keer laten meten door de huisarts en jij helemaal niet. Toch maf. Of was de jouwe toch al wat lager na de bevalling? Bij mij bleef het drie weken rond de 90/95 onderdruk schommelen. En je lidteken, je vroeg het je toch al af...dan wil je toch minstens dat iemand je even geruststelt.
    Ik wel in elk geval. Oja wie was dat ook alweer met dat blaasje? Ik heb bij mijn lidteken een fliebeltje. De gyn zei dat het lidtekenweefsel was en adviseerde me er niets aan te laten doen als ik er geen last van had. Hij zei dat heel vaak als je zoiets weghaalt je er eerder meer lidtekenweefsel voor terugkrijgt. Misschien heb je daar wat aan bij je beslissing? Of had je die al genomen.

Kaatje, wij hebben de ByKay L. Ik ben fors zal ik maar zeggen en princiman is groot en lang. Vorige keer hadden we een M en dat ging ook maar dan moest ik de laatste knoop op mijn rug leggen en dat was niet zo fijn. En zeker de draagdoek is veel stylischer. De Hydro-oplossing gebruikt me zus eerder als ze thuis is of snel wil zijn.Ik dacht misschien voor in je achterhoofd.

Oh lastig is dat babies met een voorkeurshouding! Mara had een scheef gezicht maar dat kwam door de bevalling en is vanzelf weg getrokken. Er is wel fysio op los gelaten en dat was zoiezo leerzaam vond ik.
    Tibbe zijn voorkeur is op zijn buik dus daar merkt zijn hoofdje niets van. 's Nachts slaapt hij op zijn zij met zo'n kussentje.

Nou ik duik mijn bed in want jemig ik ben moe zeg!

Oh worst...onee...naja...
    Zeg een nekhernia misschien. Dat is wel schrikken zeg! Ik heb dat ze snel weten wat het precies is en dat het dan heel makkelijk op te lossen is.

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Altijdvrolijk: dikke knuffel!

Princi: aan het eind van de kraamweek was de bloeddruk nog hoog, maar ze wilden het die 6 weken de tijd geven voordat ze met medicatie zouden beginnen. En nu is het dus niet eens gemeten. De vk zal wel pissig zijn, ik liep niet voor niks in het ziekenhuis. Nou vindt ze het wel gezellig als ik volgende week nog langs kom, zei ze al aan het eind van de kraamweek, maar t is natuurlijk niet hoe het hoort.
    Mn lidteken is soms best vervelend, maar op zich gaat het nu wel. Maar ze hadden op zn minst kunnen kijken! Grrr

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Altijdvrolijk,kun je niet c niet een dagje wegbrengen of iemand bij jou laten komen?Dan kun je even bijtankenWant,volgens mij,zit je er behoorlijk doorheen.

Ik heb maat m van bykay en die kan ik nog net op de buik knopen,manlief miet....dus achteraf had ik beter een l kunnen hebben.Je moet echt op je buik kunnen knopen,anders kun je niet lekker zitten.

6. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Goedemorgen meiden

hier een drukke week met kraamvisite's. ondertussen ook nog even huishouden doen enz.
    dus kom bijna niet toe aan het forum.
    danley heeft vannacht voor het eerst in zijn ledikant geslapen.
    mama vond het eng. maar is allemaal super goed gegaan.

vanmorgen ontdekte ik dat naomy de waterpokken heeft.
    ze heeft er nog geen last van gelukkig.

straks me tattoo zetten.
    ik kom hem vanmiddag wel even showen!

x sabrina

7. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Hier een geweldige nacht gehad. Joël heeft zonder dat hij ingebakerd lag geslapen van kwart voor 12 tot half 8. Hebben dus zelf ook even heerlijk bij kunnen tanken.
    Vandaag weee druk dagje. Boodschappen, vanmiddag naar mijn oude klasje op school in rotterdam.
    En vanavond ben ik eindelijk lekker thuis. We gaan natuurlijk tvoh kijken.
    Drukke week achter de rug. Ga mijn best doen om weer op.iedereen te reageren.

@sahi: kan me voorstellen dat je pissig was. Zou dat ook.zijn. Je rekent er toch op. Moet je nog terug naar je vk? Mischien wil zij je bloeddruk nog even meten.
    @altijdvrolijk: Pff je zit er echt doorheen he. Denk om jezelf he. Zoals werd gezegt Mischien even tijd voor je eigen maken.
    @draagdoek: ik heb er geen. Dus kan geen ervaringen delen. Ik heb alleen zo'n draagzak.

Zo ik ga me bedje is verlaten. Aankleden, joël in bad en om boodschappen. Fijne dag allemaal.

8. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen dames,

Lief hoor, jullie reacties.
    Maar wegbrengen kan niet ( en krijg ik ook niet over me hart hoor) want hij krijgt bv en mogen vanaf volgende week donderdag gaan oefenen met de fles.
    En was gisteren even de druppel, heb vannacht steeds 4 uur kunnen slapen, dus het gaat wel weer.
    Kruip zometeen ook gewoon terug in bed, vandaag gewoon lui wezen.

@ sab: veel plezier bij de shop, ben benieuwd naar het resultaat.
    @ princi: jij ook als? Dat je je zo voelt? Dikke knuffel
    @ sahi: dat is dan helemaal vreemd dat ze je bd niet gemeten hebben
    @ misja: veel plezier
    @ caatje: grappig om te zien he, dat alles nu te klein wordt.

9. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    @altijdvrolijk: lekker dat je vandaag een lui dagje hebt! Hoop dat je goed kunt bijtanken! :cool: En ja, dat is inderdaad grappig! Maar ook wel een beetje confronterend, dat het nu al zo duidelijk is dat het zo ontzettend snel gaat! :$ ;)

10. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    Ohja Caatje, haha, ik ken ook een kaatje vandaar.
    De hydro-oplossing (kan ook met een sjaal) gebruikt mijn zus om te voeden als ze bijv thuis is en visite heeft of als ze snel moet zijn. Dan gebruikt ze de hydro als scherm zeg maar. Dus een punt doet ze achter haar BH bandje en dan onder de hydro legt ze haar zoontje aan. Je ziet dan dus alleen de hydrodoek en de voetjes van de baby er onderuit. Snap je wat ik bedoel? Ik zou zelf ook sneller voor de draagdoek kiezen. Alleen een draagdoek moet je eerst omknopen en dan het kind er instoppen, duurt gewoon wat langer. Daarom gebruikt mijn zus dus ook deze oplossing wel.

Altijdvrolijk, ja ik ken het gevoel. Volgens mij alle moeders wel. Ik had het bij Mara wel sterker. Dat je het gevoel hebt dat je alles loopt te regelen en doen en dat manlief soms als het tweede kind voelt. Ik had dan wel eens dat ik riep en wie zorgt er nu voor mij en waarom moet ik alles regelen en het overzicht hebben over het kind???!!! ;).
    Het wordt wel minder vond ik maar het hoort volgens mij ook bij moeder zijn.
    Dus dank voor je knuffel :D

Ja wat gaat dat groeien snel hè! Tibbe was gisteren alweer 57,1 cm en 5025...
    En dan te bedenken dat mijn dochter nog sneller groeiede... Ik vind het ongelofelijk!

11. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    Oh en suus heeft gelijk, zo'n knoop op je rug zit echt niet fijn...

dit gaat over de draagdoek dus...

Ja....ik heb mijn hersenen nog niet op een rijtje...

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ha ha ha Princi,zit geen structuur in jouw verhaal,maar wij als ontzwangerende (mooi wordfeud woord) vrouwen begrijpen jou heel goed.

Altijdvrolijk....ik ken die dagen heeeeeel goed.Fijn dat het nu weer beter gaat.

Caatje met een C, in aanschaf wellicht prijzig,maar je verkoopt ze goed en makkelijk door.Hebben jullie een spaanse "marktplaats",waar je online tweedehands spullen door kan verkopen?
    Mijn bykay van Tess gekocht voor €70 en daarna verkocht voor €47,50 Beetje dom achteraf dat ik het verkocht had....maar wist toen zeker dat er nooit een tweede zou komen....;)

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo, volgens mij heeft iedereen lekker geslapen vannacht. Fijn.

Hier gisteravond ook 'moeilijkheden' met manlief. Gelukkig was vanmorgen alles weer goed. Wel werd ze om half vijf al wakker, kunnen rekken tot 5 uur en toen heeft papa de fles gegeven. De laatste tijd werd ze echt altijd pas later wakker, dus hopelijk is het eenmalig :D.
    Nou ja, als ik straks (na de kerstvakantie) weer moet gaan werken zal ze toch ook rond half zeven eruit moeten op ma, di en wo.

Zo kraamvisite, verder lekker niks vandaag.

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    sab: leuk al die kraamvisite. en fijn dat het goed ging in de ledikant, kan me voorstellen dat het eng is.
    waterpokken zijn voor zo'n kleintje als danley wel gevaarlijk, helemaal met zijn verhaal nu!
    ja eindelijk je tattoo!!

misja: lekker zo'n nacht!
    ik moet niet verplicht terug naar de vk, maar ze zei al dat ze het wel leuk vindt om Yanna met 6 weken nog eens te zien en dan kan ik ook even mn verhaal doen over het ziekenhuis.
    ik ga vanmiddag bij de huisarts langs voor de bloeddruk, dat laat ik niet zo lang wachten. spiralen zetten doen huisartsen niet meer, uit protest voor de bezuinigingen, dus dat is vette pech.
    ziekenhuis zei nog: je hebt toch geen behoefte aan gemeenschap zo vlak na de bevalling. ik dacht: jawel, maar ik zei: dat gaat je niks aan. ik ben echt nog nooit zo onaardig geweest tegen een dokter...

caatje: ja ik heb m van een vriendin gekregen, die zei al dat het prijzig was, maar zag nu pas de prijs :O denk dat ze allemaal wel zo duur zijn, het is allemaal geweven en daardoor kostbaar. maar je hebt er ook voor evt. andere kindjes nog wat aan.
    spannend maandag! jullie hebben daar geen consultatiebureau?

altijdvrolijk: groot gelijk, lekker met de kleine man in bed hangen vandaag!

princi: ja het gaat heel snel met die groei, daarom vond ik het wel leuk dat Yanna zo klein was bij de geboorte. Maar ik heb van de week maatje 44 officieel in een tasje moeten doen, terug naar de gene van wie ik het geleend had, dat was wel even moeilijk! Ze wordt nu al zo groot en ze is nog zo klein.
    Liefst hou ik haar zoals ze nu is, ben gek op baby's, maar vind het ook heel leuk dat ze nieuwe dingen gaat doen. Het is iets raars, dat gevoel ;)

@draagdoek: ik vind de knoop op mn rug niet zo erg eigenlijk. Ik red het niet tot mn buik, maar vind het prima zo.

zeehondje: lekker dat je man af en toe bijspringt.
    ik hoef pas in februari te werken, dus vind het niet eerlijk om mn vriend dan 's nachts te storen, ik kan heel de dag mn rust nog pakken. Hij wordt ook nauwelijks nog wakker van haar als ze honger heeft en ik reageer nu op het eerste smakje al (eerst huilde ze al een beetje als ik goed wakker was).
    Maar ik hoop dat die nachten eraf gaan als ik ga werken, en anders zien we het dan wel weer.

vandaag dacht ik dat ik een rustige dag had, maar zo eerst boodschappen, na half 2 boodschappen en mn broertje en mn vriendinnetje komen ook nog langs. En vanmiddag ook nog mn vader. Mn vriendinnetje wilde Yanna een keer bij haar thuis uitnodigen, maar dat gaat m niet worden denk ik...

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @draagzak/doek wij hebben er geen maar denken er wel over om er 2 aan te schaffen. Een voor vriend en een voor mij, wij verschillen helaas in maat ; ik S en hij M of L dus helemaal niet handig en weer lekker duur.

Mijn handen, ik denk zelf niet dat het een nekhernia is, maar ik ben wel blij dat ze een MRI gaan maken om het uit te sluiten. De echo gisteren was binnen 5 minuten gedaan en ik geloof niet dat ze iets geks zag. 15 december weet ik meer.

F. lijkt inmiddels ook weer van haar krampjes en pijn af te zijn, ze heeft dus weer gepoept (hoe blij kan je wel niet zijn). Wanneer stop je met die infacol? Of moet je dan gewoon blijven geven of afbouwen?
    Gelukkig wil ze weer lekker met me kroelen.

Wilde ik net dus lekker gaan wandelen begint het hier te regenen :(. Caatje ik ben dus gewoon jaloers op dat lekker spanje haha..
    Nu maar even lekker in de bank niets doen aangezien ik gisteren al druk bezig ben geweest.

@altijd vrolijk, komt me heel bekend voor, ik wil je een dikke knuffel geven. Tips heb ik niet, behalve dat je moet onthouden dat jullie heel veel van elkaar houden anders was je natuurlijk nooit aan dit mooie avontuur begonnen. :)

@emma voor jou en Lisa ook een dikke knuffel, wat vervelend allemaal :(

Sinterklaas : Ik dacht dit slaan we nog mooi even over dit jaar, maar opa's en oma's zijn het hier niet over eens.
    Dus ik heb cadeautjes besteld (mag het zelf uitzoeken en hun betalen het).
    Puckababy mini rose
    Wipstoel topmark luxe
    fushia hoes voor wipstoel
    chicco welterusten maantje roze
    zwemband
    voel/luister boekje
    knisperboekje
    lamaze olifant
    lamaze voet/handrammelaars

Vieren jullie ook al sinterklaas en wat hebben jullie gevraagd/gekocht.
    Ik moet nu dus nog een lijstje inleveren voor de andere kant (ouders zijn gescheiden). Geen idee wat ik nog kan vragen ??

16. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Sahi: Jeetje wat een gedoe bij die gyn zeg, kan me voorstellen dat je even pissig was ! Helaas had ik niet eerder gelezen van je spiraaltje want mijn vk en kraamzorg zeiden dat het inderdaad pas na ongeveer 3 maanden geplaats mag worden... Succes bij de huisarts in ieder geval !
    Altijdvrolijk: Even een dikke knuffel voor jou !!
    Sabrina: Ben erg benieuwd naar je tattoo, succes vanmiddag !
    Misja: Oh wat heerlijk zeg, knap je echt van op he als je wat langer kan slapen ?!
    FmT: Hier helaas ook regen en ik wilde ook even een klein boodschapje doen, bah vies weer hoor.

Esmee is vanmorgen opgehaald door opa en oma en is even lekker logeren, wij gaan haar zondag weer ophalen. Daan ligt lekker in zijn bedje te slapen en nu kan ik mooi even lekker de beneden boel schoonmaken. Heerlijk ! Wel balen van het weer, heb gewoon de lampen aan zo donker is het hier.

Verder gaat het hier top, Daan heeft gisteren gewoon geslapen van 22.30 tot 5.30 :$ vannacht was hij wat eerder wakker maar goed mij hoor je echt niet klagen :D Gisteren een hele leuke mobiel voor boven de box gekocht bij de Prenatal en dat vind hij reuze interessant echt zo schattig.

Ga nu even aan de slag hier, fijne middag meiden !

17. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Oss
    Naja zeg...dat die gyn vindt dat je daar nog niet aan zal denken...aan sex. (ze is vast jaloers ;) ).

FmT, ja lastig wel cadeautjes... We hebben namelijk eigenlijk alles al wel. Zo'n babygym is ook nog leuk denk ik. Dat is nu nog iets te vroeg maar dat duurt niet lang meer. Ik heb bij Mara ook vooral dingen gevraagd voor als bijvoorbeeld 6 maanden is.
    Wij vragen voor Tibbe vooral kleertjes. Oh wat ook leuk is, is het kartonnenlabeltjesboekje van Nijntje bijvoorbeeld.

nou ik ben ook net ff gaan wandelen...ik wilde een speenkoord kopen voor Tibbe zonder kralen. Want jeeminee hij vind een speen fijn maar als hij er genoeg van heeft dat worden ze behoorlijk ver weggeschoten. Ik ben dus vaak op zoek naar de speen.

Maar nu eerst maar eens een lekker gebakken eitje eten!

18. Mariel79

Mariel79 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.439
    0
    0
    Noord-Holland
    Princi: Eet smakelijk !

Nou huisje weer schoon :D heerlijk hoor ! Ga zo boven ook eventjes wat doen, Daan slaapt nog steeds dus heb nog even de tijd...

19. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog even terug gaan heeft me goed gedaan. Ben met het hondje al weggeweest, dus alleen eten maken vandaag nog :)

@ Caatje: Het is inderdaad confronterend hoor. Zo wordt hier maatje 44 van de prenatal toch echt ook te klein
    @ Princi: Inderdaad, je krijgt manlief er ook als kind bij ;)
    @ suus: Geloof echt dat iedereen het gevoel kent. Gedeelde smart is halve smart toch?
    @ Sahi: dat is geen rustige dag hoor ;)
    @ Fmt: daar heb je ook gelijk in. Vwb infanol, je kan het blijven geven, je zou het kunnen afbouwen, maar de klachten kunnen terug komen. En sinterklaas wordt hiet nog niet gevierd.
    Hopijk kunnen ze wel vinden wat het is en is er iets voor.
    @ mariel: Wow, wat een nacht zeg..

20. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ff snelle spam !!!
    heb net zelfs mijn ontbijtje pas op .. druk druk hier
    was bezig met lisa en haar oefeningen van de fysio en dat zijn me toch leuke foto momentjes haha:D
    Bekijk bijlage 201605

wat is ze toch al groot !! :)

Deel Deze Pagina