Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

bedankt voor de reactie's op me tattoo.
    sorry ik kom gewoon niet aan reageren toe. heb het druk met kraamvisite's (jullie hebben het meeste al gehad en hier komt het nu pas).
    danley doet het super nog wel wat krampjes maar het duurt minimaal 2 weken om te wennen aan de voeding en heeft het nu nog maar pas 1 week.
    dus we geven het nog ff 1 week de tijd.
    naomy heeft goed de waterpokken te pakken maar er weinig last van op wat jeuk na.
    ik zag dat sahi melde dat het nu ook ivm de situatie van danley gevaarlijk was maar we moeten hem behandelen als een gezond kindje hij is nu ook gewoon gezond en verder niks meer aan de hand.

ik ga ff lekker op de bank liggen en straks weer visite.
    ow nog een leuke melding volgende week zondagmiddag komt me vriendin langs als zwarte piet samen met der zwager.
    dus van de week nog ff wat kleine kadotjes voor opa en oma en ons scoren en denk dat we een top sinterklaas hebben.

fijn weekend allemaal.

nogmaals sorry dat ik alleen maar ego bericht op het moment.
    hoop dat als het wat rustiger is hier weer lekker mee kan beppen.

dikke kus sabrina

2. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@sahi: in de nacht mochten we er max 6 uur tussen laten, maar rest van de dag gewoon 4 uur. En als ze eerder komt, dan idd wat eerder voeden.

@ sabrina: ik wou nog even reageren op je tattoo. Hij is erg mooi! Doet dat pijn op je pols? Wil namelijk ook op mijn pols een laten zetten.

Vanmiddag hebben we sinterklaasviering op het werk van mijn vriend. Chiel heeft er al zin in!!
    Dan krijgen ze ook een kadootje, erg leuk allemaal!

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    sab: nou ja waterpokken zijn voor baby's onder de 3 maanden sowieso gevaarlijk had ik begrepen.
    Danley is gewoon gezond nu, dat weet ik ;)
    en zo'n ego bericht is niet erg hoor!

sjoon: leuk zo'n st. klaas viering. wij mochten ook meedoen op het werk van m'n vriend, maar vond dat echt onzin, dan zitten we naar zo'n kindershow te kijken enzo...
    dan maar geen gratis kado's ;)

Yanna ligt gezellig te kletsen in de box, leuk joh :)
    zo toch maar op stap...

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Hoi allemaal,lekker vh weekend aan het genieten?Hier wel.Vanmorgen bij de kapper geweest en ik zie er weer tiptop uit.Nu wachten tot Tess wakker is en dan pasfotos laten maken.Vanaf volg. jaar moeten de kinderen een eigen identiteitskaart hebben en mag het dus niet meer bij mij op.Nu nog een tientje,maar vanaf jan. 30 euro duurder.Dus die van Tess regelen we deze week.Linn in het nieuwe jaar,want ik zie het nu pasfotos laten nemen niet zo zitten.....

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @altijdvrolijk en hoe jullie vloer geworden?
    Fv kindjes slapen ook sneller door als bv kindjes zeggen ze.

@sahi he gatsie nu alweer ongi bah.
    Wat een leuke foto van Anna.

@caatjem oh gekukkig heeft Cristian ook nog wat van papa meegekregen. hahaha

@gold Lucas slaapt wel meer maar als hij wakker is is hij ook goed wakker en niet suf of zo. Vanmorgen kwam hij om 6.00 voor de fles en heeft toen 120 cc gedronken en om 10.00 dronk hij weer 120 cc. Om 13.15 kwam hij zelf voor de fles en doen heeft hij 140 cc gedronken. Dus dat gaat wel weer lekker vandaag.

@Mariel mijn ha plaatst een spiraal 6 weken na de bevalling.

@suua zwanger wij kregen ook een brief van de gemeente voor een paspoort voor fabian. Ik moet zelf ik weer dus binnenkort maar even regelen.

Straks even lekker onder de zonnebank en dan vanavond verjaardag.
    Heeft iemand nog een tip voor een gratis app? Er staan er zoveel op.

6. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    suus: dat van die id-kaart had ik ook gehoord. ga van de week eens bellen of ik er voor Yanna ook al een mag aanvragen, echt nog even dit jaar doen!
    lekker he, naar de kapper :)

lolly: dat gaat zeker lekker vandaag met drinken :)
    ik heb een app: bubble, is grappig.

lekker met mn broertje naar de stad geweest, had dubbele beloftes gemaakt en vergeten, maar op scouting ging het wel zonder mij.

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @sahi nou hier wel voor het cadeau naar sinterklaas op het werk gegaan hoor. Sinterklaas was net 18 en flink verstrooid, dus F. is alleen door een (bekende) zwarte piet vast gehouden. Een woezel en pip houten ringpiramide gehad :D.

8. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Hey meiden.

@sahi ik zal het goed in de gaten houden bij danley. En als ik het niet vertrouw dan klop ik aan bij de ha.

@sjoon ik vond het wel meevallen. Ik heb der ook op me enkel en onderrug(waar niet kan je beter vragen) maar die waren pijnlijker.

Lang leve internet.
    Danley is al een paar dagen onrustig en als ie de fles op heeft 2uur later begint ie te klagen en eet zijn speen zowat op. Dus ik net op google gekeken want ik kreeg er niet meer in dan 90cc/3 en hij dronk dan weer 6 en dan 8 flessen omdat ie tussendoor honger heeft.
    Maar tijdens de fles valt ie gewoon in slaap en alles wat ik doe niks helpt.
    Dus op internet gelezen om speen 2 te proberen dat gedaan en toen ging er op 10cc na 120cc/4 in.
    En dat terwijl ie 1.5uur terug nog 60 op had.
    Dus ben benieuwd hoe het de komende dagen gaat tussen de flessen door.

Dikke kus sap

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@sabrina: ik heb er een op mijn enkel, mijn onderrug, en links onder van mijn buik. Die deed het zeerste, want die werd over mijn heubbotje getrokken.... Auch
    Mijn enkel en onderrug vond ik niet pijnlijk. Wil er dus 1 op mijn pols, de letters van chiel en elynn, met een klein vlindertje erbij voor de mk die ik gehad heb vorig jaar. En nog eentje op mijn voet die vanaf mijn enkel loopt.... Haha ideeen genoeg, en ook het voorbeeld al klaar!

10. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Verslavend he tattoo's de voetjes staan ook voor de 2ling.
    Ik heb er ook 1 op me buik hahaha grappig zelfde plekken.
    Ik vond het meevallen de pijn maar ik moet zeggen hebecht een hoge pijngrens.

X sap

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Het is idd meer irritant dan heel pijnlijk!

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sabrina, wat goed dat de grote speen blijkt helpen om meer te drinken. Hier hadden we juist een kleinere speen nodig. Toen overgestapt van aventfles naar difrax. Toen dronk ze niet meer zo snel.

13. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    @sjoon ja het is idd meer irritant!

@zeehondje hier is het juist met speen 1 dat ie heel snel moe is en dus de laatste 40cc slapend en moeilijk drinkt. bij naomy was het juist ook dat de speen te groot was.
    ik denk ook dat ie toch nog wat herstellende is van de operatie.
    hij heeft natuurlijk 4 weken lang alleen maar slaapmiddel alles gehad.

vraagje: hoeveel slaapt jullie kindje? danley is gemiddeld maar 4 uurtjes wakker op een dag.
    nog 1: hoeveel kan jullie kindje al met de nek? danley kan bijna 2minuten zijn hoofd omhoog houden.

en vandaag heeft papa zijn lachje voor het eerst gezien. papa deed net gek en hij werd gewoon breeduit uitgelachen zo geweldig om te zien.

x sabrina

14. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #994 CaatjeM, 26 nov 2011
    Laatst bewerkt: 26 nov 2011
    Goejenavond!

Wat een heerlijke dag gehad! Vanmorgen bij de Yeguada was erg leuk. Pronken met de kleine is super en ik kreeg zelf ook nog zeer veel complimenten hahaha. Altijd mooi meegenomen! ;) :D

Cristian was niet zo onder de indruk van de paardjes hahaha. Zie foto onder. Erg grappig is, dat die merie een erg leuke naam heeft, namelijk: HOLANDESA! :D

Voor de lunch zijn we met de ouders van mijn lief en een oom en tante naar een "Mosto" geweest. Mosto is nieuwe jonge wijn, die later gebruikt kan gaan worden voor sherry (normale wijnen hebben ook mosto). Als de kwaliteit heel goed is, wordt ie dus als mosto verkocht, erg lekker! Op mijn facebookpagina kun je een foto zien, waar ik van een glaasje geniet! ;) :D Ik heb sowieso vandaag en gisteren wat meer foto's (van Cristian uiteraard) op mijn pagina gezet. ;)

@Goldduke: Maak jij jouw meisje wakker voor haar voedingen? Of geef jij als ze erom vraagt? :(

@altijdvrolijk: Ja, één keer vannacht was erg relaxt! Maar ik ga er (nog) niet vanuit dat dit blijvend is. We zullen zien! ;) :D en dat vloeien is lastig hè, maar bij mij is het gelukkig niet veel, het ziet er alleen erg smerig uit! :) ;)

@Mariel: Hehehe ja, ons mannetje vindt 't heerlijk te plassen als hij bloot is. :D En als ik hem 's ochtends zijn massage geef is hij dus bloot, daarbij dus ook nog ontzettend ontspannend hahaha, dus tja, dan weet je wel hoe laat het is. Gebeurt bijna altijd! lol ;)

@Sahi: Was inderdaad een fijne nacht! Hoop dat het nog gezellig was bij de scouting!

@Sjoon: bij mij duurt het voeden ongeveer net zo lang als bij jou. Ik laat Cristian ook meerdere keren boeren tijdens het voeden, daardoor duurt het ook wat langer. Hier zijn mijn vk dat het nogal verschilt per tijdperk wat "gewenst" is bij borstvoeding. Op dit moment wordt hier gepromoot: "geven wanneer de kleine erom vraagt en hij geeft zelf ook aan wanneer hij genoeg heeft". Ik vind dat een erg prettige manier!

@suus: ooooh ben jaloers! Wat lekker dat je bij de kapper geweest bent! Daar heb ik ook al zin in, maar moet ff kijken wanneer het kan. Liefst een keer op een zaterdag als mijn lief ook vrij is. Dan kan hij meegaan en op de kleine letten. Oh enne... Heb je een foto van je nieuwe look?! :(

@lolly: lol Ja, hij heeft dus zéker één ding van zijn papa. Nou ja, 2, als we het piemeltje meetellen! ;) :D Hoop dat 't zonnebanken lekker was. Hier hebben we nog "life" zon! ;) :p

@Sabrina: Cristian kan ook al super goed zijn hoofdje optillen. Heb het niet getimed, maar leg 'm nu wel af en toe in de box een korte tijd op zijn buik (alleen als ik erbij ben) om te kijken wat hij doet. Dan heeft hij continue zijn hoofdje omhoog! Cristian slaapt ook nog heel veel op een dag, maar dat is alleen maar goed. Tijdens de slaap groeien ze het beste hè?! En wat super schattig dat de papa uitgelachen werd! Hahaha, erg humor!

@Speen: Heb trouwens nu een paar keer geprobeerd Cristian de speen te geven, gewoon om te kijken hoe dat gaat, maar tot nu toe moet hij er helemaal niets van hebben!

Oeps, sorry dat 't zoveel tekst geworden is hahaha. Nou ja, ik ga nu lekker ff bankhangen en met m'n lief een filmpje kijken! Fijne avond!

Liefs,
    Caroline

Cristian met mama de toerist aan het uithangen:

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @caatje leuke foto maar ik zie Cristian eigenlijk niet ;) (niet goed)

Hier vannacht echt letterlijk geen oog dicht gedaan, vriendlief hoest, echt waar, om de 10 minuten de longen uit zijn lijf. Dus elke keer als ik bijna in slaap viel kwam die weer... Dikke pfffff...

16. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Ik schrok om 7uur wakker! Had ik Florine gevoed vannacht of niet?!?!
    Nee dus, die lag heerlijk om zich heen te kijken toen ik ging kijken.
    Sinds 22.30u dus doorgeslapen, 8 uur!

Ik voed trouwens volledig op verzoek, ik maak haar nooit wakker om te drinken. Vaak komt ze overdag netjes iedere 3 uur.

'draait zich weer lekker om in bed'
    Ps. Een voeding doe ik ongeveer 45 minuten over incl. vaak boeren en 1x verschonen.

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    Reageer weer eens op mn telefoon, dus t is lastig op iedereen reageren, maar ik doe mn best.

Slapen: Yanna is naast de voedingen vaak 5 a 6 uurtjes wakker.

Caatje: dat hij de paardjes niet zo spannend vond, is omdat ze de eerste maand heel erg in hun eigen conconnetje zitten, daarna gaan ze langzaam meer meekrijgen van hun omgeving. Zal je vanzelf wel merken!

Vannacht best een aardige nacht gehad, zelf om 23.00 erin gegaan en ze kwam om 4 uur en 8 uur. Ze had de avondvoeding om 21.00 al gehad dus ik ben positief verrast.
    Was nog wel wat moe, maar kan nu dus niet meer slaoen.
    Even met zn 3en wakker worden op t grote bed, douchen, ontbijten en vanmiddag visite van mn schoonouders

18. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    goedemorgen meiden

@fmt ja ik ken het. hier is manlief ook verkouden dus ligt alleen maar te zagen.

@goldduke zo dat is netjes meid.

@sahi ook een goeie nacht gehad dus heerlijk.

hier gisteravond om 23.00 de laatste fles en kwam netjes om 3 en 7uur naomy werd ook wakker om 7uur dus na beneden gegaan na de fles met der en toen ben ik nog op de bank in slaap gevallen en naomy heeft heerlijk zoet tv gekeken.

nu ff lekker de croissants in de oven doen en ontbijten.
    vanmiddag oom en tante op kraamvisite.

x sabrina

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Uitgeslapen....wasda.....
    Ligt niet aan de dochters,maar aan niemand minder dan.....mezelf!Ik kon de slaap maar niet vatten....irri.
    De wind suisde om het huis en zelfs daaraan stoorde ik me.
    Dus een kort nachtje en Linn wilde na de voeding van 6uur niet meer slapen.
    Tess kwam om 8 uur uit bed en was helemaal blij met haar sinterklaaskadootjes.Vanmiddag verjaardag van mijn moeder,maar heb niet zo'n zin.

Elke avond maken we Linn wakker om 20.30 voor een voeding (na 4 uur).Ze is dan zo moe dat ze maar 80 cc drinkt,krijgen er echt niet meer in.Hierop slaapt ze dan 5,5/6 uur. We willen haar vanavond eens niet wakker maken en zelf laten komen ( max 22.00) en dan drinkt ze hopelijk wel de hele fles en kan ze wat langer slapen.
    Hoop alleen niet dat ze dan de lange slaap al gehad heeft....

20. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen!

Vandaag is onze Cristian 4 weken "oud"!!! :D Iedere week erbij is weer bijzonder! :cool:

Hier weer een heerlijke nacht gehad. Cristian is ook vannacht maar één keer gekomen. Ga er nog steeds niet van uit dat het blijvend is, maar heb er erg van genoten! Voedingen waren om 23h, 03h en 08h! :D

Vandaag gaan we naar het buitenhuis van een andere oom van m'n lief. Erg leuk, ze gaan namelijk voor de lunch "Ajo Campero" maken! Dat is een winterkost hier (zoals bij ons stamppotten), letterlijk vertaald betekent het: plattelands knoflook. Het is een gerecht dat in een grote aardewerk pot gemaakt wordt voor veel mensen tegelijk en bestaat uit broodkruimels, tomaat, chorizo en verder aanwezige groenten. Erg lekker! En die oom heeft z'n eigen moestuin, dus alle groenten super vers!

@FmT: lol Het gaat ook om 't totaalplaatje! ;) :p

@Goldduke: wauw lekkere nacht!!! Super zeg van je meisje!

@Sahi: lol daar hoefde ik geen uitleg voor, het was een grapje. Fijn dat je een goede nacht gehad hebt!

@suus: wauw, leuk! Je had het 1000ste bericht in deze topic! :D

Nou, ik ga ff ontbijten!
    Fijne zondag all!

Liefs,
    Caroline

Deel Deze Pagina