Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    Hey meiden.

Ik ga idd de fles ophogen. En dan gewoon om 5 en 11 uur vast en verder zien we wel.
    Hier morgen ook na het ziekenhuis naar de kinderarts die wil hem zien.
    Jij ook suuces lm.

13dec de eerste x cb en prikken.
    Ik moet 19 dec voor sterilisatie gesprek ben benieuwd wat ze zeggen.

Xxx sappie

2. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Thnx meiden!

Sab jij ook succes morgen!

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Succes morgen voor beide meiden + kids!

4. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #1144 CaatjeM, 1 dec 2011
    Laatst bewerkt: 1 dec 2011
    Goejenavond!

Fijn dagje gehad. Was lekker naar de ouders van mijn lief gewandeld, pffff, was zelfs warm! 23 graden maar liefst! Heerlijk! Had Cristian z'n nieuwe kleertjes aangedaan, die we gisteren bij Prenatal gekocht hadden. Zie foto. :) Ziet ie er niet super schattig uit?! :D Our little genius! :) Dat zegt 't truitje hè! ;) :cool:

We hadden erg lekker geluncht bij de ouders van mijn lief. Zijn zus was er ook. Had adventkalenders voor haar en haar vriend meegenomen. Doe ik ieder jaar, vind ik toch altijd een leuke traditie.

@Over adventkalender gesproken: De website die Princi me getipt had (Oei, ik groei) is echt super nuttig! En per vandaag, 1 dec. zijn ze begonnen met een adventkalender met tips. Heel praktisch! Gelijk de eerste tip vind ik een goeie: PRAAT NORMAAL! ;) Daar ben ik 't helemaal mee eens!

@zeehondje: Oh, Cristian heeft de eerste twee weken op zijn zij geslapen. Over het algemeen zegt iedereen dat de rughouding het beste is, maar onze vk zei dat de eerste 2 weken de zijligging ook goed kon. Ik merkte dat Cristian op zijn zij veel rustiger sliep, bovendien kon ik zo goed in de gaten houden dat hij steeds zijn hoofdje draaide, door hem na iedere voeding op zijn andere zij te leggen. Inmiddels slaapt hij wel op zijn rug als hij alleen ligt.

@lolly: Dank je voor je reactie m.b.t. probiotica. Zo voel ik dat zelf eerlijk gezegd ook. Bovendien zit die bacterie dus ook in moedermelk, dus bij de borstvoeding krijgt Cristian 'm uiteindelijk toch ook nog binnen. Zolang hij goede ontlasting heeft en de kinderarts ook zegt dat alles goed is, geloof ik ook niet dat ik 'm dat ga geven.

@LovingMom: dank je voor je reactie m.b.t. probiotica. Zie mijn antwoord bij lolly voor mijn verdere reactie! ;) :) Lekker die emo buitjes laten komen hoor! Maak je niet druk om ons! Enne... Veel succes morgen in het ziekenhuis! Hoop dat je ons daarna even laat weten hoe het met haar gaat!

@Sabrina: jij ook succes morgen in het ziekenhuis!

Nou, volgens mij heb ik het zo allemaal. Mijn lief zit hier nu lekker met Cristian op zijn buik. Ziet er zo lief uit, vader en zoon! Hahaha, is nog steeds wennen! :) ;) :D Wij gaan hier zo Heroes kijken! Fijne avond!

Liefs,
    Caroline

Cristian, our little genius! :D Vind dat kraagje echt zooo schattig!

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @suus en hoe was de bami? Of is het toch een patatje met geworden?

@lm een spannende dag voor jullie morgen. Ik ben benieuwd hoeveel ze gegroeid is.
    Hmm een pasta schotel dat klinkt goed. Eet julian dat ook wel? Fabian eet dat echt niet. Als wij een keer dat soort gerechten eten dan eet hij dora pasta en dan het liefste zonder saus zo droog.:(

@sab succes morgen.

@caatje wat een lieve foto van cristian.

Dilemma ga ik morgen naar het inloop spreekuur of niet. Lucas drinkt gemiddeld tussen de 725 en 775 cc per dag waar hij minimaal 825 cc nodig heeft voor zijn gewicht. Hij is niet suffig en hij plast ook goed. Morgen maar eens kijken wat ik ga doen.

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Je kan ook even bellen. Hoef je er niet helemaal heen en met hem 'sjouwen'. Of wil je ook even wegen?

Hier onrustig avondje. Wat eerder 60 cc gegeven en daarna nog eens 90 cc. En nu vanaf 20.15 uur ligt ze te slapen terwijl ze normaal altijd veel wakker is voor de avondfles. Ben bang dat ze nu vannacht niet doorslaapt hierdoor. We zullen zien.

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    schattige foto caatje!

zo heel de dag bij mn vriendinnetje geweest, gezellig :)
    en nu weer lekker thuis, valt nog mee hoe moe ik ben, maar heb nu ook niet zo veel gedaan als normaal thuis.

Yanna wil wel minimaal elke 3 uur drinken, soms vaker en het lijkt alsof mn borsten het niet bijhouden en dat zij steeds trek blijft hebben. Weet dat het af en toe zulke dagen zijn, maar wordt er toch weer knap onzeker van. Maar maandag naar het CB en als het dan nog zo is, dan kan ik ze daar om advies vragen, maar het is dan vast over.

Verder gaat alles top hoor :)

8. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ha meiden,

Hoop morgen even terug te lezen en verder te reageren, maar vandaag niet aan toe gekomen!
    Iedereen bedankt voor de lieve reacties op mn facebook (en voor degenen die geen FB hebben: alles is eindelijk rond, ons huis is definitief verkocht en we hopen over vier weken in ons tijdelijke huis te wonen!)

Wij gaan zo slapen ;)
    Tot morgen (hoop ik :D)

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Gejanne,toppie!Van harte meid,wat zal er een last van jullie schouders zijn gevallen.

Sab,jij ook succes.

Lolly,echt doen wat goed voelt.Als jij die bevestiging nodig bent,dan ga je gewoon.Ik zou niet gaan,ik ben niet zo van aantal cc's.Zolang er plasluiers zijn en ze is tevreden....dan ben ik gerust gesteld.

Sab,jij ook succes vandaag.

Linn heeft weer toppie geslapen en manlief is er vannacht uitgegaan.....ben niet eens wakker geworden....was echt moe!De bami met gegrild gehakt was mwoah.Niet erg genoeg om patat te halen,maar dit recept mag van mij wel in de kast blijven.
    Oja,Tess eet hier ook alleen de pasta....wel met de saus en groenten erbij/eraan,maar niet met het gehakt/of kip.Dus dat doen we er op het allerlaatst door,de saus met groenten verwarmen we apart....maf kind.
    De dames liggen nog op een oor,maar Linn zal zo wel wakker worden....is standaard om 7.00.En dan moet ik haar niet laten jammerwn,want dan wordt Tes

10. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik zit op de phone en was mijn cursor kwijt....ha ha ha.
    Anyway,want dan wordt Tess dus wakker.....

11. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen,

Was een heel druk dagje gisteren, pffff.
    En dan aan het einde een kleintje hebben die nu weer stipt om de 3 uur komt. Was afgelopen nachten wel lekker, 5 uur ertussen.
    Kruip zometeen ook terug me bed in.
    Vandaag niets op de planning staan, alleen kijken of ik eindelijk eens naar de kapper kan (moest geloof ik 9 weken gelegen al) ik kan bijna een staartje in, hahaha. En heb toch echt kort haar.

Heb 2 vraagjes:
    * 1ste aan de bv mama's: ik heb steeds last van verstopte melkklieren, diet doen ongelofelijk pijn. Hebben jullie hier ook last van? Heb gelezen op internet hoe het kan komen, maar naar mijn idee is geen van alle bij mij van toepassing, nou misschien niet goed leeg kunnen drinken...
    * 2de aan de Puckaybaby gebruikers: liggen ze bij jullie zo in de slaapzak/inbakeringsdoek? Of toch ook onder het gewone dekentje? Vind het nl zo dun (nee, heb niet de zomer uitvoering)

Straks op de pc maar eens op iedereen reageren, via me tel gaat gat niet.

12. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Altijdvrolijk....ik voel me met de pacco ook aangesproken....Hier:kleertjes,pacco,lakentje en deken enkelzijdig.Maar in haar kamer is het ook maar 17 graden.
    Als je gaat...veel plezier bij de kapper!

13. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedenmorgen meiden,

Zo ik heb er al een hele dag opzitten! Tenminste zo voelt het.
    Joël was vroeg wakker vanmorgen. (half 6)
    Ben er toen maar uit gegaan en beneden gaan zitten omdat manlief er drie kwartier later uit moest. Kon hij nog even doorslapen.
    Half 7 flesje gegeven en daarna is hij weer lekker gaan slapen. En ja ik ben niet meer terug gegaan naar bed, dus heb me keuken al schoongemaakt!! Honden uitgelaten, zelf aangekleed en gewassen!! En nu aan een heerlijk bakje koffie!!

@Altijdvrolijk: Hier hebben we ook de puckababy gebruikt. Inmiddels slaapt joël lekker in een slaapzakje. Maar ook ik gebruik nog een dekentje met een hoesje eromheen om hem toe te dekken. Vind het zonder ook te koud. Leg het dekentje dan wel tot halverwege zijn buikje! Hier is de kamer temperatuur ook zo'n 17 graden.
    @Suus: Wat heerlijk dat je zo lekker geslapen hebt!! knap je van op he. Wat een lieve man heb je. Want waarschijnlijk moet hij vandaag weer gaan werken!! Heerlijk hoor.
    @Caatje: Wat een schattige foto!! En ik zie dat hij heerlijk ligt op mijn boxkleed!! Je hebt de andere hoes eromheen gedaan zie ik!! Leuk hoor Delftsblauw in spanje!
    @Lm: Succes vandaag in het ziekenhuis! Ben erg benieuwd hoe het gegaan is!! Moet je nu altijd daar blijven gaan ipv cb? Of is dit tijdelijk?
    @Gejanne: Nogmaals van harte met de verkoop van jullie huis!! Echt zo fijn!!

Zo ik ga mijn bakje koffie opdrinken en dan Joël uit bed halen en hem lekker in badje doen. En dan gaan we lekker samen om boodschapjes!! Ik ben met me huishouden helemaal rond deze week dus doe daarna lekker niks meer!! Lekker een relax middagje houden. Fijne dag allemaal

14. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    altijdvrolijk: misschien moet je soms even je borsten helemaal leeg kolven. Heb je meteen iets in de koelkast/vriezer voor je-weet-maar-nooit.
    lekker naar de kapper gaan hoor! De rest komt wel weer!

misja: wauw wat knap van je! Ik ben zzoooo moe (nu gaat het wel weer hoor), dus moest mezelf uit bed trekken toen Yanna om 9 uur weer trek kreeg (23.00 en 4.30 kwam ze ook, eigenlijk niet heel schokkend vaak, maar toch net niet genoeg geslapen).
    Maar na de voeding gaan douchen en nu gaat het wel weer. bedenk me ook steeds dat voeden bij ons gewoon lang duurt, omdat ik ook nog moet kolven, dus dan mis ik toch even die slaap.

gejanne: YES je huis verkocht!! Wat fijn zeg :D

mn vriendinnetje wil vandaag weer afspreken, ze kan zich voorstellen dat ik me verveel na zo lang thuis zitten. Maar eigenlijk verveel ik me totaal niet, heb mn rust hard nodig en ga vanavond ook nog weg.
    Ze snapt dat wel hoor als ik dat zeg, maar soms vind ze dat op de thee komen niet vermoeiend hoeft te zijn voor mij. Dubbel, heb soms erg behoefte aan alleen zijn (en kan dan alleen Yanna erbij hebben ;))
    Het enige wat vandaag MOET zijn de boodschappen. Maar heb geen auto en moet best veel hebben, dus vind het lastig... Maar als ik op mn vriend wacht, is de aldi dicht en het brood op in de winkels. toch zonde van het brood en het geld voor de weekend boodschappen...

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Maar sahi, hoe ga je dan boodschappen doen? Lopend? Want hier is het weer daar echt te slecht voor. Net hagelde het zelfs.

Puckababy, kleertjes en dekentje+lakende tot de helft.

Tien uur flesje gegeven, valt ze ondertussen in slaap (komt echt zelden voor). Heeft ze nog een hele tijd op m'n benen liggen slapen, daarna slapend in bed gelegd en tien minuten later hoor ik haar alweer. In bed slapen, ho maar! Haha. Maar laat haar nog wel even liggen nu hoor.

Zo, afpsraak bij de huisarts vanmiddag gemaakt voor Sophie (gewoon wat dingetjes bespreken, veel spannen, spugen paar uur na de fles, verborgen reflux, enz.).
    En voor maandag een afspraak bij de kinderfysio voor haar voorkeurshouding, ben benieuwd.

16. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Het is onwerkelijk, heb mijn huis gewoon al heel de week aan kant haha.. Dit is dus nog nooit gebeurd, meestal na een dag weer een puinhoop (wel schoon).

@puckababy wij leggen haar in een rompertje in de puckababy dan over de helft van haar lichaam een dekentje. Koud heeft ze het zeker niet.

@gejanne gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis. Eindelijk officieel :).

Mijn handen echt waar ik ben heel blij overdag is het gewoon te doen (alleen erg stijf). 's nachts des te meer pijn, balen maar ik ben allang blij dat het overdag goed te doen is zonder pijn. Misschien dan toch hormonen ?
    Ik weet het niet wie zal het zeggen haha.

@Sabrina hoe is het in het ziekenhuis geweest ?

@LM voor jou dezelfde vraag als Sabrina alles goed gegaan ?

@caatje wat ligt Cristian er lekker bij. En wat een mooi boxkleed ;) ! Complimenten nogmaals voor Misja.

@lolly wat zeiden ze van Lucas zijn drinken ? Ik heb hetzelfde, F. is ook niet suffig en plast ook goed maar drinkt niet veel voor haar gewicht. Ik ben benieuwd of jij nog naar cb bent geweest.

@zeehondje succes bij de dokter ik ben benieuwd wat deze gaat zeggen.

Ik heb ondertussen heel mijn dressoir leeg geruimd, een hoop weggegooid en het lijkt er echt op alsof de nesteldrang terugkomt ? Hebben meer dames hier last van?

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zeehondje: ja de winkels zitten hier aan de overkant van de straat, dus dat gaat. En ik moet het niet te hard zeggen, maar het is al een poosje droog hier. Ik wacht alleen even tot Yanna gegeten heeft.
    succes met alle doktersbezoeken!

fmt: wie weet zijn het de hormonen, kan best. Fijn dat het overdag gaat, alleen 's nachts niet fijn...
    ik heb wel een beetje nesteldrang, maar nu zit ik op de bank en kom ik niet in beweging. Daar baal ik vanavond weer van...

18. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #1158 CaatjeM, 2 dec 2011
    Laatst bewerkt: 2 dec 2011
    Goedemorgen,

Was vanmorgen al vroeg gaan wandelen, want zo direct komt er een vriend/collega op babybezoek. Was maar goed ook, want het is hier ook gaan regenen! Was lekker met Cristian buiten de deur gaan ontbijten (een heerlijke warme croissant met roomboter en suiker mmmmm), maar moest daarna 't laatste stukje ff een sprintje trekken hahaha! Jeetje, wat een regen! :$

Cristian ligt nu nog lekker even aan de borst (duurt zo wel langer, alles met één hand typen! :$ ;)), koffie staat al klaar (hoef de machine alleen maar aan te zetten) en de spulletjes voor beschuit met muisjes ook. Mmmm heb er zin in! Laat maar komen dat bezoek! :) :cool:

@lolly: hoop dat je eruit gekomen bent, met de cc's voor je mannetje... :(

@Sahi: fijn dat 't zo gezellig was met je vriendinnetje! :D

@gejanne: top van je huis!!! :D

@altijdvrolijk: helpt het ook niet om je borsten regelmatig te masseren? Ook tijdens de voeding. Dat had ik van te voren als tip gekregen. Helpt wellicht bij jou ook... :(

@Misja: wauw, om half 9 al zoveel gedaan! :$ Goed hoor! Ik wissel de boxkleden heel regelmatig, had met deze alleen nog niet zoveel foto's! ;)

@FmT: hehe ja, zeker complimenten voor Misja! Fijn dat je overdag minder last hebt van je handen.

Nou, ik ga die kleine in z'n box leggen! Tot later!

Liefs,
    Caroline

19. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemorgen deze voor mij luie morgen !!

vrijdags gaat tim altijd naar opa en oma en mr was weer voor lisa wakker opa heeft hem gelijk opgehaald anders wacht hij ook maar op lisa .. die was er binnen 2 min haha toen lisa gedaan en na de fles lekker terug in bed gedoken ! tot 10.15.. gedouched ... en uurtje met lisa bezig geweest en mvr ligt weer in bed !
    voeding was een drama .. toch de ha maar gebeld de spruw gaat ook maar niet over en ik blijf alles uitkoken dus toch maar een kuurtje

gister hebben ze een mal van haar hoofdje gemaakt en krijgen de uitslag later nog .. ze is wel een pittige tante met haar voorkeurshouding dus we blijven bij de fysio

en meiden die ook maar een beetje twijfelen bel je fysio .. het is gratis en er zijn zooooo veel handige tips !!
    doen hoor ....

weertje .. hier zalig !!! wou nog wandelen maar doe rustig aan met mijn meissie gister was zon drukke dag en straks bij opa en oma sint en dat zal een dolle boel worden vrees ik

ik ga eten heb honger .. lijnen lukt goed maar pas op dag 3 he haha

fmt gelukkig gaat het wat beter met je handen .. ik heb ook nog last van mijn enkels maar ook al minder aan het worden
    valt je haar al uit ? kan je aan merken dat je hormonen minder worden !

caatje ik heb het boek van oei ik groei toch handig !! en wat een lekker ontbijtje !! hebben jullie regen .. jak

meiden met de beebs naar het zh vandaag.. lm en sabrina .. veel succes !!! hoop dat alles ok is

gejanne van harte met de verkoop van je huis !! wat super !! weg stress

lolly wat zeiden ze op het buro ? is hij genoeg gegroeid ??
    geef je al 5 flessen ? misschien minder flessen aanbieden zodat hij meer honger heeft .... ik zit ook nog op 5 maar niet lang meer voor die paar cc maak ik haar straks niet meer wakker ...

zeehondje succers bij de ha !! ben benieuwd

sahi ik zou niet afspreken denk maar aan jezelf .. maar ik ken je gevoel zooo goed .. voel me soms alleen maar heb geen zin in iemand om me heen of alles te sjouwen en ergens naartoe te gaan .. en al boodschapjes gedaan ?

misja wat een vroege morgen pffff ik ben juist geen ochtendmens !!

20. Goldduke

Goldduke Bekend lid

29 jan 2011
    873
    2
    18
    Altijdvrolijk: puckababy -> hier een rompertje en lakentje+dekentje tot de helft.
    Melkkliertjes -> 1 keer eentje verstopt gehad, goed masseren onder douche (doe ik nu iedere dag) en die borst blijven aanbieden tot het weg is (helemaal leegkolven kan misschien ook werken, maar wellicht beter als de kleine het zelf doet) Andere houding van voeden kan ook helpen.

Succes ermee in ieder geval want het is wel pijnlijk.

Kom hier bijna niet meer, geen zin meer in en ik heb meer tijd nodig voor andere dingen (wordfeud ? ;))

Deel Deze Pagina