Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    Jeej, vandaag eerste lachje !!! Super leuk. :D
    Verder is Sam laatste 2 dagen zoveel aan het huilen, en dat met name als ik hem in zijn bedje leg. Ik vind het lastig om hem te laten huilen... hoe lang wachten jullie voor je erheen zou gaan?
    Speentje helpt wel, alleen die valt zo snel uit zijn mond. De speen steeds vasthouden is niet te doen. Ik wil hem ook niet steeds uit zijn bedje halen. Om de reden die Emma ook noemt... hij is nu tenslotte 6 weken.
    Lastig!

2. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Anz, klopt helemaal. Het is helaas bij mij zo, dat ik niet tegen het gehuil/gekrijs kan. Ik word daar heel onrustig van, erfenis van mijn pnd. Structuur en ritme hebben we al....na de fles inbakeren,wakker naar bed, weglopen, na 10 min. mopperen/huilen naar boven, speentje (die valt na 2 a 3 min. uit), dan na 10 min. mopperen/huilen weer naar boven idem dito. Maar hierna gaat het over in krijsen en dat kan ik niet aanhoren, dus dan neem ik haar bij me. Tot nu toe boven in de slaapkamer en dan slapend weer terug leggen, maar vanmorgen mee naar beneden (papa was naar de winkels) en toen Tess tv ging kijken (was toch haar tijd voor), viel Linn in slaap en heb ik haar in de wandelwagen gelegd en in de keuken neer gezet.
    Ik ben nog erg zoekende, maar weet wel dat ik Linn echt niet kan laten krijsen. Gisteren geprobeerd en voelde de onrust/knoop in de maag opkomen en dat wil ik niet meer. Daar heeft Linn uiteindelijk ook last van.
    Misschien dat Linn op den duur toch gaat wennen aan de geluiden van beneden.

Had ik gisteren nu maar niet gezegd dat Linn weinig krampjes had, want prompt heeft ze al sinds gisterenavond krampjes. Wat sneu, zo'n zielig gilletje en trekken met de beentjes. Douchen vond ze net heerlijk, was even helemaal ontspannen. Ga ook even venkelthee proberen vanavond, wie weet helpt het. Jammer dat het erbij hoort bij baby zijn....zou verboden moeten worden!

Verder ben ik mijn draagdoek aan het uitproberen. Wat een gestuntel....ha ha ha. Met de babypop ging het prima, maar met het echte exemplaar was het een gepriegel en gefriemel. Zal vast met de tijd makkelijker worden....;)

3. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Anz, klopt helemaal. Het is helaas bij mij zo, dat ik niet tegen het gehuil/gekrijs kan. Ik word daar heel onrustig van, erfenis van mijn pnd. Structuur en ritme hebben we al....na de fles inbakeren,wakker naar bed, weglopen, na 10 min. mopperen/huilen naar boven, speentje (die valt na 2 a 3 min. uit), dan na 10 min. mopperen/huilen weer naar boven idem dito. Maar hierna gaat het over in krijsen en dat kan ik niet aanhoren, dus dan neem ik haar bij me. Tot nu toe boven in de slaapkamer en dan slapend weer terug leggen, maar vanmorgen mee naar beneden (papa was naar de winkels) en toen Tess tv ging kijken (was toch haar tijd voor), viel Linn in slaap en heb ik haar in de wandelwagen gelegd en in de keuken neer gezet.
    Ik ben nog erg zoekende, maar weet wel dat ik Linn echt niet kan laten krijsen. Gisteren geprobeerd en voelde de onrust/knoop in de maag opkomen en dat wil ik niet meer. Daar heeft Linn uiteindelijk ook last van.
    Misschien dat Linn op den duur toch gaat wennen aan de geluiden van beneden.

Had ik gisteren nu maar niet gezegd dat Linn weinig krampjes had, want prompt heeft ze al sinds gisterenavond krampjes. Wat sneu, zo'n zielig gilletje en trekken met de beentjes. Douchen vond ze net heerlijk, was even helemaal ontspannen. Ga ook even venkelthee proberen vanavond, wie weet helpt het. Jammer dat het erbij hoort bij baby zijn....zou verboden moeten worden!

Verder ben ik mijn draagdoek aan het uitproberen. Wat een gestuntel....ha ha ha. Met de babypop ging het prima, maar met het echte exemplaar was het een gepriegel en gefriemel. Zal vast met de tijd makkelijker worden....;)

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Fleurop, leuk die eerste lachjes lijkt me. Nu trekt ons meisje soms zo'n schuin mondje, lijkt net lachen en dat is al zo schattig.

Hé Suus, twee keer hetzelfde berichtje gepost :D
    Ik denk dat het nog wel even duurt voordat je echt een nieuw en goed ritme hebt gevonden. En hopelijk kan ze steeds meer prikkels aan.
    Hier huilt ze gelukkig niet zoveel, maar vind het ook erg lastig om d'r te laten huilen hoor, doe ik eigenlijk ook nog niet. Zo rond de 6 weken kan je ze een ritme e.d. aanleren toch? Dus nu nog lekker verwennen. Maar probeer d'r wel eerst in bedje/wandelwagenbak in slaap te sussen/zingen/speen/enz. Als dat na één of twee keer niet lukt pak ik d'r pas.

Gister en vannacht ging het erg goed. Bij opa en oma geweest en boodschapjes gelijk erna gedaan. En toen heeft ze heel de avond en nacht lekker geslapen en alleen even wakker geweest voor de fles.
    Nu is ze wel wat meer wakker, maar dat is misschien juist lekker. Slaapt ze vanavond en vannacht weer zo goed hopelijk.

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Zo doe ik het ook, eerst 2 keer in bedje met de speen en dan eruit en dan nog pas als het menens is.

Dus op de vraag hoelang kan/wil ik haar laten huilen: 10 min., tenzij het krijsen is, dan haal ik haar er vrij snel uit. Vind dat nergens voor nodig.

Vanaf de 6 weken krijgen ze op een gegeven moment het actie-reactie door. Dus bijv. als ik huil, dan mag ik bij mama op de arm. Dus dan kun je het beste een ritme aanleren die ook op langer termijn werkt, zodat je niet iets moet afleren. Want aanleren is moeilijker dan afleren. Wat ik merkte bij Tess is dat het met ong. 8 weken begon, toen zijn we dus ook de 3 R's heel strikt gaan hanteren en dat ging erg goed. Maar tegelijk kon het toen ook, want de ergste krampjes waren voorbij en Tess werd toen een stuk rustiger, dus ik hoefde haar ook niet zo vaak meer bij me te nemen.

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Dat lachje....hoe schattig zeg!

Linn heeft af en toe zo'n lachstuipje, ziet er erg lief en grappig uit. Zou soms wel even in de toekomst willen kijken. Ben zo benieuwd of ze qua uiterlijk en karakter op haar zus lijkt....Haar zus is namelijk een erg goed gelukt exemplaar. ;)

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    fleurop: jeeeeejj eerste lachje :D
    hier wel van die grimassen, maar absoluut nog geen bewuste lach.

suus: ja dat huilen is lastig. Ik erger me er niet aan, ik krijg juist de neiging om enorm te troosten, maar wil haar straks ook niet te veel verwennen.
    leuk een draagdoek. Wil ik ook mee oefenen deze week, heb namelijk wel een draagdoek gekregen bij mn babyshower, omdat ik die heel graag wilde hebben.
    ik dacht ook dat het bij 6 weken was, dat actie-reactie. De dame van het cb vanmorgen zei dat we haar nu al structuur moeten bieden en haar consequent moeten benaderen met in bed liggen. Ze ligt nu overdag in de box en we pakken haar op als ze gaat huilen en volgens die vrouw mogen we haar best laten huilen soms en kan ze beter in bed slapen, de box is voor spelen, niet voor slapen. Nou, dat vind ik zielig, dus dat doe ik nu nog lekker niet, maar ga ik volgende week wel langzaam oefenen, als papa weer gaat werken. Overdag in bedje slapen. Maar babyslaapjes zijn zo kort en heel de dag door, vind het lastig om haar dan constant naar boven te brengen...

verder was alles vanmorgen prima hoor met het cb, ze vond ons heel zeker overkomen en denkt dat we het prima doen, maar alleen over het structuurtje en slapen had ze wat andere ideeen dan ik met deze leeftijd.
    ik dacht wel dat ze weinig om voeding vraagt, maar ik heb nu een handige richtllijn gekregen. per kilo lichaamsgewicht hebben ze zo'n 150 ml voeding per dag nodig op deze leeftijd. Ze komt nu elke 4 uur (dus 6 x per dag) en drinkt dan 80 ml. Ze zit dus iets boven die norm en dat is prima. Dus ik hoef helemaal niet op te hogen naar meer, zoals het schema van de kraam zei (10 ml per dag per voeding meer tot 120 ml!) met 120 ml zou ze nog maar 4 keer per dag komen en dat is echt slecht voor haar maag.

8. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    oh en fleurop: ik hoorde vandaag dat de piek met huilen op 6 weken zit en dat het huilen daarna minder wordt, omdat ze dan dus merken dat de dag voorspelbaar is gemaakt met een structuurtje. En als ze weten wat er komt, hebben ze wat minder frustraties (behalve natuurlijk als ze buikpijn hebben).

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden

hier na gister weer drama bij de voeding ging er een knop om .. ik wil hulp .. en nu ook ... vanmorgen weer drama en het is alleen met de flessen !
    net als toen bij tim
    vanmorgen de ha gebeld ik begon te huilen en lisa ook
    mochten vanmiddag komen maar ze belde al op dat we vanmorgen gelijk mochten komen
    mooi zo het was wel duidelijk dat ik er klaar mee ben
    ha gesproken en doorverwijzing voor ka gehad .. mochten we eind volgende week komen pff .. ik aangegeven dat dat wel erg lang duurd ! ze hebben ons al 2x afgewimpeld dus ik was er klaar mee .. nu mogen we morgenmiddag met lisa langs komen !!
    ben benieuwd wat er kan zijn ik denk een allergie ofzo .. ik kan er zelf ook niks van maken de rest vd dag is zo echt tevreden maar de voedingen ai ai ai

hoop echt dat we er morgen achter komen of hulp krijgen

worst weet niet of je mee leest maar dikke knuffel meid ik zag op je hyves dat je zo veel last hebt van je handen dat je niet kan typen ... hoop dat ze snel iets voor je kunnen doen !!

suus .. het is en blijft moeilijk want natuurlijk willen we het ook allemaal nog te goed doen ook
    blijf naar je moederhart luisteren en ik weet zeker dat het goed gaat komen
    ik snap je helemaal .. nu lisa zo rommeld met haar eten sta ik ook op klappen door tim zijn geschiedenis .. vandaar ook mijn eis om hulp .. mss kan je iemand om je heen die je vertrouwd vragen om eens op je uk te komen passen zodat je wat extra tijd met tess kan doorbrengen .. moet zeggen dat maakt mij ook erg blij op het moment en tim ook !! al is het maar een half uur echt bewust een op een tijd per dag ...

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hier moesten we van de kraam ophogen tot 100 cc en ze krijgt zeven keer per dag.
    Pas als het cb het overneemt en heeft gewogen vertellen ze hoeveel en hoevaak we dan 'moeten' geven. En in de papieren van de kraam staat idd ook lichaamsgewichtx150. Ons meisje krijgt dus eigenlijk veels te veel. Ongeveer 3,2 kilo x 150 = 480 cc (ze krijgt rond de 700).
    Ben benieuwd hoe ze daarop reageren bij het cb.

11. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sahi, wij laten haar overdag soms slapen in de kinderwagenbak beneden. Misschien een tip ipv de box.

Emma, wat goed dat je actie hebt ondernomen en dat je zo snel al terecht kan. Hopelijk vinden ze iets en gaat het snel beter met voeden.

12. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    emma: jeetje, succes met Lisa!

zeehondje: onze meid krijgt ook vrij veel, maar die richtlijn is meer dat ze niet te weinig krijgen. Als ze meer trek hebben is het niet erg dacht ik.
    ow de bak van de wagen is ook een idee. al vind ik zelf de box ook geen probleem.

hier heeft vriendje een koortslip sinds vanavond :( echt balen, dan kan hij echt niet te veel met Yanna doen, sowieso niet knuffelen en kusjes geven, maar liever ook niet te veel met de verzorging. Hopelijk is het snel weer over, we gaan in ieder geval morgen meteen allerlei middeltjes halen.
    nu gestart met de infacol, maar die vindt ze natuurlijk niet lekker. Ik hoop dat het helpt!
    Nu dacht ik dat ze krampen heeft en valt ze tevreden op mn arm in slaap, gewoon aandacht dus.

13. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    Emma: succes! Ik hoop dat ze erachter komen wat er nu precies aan de hand is en ze kunnen helpen. Komt vast goed. Je hebt de eerste stap in ieder geval gezet.

Zeehondje: goed idee van die bak. Ik merk aan Sam dat hij het niks vindt in zijn bedje overdag. Maarja.. aan de andere kant.. hij zal er toch eens aan moeten wennen.

Sahi: vervelend van die koortslip. Mijn vriend was laatst verkouden dus moest ook wat afstand nemen, erg vervelend he!

Dus 6 weken is het begin van de regelmaat en structuur:) Hmm.. wel fijn om te weten dat dat het meer huilen kan verklaren moet ik zeggen.
    Hebben jullie tips hoe ik dan zo'n dag in kan vullen? Eten-spelen-slapen? Of juist andere volgorde? Soms is hij al wakker maar is het nog geen tijd voor eten... en dan? En hoe lang dat 'spelen' aanhouden? want Sam wil graag wakker zijn, hij schopt en stompt zich echt uit zijn slaap. In principe lijkt me dat een teken dat hij naar bed moet? Heb weleens gelezen dat je een uur wakker aan kunt houden.. maar als het aan Sam ligt blijft hij langer wakker.
    Hij huilt alleen niet als hij na zijn laatste flesje naar bed moet. Opzich is dat fijn, want dan kunnen wij ook slapen. Maar overdag heb ik echt het gevoel dat hij constant vermaakt wil worden.
    En hoe zit dat 's avonds. Meestal ligt hij dan lekker bij ons voor zijn laatste fles, vindt mijn vriend gezellig.. maar lijkt me dat dit op een gegeven moment ook een keer op houdt.. want slapen=bedje..
    Lastig! :)
    Ben benieuwd hoe het vandaag zal gaan!!!

14. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    emma; goed dat je poot stijf houdt!! jij vind dat er hulp nodig is dus dan is het ook zo. belachlijk dat ze je zo lang wilde laten wachten op de afspraak!!

zeehondje ; de 150ml x kg regel geeft de ondergrens aan.. het is dus prima als ze meer binnen krijgt als ze t goed drinkt natuurlijk :)
    mason had 530ml nodig maar dronk 900(6 flessen van 150(!))
    op t cb vonden ze t prima;)

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh gelukkig dat ze dus echt wel flink wat meer mogen drinken als ze honger hebben. Was een beetje bang dat ik d'r misschien ging overvoeden.
    Gister had ze om half tien de fles gehad 's avonds, maar wilde niet echt gaan slapen. Om half twaalf hebben we toen nog een fles gegeven en deze had ze ook weer bijna helemaal op. En toen kwam ze vanmorgen om half 5. Blijkbaar had ze gisteravond gewoon veel honger!
    Hier ga ik me dus ook geen zorgen meer om maken.

Fleurop, kan je nog niet echt tips geven. Heb wel begrepen dat ze inderdaad moeten leren om in hun eigen bedje in slaap te vallen en niet altijd op je arm. Dus wakker in bed leggen en dan in slaap laten vallen. Wij laten haar nu nog wel soms bij ons in de armen in slaap vallen hoor. Als we d'r dan in bed leggen wordt ze wel even wakker, maar slaapt snel weer in.
    Vanmorgen ook zo. Wakker, kwartiertje/half uurtje stil. Huilen - speen gegeven - nu ligt ze nog te slapen. Heerlijk hoor zo'n leventje! Ik heb lekker kunnen eten, opruimen, enz.

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zeehondje: lastig he, die voedingen, slapen, je denkt alles wel te weten, tot de baby er is. Dat ervaar ik tenminste. Nu is Yanna weer op mn arm in slaap gevallen en heb ik haar toch maar in bed gelegd.
    Dat van die wandelwagenbak kan ik ook doen, goed idee! hoef ik niet steeds naar boven.

fleurop: ik kreeg net nog van het CB post met rust en regelmaat tips (leuk, ongevraagd advies...). Daar adviseren ze eten, 30-45 minuten 'spelen' (wakker zijn op schoot of in de box) en als het kindje tekenen van vermoeidheid laat zien, in bedje liggen en max een half uur laten huilen.
    Maar ik vind dat zelf dat ik naar boven en beneden blijf lopen, terwijl ze in de box ook prima slaapt. Maar het CB vindt de box niet voor slapen, maar voor spelen. Lastig...

Ik denk dat het vandaag een regeldag is, want ze wilde om 6 uur, 8.30 en 11 uur drinken, normaal komt ze om de 2 uur. maar als ze nu even doorslaapt, was het gewoon een tijdelijke hongeraanval. Even afwachten.
    Ik hoef van de kraam en het CB niet te kolfen nadat zij gedrinken heeft, maar ik doe dat toch, dan weet ik zeker dat mijn productie op haar vraag blijft aangesloten.

17. anz87

anz87 Fanatiek lid

9 dec 2010
    1.903
    0
    0
    zeehondje; misschien was het een regeldag dan hebben ze gewoon lekker veel trek:D

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    anz: kan een regeldag ook alleen een ochtend of een avond zijn dan? soms kan een kindje toch gewoon een beetje extra trek hebben? Net als dat wij dat ook hebben eigenlijk :) Zo begreep ik het in ieder geval. Als het heel de dag is, dan is het vaak een regeldag, dan gaan ze hun voeding zelf ophogen.
    toch?

19. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Overijssel
    hm, een half uur laten huilen.. wel lang hoor.
    Vanmorgen gaat het hier wat moeizaam, huilen huilen huilen.... Maar ik hou vol! Loop iedere keer even naar zijn bedje toe en krijg hem dan even stil door middel van een speentje, want hij is echt moe. Alleen dat rotspeentje valt snel uit zijn mond, grrr. Iemand daar tips voor?

Ik onthou maar dat dit de 6 weken piek is, dan komt het vast goed.

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    ja ik vind een half uur ook lang, ik laat haar echt niet zo lang huilen, dat vind ik veel te zielig. Dan maar een verwend kind, hihi ;)
    misschien wil Sam helemaal geen speen?
    Wij willen ook langzaam aan met de speen beginnen, maar ze moet nog oefenen met de borst. Wil de verwarring niet groter maken dan het al is... Dus dan maar onze en haar eigen vinger er in en snel flesjes klaar zetten enzo ;)

Deel Deze Pagina