fmt: ik heb oook zo'n vaag navigatie apparaat, met rare routes... leuke foto's hoor! Wat een lieve vriend heb je! emma: ik moet eigenlijk wel op de lijn letten, maar dat moet ik al jaren en ik heb er al jaren sch**t aan. t interesseert me gewoon niet genoeg... bloemetjes: welkom! ik vind de naam super! Gefeliciteerd met jullie mannetje! zo even de laatste voeding aan het kolven voor vandaag en zo Yanna wakker maken voor wat eten. vind het wel een beetje zielig, ze slaapt eindelijk, maar ze moet haar slaapzakje ook nog aan en liever slaapt ze vanaf nu ipv 19.30. hoop dat ze trek heeft, maar een paar slokken is ook oke natuurlijk.
FmT ik vind het juist een prachtige naam voor een meisje..!! en helemaal niet apart! Hahaha dat mag je best vragen hoor vind het ook wel gezellig... Mijn bevalling is echt super snel gegaan binnen 3 uur was Boaz er. Ik wilde heel graag in het ziekenhuis bevallen, omdat het bij mij zus met haar zoontje niet goed is gegaan. Maar toen de vk kwam na 2 uur weeen, had ik al 9 cm ontsluiting en moest ik dus thuis bevallen...wat gelukkig allemaal goed is gegaan en ik het heerlijk vond om achteraf toch thuis te zijn bevallen. Als ik het goed heb ben jij ingeleid toch
ik ben trouwens ook wel nieuwsgierig net als fmt. maar lees tegenwoordig s nachts niet meer bij, dus lees het allemaal morgen wel weer.
Sahi dankjewel en jullie met jullie kleine meisje... Heb trouwens veel respect voor jou hoelang je het blijft proberen om borstvoeding te geven, petje af voor jou!
ah, we reageren tegelijk, nou ik ga naar mn bedje (eerst Yanna omkleden en voeden). En ze krijgt zo haar eerst luier maat 2 aan, ze gaat ze eindelijk passen! Jeeejjj
ow weer tegelijk, haha. ik heb maandag besloten af te bouwen, t wordt nou echt te veel, maar bedankt voor je compliment Ze heeft het toch al bijna 2 maanden binnen gekregen en misschien blijf ik 1 of 2 voedingen per dag geven. en nu echt naar boven Trusten!
@bloemetjes, ik ben inderdaad ingeleid, mijn eerste bevalling was te vroeg bij 25 weken, kindje is vlak na de bevalling overleden (vandaag 6 jaar geleden). Deze hele zwangerschap dus zo in spanning gezeten en bij 38 weken had ik het helemaal gehad. Elke week een spuit in het ziekenhuis, om de 2 weken echo, spoedbezoekjes omdat ik niets voelde of bloedingen had. Ik deed op het einde geen oog meer dicht en psychisch gezien was het beter voor mij. pfff wat een verhaal haha... Nu gaat alles goed gelukkig hehe. Ik begrijp je eerste keuze om in het ziekenhuis te bevallen, zeker als ik je verhaal lees. Had die verlos een lekke band . In 3 uur bevallen is snel hoor. @sahi slaap lekker..
Jeetje FmT wat verschrikkelijk om mee te moeten maken zeg..!! En kan heel goed begrijpen dat deze zwangerschap heel erg spannend was voor jullie!! En het zal vandaag ook wel een zware dag zijn geweest, het is zo oneerlijk dat zulke dingen gebeuren! Het gekke is dat ik de vk had gebeld om 9 uur s´morgens, en vertelde haar dat ik weeen had maar die kwamen om de 10 a 15 min dus ik zei doe maar rustig aan het is goed te doen...om half 10 ging ik douchen en om 10 uur werden de weeen heel heftig, om 11 uur moest mijn vriend de vk bellen omdat ik het niet meer trok en ze kwam om half 12 en toen mocht ik al gaan persen.....
Bloemetjes, leuk dat je ff komt meekletsen. Gezellig. Ik vind Boaz inderdaad ook een mooie naam. Stoer. Jemig, in 3 uur bevallen. Dat is snel. Was het te snel of kon je het wel bevatten? Ik ben nu in zo'n vier uur bevallen en ben ingeleid. Dat inleiden kwam voor mij vrij plotseling en het bevallen ging snel en ik heb echt nog een nacht en dag steeds tegen mezelf moeten zeggen dat Tibbe er al was... Haha, FmT, ik vind F. een hele rare naam...haha. (De echt naam vind ik erg mooi! Ff voor de duidelijkheid). Leuk hè, de binnen forum meetings. Van de novembermamma's 2009 zijn we nog steeds met een klupje over en van hen zie ik er twee vrij regelmatig. Gezellig. Ja mijn mna kookt veel liever en ook beter dan ik. Bovendien is hij zo'n pietje precies (lees miereneukerig) over eten dat ik ook niet snel in de keuken sta. En als ik kook dan mag hij niet in de keuken komen en niet zeuren over het eten .... Hij is verder erg lief hoor. Hij zit nu de laatste fles te geven. Oh en ook vannacht heb ik een hele nacht mogen slapen van hem! FmT, wat superlief van je vriend! En van Emma dat je daar lekker kon zijn en je verhaal kwijt kon vandaag . Washet trouwens anders nu F. er is? Zo en nu schop ik mezelf naar boven!
@bloemetjes, welkom Straks de derde hoortest, hopelijk gaat deze nu wel goed! Gisteravond kraamvisite van mijn collega's gehad, was erg gezellig. @ meeting, ik denk dat ik wel wil komen, klinkt allemaal erg gezellig! En wordt toch wel nieuwsgierig naar de gezichten achter de namen, ook al hebben sommigen elkaar op fb en of hyves.
bloemetjes&fmt: Yanna had gelukkig enorme trek gisteravond maar doorslapen dan weer niet... bloemetjes: wat een snelle bevalling! :O princi: wat een topvent. ik zei al, die van mij heeft geen geduld met de fles. maar verder is hij een toppapa hoor hij begroet bij thuiskomst eerst zn dochter en dan mij pas, haha! en als Yanna lekker vrolijk is, wordt ik soms helemaal vergeten! sjoon: ik duim voor een goede hoortest!! maar goed dat ik WEBfeud doe en geen wordfeud. ik ben er echt slecht in! even een vraagje: ik heb het idee dat Yanna hier geen last meer heeft van krampjes, maar moet de infacol worden afgebouwd, of kan je dat in 1 keer weglaten? Verder kwam Yanna om 4 uur en 8 uur, doordat ze zo niet op schema loopt, vind ik dat afbouwen maar lastig... even zoeken dus...
@goeiemorgen dames Ik voel me weer kiplekker, vreemd hoor haha... Op naar volgend jaar weer! Ik ben bezig met de strijk al een uur Voorheen streek ik iets als ik het nodig had maar nu wil ik de strijk op orde hebben en houden. Voordat F. gaat kruipen moeten we hier nog nieuwe stopcontacten kopen, plinten en draadjes wegwerken. Volgende spaarproject dus. Haar slaapkamertje is het eerste project geweest van ons nieuwe huis. Keuken is al opgeruimd, F. heeft haar ochtendslaapje gedaan van 7 tot 8. Ze was om half 7 wakker voor de fles. @Sjoon succes met de hoortest, zou het supertof vinden als je ook komt naar de meeting. @bloemetjes als je zin hebt ben je ook welkom, ook al ken je ons niet (zo goed), zaterdag 14 januari. We zijn er alleen nog niet over uit, eerst ballorig maar kidzcity blijkt goedkoper te zijn. @sahi, ik had dat gevraagd omdat F. ook minder last heeft en gewoon normaal kan poepen, maar ze adviseerde ons om het nog even te gebruiken, anders zou ik gaan afbouwen en zou eventueel de kramp terug kunnen komen. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik 's nachts nog weleens vergeet en F. vaak de helft al uit haar mondje duwt.
Een hele goedemorgen! Jeetje, één dag niet hier geweest en er is echt super veel gekletst hahaha, hoop dat ik op iedereen gereageerd heb, zo niet... Bij voorbaat mijn excuses! Dinsdag was super gezellig met de familie! We hadden het niet zo heel laat gemaakt (rond 20h thuis), was toch wel vermoeiend. Gisteren een heel heftig dagje gehad. Cristian leek maar niet tot rust te komen, echt heel zielig! 's Ochtends moesten we met z'n drietjes wat dingetjes doen. De laatste afspraak was de gehoortest. Nou, not dus! Cristian kwam inmiddels echt niet tot rust, was niet aan het huilen, maar wilde gewoon niet rustig in slaap vallen en zodra er iemand aan zijn oor zat, ging hij protesteren. 1,5 Uur daar gezeten en het toen maar opgegeven. Nu kunnen we dinsdag terugkomen. Hopelijk gaat het dan wel goed. Nou, de rest van de dag is Cristian van slag geweest. Zooooo vermoeiend! Na het werk van mijn lief zijn we nog even boodschappen gaan doen, het wandelen leek de kleine weer wat rustiger te maken gelukkig. De nacht zijn we verder ook goed doorgekomen en nu lijkt alles weer normaal. Vandaag is hier dus weer een nationale feestdag in Spanje: De dag van de heilige Inmaculada Concepcion (de onbevlekte ontvangenis). Inmaculada is ook de naam van de moeder én de zus van mijn lief, dus vandaag is hun naamdag (Santo). Vandaar dat we gezellig bij de ouders van mijn lief gaan lunchen en kadootjes geven enzo. Wordt een rustig en gezellig dagje! Heerlijk! @FmT: Dank je nog voor je compliment op onze gezinsfoto! Enne... Ik hoop dat je gisteren goed doorgekomen bent... *hug* Fijn dat je je nu kiplekker voelt. Oh, enne... Ik heb je kerstboom gemist... Kan die bestanden nu niet meer openen... @Princi: Dank je voor alle tips. Inderdaad, de websites Oei, ik groei en Vereniging Borstvoeding Natuurlijk zijn erg nuttig. En ja, ik ben super blij met de draagdoek! Nu alleen eerst nog goed oefenen! Wat zijn typische momenten dat jij de draagdoek gebruikt en niet de wandelwagen? Oh enne... Wat een mazzel heb jij dat je man zo graag kookt! @Sahi: Dank je voor de link van het voedingsschema! Enne... Aan jou ook de vraag: Wat zijn typische momenten dat jij de draagdoek gebruikt en niet de wandelwagen? @Gejanne: Ja, dat vergt inderdaad inspanning, maar het is het zéker waard. Op zich zeggen ze altijd dat de taal die je een ander het beste kan leren, je eigen moedertaal is. Ik moet alleen zorgen dat ik echt consequent altijd Nederlands tegen Cristian praat. Tot nu toe gaat dat prima! Mijn lief is Nederlands aan het leren, maar dat is voornamelijk zodat hij wel zal begrijpen wat ik tegen de kleine zeg. @Emma en FmT: wat een super schattige foto's van Fae en Lisa! Wat leuk dat jullie samen afgesproken hebben. @Bloemetjes: Welkom bij de oktobermama's! Wat een prachtige avatarfoto heb je! En ik vind Boaz ook leuk! Houd wel van originele namen! Weet niet of je het al verteld hebt, maar heb 't gemist: waarom Boaz? Betekent het nog iets? Oeps, 't is een hele lap tekst geworden! Sorry... Cristian ligt heerlijk bij mijn lief op de borst te slapen, zo schattig! Ik ga nu dus ff ontbijten! Fijne donderdag allemaal! Liefs, Caroline
Pff zo druk bezig met de strijk dat ik vergeet te ontbijten. F ligt alweer te tukken in de box. En ik ben al moe haha... de dag is net begonnen.
@fmt en Emma: wat een mooie foto's van jullie dametjes! worden vast dikke vriendinnen! @sahi: wat is je naam met webfeud? mijn naam is sjoon81, dus als je wilt feuden....