Zeehondje, gefeliciteerd met je man! Sjoon, hoeveel krijgt ze dan per fles? Wij bieden 5x200 aan, maar eigenlijk gaat alleen de ochtend fles helemaal op. Maar soms is het net die 5 of 10cc die ze toch nog wil. Dus of ik nu 200 aanbied en 25 weggooi, of nog 30 extra maak en moet weggooien, komt op hetzelfde neer
Ik zei gisteren nog tegen mijn vriend "ben blij als Fee naar de opvang gaat. Dan kan ze daar mooi vanaf half 5 gaan krijsen" Gisteren was ze dus weer vanaf half 5 aan het krijsen, steeds als ze sliep en ik legde haar in de box dan begon ze weer. Heeft tot half 9 geduurd
@lm: ze krijgt borstvoeding, maaik wil af gaan bouwen, en ze mag nu 150 in de fles krijgen. maar ik begin gewoon met 120 nieuwe 30 is zo weer aangemaakt! oja, ze weegt 4760 gram!
zo, even 's ochtends geen tijd en meteen 3 pagina's bijlezen Ach, heb er nu even de tijd voor. zeehondje: wat ben je verwend door je collega's! ik vind het best gezellig op werk, maar wij hebben dan ook een uitzonderlijk leuk team Echt fijn! Gefeliciteerd met je mannetje fmt: wat een schattig pakje! ow balen van de buikgriep gejanne: zal best even wennen zijn om weer te werken, maar als je het naar je zin hebt op je werk, is het best te doen denk ik. succes met inpakken enzo! Ik was voor de kerstboom op zolder, meeeennn, ik dacht dat het opgeruimd was, maar helaas... Denk dat we het hele jaar niet op zolder zijn geweest, haha! en we hebben er wel spullen bij gegooid, wat op de kamer stond wat nu Yanna's kamer is. Maar niet echt netjes weggezet dus ja wij gooien ook alles wat nog verkoopbaar is op MP, altijd leuk, een zakcentje suus: ook fijn, als alles lekker gaat sjoon: Yanna mag ook 5 voedingen, maar we zitten nu op 6 a 7 (afhankelijk of ze wel of niet doorslaapt). Daarom ook wel fijn dat ik het kolven ga afbouwen, als ik zie hoevaak ze nu wil drinken. fijn dat verder alles helemaal goed was Oh ze weegt gewoon een halve kilo meer als Yanna! LM: gek he, hoe je weer naar je werk toegroeit? 200cc is best veel hoor. Ik denk dat Yanna daarom zo vaak drinkt, ze drinkt niet veel in 1 keer, maar dus wel 6 a 7 keer per dag. Maar 200cc in 1 keer valt denk ik zo zwaar op de maag. pfoe, half 5 tot half 9 is wel een lange tijd zeg! Maar het is wel bekend dat ze aan het eind van de middag onrustig zijn... Hier ook vaak, wanneer mn vriend thuis komt. En dan zeg ik dat ze zo gezellig is en dan loopt ze heel de namiddag te miepen... zo nu eens in de ochtend boodschappen gedaan, dacht dat ik dan vanmiddag niks hoef, maar de gourmetschotels waren nog niet klaar, dus moet vanmiddag alsnog terug (zondag gourmetten met vrienden en morgen geen zin en tijd om naar de supermarkt te gaan. Mij te druk). Yanna na 2,5 uur alweer haar volgende fles net (8.30, 11.00). Maar met die KV maak ik me veel minder druk, ik kan het haar nu gewoon aanbieden. En ze heeft die behoefte dus blijkbaar. Zo meteen maar even kolven en vanavond gaan we uit eten en brengen we haar weg, dus dan nog even kolven voor we weg gaan. Merk wel dat ik af en toe stuwing krijg en mn borsten hard zijn na een paar uurtjes, dus even niet te snel afbouwen. Maar het is nu al veel relaxter dan afgelopen maandag toen ik zo in de rats zat. En dan krijgt ze toch een beetje BV binnen. Ook fijn
Oja je geeft bv, vergeet ik steeds Ben benieuwd of ze over wil op 5, altijd weer lastig vind ik. Sahi, 200 is ook veel hoor. Maar het is dan echt de ochtend fles waarbij ze zoveel drinkt. Van de andere flessen laat ze dus vaak tussen de 60 en 30 staan. Maar soms gaat het net om die 10cc die ze nog wil vandaar dat ik maar een grote fles maak. Hier houdt ze het ook 4 uur op vol, ze heeft vanmorgen om half 9 gehad en ligt nu nog boven. Als ze minder drinkt komt ze na 3 uur weer.
ik maak ook 200cc en ze laat idd meestal net die 30 staan maar soms wil ze net wat meer en ik heb echt een hekel aan bijmaken dus dan maar een beetje weggooien !!! hier alles ok .. lekker dagje tim naar opa en oma .. lisa in badje gedaan de was is nu klaar nog ff opvouwen en dan nog ff niks doen haha straks naar mijn ouders daar eten en dan de kids in bed krijgen en lekker the voice of holland kijken !! wijntje erbij ... jep .. gaat vast goed komen hier
LM (&emma): is natuurlijk ook geen ramp om wat weg te doen, wat ze laat staan. Beter dan dat je tussendoor weer een nieuwe fles moet maken. Yanna drinkt niet altijd haar flessen leeg, maar vaak wel, ze krijgt nu rond de 140 cc (bij KV doe ik nu 120cc aanmaken). emma: veel plezier vandaag!
goedemiddag, even kort hier.,mijn,moeder is vandaag een dagje bij mij. gaan zo boodschappen doen. kom vanavond uitgebreid reageren. even wat ik zo gauw onthouden heb. @fmt wow wat een super schattig jurkje. @zeehondje gefeliciteerd met je man @emma geniet van je rustige dagje. @sjoon ik heb er naar gezocht om het uit te schakelen maar kan het niet vinden.,heb ook geen iphone. . meer weet ik even niet. zo joël uit bed halen. en om boodschappen. tot vanavond. sorry voor de typfoutjes. zit op me phone.
@misja tot vanavond, veel plezier met je moeder. @eten 5 x 180cc waarvan ze vandaag voor het eerst 175cc heeft gedronken (blije mama). @lm hier heeft F dat ook weleens, dan leg ik haar in de box en dan heel hard huilen, pak ik ze vast is er niets meer aan de hand. @minderen borstvoeding, ik heb daar geen verstand van natuurlijk, maar waarom moet je dat afbouwen eigenlijk ? Ik begrijp dat de baby moet wennen aan flesvoeding natuurlijk maar wat zijn de andere redenen ? @sahi lekker gourmetten yummie yummie. Fijn dat je nu een stuk relaxter bent. @emma hier vanavond ook tvoh opnemen en de kraamvisite de deur uitkijken, ze komen met 6 tegelijk pfff.. Ik stuur je de email dit weekend nogmaals maar dan via vriend zijn mail, ik heb hotmail en zou niet weten welk wachtwoord haha.. Veel plezier vandaag. @gejanne ik dacht ff om op marktplaats te kijken wat een keyboard is, er zijn er een hoop na de sinterklaas te vinden haha.. @suus fijn dat alles ok is. @Sjoon hier ook 5 voedingen maar soms krijgt ze er gewoon 6, het is maar net wat F wil.
Even een vraagje; Wij zitten nog steeds op zes voedingen per dag van 120cc+nutriton. Ze krijgt ongeveer om de drie uur een fles en slaapt 's nachts door. Ik vind het echt heerlijk dit ritme en ben er erg blij mee. Maar zouden we eigenlijk moeten overstappen naar vijf voedingen of mogen we ook gewoon zes blijven geven? Als je er vijf geeft krijgt ze ongeveer evenveel binnen toch? 6x120 of 5x150... Fmt, beterschap en wat fijn dat je handen zo goed gaan! LM, tussen 5 en 10 hebben alle kinderen vaak een huiluurtje ja. Maar wel lang bij jullie . Hier vaak rond half negen 's avonds tot 22.00. Dan de fles en bed in. Haha , lekker het kdv ermee opschepen Sahi, klinkt goed. Gewoon rustig afbouwen en inderdaad fijn dat ze afentoe nog een beetje borstvoeding krijgt.
Minderen voor de mama's om borst ontsteking te voorkomen. En hoe minder je aanlegt, hoe minder melkproduktie, en andersom natuurlijk! Net een schattig jurkje gehaald voor elynn voor de kerst, en voor chiel een nettere trui en spijkerbroek. Bij de h&m
Vaak zijn de huiluurtjes 's avonds. Meestal onder het avondeten, heel handig dan (NOT). Hier zijn de zusjes hetzelfde. Tess huilde 9 uur overdag, maar vanaf 17.00 sliep ze tot de volgende ochtend (wel voeding tussendoor), geen huiltje niets.... Linn huilt gelukkig maar 2 uurtjes (van 15.00-17.00, kan de klok erop gelijk zetten) en is ook vanaf 17.00 stil. Moet wel zeggen dat ik dit wel heel prettig vind, want vanaf 19.00 ligt alles stil op bed en kunnen wij relaxen. 5 voedingen hoeft alleen als het zo uitkomt met doorslapen. Je hoeft zelf niet perse naar 5 voedingen. Het is wel zo dat de kans groter is dan beebjes langer slapen met 5 voedingen, omdat ze dan meer binnen krijgen. Tenminste dit alles is me verteld. Wij zitten op 5 keer 165 (150+5) en dat gaat goed. Sinds 3 dagen drinkt ze de avondfles ook prima leeg (helaas gaat ze er geen minuut langer door slapen ). Ik denk dat je het beste in het ritme van jouw kindje kan meegaan. Maar een keer meer aanbieden en kijken wat hij/zij ermee doet, kan nooit kwaad. Hier probeer ik willekeurig (dus op verschillende tijden) weleens een fles van 180+6, maar tot nu toe nog nooit opgedronken. Hoogstens een enkele maal 10cc meer. Dus daar is Linn nog niet aan toe. Hoeft ook niet, want ze groeit prima. Oja, het feit dat ik nu zo'n verhaal eruit kan rammen, houdt dus in dat het huiluurtje vandaag nog niet begonnen is *klopt snel af op ongelakt hout* * moet vervolgens een half uur op zoek naar ongelakt hout* *komt uiteindelijk bij de schutting buiten uit*.
fmt: als je in 1 keer niet meer kolft of voedt, dan heb je kans op borstontsteking, omdat alle melk zich gaat ophopen. Je lijf moet een seintje krijgen dat het minder moet gaan aanmaken en dat duurt even. Je doet dat door steeds minder te kolven of te voeden. voordeel daarnaast is dat je door het afbouwen kan kijken hoe ze reageert op de kunstvoeding. ow, zag dat sjoon ook al antwoord had gegeven. en dat heeft Yanna ook hoor, dat ze ligt te jammeren en als je ze oppakt stil is. Maar dan was er toch iets; ze wil even kroelen en dat mag natuurlijk ook. zeehondje: 6 of 5 maakt op zich niet veel uit, maar ik vind het zelf altijd belangrijk dat het niet te grote hoeveelheden in 1 keer zijn, omdat het zo ontzettend vult. Die maagjes zijn nog niet zo groot. Het CB belde nog even, hoe het nu ging na mijn relaas van maandag. Dus even kunnen babbelen erover, toch fijn. en de lactatiekundige belde, ze kwam er tot haar grote schrik achter dat ze me helemaal niet had gemaild en dat vond ze toch vervelend. Ik had er al niet meer aan gedacht. Ze vond het niet gek dat ik ging afbouwen (voor mij toch een bevestiging dat het wel erg veel was en niet helemaal haalbaar). Ze heeft me wat tips gegeven over het afbouwen (maar dat gaf het CB me ook en alle mensen in mn omgeving) en ik mag haar de komende tijd zeker nog bellen als er iets is. Ze hoopt me bij een volgende te kunnen ondersteunen dat het wel gaat lukken, ze bood me in ieder geval een cursus aan voor de bevalling dan. En ze zou zelfs in het ziekenhuis willen aansluiten als het nodig is, maar dat zien we dan wel weer. Eerst dit kind maar eens groot krijgen. Verder weinig gedaan, opnieuw boodschappen gedaan en de ooievaar in de handwas gezet, maar daarbuiten lekker genikst.
@sahi ja toch lekker kroelen , jij bent ook een kleintje toch? Ik ben ook klein (kleiner dan jou) maar jij trekt toch geen hakken aan naar de meeting he . Ow dat is vervelend borstonsteking, heb je dan ook de hele tijd stuwing? Zoja gatsie dat is vervelend. @huiluurtjes hmmm ik denk dat ik toch wel bof met F. Huilt alleen als ze honger heeft en dan is het met 5 minuten opgelost, of als ze dus niet in bed wil slapen. Maaaaaar mvr wil dus overdag bijna niet in bedje slapen, ik heb het tot nu toe geaccepteerd, maar ik wil dat ze echt even rust in bed, dus net heeft ze ruim 13 minuten gehuild, 2 x de tut erin die wilde ze niet. Ow wat moeilijk.. Nu slaapt ze gelukkig. Ik ga niet meer aan die sollicitatiebrief beginnen, ik haal het simpelweg gewoon niet. Door de buikloop en de administratie waar ik dus net pas mee klaar ben loop ik dus echt achter. NU even snel het hele huis stofzuigen, beneden dweilen en de toilet en dan ga ik echt zitten. Wat een drukke dag, en dan heb ik nog geregeld dat mijn moeder de boodschappen in huis haalt voor de visite haha... Wat een lieve moeder heb ik nog steeds!
Goejendaagh! Super gezellig dagje gehad gisteren, lekker geluncht en 's avonds heerlijk met m'n lief bankgehangen in onze batamantas (ik geloof dat ze die in Nederland Snuggie's noemen). Vanmorgen belde mijn schoonzusje, dat ze in de buurt was en of ik zin had om een kopje koffie te gaan drinken. Heel gezellig dus, lekkere beker warme chocolademelk genomen, mmmmmmmmm! Daarna ff gewandeld met Cristian, maar het is vandaag erg koud, dus waren redelijk gauw thuis. Inmiddels heeft hij zijn huiluurtje erop zitten. Dat heeft hij eigenlijk nooit, maar besloot hij vandaag ineens mee te beginnen. Hoop dat het eenmalig is... Nu ligt hij in ieder geval weer rustig in de box te slapen. Dat gaf mij mooi tijd om de nieuwste aflevering van Bones te kijken! Mijn lief heeft een lunch met zijn werk, dus die verwacht ik later pas, maar er komt straks nog ff een vriendinnetje met haar dochtertje langs, das dus heel gezellig. Ze hebben Cristian nog niet gezien en dochtertje is nu al helemaal weg van hem hahaha. Noemt alle poppen die ze heeft Cristian hahaha, zo schattig! @FmT: ik zie dat je de sollicitatiebrief al gaat sturen! Goed zo. Zou ik ook doen, ook al ben je nog niet zéker van die baan, gaan solliciteren is altijd goed! @altijdvrolijk: lief boompje! De mijne staat nog niet... Hopelijk lukt 't dit weekend... Enne... Coole luiertaart! Nou, ik ga ff Xboxen, hebben het Disney park spel voor de Kinect. Erg cute! Oh, leuk nummer trouwens van mijn post hier! 1500 berichten alweer! Liefs, Caroline
Sahi,wel fijn dat je (terug)gebeld wordt en een bevestiging dat je een goede keus gemaakt hebt. Fmt,doe je een beetje rustig aan meid?Jouw lijf heeft de energie nodig om de buikgriep eronder te krijgen. Linn is wel stil als ik haar op de arm neem onder de huiluurtjes,maar deze slexhte mama laat haar vaak huilen.Alleen als het te gek gaat of nonstop aan houdt haal ik haar uit bed.
fmt: nee hoor, hier geen hakken. Draag nooit hakken, kan er niet op lopen en is absoluut mijn stijl niet En lekker kroelen vind ik heerlijk Zeker een lieve moeder heb jij! De stuwing valt mee, maar soms wel en dan harde borsten, dus dan moet ik niet te lang meer rekken. en borstontsteking heb ik nu niet, maar dat moeten we dus zien te voorkomen. sjoon: ja beter 2x dan niets. Maar nu weet ik het wel caatje: haha, koud bij jullie? Vast niet zo erg als hier 1500 berichten alweer! suus: dan ben je toch geen slechte mama, als je haar laat huilen? Dat is gewoon een keuze en die maakt iedereen voor zich. Ik pak Yanna snel op, maar moet daarmee oppassen dat ik haar later niet te veel verwen. Is dus ook niet alles voor te zeggen.