Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    meeting 14 januari.

fmt-fae
    emma-lisa
    misja-joël
    Anz-Cenn & Mason

------------------------
    heb mezelf er maar ff bijgezet, met een beetje mazzel gaat t ook lukken:)

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik denk ook dat ik tim niet meeneem anz ... kan idd geen twee kids bijhouden ook al is tim erg lief.. ze zijn er zo vandoor !
    daar denk ik nog ff over na maar lisa en ik zijn er zeker bij

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fmt-fae
    emma-lisa
    misja-joël
    Anz-Cenn & Mason
    Sahi-Yanna en misschien Sahi-man (alleen als er andere mannen meegaan).

weer thuis van scouting en nu is Yanna mopperig. Het was vast weer te druk voor dr, terwijl ze al amper had geslapen (was vanaf 8 uur wakker, ook tussendoor niet geslapen).
    Leg haar zo even in dr bedje, want middag dutje heeft ze ook nog niet gehad.

4. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

fmt-fae
    emma-lisa
    misja-joël
    Anz-Cenn & Mason
    Sjoon-Chiel-Elynn en Sjoon-man

5. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Pfff hier al dik 2 uur mezelf aan het verdiepen in zorgverzekeringen prijzen en polissen en algemene voorwaarden.

Voor mijn vriend is belangrijk fysio +/- ongeveer 30 behandelingen (mag ook iets minder zijn) per jaar / of 600 euro vergoed (dat heeft hij nu en hij wil niet slechter, pfff mannen)

Als iemand tips heeft...
    Helppppp haha..

6. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Heerlijk hoor, de kindjes die 's avonds en 's nachts lekker slapen. Hier dus 's avonds eigenlijk altijd een wakker meisje op schoot. Ben zo bang dat ze nooit vanaf een uurtje of acht gaat slapen tot de volgende ochtend. Zitten we met een wakker kind elke avond, haha. Zal vast wel een keer goedkomen, maar toch. Beetje onzeker gevoel vanavond :(.

Huilend laten liggen 'moet' ik nog een beetje leren. Manlief lukt dat beter. Ik kan dan bijvoorbeeld niet meer rustig eten, krijg een gehaast gevoel in m'n buik.

Gejanne, denk inderdaad dat een tweede toch anders is. Je weet een beetje wat er komen gaat en of het 'normaal' is wat er gebeurt.

Sjoon, so cute en mooi die douchefoto!

Sahi, fijn dat het zo goed ging bij de oppas. Was het de eerste keer daar?

FmT, als het bovenste rooster betekent dat je dus ook al om 4.00 uur wakker bent, dan zou ik kiezen voor het tweede rooster. En dan hopen dat ze inderdaad steeds later wakker gaat worden.

Caatje, klinkt goed, één nachtvoeding nog maar.

Zometeen ga ik verder reageren. Nu een echt doorhuilend meisje boven!

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Caatje, snap wel dat het nog even moeilijk is om zo lang zonder je lief te zitten en dan ook nog weten dat hij zich super aan het vermaken is en jij 'alleen' thuis zit.
    Hier nu dus ook een eerste avondje alleen met Sophie. Gaat super hoor, maar mis m'n man nu meer dan overdag (dan is 'ie aan het werk en voelt het toch anders).
    Babygebaren; lijkt me best leuk ja, alleen moet je dan een cursus volgen en kan je het (de gebaren enzo) volgens mij niet gratis op internet vinden, dat is dan wel weer jammer.

Sahi, kan inderdaad wel waar zijn dat door de kv er meer ritme komt. Ze krijgt nu gewoon binnen wat ze wil en hoeft daar minder moeite voor te doen. Eerst kreeg ze misschien minder binnen dan ze wilde, maar was ze te moe ofzo om door te drinken?
    Jeetje, kan ze echt een hele dag zonder slaap? Valt ze dan ook niet op de arm ofzo in slaap?

Anz, wow wat een kosten zeg. Hier alleen opa's en oma's die gaan oppassen gelukkig (als ik nu lees hoeveel het echt kost).
    Helaas moeten we hier beide wel werken voor de kost (tja, wat wil je met een kast van een huis, haha). Ik ga wel terug van fulltime naar drie dagen, heerlijk.

Emma, beterschap, hopelijk is de rest van de dag een beetje rustig verlopen en kan je vroeg naar bed!

Nou, gaat goed hier hoor. Twee uurtjes geslapen. 18.30 uur wakker en in badje gedaan. 19.00 uur fles en daarna even klein beetje spelen, op de buik oefenen en gelopen met d'r. Rond 20.00 uur in bed gelegd. Ben benieuwd hoelaat ze komt...

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zeehondje: ja dat was de eerste keer bij die oppas en de eerste keer weg gebracht (vorige keer kwam de oppas bij ons thuis).
    Maar ze vond het prima.
    lastig he, dat wakkere 's avonds. Wij hebben hier vandaag ook echt een zeurende Yanna, maar nu ze in bed ligt is ze wel stil op af en toe wat kreuntjes na.

fmt: sorry, geen verstand van zorgverzekeringen...

sjoon: als jou man mee gaat, gaat de mijne ook mee :)

Yanna dus erg mieperig, maar nu in bed gaat het wel. Misschien toch overprikkeld.
    net na 7 uur gekolfd, komt er nog een halve voeding uit... morgen maar gewoon pas kolven als ik stuwing krijg denk ik. Gaat wel heel snel ineens, apart! Ze zeggen dat je er 3 weken voor uit moet trekken, ben sinds dinsdag onderweg... Ach, ik kan er maar vanaf zijn.

9. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Sahi, hij had wel zoiets van, als je ergens gaat drinken ga ik niet mee, zomaar met onbekende mensen. Toen zei ik dat we voor de evt oudere kinderen die meegaan naar ballorig oid gaan, toen vond hij het goed! Dan kan hij zich ook met chiel bezig houden. Hoeft hij er niet de hele tijd bij te zitten, Ook wel begrijpelijk van zijn kant! En ook wel leuk als er nog meer mannen meekomen.

10. LovingMom

LovingMom VIP lid

12 nov 2008
    8.094
    0
    0
    Secretaresse
    Gelderland
    hey meiden! Helaas vandaag niet even kunnen kletsen hier..........vanmorgen met Juul naar de HAP geweest en hij zit in het begin stadium van waterpokken. Nu dus smeren met Kidsclin. Fee is hierdoor helemaal van slag, geen regelmaat, dus die heeft de hele dag gehuild zowat.

Sorry voor het ego bericht, maar ben kapot. Vriendje is uit eten met zijn werk dus ben echt blij dat ze beiden even op bed liggen en ik even tijd voor mezelf heb.

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ja mijn vent vind het wel leuk om al die baby's van dezelfde leeftijd te zien. Hij vond het ook wel steeds leuk om hier de geboortes en namen te horen en foto's te zien. Hij vindt baby's op zich ook wel leuk.
    En als het ijs eenmaal is gebroken, vindt hij het vast ook leuk om mee te beppen en evt. wat met de peuters te doen. Maar met nog een man voelt hij zich toch minder een 'wijf'.

We hadden het er gisteren met mijn vriendinnetje over dat hij soms meer de vrouw in de relatie is en ik de man, haha!

zit me een beetje te vervelen vanavond, we hangen een beetje met de laptops op de bank, Yanna slaapt, de vaat is gedaan, de oppas hondjes liggen voor pampus... heb geen rust in mn kont...

12. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hier ligt chiel al op bed, elynn bij vriendje te kroelen en new kids aan het kijken. Straks klaas vd eerden kijken op ned3. Verder ook weinig.
    Vandaag met alles beetje laat, maar wel een relaxt dagje gehad.
    Wij zijn meestal ook vroeg in de winkel en op de markt, nu dus niet, en wat een rare mensen lopen er dan in de middag te winkelen. Haha

13. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @caatje hoe was je dag?

@ftm ik zou proberen 's avonds rond 23.00 uit te komen met de voedingen en dan de ochtend fles geven als ze er zelf voor komt met een max van 8.00 uur.

@emma hoeveel werk jij wel niet per week? Ben je de dag goed door gekomen?Dus lisa laat ook al zo veel staan per fles. Lucas drinkt vandaag ook maar 120 cc per fles.:cool:

@lm beterschap voor je zoon.

Hier vanmorgen wakker geschrokken om 8.30 omdat fabian wakker werd. Lucas lag rustig in bed rond te kijken die had dus nog helemaal geen fles gehad. Hij lag alleen helemaal om gedraaid in bed met z'n hoofd richting dekens:$

Meeting ik weet niet of fabian mee komt. Het is net wat emma ook al schrijft lastig om een peuter in de gaten te houden en een baby en dan ook nog leuk te kletsen. Als manlief mee wil komt fabian ook mee anders komen lucas en ik met z'n tweetjes.

14. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    fmt-fae
    emma-lisa
    misja-joël
    Anz-Cenn & Mason
    Lolly-Lucas

15. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ff snel

wij werken om en om lolly !!
    maandag man van 6 tot 21.00
    dinsdag ik van 8.00 tot 20.00
    woensdag man van 6 tot 18.30
    donderdag ik van 8.30 tot 16.30
    vrijdag beide ik doe ook de kids halen en brengen en man is om 22.00 thuis
    zaterdag is man de ene week om 2 uur thuis de andere om 22.00

erg om en om ! ik werk 25 uur maar dan is man thuis en andersom ook ! werkt goed maar we zien elkaar wel minder man en ik .. tja is een keuze
    papa of mama is thuis en ik merk dat het tijd is dat ik me ook niet altijd meer bemoei met de kids als man het aan het doen is hij kan het net zo goed als ik !!

en idd .. het is drama het drinken ... toch nog beter dan bij tim .. of zijn we zelf nu iets makkelijker ... ik ga nu maar weer proberen om er weer wat in te krijgen en dan lekker naar bed !

weltrusten meiden .. tot morgen !

16. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #1536 CaatjeM, 10 dec 2011
    Laatst bewerkt: 10 dec 2011
    Oooooh wat een heerlijke dag gehad hier! Cristian deed het super. Net voor vertrek gevoed en onderweg de hele rit geslapen. In Torremolinos aangekomen wel gelijk weer voeden en luier verschonen haha, maar daarna konden wij lekker bij onze vrienden eten. Zijn Indonesisch van afkomst en hadden dus heeeeeerlijk Indonesisch gekookt. Zooo lekker! :D

Fijn gekletst, kadootjes gegeven (mijn vriendin was per slot van rekening jarig), zij hadden ook kadootjes voor ons, super lief! Daarna nog lekker gaan wandelen met z'n allen (ook hun hondje), wij daar aan de boulevard super goed geslaagd met koopjes: mijn lief schoenen en voor ons beiden een nieuwe kofferset. :)

Op de terugweg lag Cristian weer heerlijk te slapen. Wij hadden op de heen- en terugweg de CD "lievelingsliedjes" van Lievelingsliedjes.nl opstaan. Daar heb ik meerdere CD's van (Sinterklaasliedjes, kerstliedjes, dierenliedjes om er een paar te noemen) Papa & mama moeten goed oefenen hahaha! ;)

Thuisgekomen was zo schattig. Ik had Cristian in mijn armen en liep met hem naar de woonkamer, wetende dat hij honger zou hebben. Ik moest zo lachen, want hij lag nog diep te slapen, maar zijn mondje was wel al aan het zoeken. Maar hij gaf me mooi de tjid om rustig te gaan zitten, mijn borst te ontbloten en pas toen hij de tepel in zijn mond had en al begon te zuigen deed hij zijn ogen open en werd echt wakker. Cute! :D

@zeehondje: nou, het was niet het probleem dat ik zo lang alleen zat, maar meer dat ze daarna ook echt nog wilden gaan stappen (lees: sterke alcohol drinken). Als het puur die lunch was geweest, dan had het ook lang geduurd, maar was het prima geweest. ;)

@Babygebaren: (even ook in reactie op zeehondje) In de oktober en november editie van "Ouders van Nu" zaten er dus voorbeeldkaartjes bij. Maar er is dus ook een boek van, zie hier bij bol.com bijvoorbeeld. Kost maar 19 Euro en daar staat het ook in uitgelegd. Ik denk er sterk over deze aan te schaffen. Verder is het volgens mij officiële gebarentaal en die is denk ik wel online te vinden.

@LovingMom: jeetje zeg... Beterschap met je mannetje! En balen dat Fee er zo door van slag is... Hoop dat het gauw beter gaat!

@lolly: Heerlijk! :D Zoals je hierboven hebt kunnen lezen! ;)

@Emma: jeetje, wat een werktijden... Maar het weekend tenminste wel allebei vrij?!

Nou, nu dus lekker op de bank, mijn lief zit de wedstrijd Madrid-Barcelona te kijken. We waren mooi op tijd voor de wedstrijd thuis. :D

Morgen heerlijk een dagje thuis relaxen, erg fijn!

Liefs,
    Caroline

Kijk hier onze kleine Barca supporter! ;) :D

17. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @caatje dat vind ik dus gewoon echt vet stoer dat pakje! :D.

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    sjoon: s middags rare mensen in de winkel, haha!
    ik ga meestal niet op zaterdag, nog beter ;)

lolly: zou het leuk vinden als jullie alle 4 komen :)

emma: ja is een keuze toch, elkaar niet zoveel zien, maar wel de kids altijd bij 1 van jullie 2. is ook fijn.

caatje: wat een heerlijke dag!
    leuke foto!

hier weer aan het opstaan, vanmiddag naar vrienden toe.
    Yanna en vriendje liggen nog op bed te kroelen, ik ben toch maar gaan kolven, voelde nu wel stuwing. maar er zat nu 14 uur tussen! (&een nacht, dan loopt het minder hard).
    verder weer een standaard nacht gehad van 4uur en 8uur voeden. vind het prima :)
    zo nog even het huishouden en ontbijten en dan op stap.

19. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Caatje, ik zou ook uit elkaar ploffen :-D. Tenminste, ik verwacht dan wel dat er even gebeld word om te vertellen dat het laat gaat worden enzo. Nou heb ik makkelijk praten want mijn lieve man die gaat zoiets nog niet doen....die is heel huismusserig.

Oja en die babygebaren, doen! Wij waren er bij Mara een beetje te lui voor. Misschien doen we het bij Tibbe wel. Ze kunnen eerder duidelijk maken wat ze willen. Dat is fijn voor ze en ik denk ook wel goed voor de ontwikkeling. Bij Mara merkte ik dat ik het te veel gedoe vond en die kon snel daarna al goed wijzen en woordjes zeggen... Maar dat is een meisje...die schijnen sneller te praten.

Wie zei dat nu over baby, peuter, ballorig en een ouder. Goed punt! Ns kijken wat ik zal doen...

Zo Emma, dat is ook een schema. Ook wel wat voor te zeggen om het zo te doen. Altijd een ouder bij de kinderen.
    Wij kregen altijd het merendeel wel terug van de opvang maar ik weet niet hoe dat zal zijn in 2012. Zucht, het word echt steeds duurder. Als wij het niet nodig hadden om beide te werken zouden we inderdaad zo regelen dat een van de twee thuis en we geen opvang nodig hebben.

Zo vandaag inpakken en dan gaan we morgen naar Landal. Jippie!!!! Eindelijk onze welverdiende vakantie. Ik heb er zin in!

20. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    fmt-fae
    emma-lisa
    misja-joël
    Anz-Cenn & Mason
    Lolly-Lucas
    Princi - Tibbe en misschien Mara

Deel Deze Pagina