suus; probeer niet aan jezelf te twijfelen.. (makkelijker gezegd dan gedaan, snap ik )wat ik zo lees doe je t super! lekker op je gevoel blijven afgaan wbt Tess hoef je je zeker niet schuldig te voelen tuurlijk veranderd er veel voor Tess en is dat niet altijd leuk voor dr, daarintegen zal ze wel opgroeien met een zusje waar ze later samen mee kan spelen. en de kleine aanpassingen die ze nu zal moeten doen leggen een basis voor de rest van haar leven.. kindjes met broertjes/zusjes zijn later vaak veel socialer en zo nog veel meer voordelen en Linn is nog maar net bij jullie.. over n paar weken is t niets nieuws meer voor Tess en hoort t gewoon zo te zijn
@anz thx hier sinds 2 dagen op 6 flessen van 120cc, alleen de tijden lopen nog niet helemaal zoals wij ze willen, nog ongeveer 3 kwartier schuiven hehe. Gaat helemaal goedkomen Fae doet het goed. En ja door de nuvaring zwanger geworden ik ben niet de enige geloof ik, hier op het forum meerdere dames over gelezen.
Hier weer een zware dag.....vandaag begonnen met inbakeren. Tussen de voedingen slaapt Linn ongeveer 3 kwartier. De overige tijd ligt ze op de arm. Ze kan zichzelf vaak een kwartiertje vermaken en dan gaat ze huilen. Ik ken het van Tess, maar vind het wel weer erg zwaar. Met name omdat Tess nu ook rond loopt. Inbakeren vind ze prima, al probeert ze wel haar armpje los te wurmen als ze echt overstuur is. Ze deed eerst dan altijd haar vingers in de mond en dat kan nu niet meer. Kijken hoe het de komende dagen gaat. Tess heeft vandaag een goede dag en zit nu heerlijk zelf te spelen, dat is voor het eerst sinds Linn er is. Anz, bedankt voor jouw lieve woorden. Jeetje, wat was dat fijn om dat te lezen. Je weet het verstandelijk wel, maar die bevestiging is erg fijn. Morgen de laatste kraamdag en wat zal ik huilen.....bah zeg, nu al geen zin in!
Suus, het lijkt me ook heel moeilijk. Je wilt allebei je meisjes evenveel aandacht geven. Maar Linn vraagt nu even wat meer, want zo te lezen gaat het ook niet allemaal heel makkelijk. Maar door jou ervaringen uit het verleden doe je het nu denk ik super goed!!! Ik heb respect ervoor. Zoveel wakker zijn en dus zovaak bij je moeten nemen is zwaar denk ik. Hopelijk went ze snel aan het inbakeren. Krijgt ze nu een speen ipv van haar vingers? Bij m'n neefje hielp het inbakeren trouwens heel goed. Bij jullie hoop ik ook. Sterkte meid. Laatste dagje kraamhulp gehad en vanmiddag klein m'n verjaardag gevierd (ouders&s.ouders + neefjes/nichtje, die logeerden bij ze). Vannacht heeft ze super geslapen. 22.45 uur laatste fles, 23.30 uur in slaap en om 05.00 uur pas wakker! De avond was ze wel heel onrustig. Nu is ze ook een hele tijd wakker geweest, maar nog niet huilen (ligt ook lekker bij papa). Ben benieuwd hoe ze het vannacht doet. Hoelang hebben jullie last van ongewild urineverlies gehad? En wanneer voelde je weer goed dat je blaas vol zat? Ik doe wel oefeningen en hoop dat het snel verbeterd. Staan is trouwens ook niet fijn. Zakt alles eruit lijkt het wel en krijg ik een beurs gevoel. Fijne avond nog meiden!
Zeehondje: ik heb geloof ik geen ongewild urineverlies, maar het gevoel van plassen is ook nog niet helemaal terug. En ook ontlasting vind ik lastig aanvoelen. Heb ook een aambei Nog gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!
Zeehondje, sinds 2 dagen heb ik geen ongewilde en ongeplande urineverlies meer. Dat beurse en help-mijn-ingewanden-vallen-eruit heb ik nog wel. Vooral 's middags/'s avonds als ik vermoeider ben. Mgoe, ik ben van binnen sowieso nog erg beurs, doet continu pijn. Wordt trouwens wel iets beter elke dag. Heb gewoon net een was kunnen draaien, alles uitkoken en de vaatwasser vol kunnen pakken, zonder dat ik helemaal kapot ben. Jeuj, een lichtpuntje.... Linn is nu tevreden in haar wandelwagenbak en dan af en toe geef ik even haar speentje, beetje wiegen. Dan is ze wel 2 uur wakker, maar huilt niet. Maar dat kan 's avonds en 's nachts, want dan is het rustig en heb ik de tijd. Overdag kan dat niet met Tess, dus ik heb me voorgenomen om morgen eens met Jan te bespreken of we volgende week niet toch alle slaapjes boven moeten laten doen. Dan is Jan er ook en kan een van ons er telkens heen, wellicht dat ze dan na een ruime week minder lang nodig heeft om in te slapen. Wat zouden jullie doen? Toch even doorzetten in de hoop dat het dan beter gaat na 1 1/2 week? Of toch haar beneden houden en laten "wennen" aan de geluiden? Al ben ik bang dat het uiteindelijk niet werkt, want ze is gewoon een prikkelgevoelig kindje. Ja ja, ik geef zelf eigenlijk al antwoord. Denk toch dat we het eerste moeten proberen. En wellicht moet ik dan 10 keer de trap op en neer de week erna, het zij zo..... De inbakerdoek pikt ze prima. Al is ze op de wakkere tijden wel wat onrustig met de doek, biedt je dan een speen aan, dan wordt ze weer rustig. Linn heeft vanaf dag 1 een speen en daar wordt ze wel rustig van, alleen die valt zo weer uit. En nogmaals, ik kan er niet telkens heen de speen terug drukken, want dan kan ik er elke minuut wel heen. Ik ga nu snel plat, want zowel Linn als Jan slapen nu. Dus ik kan hopelijk ook nog even een uurtje gestrekt tot de volgende voeding.
Even reageren, zit toch te kolven. Suus ik merk bij Yanna dat zij best veel wakker. Is. Maar dan hoeft ze niet per se aandacht, Linn wel? Wij kunnen natuurlijk ook aandacht geven wanneer we willen.
Soms wel en soms niet. Soms kan ze zich prima een half uur vermaken en soms is ze gelijk overstuur. Is nog niet echt een ritme/patroon in te ontdekken. Wel leg ik haar na de voeding direct in haar bedje en wacht totdat ze echt huilt. Dus niet bij voorbaat al op de arm. Gisterenavond en vannacht ging erg goed. Na de voedingen (3x) is ze vanzelf (zonder huilen) na ong. 30 min, in slaap gevallen. Maar dan zijn er ook totaal geen prikkels. Dat heeft ze gewoon echt nodig. Maar eens kijken wat deze dag zal brengen. Tess gaat in ieder geval om 10.00 naar opa en oma, dus ik heb even alle tijd voor Linn.
hier ook tim naar opa en oma !! ff rust in de tent wij leggen lisa na het eten ook op bed .. smorgens om half 9 voeding terug naar bed .. soms is ze wakker na uurtje mag ze er dan uit .. anders haal ik haar er om half 11/11 uur zelf gezellig uit .. na de voeding van 12 uur naar bed tot volgende voeding van half 4 dan mag ze beneden blijven en vandaag moet ze mee naar opa en oma tim ophalen .. om 7 uur de fles en weer naar bed daar blijft ze ook voor de avond en nacht .. half 11 nog fles en gelijk terug .. de nachten gaan hier goed ! gister naar de ostheopaat geweest want lisa heeft zon voorkeurshouding .. ze heeft spanningen en daar komt dat door dus ze blijft nog onder behandeling .. ook was ze al 1,5 dag niet naar de wc geweest en nou nou ... daarna vloog het allemaal al .. opluchting alom toen naar het cb .. lisa huilt heel erg en kreunt en slaat en schop en gilt tijdens haar voedingen .. pff krijg het er benouwd van gezien ons verleden met tim.. nu over op andere voeding kijken of het helpt en nog een extra kuurtje er zit nog een beetje spruw.. maandag ff terug naar cb om navel nog aan te stippen is net niet droog .. ze weegt nu 4040 gr en is 54 cm.. heeft wel een erg klein hoofdje maar dat had tim ook !! is goed gekomen verder veel doorgenomen ... maar we doen het super goed .. ondanks het vervelend gedoe tijdens het eten doet zij het super en wij ook ! fijn om te horen ...
Ik kom even trots vertellen dat Yanna vandaag 2600 gram weegt, boven geboortegewicht en 120 gram aangekomen in 1 dag. Ze heeft gisteren dus even gebunkerd! Wat kan een mama trots zijn
Hee, wat leuk! Wist niet dat er alweer een nieuw topic geopend was voor de oktober mama's. Ik sluit me graag weer bij jullie aan. Ik ga niet alles terug lezen, maar vanaf nu lees ik weer trouw. Het is hier nog een beetje zoeken met flesvoeding. Sam heeft gewoon veel honger. Ik gaf teveel, ga nu weer naar max. 7 flesjes van 130ml. Hij heeft soms na 2 uur alweer honger, erg vervelend. Maar heeft voor het eerst door geslapen afgelopen nacht. Ben benieuwd hoe dit de komende nacht zal zijn en het niet 'per ongeluk' was. Verder doet hij het goed hoor! Hij is erg nieuwsgierig en heeft een heldere blik. Ben zo benieuwd wanneer zijn eerste lachje komt!!!
Ik las nog wel iets over urineverlies; geen last van gehad, vanaf het begin niet. Vloeien doe ik nog wel ietsjes. Heb genoeg aan een maandverbandje op een dag en verlies alleen bruin bloed. Dames, beetje gekke vraag, kan me voorstellen dat jullie er nog niet aan moeten denken maar; hebben jullie al zin in seks of zelfs al gehad? Ik had er na een week alweer zin in, maar dat was wat lastig met al dat bloed (en moest natuurlijk herstellen ). Maar gisteren voor het eerst weer echt seks gehad. Het deed wat pijn, maar het ging wel en werd zelfs prettig na tijdje. Alleen nu bedenk ik me; mag dit eigenlijk wel als je nog vloeit? (wel met condoom gedaan.. maar toch)
Hey fleurop welkom haha, we hadden de link al eens in het oude topic gegooid, kan me voorstellen dat je er overheen gekeken hebt. Hier ook al na een week zin maar nog niets gebeurd, ik vind het zoo spannend haha...
Ik nog niet echt, maar dat komt echt omdat ik fysiek echt nog ontzettend aan het herstellen ben, niet aan de buitenkant, want dat is helemaal weer de oude. Maar wel van binnen, dus nee..... Maar ik wil wel lekker knuffelen en zoek echt de intimiteit op. Is ook een hormonenkwestie. Bij Tess had ik na 3 weken weer sex, ging prima, maar vond het idd vooraf wat spannend. Linn haalde flink wat slaap in vannacht. Nu wat onrustig, maar da's logisch. Ze heeft namelijk 16 uur geslapen en alleen wakker tijdens luier en drinken. Verder vandaag wat slecht nieuws gehad, mijn vriendin heeft een auto-immuun ziekte. Ze wilde het me toch persoonlijk vertellen, ook al zit ik in mijn kraamperiode. Man he, wat huilen. En wat wil ik op zo'n moment graag naar haar toe, maar dat zit er helaas niet in. Wordt echt een huildag, want heb al 2 maal met de kraam gehuild. Eenmaal bij afscheid Tess en eenmaal bij het uitpakken van de kadootjes. En dan over een uurtje het definitieve afscheid (al zullen we vast contact houden!), bah, nu al een knoop in de maag. Wel relaxed vandaag, zo zonder een hyperende Tess om me heen. Wel lekker even.....schaam schaam......
Ik durf echt nog niet te seksen en ze raden aan te wachten tot het vloeien voorbij is vanwege hygiene, maar met condoom moet ook prima zijn dan. Mis wel een beetje de intimiteit die we met seks hebben, maar dat. Komt ook door alle visite en de kraamzorg die t huis een beetje heeft overgenomen. Komt dus wel weer terug dit weekend denk ik. Maar mn onderkant moet echt nog even herstellen Nu even uurtje liggen en dan gaat de kraamzorg afsluiten. Ben er inderdaad wel aan toe
Vandaag voor het eerst de hele dag alleen met de kids thuis. Wel even wenne maar toch ook wel weer lekker hoor. Nu proberen het ritme weer op te pakken. Lucas doet het erg goed. Gisteren woog hij 4420 gram. Allen z'n flessen drinkt hij lang niet altijd op maar hij komt vervolgens wel na 3 uur weer voor de fles. We proberen het te rekken naar 4 uur. Hebben jullie nog een idee? We bieden nu 6 flessen van 135 cc aan en hij drinkt meestal tussen de 90 en 135 cc.
misschien kun je dat navragen hier op ZP bij topics over voeding. er zijn hier echt meiden die er een hoop van weten. hier heeft Yanna om 12 uur maar 35 cc op, terwijl ze vandaag op de 70 moet zitten. Dat ging vanaf gisteravond goed, maar nu even geen zin. misschien omdat er visite was, misschien vindt ze de speen van avent toch niet zo leuk... en dat zo net voor de kraamzorg weg gaat, maar om 15u bieden we gewoon weer 70 aan en dan komt het vast goed.
ja en ja als je echt nog vloeit lijkt t me niet zo'n goed idee maar met alleen bruinig moet t kunnen toch (was hier iig geen probleem)
Hier trouwens te zien hoeveel mn ukkies op elkaar lijken Mason: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/45678-albums7806-picture45585.jpg Cenn: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/45678-albums7806-picture45584.jpeg
Nou ik ben benieuwd haha we zijn samen(gelukkig) zo vruchtbaar als de pest (beide ukkies eerste keer raak) ach we zien wel.. willen toch 3 kindjes dus als t komt, komt t maar op zn beloop laten is uiteraard geen optie.. dan zit ik straks bij de juli'12 mama's haha