Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goedemorgen!

Heerlijk nacht weer gehad, Cristian kwam weer maar één keer! Laatste voeding was wel wat later (rond 1 uur), maar daarna kwam hij dus pas om 6 uur! Erg fijn!

Vandaag dus een heerlijk relax dagje. Eens kijken of we de kerstspullen kunnen vinden, zodat we de boom nu eens op gaan zetten.

@FmT: Hahaha, dank je! Ja, vinden wij ook!!! ;) ;) Het mooiste is ook nog dat we het gekregen hebben van een neef van mijn lief, die dus echt super Madrid fan is hahaha. :D Hij zei toen hij het gaf "ik heb het niet aangeraakt hoor, alleen betaald"!!! lol Het pakje bestaat overigens uit 2 body's, sokjes, een mutsje en de sjaal. De broek hadden wij zelf, maar past er echt perfect bij! ;)

@Princi: tja, soms valt het gewoon verkeerd. :) Bij mij was het ook, omdat ik van te voren had gezegd, vraag alsjeblieft eerst ff aan mij hoe het gaat, voor jullie na de lunch nog gaan zuipen. En dat had hij niet gedaan. Dat vond ik gewoon niet leuk... :(

@Babygebaren: ja, dat wil ik zéker gaan doen. Het lijkt mij heel nuttig! Vooral ook omdat ze zeggen, dat kinderen die tweetalig opgevoed worden pas later beginnen te praten. Dan lijkt het me erg handig als je wel al op deze manier kan communiceren! @Princi: ik ben wel heel benieuwd hoe het nu dan bij Tibbe gaat of jullie het nu wel door gaan zetten en wanneer hij begint te praten!

Ik ga lekker ff ontbijten! Fijne zondag allemaal! Tot later!

Liefs,
    Caroline

2. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey dames,

Grrrr, dit is weer dag 3 zonder internet. Wat een drama is dat zeg.

Ben vandaag ook een beetje moe. Vrijdag en zaterdag zat er in de nacht 6 uur tussen. Ik helemaal blij, maar vannacht, 3 uur ertussen, 2 en nu 1,5. Hij zit al vanaf 12 uur snachts op 4 voedingen.
    Moet straks ook nog naar een verjaardag. Is geen probleem om daar te voeden, maar is een beetje ongezellig als je steeds boven zit.

Wil iemand het lijstje voor 14 jan voor mij aanvullen.
    Collin en ik gaan ook mee.. Thanks alvast

3. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Fmt - Fae
    Emma - Lisa
    Misja - Joël
    Anz - Cenn - Mason
    Sahi - Yanna en misschien Sahi-man
    Sjoon - Chiel - Elynn - Sjoonman
    Lolly - Lucas
    Princi - Tibbe en misschien Mara
    Altijdvrolijk - Collin

4. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    @altijdvrolijk: balen zeg, dat je weer (of nog steeds?) zonder internet zit!!! Waarom ga je boven zitten voor de voeding? :( Heb je geen sjaal of doek, die je om je schouders en de kleine kan hangen? Dan ga je ietsjes naar achteren zitten ofzo, ben jij niet "exposed" en kun je toch gezellig meekletsen. Zo doe ik dat meestal.

@Borstvoeding: vond dit een heel mooi artikel van Kenniscentrum Borstvoeding, over de hechting tussen moeder en kind. Een heel moderne visie, I like it! :cool: http://www.borstvoeding.com/aanverwant/hechting/net-geboren.html

Liefs,
    Caroline

5. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks Fmt :)

@ Caatje: zit alweer zonder internet. Heeft het welgeteld 2 dagen gedaan. En het is weer hetzelfde probleem, weer in het wijkkastje.
    Maar ik ga dan boven zitten omdat het straks super druk is op die verjaardag. Geloof wel minimaal 20 man. En ik weet dat Collin dan niet wil drinken ivm de drukte. Hij heeft rust nodig, dus dat wordt boven zitten.
    Thuis en iemand op bezoek, doe ik inderdaasd een doek eromheen.

6. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @altijd vrolijk als het langer duurt dan 3 dagen kan je compensatie gaan aanvragen bij de provider, wel slecht dat dat zo lang duurt zeg.

Hier F gisteren toch weer laten liggen, ze kwam om 4 uur (voor ons geen probleem) en daarna om 8 uur. Na de fles was ze nog moe dus haar teruggelegd in bedje en ik in bed teruggekropen. Na een uur was ze wakker maar ik nog niet :D.

Ik heb haar lekker op mijn buik genomen en we hebben nog met zijn drietjes tot kwart over 11 geslapen:D:D..

nu opschieten want we krijgen om 1 uur kraamvisite ;)

Edit : dit bericht een klein uur terug getypt maar niet op verzonden geklikt.

7. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Ik dacht ff bij lezen en dan reageren maar er is niemand geweest haah. Wat een rust!
    F. krijgt nu lekker de fles, ze is echt zooo moooi en zooo lief (hartjessmiley)

8. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Meiden,

Een paar dagen niet uitgebreid gereageerd. Nu ook even ego hoor!
    Gisteren is er op onze slaapkamer een nieuw kozijn en nieuw glas geplaatst! Moest nog wat boodschapjes doen en smiddags naar een verjaardag! Is een uur rijden, dus waren ook pas rond 7 uur terug! Was gezellig. Joël was alleen wat van slag! Maar is rond 8 uur lekker gaan slapen.

Vandaag lekker rustig dagje met zijn drietjes!! lekker thuis en helemaal niets. Vanmorgen zijn schoonouders en zwagers nog even een bakje wezen doen!! Kom morgen weer uitgebreid!!

@fmt: je hebt weer wat te lezen!!

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo hier een gezellige dag gehad! Net thuis, Yanna in bedje, even de druk wegkolven en naar bed (zit nu op de 3e keer kolven vandaag, dus loopt rustig aan terug :))

@babygebaren: leuk!! Zou alleen niet weten hoe ik dat aan moet pakken, weet niet of we dat gaan doen.

Princi: geniet van je vakantie!

caatje: die nachten gaan bij jullie ook beter he? Lekker hoor :)
    leuk artikel, morgen even lezen!

fmt: heerlijk dat je zo geniet!

altijdvrolijk: wat balen van dat internet zeg, bah!

misja: lekker bijkomebn van die drukte hoor!

Wij een heerlijke dag bij die vrienden gehad. Hun kleintjes zijn 5 maanden en 2,5 jaar. Wel fijn dat we dan wat kleine tipjes krijgen over oefenen met doorslapen enzo en dat soort dingetjes.
    Ze zei bijvoorbeeld dat als we Yanna om 23.00 nog wakker maken voor een fles, dat we haar misschien wakker maken uit haar 'lange slaap' en daarom niet meer doorslaapt. Van de week eens kijken, als ze in de avond (na ong. 20.00) gegeten heeft, dan in slaapzak op bed en afwachten wat ze doet. En als ze van 20.00 tot 5.00 slaapt, is dat wel haar max, maar slapen we tocch allemaal redelijk door. En dan kan je daar vanzelf mee gaan rekken.
    Zij geeft haar baby nu om 21.30 de borst en dan slaapt hij normaal gesproken tot ongeveer 6.30. Dat is een redelijke nacht voor iedereen.
    Eens zien hoe dat gaat.

Nou, lekker naar bedje en kijken wat er vannacht gebeurd (ze heeft nu om 21.30 een halve fles op).

10. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @sahi dat is wat ik dus 2 dagen aan het proberen was :) F. kreeg dus haar laatste 20.00 en dan de fles van 24.00 weglaten werd ze om 4 uur in de nacht wakker. (rekken deed ik nog niet, want dan werd ze huilend wakker). Gisteren begon ik toch te twijfelen en dacht dus weer die laatste fles en dan vraag ik het eerst op het cb, maar nu slaapt ze dus nog! (ze slaapt nu dus al ruim 7 uur). Om half 8 maak ik haar wel wakker hoor haha.

Edit : Ow en wat fijn nog maar 3 x kolven. Gaat de goede kant dus op.

@all hier dus wachten nu tot F. wakker word. EN ik dacht lekker doorslapen tot F. zich meld moest vriend een blouse hebben die nog niet gestreken is, dus ik ga me nu weer aan mijn strijkijzer wagen :).

11. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedenmorgen,

Even ego hoor:
    Hoop dat iemand een advies heeft
    Joël drinkt sinds een paar dagen echt heel veel van zijn flessen niet leeg en dan is het niet 20/30 cc nee gewoon 100cc laten staan van de 180! Krijg het er niet in!
    Is het dan tijd om over te gaan op vier flessen of is het wat anders??? Ik begin me echt zorgen te maken! Al heeft hij dan wel genoeg plasluiers!
    Ga straks een ieder geval ook even met het CB bellen! Maar mischien heeft iemand hier ervaring mee??
    En hij komt ook niet echt meer om zijn flessen!! Voorheen was het groot verdriet rond flessen tijd! Maar dat is er ook niet meer bij

@Sahi: Wat heerlijk dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad! Hier werkt dat ook niet om hem te laten slapen om 23.00 uur! Dan komt hij ook halverwege de nacht weer! Terwijl wij al een hele poos geen nachtfles meer hebben!
    @Fmt: Wel een heerlijke nacht gemaakt hoor! Ondanks dat overhemd! hahah Hier ook regelmatig gehad hoor. Kon ik vlak voor manlief wegmoest nog een overhemd gaan strijken! Sinds joël er is ben ik veel meer bij met de was en strijk! Het is toch veel meer geworden zeg maar! Wil er niet in omkomen. En ja ik strijk echt heel veel! Alleen geen ondergoed en sokken zeg maar!

Zo vandaag weinig op het programma! Ga nu zo Joël uit bed halen en hem in badje doen! Verder wat schoonmaken, wassen en rommelen in huis! Echt maandag dus! Fijne dag allemaal

12. altijdvrolijk

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen,

Denk dat Collin zijn regeldag is aangebroken. Sinds 12 uur vannacht echt iedere 2 uur en drinkt naar mijn idee niet zo veel.

En weet iemand een goeie betaalbare babyfoon (zonder camera hoor)? Want ik heb er eentje gehad, die is kut. Hij registreert wel geluid, hoor niet wat en collin moe echt brullen (wat ie niet doet dus) om zich 'verstaanbaar' te maken.

Zometeen eerst ff telfort een veeg uit de pan geven over ons internet.

13. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @misja, Toen F de leeftijd had van Joël dronk ze ook heel slecht, 80 tot 100cc. Nu 2 weken verder drinkt ze de flessen van gemiddeld 140 tot 180cc. Misschien is het een fase ?
    Als je je zorgen maakt gewoon bellen. Advies inwinnen is nooit verkeerd.

Hier de strijk weer weggewerkt, zit al aangekleed helemaal gedoucht beneden.
    Ik weet niet wie het ooit zei, maar ik heb dus nu dat wipstoeltje in de douche gezet met F erin, kan je zeker wel even rustig douchen.
    Thx voor de tip. (niet onder de douche natuurlijk haha)

Nu even aanbiedingen doorspitten bij de supermarkten en dan ga ik na de fles van 11/12 uur op pad. Vanmiddag op het cb wegen.

14. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    #1554 lolly, 12 dec 2011
    Laatst bewerkt: 12 dec 2011
    @misja Lucas drinkt hier ook heel slecht z'n flesjes. Ef en toe heeft hij een dag dat hij wel goed drinkt maar meestal is het flut met de flesjes. Zaterdag heeft hij maar 600 cc gedronken van de hele dag. en gisteren ongeveer 700 cc terwijl hij zo'n 850 cc nodig heeft per dag. Ze zeggen dat zolang ze voldoende plas luiers hebben en goed wakker zijn er niets aan de hand is. Uds daar moet je dan maar vanuit gaan. Maar het voelt niet altijd even aan ik wet het. Anders maar even wat vaker laten laten wegen op het cb. Al is het alleen maar voor je eigen geruststelling.

@slapen ik maak Lucas wel wakker rond 22.30 voor de laatste fles al drinkt hij maar een paar slokjes dan heeft hij dat in ieder geval binnen. Maar dat komt ook door het verhaal van hier boven. En hij gaat echt niet meer drinken als er meer tijd tussen de flessen zit dus vandaar.

@altijdvrolijk wij hebben een altecto. Hij bevalt prima en je kunt ook meerdere baby units gebruiken bij 1 ouder unit. Je weet maar nooit of je dat nodig hebt natuurlijk. smile

Zo nu maar eens wat in huis doen. Fabian is nu naar de psz dus voor mij even de tijd om het huis door te gaan.

15. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Wat een heerlijk relax-dagje gisteren! Vannacht ook weer goed geslapen, Cristian was wel weer 2x gekomen, maar dat kwam omdat ik heel vroeg naar bed gegaan ben hahaha. Erg lekker geslapen!

Cristian lekker al zijn ochtendmassage gegeven, gevoed en hem toen in de box gelegd, waar hij nu al een heel tijd wakker ligt, te koekeloeren naar de eendjesmobiel boven zijn hoofdje.

@altijdvrolijk: hoop dat je genoten hebt op de verjaardag en niet al te lang alleen boven hebt gezeten! En babyfoon: wij hebben net een nieuwe gekoch, mijn lief vindt dat allemaal op internet. Eentje die via Wifi werkt en dus op je telefoon te bekijken is!!! Als we hem getest hebben en goed bevalt kan ik mijn lief straks als hij weer thuis is vragen hoe veel hij kost en waar je hem kan kopen. Als je wilt...

@FmT: dat klinkt als een heerlijke ochtend gisteren!

@Misja: lekker genoten van je rustige dagje gisteren? Vervelend dat je je zo'n zorgen maakt om Joël en het niet leegdrinken van zijn flesjes... Kun je daar het cb niet over bellen?

@Sahi: fijn dat het afbouwen zo goed gaat! Ik vond dat artikel echt heel prettig om te lezen. Gaat heel erg over de hechting tussen ouders en kind en dat het tegenwoordig dus juist helemaal niet erg is om de kleine vaak bij je te pakken.

@Babygebaren: Ik heb het boek besteld bij bol.com! :) Wat ik begrepen heb is dat je met de kleine het beste vanaf 6 maanden kunt beginnen (dan beginnen ze verbanden te leggen), dus dan heb je zelf tót 6 maanden om de gebaren te leren. Zo ga ik het tenminste doen, te beginnen met het boek lezen en daar ideeën op te doen! Ik zal jullie laten weten wat ik ervan vind!

Oh, de kleine begint te pruttelen, denk dat er weer wat eten in moet! ;) Tot straks!

Liefs,
    Caroline

16. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zo,ben ik ook weer eens....

Het douchen met wipper doe ik hier ook.Die tip had ik van een vriendin.Ideaal als je alleen bent.Al was het de laatste keer geen succes.Ik liet de zeep vallen,kon niet bukken,alles werd spekglad,Linn was ongeduldig....Dus nu die ik het alleen als Tess er is overdag en zoniet,dan met Jan 's avonds.

Babyfoon,wij hebben er een voor Tess en een geleende voor Linn....ja ja,ik weet het....belachelijk een babyfoon voor een bijna 4-jarige,maar ik ben nu eenmaal een controlfreak. ;)

Hier een prima weekend gehad,zaterdag met T naar een kerstshow geweest en alle kerstspullen neer gezet.En gisteren ben ik met T naar de verjaardag van mijn neefje geweest.Is 2 uur heen en 2 uur terug rijden,dus Linn niet meegenomen,kwam het hele ritme in de war.

Vandaag een lekkere hangdag.Omdat Jan veel alleen was met Linn en zij de hele dagen sliep,heeft hij het huishouden gedaan,dus hoef nog maar weinig te doen.

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@suus, ik heb bij chiel ook de babyfoon gebruikt tot elynn geboren was. Hij is bijna 3 en half. En ach, wat maakt het uit toch! Zolang jullie je er goed bij voelen toch?

18. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    En jeetje....we zijn alweer 2 maanden verder.Tijd gaat veel sneller dan met de babytijd van Tess.Zal ook wel met mijn gemoedstoestand te maken hebben.

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Klopt Sjoon,maar ik heb moeite met loslaten.En dat zal toch moeten,die lieve meid moet niet met 18 jaar een babyfoon naast het bed hebben staan.Daarbij doe ik er niets meer mee.Enige voordeel is dat als er wat is,dat T dan zachtjes in de babyfoon kan zeggen wat er is,zonder babyfoon gaat ze schreeuwen en bestaat de kans dat ze L wakker maakt.
    Eb zo heb ik nog tig excuses en smoesjes...;)
    Jan heeft nu gezegd:zodra L 3 maanden is,gaat de babyfoon weg bij Tess Dus kan ik afkickeb.

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zo even reageren op wat ik nog weet, zit met een vedrietig hangerig meisje, dus even niet te uitgebreid.

Caatje; je artikel sprak me erg aan, dat is over de grote lijnen ook mijn visie. maar aan de andere kant moet ik ook toewerken naar het feit dat ik ga werkem straks en dat ze dus niet in een coconnetje bij mama kan leven, ook al sluit dat meer aan op haar behoefte.

@babyfoon: gewoon doen wat je zelf fijn vindt. dat T in de babyfoon praat in plaats van roepen vanaf haar kamer vind ik ook een goede reden. Kan ze trouwens niet aanleren om naar je toe te komen, of zie je dat niet zitten?

Gisteren in de auto een halve fles gegeven (ze zat vol daarna), was om 21.30, toen wilde ze om 0.00 weer een halve fles. denk dat de avond te rommelig was voor dr, vanavond nog een keer proberen met het niet wekken om 23.00.
    vannacht weer stipt 4.00, daarna al om 7.00. maar nu merk ik dat ze snotterig en hangerig is, dus dat speelt vast mee.
    samen op het grote bed even uitgeslapen, gezellig en fijn voor die paar uurtjes slaap extra.
    hoef vandaag ook niet weg, dus alles komt goed.

Deel Deze Pagina