@suus ik vind je ook geen slechte moeder hoor, ik heb van Emma begrepen dat bij een 2e alles anders is. @sahi ik sta ook bij elke geluid wat F maakt bij de box hoor haha, voel me soms net een gekko. Voor ons is het de eerste toch, dus lekker kroelen haha, en de tut erin duwen, en wiegen en liedjes zingen. Fantastisch, en ik was vroeger ook een verwend poppetje, en bij mij is ook alles goed gekomen haha.. @caatje zat toevallig vanmiddag nog aan je te denken! Dames ik ben klaar! Heb alleen niet gedweild want ik kon de dweil niet vinden. Ik doe rustig aan hoor suus, denk dat het wel meevalt met de buikgriep. Heb vanmiddag beschuit op en ik loop al minder naar de pot . Edit : mooi zo sahi hoef ik ook geen hakken aan te doen, ben er ook niet zo van, maar anders ben ik wel heeeeel klein vergeleken bij de rest Ik vind jullie echt aardig !
Vanavond even reageren, druk geweest met schoonmaken, stofzuigen, inpakken en zoonlief corrigeren!!! Wat zal ik blij zijn als manlief zo thuis komt, ben er voor vandaag wel even klaar mee! Hij doet echt werkelijk alles wat niet mag, op het moment van typen zit hij weer blaadjes van de planten te trekken, dan weer staat hij gevaarlijk te wiebelen op de armleuning van de bank ... Ach, tis een lieverd, als hij slaapt Hij is echt toe aan school! Huiluurtje: ken ik met Dinand niet, hij huilt zelden, alleen als hij honger heeft of als hij moe is. Na de fles leg ik hem overdag altijd even in de box, als hij begint te huilen leg ik hem in bed en meestal hoor ik hem dan niet meer tot zijn volgende fles! Hij heeft niet een standaard moment dat hij huilt. Tuurlijk huilt hij ook wel eens omdat hij aandacht oid wil, maar laat hem ook rustig een poos huilen hoor, als het maar niet te heftig wordt. Maar merk dat ik met hem echt een stuk relaxter ben als met de eerste!
huiluur heeft lisa wel gehad maar is ver over .. tijdens het eten mokt ze wel eens maar dat is geen huilen en dan de wipstoel met lisa op tafel en tut er in en eten maar met zijn alle !! lisa is ook aan het veranderen merk ik ... bewuster .. rustiger ... maar zonder pucpababy ging niet vandaag ! suus ik laat lisa ook liggen af en toe hoor .. kan soms ook niet anders he .. en daar ben je niks een mindere moeder door ! FmT jij bent ook een schatje hoor .. haha gekkie en je visite al buiten gekeken kraamvisite zit er hier wel op geloof ik ! en zo erg als ik er bij tim tegen op zag en we toen een kraamfeest hebben gegeven zo leuk was het nu dat mensen langs kwamen ... al is het nu wel genoeg geweest hoor ! nou .. kids op bed ! ik ga lekker op de bank liggen lekker rustig dagje gehad ! nog snel ff boodschapjes gedaan bij mijn ouders geweest en lisa had om 15.00 een halve fles laten staan dus om 17.30 was het gillen van de honger .. om 18.00 thuis fles gegeven en toen ze 200 op had was ze boos want ze wilde nog meer maar dat heb ik niet gedaan anders is het spugen en straks mag ze nog een keer drinken !
@Misja hoe zijn je kaartjes geworden?en een gezellige dag gehad met je mam? @zeehondje gefeliciteerd met de verjaardag van je man. En een bon van 50 euro zo wat veel. Komt altijd wel van pas. @ftm wat een leuk jurkje. Beterschap voor jou. Had f nog verhoging? @sjoon fijn dat e weer goed gekeurd is. @gejanne ik ken het dat verzamelen. Kun je gelijk grote opruiming houden. Soms heb je van die dagen dat die peuter pubers alles doen wat niet mag. Grrrrr hier gelukkig nog een paar maandjes voor hij naar school mag. @lm wij bieden ook 200 aan. Dan kan hij net dat beetje meer pakken als hij daar behoefte aan heeft. @sjoon heerlijk je kids in de nette kleren met kerst. Heb je nog wat leuks voor je zelf gekocht? @sahi fijn dat de ik nog gebeld heeft en dat ze begrijpt dat je gaat stoppen met bv. Is toch een bevestiging dat jullie alles geprobeerd hebben om het te laten slagen. @suus wat ben jij een slechte mama nee hoor echt niet ze mogen best even huilen dat is helemaal niet erg. @fmt wij vinden jou ook heel aardig Zo groot ben ik ook niet hoor met m'n 1.62 . Je vroeg pas hoe herkennen we elkaar bij de meeting nou aan de lengte dus. Een stel ukkies met gevulde kinderwagens Vamiddag naar het zh geweest voor een echo om te kijken of m'n spiraaltje goed zat. Gelukig zit die goed kan die mooi 5 jaar blijven zitten. Ik heb echt zin in de meeting het lijkt me echt leuk jullie te ontmoeten. Waar gaan we nu naar toe ballorig of kidzcity? Het maakt mij echt niks uit.
had een berichtje gekregen van fmt dus dacht last meteen ff mn 'gezicht zien' zal morgen ff wat proberen bij te lezen en schrijven hier gaat t super! mason slaapt nog veel.. had vorheen tussen 21.00 &22.00 een beetje een jammeruurtje(echt huilen was t niet) maar tegenwoordig drinkt ie om 20.00 en daarna slapen tot 08.00 dus dat uurtje hebben we niet meer Cenn heeft potjestraining (mag ook wel hij word in januari alweer 3!) dat gaat eigenlijk ook super.. hopelijk binnenkort wat luiers minder met mij gaat t ook top.. over 3,5 week weer aan het werk. zit wel heel erg te twijfelen of k niet gewoon thuis moet blijven bij de ukkies. we zijn 1150eu kwijt aan opvang en dat verdien ik natuurlijk nooit niet met 15u per week werken.. dus wat heeft t dan nog voor nut he nou meiden ik ga lekker tukken na the voice.. de uitslag zie k morgen wel fijn weekend!!
Even snel en dan ga ik gtst en tvoh kijken, die had ik opgenomen. Visite is weg, duurde me eigenlijk nog best lang maar goed. Anz : Ja ik miste je dus dacht ff laten weten dat ik aan je denk.
fmt ik vind jou ook aardig! en dan bij deze geen hakken dus, dan steken we samen af tegen die lange latten! en kindjes mogen best verwend worden met aandacht hoor, kan geen kwaad! Je kan nooit te vaak gekroeld worden door papa en mama! gejanne: pff lastig zo'n peuterpuber! t is nog even wachten met school zie ik! gaat hij naar t kdv in jouw verlof? want dat scheelt misschien ook wat. sjoon: wat een ontzettend lieve foto!! emma: erbij aan tafel is wel handig! lolly: fijn dat je spiraal goed zit. ik belde vanmiddag voor de afspraak, zeggen ze dat het 12 weken na de bevalling moet (vorige keer zeiden ze 10) ja daaaggg!!! wasecht boos geworden! nu staat de afspraak 29 december en ik ga niet weg zonder dat ie gezet is!! anz: leuk je weer te zien en fijn dat het zo goed gaat. krijg je van die 1150 euro opvang niks terug? zo hier weer terug van uit eten, het was heerlijk en Yanna had het super bij de oppas. Ze was heel de avond wakker geweest, gezellig En ligt nu met een vol buikje te slapen in bedje De oppas waar ze was is 1 van de vaste adresjes als ik weer ga werken en die hebben wat huisdieren (zeg; best veel). De hond vond haar in ieder geval fantastisch, terwijl hij kinderen meestal eng vindt. Maar deze is nog klein, dus kan hij langzaam aan haar wennen als ze groter wordt nu net klaar met kolven, duurde weer een eeuw om er fatsoenllijk wat uit te krijgen. Normaal betekende dat stress, maar dat betekent nu dus dat het afbouwen goed gaat werken. Niet overmoedig worden en te snel willen, maar na het weekend kan er dus weer wat meer vanaf! Want er zat nu ook alweer 6 uur tussen Nu ik dit heb besloten mag het ook zo snel mogelijk klaar zijn Nou dames, morgen en zondag ook weer een drukke dag, maar kom vast tussendoor wel even spieken. Fijn weekend en weltrusten!
Hehe had ik een hele lap tekst hier weg, best last van mijn armen nadat ik gisteren misschien toch wat te hard van stapel ben gelopen dus ik ga niet alles weer typen. Wel een dilemma hier Wat is beter, schema nu : tussen 5 en 7/11/15/19/23 Schema gisteren 8/12/16/20/ 4 uur snachts. We hebben haar dus gisteren laten liggen. Is het beter om haar toch wakker te maken of toch door laten slapen en wie weet rekt die 4 uur 's nachts naar 7 uur 's ochtends ? In beide gevallen krijgt ze 5 flessen. En bij het bovenste rooster komt het vaak voor dat ik vanaf 4 uur al een tutje moet geven omdat ze die zoekt. Moeilijk hoor..
Een goedemorgen! De afgelopen 2 nachten is Cristian maar één keer gekomen voor voedingen, zou het nu dan toch doorzetten?! Gisteren een super emo middag gehad. Was zo verdrietig door mijn lief! Die had dus kerstlunch met zijn werk. Nu duurt zo'n lunch dus altijd wel lang, een uur of 3 zéker, maar daarna is het typisch dat ze nog een "cubata" gaan drinken (Cubata betekent mix-drank, rumcola's enzo). Uiteindelijk kwam hij pas om 21h thuis. Ik helemaal over mijn toeren. Wilde niet het zeikerige vrouwtje zijn en bellen dat ie thuis moest komen, maar heel eerlijk, hij is van 08:30 uur tot 21:00 uur van huis geweest, dat is echt veels te lang. Nu heb ik gelukkig wel in de ochtend ff mijn schoonzus gezien en 's middags is dus een vriendin met haar dochtertje langsgekomen, wat heel gezellig was, maar door de voedingen kan ik alleen gewoon erg weinig doen en dat breekt op. En dat je lief dan ook nog eens niet aan je denkt, ja, dat valt verkeerd... Ik merk nu dus ook, dat ik weinig mensen heb om op terug te vallen. Ja, zijn moeder, maar moet er toch niet aan denken die een hele dag hier te hebben. Verder vriendinnen van mij werken allemaal en hebben zelf kids. Overdag ben ik dus vooral op mezelf aangewezen. Dat is niet erg, maar dan is het dus wel fijn te weten dat je lief thuis komt en ff meehelpt. Maar goed, dat is weer uitgepraat en nu is het weer goed. Sorry dat ik het hier ff moest spuien... Vandaag een leuke dag voor de boeg! Afgelopen woensdag vertelde Marcia, één van mijn beste vriendinnen, me dat ze haar moeder en oma in Torremolinos gaat verrassen. Zij overwinteren altijd hier en vandaag is dus Marcia's verjaardag. Gisteren is ze naar Málaga gevlogen zonder dat haar moeder en oma het wisten en vandaag gaan wij dus naar Torremolinos om haar verjaardag met haar te vieren! Super veel zin in! @Sahi: lol nou, in temperatuur is het hier natuurlijk niet zo koud, maar het is hier heel vochtig en dat is echt heel vervelend. Zéker daar de huizen hier op warmte gebouwd zijn. In NL is het koud buiten, ga je naar huis en ben je lekker warm. Hier niet... Enne... Fijn dat Yanna het zo naar de zin had bij de oppas! En dat jullie fijn uit eten zijn geweest dus! @Sjoon: Wauw wat een prachtige foto!!! @Anz: pfff, dat is inderdaad een moeilijke keuze. Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat je wel weer wat wilt gaan doen, maar voor dat geld... Wat fijn dat het zo goed gaat met Mason en Cenn! @FmT: lol balen van je lap tekst, dat is altijd zuur als je die kwijtraakt! Van mijn kant nogmaals sorry voor mijn lap tekst... Ik ga nu ff douchen, dan ontbijten, Cristian voeden en dan gaan we op pad naar Torremolinos! Liefs, Caroline
fmt: lekker door laten slapen, doorslapen moet je aanmoedigen. ze mag max. 1 uur doorslapen per 500 gram dat ze weegt, geteld vanaf de laatste voeding. dus weegt ze 5 kilo, dan mag ze max. 10 uur tussen de voedingen laten 's nachts. caatje: ik ben ook veel alleen overdag, maar vind dat zelf niet zo erg eigenlijk. ow dat is minder, dat vocht bij jullie! veel plezier vandaag! Yanna lijkt wel een ritme te krijgen, al 3 nachten 4 uur, 8 uur. dan ben ik in ieder geval op tijd op. en omdat ik s nachts niet kolf kan ik weer snel mn bed in en ben ik uitgeruster. fijn hoor! alleen jammer dat ik tegen 11 uur altijd nog een keer kolf, anders had ik weer netjes om half 10 op scouting kunnen zijn. denk wel dat het door de kunstvoeding komt dat ze wat vastere tijden krijgt. en het om 23.00 eten aanbieden. maar niet te hard zeggen, straks gooit ze het om.
caatje ik doe het hier de ene week 3 de andere week 4 dagen in de week alleen van 6.00 tot 21.30... het is niet anders ... en mijn man belt ook niet om te vragen hoe het gaat hoor haha straks mag mijn man het ook twee dagen alleen doen met de kids ! FmT als je rekt lig je dan zelf wakker tussendoor ? dan zou ik toch een fles geven je moet ook aan je nachtrust komen en het doorslapen komt echt wel ... Anz zo ik zou gelijk stoppen met werken... dat is toch niet normaal meer wat je moet betalen ... als ze 4 zijn kan je weer aan de bank en dan nu genieten van je kids hier ligt lisa lekker te spelen in de babygym ben zelf zoooo verkouden bleeeeh werd wakker om 8.05 omdat lisa boos was en honger had haha ik sliep volgensmij te vast en het mopperen was al overgegaan in roepen tim ook wakker .. nouja .. lange dag straks nog een verjaardag en vanavond op tijd naar bed dan maar !!
@Sahi: oooh, overdag heb ik er over het algemeen ook geen probleem mee, sterker nog, ik geniet van mijn tijd met hem. Maar gisteren was het gewoon het niet weten hoe laat mijn lief zou komen en dat vond ik gewoon niet prettig. @Emma: wauw dat is lang. Fijn dat je man het ook twee dagen gaat doen, dat gaat hier niet gebeuren. Merk wel dat ik er inmiddels echt aan gewend ben dat mijn lief normaal gesproken 1,5 uur thuis komt voor de lunch, dat breekt de dag en is toch behoorlijk prettig! Hihihi ben verwend geloof ik! Beterschap met je verkoudheid! @babygebaren: Ik had het tijdschrift "Ouders van Nu" van oktober gekregen en daar stond een heel interessant artikel in over babygebaren. Dat je met je kleine al met gebaren kan communiceren vanaf 6 maanden. Vroeg me af of jullie daarvan gehoord hebben. Het lijkt mij echt geweldig! Er is ook een website van: http://www.babygebaren.nl Oh trouwens, de draagdoek is echt geweldig! Ben er nog niet lang mee op pad geweest, maar kleine stukjes hier om en rond het huis gingen super! Wat heerlijk je kleintje zo dichtbij je te dragen! Nou, wij gaan op pad naar Torremolinos! Fijne zaterdag allemaal! Liefs, Caroline
@caatje het enige wat ik ervan wil zeggen is dat vriendlief hier elke dag in de ochtend vertrekt rond half 7 en vaak pas weer tegen 8 uur thuis is. In ieder geval wel fijn dat jullie het uitgepraat hebben. Ik zou er niet moeilijk over doen zeker niet als het iets eenmaligs per jaar is voor het werk. Lekker met collega's gezellig op pad. @Sahi thx voor je antwoord, fijn hoor dat Yanna wat mee ritme gaat krijgen. Wel balen van de scouting, maar straks hoef je helemaal niet meer te kolven en dan kan je overal naar toe zonder dat gedoe . Ik zie Yanna straks ook al naar de scouting gaan haha, een lief klein meisje in een scoutingpakje! @emma ik slaap over het algemeen direct weer in, maar eerst altijd mijn voeten opwarmen tussen de benen van mijn schatje haha.. Veel plezier op de verjaardag vanavond. @Anz als je thuis kan blijven en de man des huizes de boel bij elkaar kan verdienen zou ik thuis blijven, het is dat het hier niet mogelijk is maar anders zou ik het wel weten. Ow en ik had een pagina of 15 terug gevraagd op welke tijdstippen mason zijn 4 flessen krijgt , daar was ik wel nieuwsgierig na. Zijn hier trouwens meer thuisblijfmama's ? Ennnn zijn we er nu al uit waar we heen gaan met de meeting. Misschien handig om opnieuw een lijstje te maken met hoeveel vrouwen/kinderen en mannen er mee gaan.
Meeting Fmt en Fae Emma Lisa en Tim caatje fijne dag FmT volgensmij zijn de standaard tijden met 4 voedingen om 8 12 16 20 uur !! dus om de 4 uur en dan de nacht doorslapen ... willen we ook eigenlijk naartoe maar lisa laat weer te veel staan op het moment .. net 80cc .. en maar lallen met die tut .. dan srinkt ze straks wel goed hoor maar dan bied ik toch liever nog wat aan voor de nacht .. sahi komt volgensmij idd door de kv dat ze meer patroon gaat krijgen en super dat je meer uitgerust bent ! zo zal je ook zeker achter je keuze staan ... veel plezier op de scouting zo ik ga zo eten pfff heb honger maar de weegschaal is wel liever aan het worden dus volhouden maar !!
sahi; Ja we krijgen wel wat terug van die 1150 maar wel heel weinig..(zo'n 200euro, dan kost het ons 400 euro per maand omdat ik werk) gezien ze er natuurlijk op bezuinigen en wij zitten financieel in een andere schaal waardoor je nog minder krijgt. vinden we ook logisch hoor!(ff voor de duidelijkheid) maar we leven er niet naar dus dan is t wel ff balen ach ik kijk t gewoon ff aan en anders stop ik gewoon.. die mensen bij kidzcity of balorig zullen zich wel afvragen waarom er zo veel vrouwen met baby komen haha Cenn is 15 jan jarig dus ik moet even kijken of we het dan ook die zondag vieren.. anders geen meeting voor mij moet eerlijk zeggen dat ik t wel lastig vind om op zaterdag in een kinderspeelparadijs te zijn.. helemaal met 2 kids op zaterdagen is zoiets altijd druk, je wilt toch je peuter in de gaten houden maar je baby kan je ook niet zomaar in de kinderwagen laten staan. en daarnaast kom je ook om nu eens real-life te ouwehoeren met de oktoberkippen.. das knap lastig te jongleren