Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedenmorgen meiden,

Ik probeer ook mee te blijven schrijven hoor. Maar merk ook dat de tijd en soms de zin ontbreekt! Het zou natuurlijk wel erg jammer zijn als dit doodbloed!!
    In het begin wel eens over een meeting gehad..... zijn daar nog meiden voor in?? Is wel leuk met alle beebjes erbij.

Hier ook een redelijke nacht gehad. Kwart voor twaalf laatste fles. Hij werd om vijf uur even wakker. Fop er in gedaan en toen is hij doorgegaan tot half 8! Dus geen klagen.
    Half 8 flesje gegeven. Heerlijk nog een uurtje gekroeld in papa en mama's grote bed. Alleen met mama dan, want papa is werken. Helaas kwam er in mijn schone bed om kwart voor 9 de fles er helemaal uit. Dus moest er toen noodgedwongen uit. Heb hem lekker in bad gedaan! Dus zit nu al aangekleed en wel beneden.

Vanmiddag even een bakje doen bij de opa en oma van manlief en verder helemaal niets!! Lekker relax zaterdagje!
    Morgen zijn schoonouders 30 jaar getrouwd, dus zijn we daar met het hele gezin!

@Sahi: Wat een lekkere nacht heb je gehad. Even bij kunnen tanken.
    @Lolly: Mmmm lekker chocolade likeur!! Geniet ervan.
    @ Fmt: hier hadden we joel voor een week geleden ingebakerd. Op advies van CB zijn we er mee gestopt en het gaat echt heel goed! Je kan ze ook niet eindeloos in blijven bakeren, dus vandaar het advies om af te gaan bouwen.

Fijne dag allemaal

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @lolly, ja ik ga maandag. Het CB belde mij namelijk vorige maandag al op waarom ik niet geweest was om F. te wegen. Ze was maar 60 gram aangekomen. Ik heb ze bedankt voor hun betrokkenheid maar gezegd dat ook ik weleens ergens niet aan toe kom! Maar goed ze hebben ook een hele oude weegschaal waarvan ik denk dat hij niet klopt maar goed (andere was stuk).
    F. drinkt nu gemiddeld 600/650 op een dag. En dan 5 of 6 flessen afhankelijk hoelaat ze in de ochtend wakker word. Ze zou er minstens als ze rond die 4,5 kilo zit 675 moeten drinken. (hopelijk is ze niet veel zwaarder).

Ow nog even over TVOH, slecht vond ik het eigenlijk. Behalve Charlie de rest heeft echt mijn aandacht niet getrokken. Ben wel benieuwd naar wie die persoon is die jij kent lolly, volgende x als die komt even melden dan ga ik ook effe goed voor zitten haha. Heb trouwens de finale niet eens gehaald was zo erg moe.

@sahi balen van de stoelgang, kun je daarvoor niet iets krijgen bij de dokter. Lekker hoor zo lang geslapen. Yanna begrijpt het goed haha.

Hier nog niets gedaan, ga zo douchen en aankleden, kerstboom kopen en boodschappen doen.
    In de planning om de bovenverdieping en zolder even te zuigen, strijk weg te werken en de toiletten te doen.
    Dan is echt heel mijn huis lekker schoon, klaar en opgeruimd.

Heerlijk!

3. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Heeey Misja,

Ik was tegelijk met jou aan het typen.
    Wat lief van Joël dat hij nog even tot half 8 doorgeslapen.

Ik ben wel in voor een meeting, lijkt me wel dat dat het nieuwe jaar word?

4. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

ik wil natuurlijk ook blijven.
    alleen dit weekend heb ik weinig tijd ook nu.
    dus ff snel een berichtje van mij (sorry)

naomy is weer helemaal de oude. ze heeft alleen wat korstjes van de waterpokken maar dat word ook al minder.

danley doet het goed. komt snachts wel voor een fles maar wil dan maar 60cc of minder hebben.
    net de fles van 9uur heeft ie 150/5 gehad en 10 laten staan dus dat is ook goed.
    de infacol slaat heel goed aan we zijn er erg over te spreken.
    geen krampjes gewoon een gezellig veel slapende beeb.
    alleen wil die als ie wakker is niet in de box.
    en savonds met eten is ie dus wakker en kunnen we niet rustig eten.
    nu heb ik uitgevonden dat ie het aquarium heel erg mooi vind dus in de wipper voor het aquarium en dan kunnen wij even rustig eten.

vandaag druk naomy aandacht dagje.
    en morgen komen er 3 Zwarte pieten over de vloer.
    ben benieuwd hoe ze het vind.

dikke kus sappie

5. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Hey meiden!

Ik vind het zeker wel leuk om hier nog te reageren hoor! Maar soms krijg ik er de kans niet voor omdat zoonlief ook aandacht wil. Vooral na het weekend is het dan veel bij lezen :D Maar ik doe mijn best hoor!!!
    Ik lees eigenlijk altijd de samenvattingen van iedereen door om een beetje op de hoogte te blijven :D

Mag ik jullie trouwens vragen om op Fee te stemmen :) die doet mee met baby van de maand.

Zo en nu ga ik even kijken of ik wat kan bijlezen en reageren. Fee kan wel elk moment wakker worden, maar mijn zus houdt zoonlief bezig :D

6. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Sabrina, wat fijn dat het zo goed gaat! Hier werkt infacol ook heel goed!

VOH, kijk het wel maar val vaak in slaap :D

Misja, heerlijk kunnen slapen dus! Knapt een mens vaak wel van op.

Sahi, heeft ook een goede nacht gehad.

Sjoon, 2 kids is drukker. Juul gaat hier 3 dagen naar opvang en 1 dag nog naar oma. In het weekend heb ik bijna nooit tijd voor ZP.

Altijdvrolijk, ik hang ook liever op de bank hoor! Hier ook totaal geen ritme :D

Lolly, ziekenhuis raadde me aan om een prematuur speen te kopen voor de fles. Wij hebben dr. Brown dus moet even kijken waar ik die kan kopen.

Ellen, ik gebruik ook een slaapzakje en Fee heeft gewoon haar kleertjes daarin aan. Ik heb een dekbedje en die doe ik dan tot net onder haar buikje.

Fee heeft ook goed geslapen. Gisteren om kwart over 10 ongeveer de laatste fles gehad en geslapen tot kwart voor 7. Daarna weer in bed en ze slaapt nog. Vanmiddag ff kadootje kopen en vanavond sinterklaas vieren :D

7. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Meeting: ja hoor ik ben voor :).

En over hier komen, ik lees altijd bij! Maar tegen de tijd dat ik kan reageren gebeuren er vaak dingen waardoor dat niet lukt.
    Bovendien ben ik nu druk aan het solliciteren dus gaat al mijn 'computertijd' daar aan op.
    Enneh, ja druk h~e, met twee kinderen en dan ook nog sinterklaas....poeh...

O Marloes, ja die kan wel zingen zeg. Nondepie!
    Nee de finale haalde wij ook niet.
    Ik ben 'fan' van Paul Turner :D.

Gejanne, wat een opluchting dat het rond is!!!

jezus Suus, jij wordfeud wel echt veelste goed :D!

Ehm...oja,
    Wat fijn dat het zo goed gaat met Danley en Feline. Echt super!

Oh zeehondje ik ben benieuwd wat de kinderarts zegt van het spugen.
    Wij gebruiken nog steeds nexium bij Tibbe. Ze willen steeds dat we gaan afbouwen maar het is pas net een beetje rustig in Tibbes buikje dus wij hebben daar niet zo'n zin in. Bovendien hij spuugt nog behoorlijk. Ik was me een slag in de rondte.

Oja over de was gesproken...misschien moet ik die eens even gaan doen...

8. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ik heb gestemd op je dochtertje.

Hier een goede nacht gehad, elynn heeft 6 en half uur geslapen!

@sabrina: wat leuk dat hij het aquarium heel interesant vindt!
    @misja: jij ook lekker geslapen, jammer dat joel het bed heeft ondergespuugd.
    @lolly: ik heb ook gezien dat marloes door is. Maar ik vond eigenlijk de meeste optredens niet heel spectaculair.
    @fmt: jij hebt ook een druk dagje in de planning!
    Vriendje gaat dadelijk met chiel zwemmen. Ze waren vanmorgen al weg, was het dicht omdat ze aan het afzwemmen waren. Maar het is in een apart bad, waar een wand dicht geschoven kan worden, en het andere bad iseen subtropisch ad, heel lullig voor ons kereltje, hij heeft helemaal zitten snikken in de auto terug naar huis.
    Ik wil zometeen een pietentaart maken, hoef m alleen nog maar te bekleden. Vullingen en gister al in gedaan.

@ meeting: lijkt me een leuk idee!

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    misja: wilde ook al een meeting voorstellen, ben ook wel benieuwd!
    ow wat balen van het vieze bed :(

fmt: het probleem dat ik al jaaaaren heb is dat ik dagenlang niet kan (verstopping) en als ik dan wel kan, is het hard en dus pijnlijk (sorry voor de details). ik gebruikte movicolon, maar daar kreeg Yanna diaree van, dus even zonder gedaan, maar dat gaat dus voor geen meter. heb nu een paar zakjes forlax van een vriendinnetje en ik geloof dat Yanna daar geen last van heeft, nog even aankijken.
    en anders dus wel aan de dokter vragen, maar die kan er ook niet veel mee. laxeren is niet goed voor de darmen, maar ja, dit is slecht voor mn endeldarm en uiteinde zeg maar... :( werd er vannacht een beetje moedeloos van...

sab: st. klaas weekend is voor iedereen druk denk ik ;)
    fijn dat je allemaal trucjes gaat doorkrijgen met Danley. hier ook precies tijdens het eten gejengel, maar inmiddels is ze fan van de nijntje mobiel, dus dat is goede afleiding.

LM; zal zo even stemmen!

princi: hihi, hier staat ook een berg met was, maar moet zo nog weg, dus kijk later vanmiddag wel...
    wat ik al zei tegen sab; st. klaas weekend is gewoon druk...

sjoon: ach gos, arme chiel... Heb je hem nog ergens anders mee kunnen verwennen?

straks dus op stap, lang verhaal. Mijn vriend reed altijd oldtimer en toen ik zwanger was, hadden we afgesproken dat zijn oldtimer echt weg moest, hij was niet water en wind dicht en had geen gordels. Ik heb er ook niet meer in durven zitten in mijn zwangerschap. Hij heeft serieus een traantje moeten wegpinken bij de verkoop.
    nieuw peugeotje gekocht, maar nu na 3 maandjes vindt hij het toch niks. Ik heb gekscherend gezegd; een oldtimer is prima, als het maar veilig is voor een baby. DUs hij is hard gaan zoeken, beetje stiekem, en had toen een hele mooie gevonden, die echt veilig is. Dus daar gaan we vanmiddag kijken en ik mag de doorslag geven of het inderdaad aan de baby-eisen voldoet. En ik ben klein, dus ook nog de eis dat ik er in moet kunnen rijden. Maar ik wil niet te lullig doen, dus zal mild zijn.
    gelukkig komt het allemaal net goed met de voedingstijden van Yanna, want dat is moeilijk te plannen. De afspraak stond van de week al. Maar het komt dus goed.
    zo maar op pad dus :)

10. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @fmt: Ja meeten in het nieuwe jaar. Ik denk dat het op dit korte termijn niet meer haalbaar is voor iedereen. Ja wel lekker hoor slapen tot half 8! Moet zeggen dat je elke uurtje slaap momenteel wel heeeeeeeeeeel erg weet te waarderen.
    @Sabrina: Hier precies hetzelfde, joël is ook altijd rond etenstijd een beetje aan het mopperen! Is echt zijn huiluurtje tussen vijf en zes! Beetje jammer. Wij zetten hem dan maar in de wipper bij ons op tafel.
    @LM: Ja daar knap je zeker van op! Ik ga op fee stemmen hoor!
    @Princi: Ik was me ook een slag in de ronte hoor!! De wasmachine draait overuren!
    @Sjoon: Ja idd beetje jammer van dat bed! Maar goed de wasmachine is geduldig! Ach..... wat sneu voor chiel!! Ja dan zijn ze echt teleurgesteld he!!
    @Sahi: Tsja dat bed dat word wel weer verschoond hoor!! Komt goed! Wat een verhaal joh van die oltimer! Ik ben benieuwd of het wat is!

Zo hier nog even de wc gedaan en stofgezogen. Is het weer lekker klaar voor het weekend!!
    Is het bij jullie ook zo slecht weer? Balen hoor, word er echt niet vrolijk van.
    Lees dat er toch veel meiden wel voor een meeting zijn! Leuk, iemand idee hoe we dat kunnen aanpakken?

11. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goeiendaagh!

Wat een heerlijk relaxt ochtendje! Cristian blijft nog steeds 2x 's nachts komen, op zich prima. Heeft iemand een indicatie met bv per wanneer dat minder vaak zal worden? :(

Gisteren super gezellig bezoek gehad, zelfs nog lekker een glaasje wijn gedronken. :) Vandaag gaan we weer met de halve familie (dat zijn er zat ;)) naar 't buitenhuis van een oom. 't Is hier droog, zonnig, zo'n 20 graden. Erg lekker!

@Sahi: Ja, geloof ik ook wel, dat dat plannen komt, maar is toch best lastig soms hahaha! :)

@Sjoon: tja, dat is dus het probleem hier. Onze hoofdmaaltijd is 's middags, dat is altijd een warme maaltijd. En mijn lief heeft dus pauze van 15h tot 17h. Uiteindelijk is hij dus maar een goed uur thuis, dus is het prettig als ik de maaltijd vast voorbereid heb... Dat is niet altijd gemakkelijk... :) ;) Gelukkig helpt zijn moeder ook vaak en geeft ons tupperware bakjes met vanalles mee! ;) :D

@Gejanne: Oh, das nog even wachten op het nieuwe huis! Maar ja, dat komt ook wel weer! Fijn dat het nu in ieder geval allemaal afgerond is!

@Huishouden: Ik kan niet zeggen hoe blij ik nu ben met één keer in de week een schoonmaakster die langs komt! :)

@Forum: Ik denk dat het normaal is dat we de eerste tijd wat meer af laten weten, maar dat wil niet zeggen dat we niet terug komen. Ik merk zelf ook dat ik minder lang te gelijker tijd online kan zijn, maar blijf het forum hier heel praktisch én gezellig vinden! :cool: :D

lol Merk dat ik steeds beter en sneller word in met één hand typen1 ;) :D De kleine is nog ff aan 't drinken en als hij klaar is gaan we er dus vandoor. Fijne zaterdag allemaal!

Liefs,
    Caroline

12. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sahi: Zo, Yanna heeft een lekkere nacht gemaakt!! Balen van je stoelgang, bij mij komt alles eindelijk weer goed op gang ;)
    Ben benieuwd of de oldtimer wat word!

Misja: balen hoor, dat hij alles uitspuugde! Je was er iig wel op tijd uit :D

FmT: alles gedaan in huis wat je wilde!? Heerlijk gevoel weer he, als alles schoon is!

Sabrina: wat schattig dat Danley het aquarium zo leuk vind! Dinand ligt altijd heel hard te lachen onder de boxmobiel, naar een spinnetje! Zo schattig!

LM: Fee heeft ook lekker lang geslapen, heerlijk hoor!

Princi: Paul Turner!? Vind ik echt helemaal niks :D

Sjoon: ook al zo'n lekkere nacht, Dinand heeft het nog steeds niet helemaal door dat hij ook langer mag slapen ;)

Caatje: ja, dat nieuwe huis duurt nog wel even, maar het is sowieso al lekker dat we hier wegkunnen, vind het echt niet praktisch meer met twee kids. Daarbij komt dat we aankomende tijd in het huis van mijn zus gaan wonen, zij gaan een week eerder dan ons over naar hun nieuwe huis, wij huren hun huis dan weer een paar maanden van de kopers! Beetje ingewikkeld allemaal :D Maar in ieder geval vast een huis met meer (slaap)ruimte!
    En wat een heerlijk weer bij jullie, beter dan die regen in ons kikkerlandje ;)

Dinand heeft eigenlijk ook wel een goede nacht gemaakt, hij sliep vanaf ongeveer kwart voor elf (denk ik ;)) tot 5 uur, toen heeft hij de fles weer gehad! Daarna lekker tot 9 uur doorgeslapen met zn allen! Vanavond visite hier, verder lekker thuis vanmiddag, moeten eea gaan uitzoeken voor onze verhuizingen!!

13. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hey dames,

Nog niet bijgelezen dat komt straks.
    Het laatste beetje aan huishouden wat ik nog moest doen laat ik even want....

:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Ik ben maar alvast een kerstboom gaan halen. Dus de kerstmuziek staat aan lampjes liggen klaar en hij is groooooot haha.
    Zal een foto maken als hij klaar is.

Tot straks.. Poeh Poeh hij is echt groot! Ben ik wel even zoet mee haha..
    (Sorry sinterklaas, volgend jaar bent u weer aan de beurt)..

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Fmt, wel goed dat je je excuses aanbied aan de sint. ;)

gejanne: dan heeft dinand toch nog wel een hele ruk geslapen vannacht.

Sahi: ik heb voor chiel een banaan in stukje gesneden en dit door de gesmolten chocolade gahaald, met wat slagroom erop!

caatje: wat fijn dat je zo hulp krijgt van je schoonmoeder met eten enzo!

Elynn had net zo enorme krampjes, ze huilde zo hard dat er gewoon voeding terug kwam. Oooh, wat gaat zulk huiltje me toch enorm aan het hart zeg, gebruik wel infacol, maar het is de ene dag wel en de andere dag geen krampjes.

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sjoon: ja bedacht ik me later ook dat hij wel een goeie nacht gemaakt heeft ;) wat sneu voor Elynn, de krampjes!!

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    nou eindelijk weer thuis. die wagen stond in de stalling, maar door het lange stil staan was 1 band lek, dus dat moest nog even geregeld worden. ik kon pas naar huis, als we zeker wisten dat we de auto namen en nu dus ook als vriendje er mee naar huis konn rijden. had gelukkig een fles mee, haar gevoed terwijl hun die band gingen regelen.
    gelukkig is dat geklukt en het rondje rijden was ook prima, dus we hebben 'm!
    en ik kon eindelijk naar huis om te kolven, sta op springen ;)

lees dat veel kindjes best goede nachten maken! Alleen Caatje steeds 2x voeden, hoe laat is dat ongeveer steeds dan? Ik vond in het begin 23.00/3.00/7.00 ook 2x, maar 7.00 telt niet meer als nacht en 23.00 is avond voeding...

nou laten we in januari een dag afspreken om te meeten!

17. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @sahi wat fijn dat jullie zo'n goeie nacht hebben gehad. Voor je stoelgang zou je dulcolax zetpillen kunnen gebruiken dat werkt goed. Wil het dan nog niet zou ik een wapiti proberen dat schijnt echt te werken als een trein.

@misja meeten lijkt me leuk.

@ftm zo dat het cb jou belde dat mag in de krant. Lucas die woog 1,5 week terug 5,555 kilo dan moet hij eigenlijk zo'n 833cc drinken op een dag. Hij zat gisteren op 730 cc.

@lm nooit geweten dat er speciale prematuur spenen zijn. Misschien bij de prenatal te koop.

@sjoon aah wat sneu voor chiel.

@meeten misschien in het weekend van 14-15 januari een dag plannen?

De chocolade likeur is in huis. Nu nog hapjes maken en de visite kan komen.

18. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Dr. Brown prematuur spenen zijn idd bij de prenatal te koop.Heb ze hier al gezien.

19. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    Suus, thnx! Ga ik morgen of maandag maar even kijken dan :D

Meiden fijne avond! Ik ga me klaar maken voor een avondje met een hyper kind en teveel cadeautjes :D

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: ik ga eens kijken wat ik ermee kan. Ik heb het probleem al jaren, alleen niet toen ik zwanger was. Maar het begint weer van voor af aan...
    14-15 januari kan ik alleen de zaterdag, dus die kan ik vrij houden als dat m wordt.

LM: veel plezier vanavond!

hier even een foto van de auto:

Deel Deze Pagina