misja: jij ook lekker een rustig dagje vandaag. caatje: ze noemen het een regeldag, maar soms duurt het een paar dagen en komen ze kort op elkaar. Niet onzeker worden hoor! Niet stoppen omdat het een paar daagjes niet lijkt te lukken! Daar ben ik ook zo enorm voor gewaarschuwd! vannacth kwam Yanna om 23.00, 2.30 en 6.00. En nu 9.00 en ze begint weer te pruttelen. op schoot ligt ze heerlijk te slapen en ik leg haar net neer en nu gaat ze dus meteen piepen en pruttelen. Ze spuugde net ook een hele boog en ligt al een uurtje te slikken en te smakken. Vind het maar vreemd en hoop dat dit tijdelijk is...
hey meiden zo ik heb me wandeling voor vandaag erop zitten. ben net heerlijk naar me werk gelopen. heb daar ff een koppie gedaan en besproken wanneer ik weer zou beginnen. zou eerst 4 jan beginnen maar had nog uren van dit jaar staan dus begin nu 10 januari. heerlijk nog 1 weekje extra. ben ook nog even naar de action geweest. daar een leuke krans gekocht waar waxine lichtjes in moeten voor de kerst. en slingers en ballonnen verf en een laken. me overbuurman gaat vrijdag met de vut. hun doen hier de geboorte versieringen steeds dus nu gaan we daar versieren. maak een spandoek met de tekst: laat het werken maar over aan het jonge grut want pa is nu met de vut! @zeehondje heerlijk he wandelen. hier is het nu ook zon heerlijk weer. @sahi ja zal blij zijn als naomy weer normaal is. zo zielig altijd voor die kleintjes. daarin ben ik gewoon een slechte moeder zit dan ook vaak te huilen als ze pijn heeft. wat lekker dat het de goede kant op gaat met de voeding. @princi het werkt nooit echt voor de tanden. maar er zit een of ander slaapmiddeltje in wat werkt. @fmt auwwwww hoe gaat het er nu mee??? @kaartje ik doe het niet wil niet dat vreemde adres enz allemaal weten. @misja ow lekker is dat he! en dan de kleintjes weer in slaap krijgen pffff. @caatjem ja dat kan lang duren maar kan ook een sprongetje zijn. infacol lijkt hier te werken. vanmorgen ging het al stukken beter. nu ff wat krampjes en dan heel veel scheetjes. en nu is ie weer rustig. ik ga zo ff lekker op de bank liggen en vanmiddag lekker niks in de planning. lekker rustig dagje vandaag dus. x sabrina
Caroline, wat Sahi schrijft, 'regeldag(en)' kunnen je misschien onzeker maken. Soms lijkt het alsof de kleine echt iedere 2 uur of vaker wil drinken aan de borst. En soms lijkt het alsof je bijna geen nieuwe melk aanmaakt... Of juist teveel.... Het lijkt alsof het minder lukt, maar de kleine regelt het echt allemaal zelf. En je borsten zijn nooit leeg, er is altijd melk. Florine kwam tot 2 weken geleden 2 à 3 keer per nacht en overdag ook heel vaak, ze kon er geen genoeg van krijgen, heel erg vermoeiend voor mij maar ook voor haar. Na 3 dagen ofzo sliep ze opeens weer vaker en kwam ze minder vaak. Nu slaapt ze hele nachten door en is ze overdag vaker wakker. Of ze nu vaak komt of minder, ik blijf een beetje onzeker, maar zolang ze voldoende plasluiers heeft (en die heerlijke smeuïge borstvoedingspoepluiers) hoef ik me niet al teveel zorgen te maken. En jij doet het fantastisch met Cristian! Ik ga mijn kleine meid even recht in d'r bedje leggen, ze bonkt met d'r voorhoofd tegen de spijlen ... Gekke meid.
@Sahi: oh, ik maak me geen zorgen hoor. Vroeg 't me alleen af, daar het zo specifiek "regeldág" heet. Kunnen ze het beter "regeltijd" noemen blijkbaar! @Sabrina: Uhm... Sprongetje? Daar heb ik jullie vaker over gehoord, maar... Wat houdt dat in dan? Fijn dat de infacol aanslaat! En leuke kerstinkopen! @Goldduke: Dank je wel! Of ik het fantastisch doe weet ik niet hoor... Maar het voelt allemaal goed. En de regeldag(en) maakt (maken) me niet onzeker, alleen wat vermoeid... @Kaartje: Ik doe dat wel, vind het wel leuk als iemand zoiets verzameld en ik heb toch over. Bovendien... Zij geeft eerst haar adres aan mij, gaat dus twee kanten op, van "het adres kennen". Nou, wij gaan nu lekker ff wandelen! Tot later! Liefs, Caroline
Ik vind het ook zo wat sabrina zegt over het kaartje. Een wildvreemde jouw persoonlijke kaartje geven.... Die je eigenlijk alleen aan familie en bekenden geeft. Fmt: auw meid. Hoop dat je er snel geen last meer van hebt. Iedereen fijne dag, en geniet van de rustige dag voor degene die dat in de planning hebben!!
@Caatje: In nederland hebben we ook een gehoortest! Deze word hier gelijk gedaan met het hielprikje. In de kraamweek dus al. Meestal als de kleine een dag of 4/5 oud is. @Kaartje: Ik doe het ook niet. Wil ook niet zomaar mijn adres geven. Weet ik veel waar het allemaal terecht komt!! Nee dat vind ik niks. @Sahi: Ja rustig dagje hoor. Maar ben wel beetje gefrustreerd over het huishouden. Heb deze week nog niks kunnen doen. I.v.m cursus en tandarts bezoek. Dus wil echt wel wat doen!! Maar ja Joël vraagt steeds mijn aandacht vanmorgen. Dus wacht even tot manlief wakker is van de nachtdienst. @Sabrina: nee viel niet mee om hem weer in slaap te krijgen. En alle bende weer opruimen. Leuke kerstinkopen gedaan!! Leuk hoor. Fijn dat de infacol lijkt te helpen. Hier werkt het ook prima! Zo nog steeds niets kunnen doen. Hij ligt nu in bed, maar lijkt er nog niet echt zin in te hebben om te gaan slapen. Bijzonder, net bij mij wel. Maar zodra hij zijn bed aanraakt is hij klaar wakker!!
Zo,even tijd voor hier. Ik ben hier minder,maar dat komt omdat Linn nu meer slaapt overdag en ik wat meer in een ritme kom,waardoor ik weer meer onderneem.Al met al een goede zaak dus.Vanmorgen babydate gehad vd zwang.sch.gym.Was leuk,maar ben ook wel weer blij thuis te zijn.Linn spuugde een halve fles terug door al dat getrek met haar.Dus voorlopig nog niet afspreken op tijd,ga liever dan ruim na de fles. Sorry,maar ik stuur geen kaartje.Dat doe ik niet ivm het adres en de prive informatie.
Caatje, check voor info over spongetjes: Oei, ik groei! Groeit mee met jou en je baby. Daar heb je ook een sprongetjes wekker. Dan krijg je een mail wanneer er een spongetje voor Cris aan zit te komen . Sab, goh dat wist ik niet van dat tandenspul Ja Tibbe heeft vannacht een betere nacht gehad en is vandaag ook rustiger gelukkig. Er zat blijkbaar poep dwars. En jemig met al dat gespuug van hem, ik was me echt een ongeluk! Ja Tibbe is hier ook steeds meer wakker, en kijken dat hij dan doet...haha...nog ff en zijn ogen vallen er gewoon uit . En geboortekaartjes...wij hebben er niet zo veel over dus helaas...
Princi, oei da's wel balen dat je straks je plekje kwijt bent bij het kdv. Want als je dan weer een baan hebt, heb je straks geen opvang. Wat een gedoe dan zeg. Succes alvast in ieder geval! Hier is de speen van avent te groot voor haar mondje. Die s(mall) speen van difrax is iets kleiner. Het gaat dus volgens mij niet om het gaatje bij ons waardoor het beter gaat. En? Hoe is de nacht gegaan? Sahi, ze heeft dus wel lekker en goed gedronken? Dan is 't niet zo erg om een keertje extra wakker te worden. Hier ook de wekker gezet, haha. Zo kon ik nog even aankleden en eten enzo. Wel in de gaten houden hoor, dat spugen met een boog. Heeft ze misschien reflux? FmT, bbbrrrr....klinkt inderdaad vies/eng. Doet het nog zeer? En wat heeft de kleine meid lekker geslapen zeg! Emma, ben jij zelf naar de fysio gestapt voor haar voorkeurshouding of via het cb of de ha? Hier namelijk het idee dat het hoofdje achter al een beetje is afgeplat Siske, wat origineel! Misja, wat sneu voor de kleine man. Heeft hij reflux? Gelukkig voor beide nog wel lekker geslapen daarna. Komt me heel bekend voor. Slapen op de arm en als ik haar dan neerleg gaan de ogen wijd open en wordt ze 'druk'. Heb hier net een tijdje staan kijken. Met wijd open ogen rondkijken, naar rechts, naar links, naar rechts, gapen, enz. Toen had ik geen zin meer, maar waarschijnlijk lekker in slaap gevallen, anders had ik haar al wel gehoord. Caatje, geen ervaring met regeldagen, sterkte in ieder geval. Hier inderdaad ook altijd een gehoortest ja. Sabrina, goed geregeld, lekker een weekje extra! Wat fijn dat de infacol blijkt te werken. Veel windjes zijn een goed teken. Suus, leuk zo'n date. Maar hier merk ik ook echt verschil qua spugen als ze van arm naar arm is gegaan. Ik las van iemand net over smeuïge borstvoedingspoep. Nou, hier is het ook altijd heel smeuïg, plakkerig en best dun vind ik. Net ook weer zoiets. Wil ik d'r vieze luier weghalen zit ze er met haar handje in, bah! Daarna ook nog met haar voet! Bah, bah, bah! Vanmorgen uurtje eerder wakker (zes uur). Lekker bij me in bed genomen. Net visite gehad en nu ligt ze lekker te slapen. Zo nog even wandelen denk ik. Blauwe lucht en geen regen. En dat gaat er wel aankomen de volgende dagen volgens mij...
zeehondje wij zijn zelf gegaan tegenwoordig heb je geen doorverwijzing meer nodig en das maar goed ook ... sjeee kom net van de ha wil toch de prikpil door de gewone pil ben ik zoooo ongesteld .. weg er mee bla bla door de ha ... zeg ik met lisa haar hoofdje is het niet zo goed .. dat is afgeplat en wordt al a symetrisch zegt hij gewoon omrollen af en toe komt wel goed .. ik zei ze is te sterk .. maar ach het was allemaal maar onzin de fysio en bla bla nou gelukkig mag je dus zelf over behandelingen beslissen maandag moeten we langs de baas van de ostheopatie praktijk om te kijken wat er mis is gegaan .. ben benieuwd maar het is al zo dus weinig meer aan te doen lijkt me afgelopen drie dagen zoooooo druk en veel geregeld ! oh ... en dinsdag dus weer mijn eerste prikpilspuit .. hij wilde het pas na 12 weken doen maar dan is het ruim 11 weken dus huppa hoor ...
Fysio, je hebt idd geen verwijzing nodig. Ook niet voor jezelf trouwens. En fysio voor de baby, ze komen aan huis en het is ook nog best interessant vond ik. Mara heeft fysio gehad namelijk.
emma: jeetje wat een gedoe zeg! en de prikpil? Ik ben er zelf niet zo'n fan van, maar wie weet werkt het voor jou wel. zeehondje: leuk he, af en toe die smeerboel... suus: leuke foto, ze ziet er tevreden uit! lekker bezig blijven hoor princi: irritant he, dat gespuug en het wassen... misja: ik verwacht altijd ook meer van het huishouden dan dat er lukt... en dan heb je een paar afspraken en dan lukt het helemaal niet meer... caatje: gelukkig maak je je geen zorgen, en ja die term 'regeldag' is inderdaad vreemd... ow wat is Yanna in de weer vanmiddag, elk uur voeden en steeds maar huilen... Weet niet goed wat er is... dus ik ga maar weer eens naar dr toe
Hier nog een foto van de babydate....kreeg het net binnen.... Ik haal het straks weer weg....ivm de mama's en baby's Ik ben de middelste:
Leuke foto! Waren jullie maar met z'n drieën bij de cursus of was deze date zelf afgesproken? Hier hoort er ook nog nagym bij de cursus, heb alleen nog steeds geen bericht gekregen.
@Misja: ja, hier eigenlijk ook. Maar waar ik bevallen ben, hadden ze die mogelijkheid toen nog niet. Ze hebben ons wel gezegd dat we dat nog moesten doen, maar ja, dat ging beetje ene oor in en andere uit hahaha. Ach ja, beter laat dan nooit. @Princi: Oh, handige tip! Dank je wel! Die website (Oei, ik groei) ga ik de komende dagen is goed doorlezen! Zag al wel dat Cristian wat jong is voor z'n tweede sprongetje. Dat is het nu dus niet. @suus: wat een leuke foto's!!! Prachtige foto van Linn en wat leuk die babydate! @Kaartje: vind het toch grappig dat jullie er allemaal zo tegen zijn. Ik zie het probleem niet zo (en dat is niet alleen omdat ik in het buitenland woon, ook als ik in NL gewoond had, zou ik er geen probleem mee hebben). Sowieso, als het puur is dat je je adres niet bekend wil maken... Die kun je toch met een bezinestift weg halen (en dan er een sticker ofzo opplakken om het mooier te maken. ). Overigens, volgens mij kennen jullie dan niet het idee en de website: POSTCROSSING, of wel? Daar krijgen heel veel vreemden je adres, maar ik vind het één van de mooiste sites (en ideeën) die er nu zijn! Totaal gebaseerd op het idee, dat er nu veel te veel digitaal gaat. Nou, mijn lief komt ons zo uit zijn werk ophalen en dan gaan we ff shoppen. Fijne avond allemaal! Liefs, Caroline
wat een knapperds suus !!! en je meissie kan maar kiezen zo te zien haha wat een binken ... sahi .. he jakkes zo vermoeiend die dagen hier huilt lisa meestal nog 1 voeding per dag en dan pak ik snel een grotere speen zodat ze toch de voeding binnen krijgt ! dat lukt bij jou niet he .... hihi zou best een sprongetje kunnen zijn zo te zien aan haar leeftijd dan zoekt ze troost bij je !! pircy wij gaan naar een praktijk een dorp verderop .. daar heeft mijn schoonmoeder gewerkt en nadat we over de ostiopaat niet tevreden waren hebben we haar oud werkgever gebeld en zitten we nu daar .. we wisten niet dat het daar ook kon anders hadden we dat wel gelijk gedaan dus helaas niet aan huis maar dat hebben we er voor over !! en alle tips zijn super die ze hebben gegeven ! bij twijfel dus altijd bellen meiden nou hier alles op bed .. oh nee ik nog niet haha man moet overwerken .. dus druk dagje en spitsuur met bedtijd ! tim was zooo lief ik heb na lisa op bed te hebben gedaan nog extra tijd met hem gehouden was zooo leuk .. helaas op het eind schopte hij drinken om .. maar ik heb tot 100 in mezelf geteld en hem met een dikke kus op bed gelegd en daarna alles opgeruimd ... zo bleef het ook leuk en het lag er toch al maar merk wel dat het idd echt twee keer zo zwaar is allemaal hoor .. dubbel zo druk ..maar ook dubbel zo veel liefde want ook lisa lacht al zo veel ! en is steeds meer tevreden en ... vanaf vandaag ga ik op mijn lijn letten .. nog niet echt lijnen maar het is gedaan met de extra lekkere dingen .. anders kom ik straks nog 10 kilo aan .. net als na tim .. en dat wil ik echt niet !! nog 8 kilo te gaan ....
@Suus: Wat een mooie meid heb je!! En wat leuk die date!! @Zeehondje: klopt Joël heeft idd reflux. Maar het gaat eigenlijk heel goed. Hij krijgt twee keer op een dag een maagzuurremmer en we verdikken zijn voeding met drie scheppen nutriton! Eerst twee, maar sinds we drie doen spuugt hij nog maar zelden!! @Sahi: Frustrerend is dat he als je zoveel wil doen maar het komt er niet van. Gelukkkig heb ik vandaag toch nog veel kunnen doen. Manlief is gaan wandelen met de kleine vanmiddag en de honden. Dus heb heel de benendenverdieping gedaan en de was weggevouwen en gestreken! @Caatje: Ok ik snap nu waarom hij deze nu pas krijgt. Hier komen ze voor de gehoortest en het hielprikje bij je thuis! Dat word eigenlijk allemaal door vk en kraamzorg geregeld. @Emma: Goed dat je je eigen gevoel hebt gevolgd!! Rare reactie van de huisarts! Joël heeft echt totaal geen voorkeurshouding, maar toch heb ik het idee dat het wat plat word aan de achterkant van zijn hoofdje! Zit me net te bedenken dat ik toch wel wat meiden mis de laatste tijd! Marooz, Tina, Anz. Hopelijk gaat alles goed met ze!!! Zo alles is weer weggewassen en gestreken, benedenverdieping klaar en nu lekker samen met manlief op de bank. Fijne avond allemaal.
@suus wat een mooi meisje en wat leuk een babydate Hier een hele lap tekst getypt start de laptop opnieuw op tekst dus kwijt. @emma wanneer weet je of Lisa een helmpje moet ja/nee ? @princi balen hoor werkeloos zijn, hier hetzelfde vandaag eindelijk getekend en dus eindelijk rust, ik zie wel hoe het loopt, hopelijk bij ons plek op het kdv op het moment als ik weer werk heb, zo niet heb ik ook een probleem aangezien wij niet op familie/vrienden kunnen terugvallen. @caatje hier op dag 3 test gehad, best spannend hoor. @sahi dikke knuffel voor jou hoor, van alles wat ik van je lees, je bent echt een hele lieve mama. @siske Leuk maar ik heb dezelfde mening als Misja. @caatje, geen idee wat betreft een regeldag met bv, hier lijkt elke dag wel een regeldag. Met andere woorden F. maakt hier de boel uit hahahaha . Het valt niet mee, vandaag om 6 uur begon de dag verschrikkelijk pijnlijk. Heel de dag misselijk geweest van die pijn. Mijn vaststellingsovereenkomst getekend dus ik ben werkloos (per 1 april officieel). F. ligt de hele dag al in de box te slapen, lijkt niet meer in bed te willen maar dus extra vermoeiend, ik kan moeilijk naar boven stommelen elke keer en mijn vriend heeft ontzettend last van zijn rug doordat een ruggenwervel zodanig versleten is dus ook niet steeds de trap op kan. Dit is het wat ik heb onthouden sorry als ik iemand ben vergeten.
suus: was een leuke foto van de babydate caatje: heb wel eens van postcrossing gehoord, maar doe daar verder niks mee, niet zo'n behoefte aan. emma; succes met lijnen, ik zie dat nu echt niet zitten en lijkt me ook niet goed voor de bv... misja: ik mis er inderdaad ook een aantal... Zullen het wel druk hebben denk ik? fmt: dank je, heb soms het idee dat ze het allemaal niks vindt, maar iedereen zegt dat ik juist heel lief ben wat vervelend zeg, allebei zoveel last van je lijf! Sterkte! ze slaapt nu toch in haar eigen bedje, vriend en ik zijn moe, dus we hangen een beetje op de bank... Heb het idee dat ik nog veel moet doen en van alles vergeet, maar het zal wel...