Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Avond allemaal.

Vanmorgen een heel boos telefoontje gepleegd en ineens doet internet het hier weer.. Vreemd hoor..

Ben vandaag helemaal gesloopt, had zelf koorts (gisteren denk ik toch te veel gedaan) en me kleine ventje is snotverkouden. Daarom drinkt hij dus heel slecht. Zijn neusje zit dicht en dan kan hij amper ademen.
    Morgen maar even spullen halen voor hem.

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @suus lekker dat je weinig meer hoeft te doen in huis. Hier de babyfoon gebruikt tot fabian ruim drie jaar was. Toen hij tijdens mijn zwangerschap zo aan het spoken was 's nachts heb ik het ding uitgelaten ik werd er knettergek van toen. Nu laat ik zijn deur los en onze deur en dan hoor ik hem ook wel. Bij lucas heb ik nu nog geen babyfoon.

@fmt ik heb de voetenzak van prenatal in de maxicosi. Als we alleen de auto in en uit hoeven dan doe ik lucas geen jas aan en dan de voetezak goed dicht. Zijn we langere tijd buiten dan doe ik wel een jas aan en dan de zak losjes over hem heen.

@gejanne leuke schoenen voor jarno. Ik neem fabian ook niet mee naar de meeting dan kan ik er elke keer achteraan en man lief wil niet mee dus we gaan met z'n tweetjes.

@misaja hij drinkt nu al zo'n drie weken slecht. Ik moet 23 dec weer naar het cb we zullen wel zien.@zeehondje fijn dat alles goed was.

@sahi welke speen gebruik je? Heb je al de nr. 2 speen?

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: ja ben vorig weekend over gegaan op speen 2, omdat ze in slaap viel tijdens de fles (wat jij ook aangaf). Speen 3 is pa vanaf een half jaar toch? en denk dat dat toch echt te hard gaat. ze valt nu ook niet in slaap, maar tuft de speen eruit en kijkt vies.
    vervelend day hij al 3 weken zo slecht drinkt. maar als hij goede plasluiers heeft en alert is, is het misschien genoeg voor m.

altijdvrolijk: nou in ieder geval weer internet. wel balen van jullie verkoudheid.

toen mn vriend thuis kwam van school begon ze weer te sputteren, hij heeft het deze keer geprobeerd, maar toen hij boven kwam had ze gespuugd. na een knuffel is ze in slaap gevallen.
    eigenwijs ding ;) ik laat dr nu dus doorslapen, wek haar niet om 23.00, ben benieuwd....

4. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Zo, wij zijn al op pad geweest! Kon mijn kerstpakket bij de stoeterij ophalen! :D Moet alleen met de auto (stoeterij ligt buiten de stad), dus moest voor 't werk van mijn lief. Ach ja, is nu gedaan!

Vanmiddag een nieuwe poging wagen voor de gehoortest. Hoop zo dat 't nu lukt!

@Suus: wauw, Linna alweer 2 maanden! De tijd vliegt he?!

@Sahi: leuk dat je ook van het artikel genoten hebt. Natuurlijk is het ook belangrijk om los te moeten laten, maar ik vond het erg prettig om te lezen dat wat ik nu doe, absoluut okay is! :D

@Meeting: ben wel jaloers hoor! Zou het erg leuk vinden als ik er ook bij had kunnen zijn. Hopelijk een volgende keer!

@LovingMom: Jeetje, de waterpokken! Balen! Veel beterschap gewenst!

@altijdvrolijk: lol boze telefoontjes zijn nuttig! Fijn dat je weer internet hebt, hoop voor je dat 't blijvend is.

@doemsenario's: Even stom vraagje hoor, maar hebben jullie dat ook wel eens? Van die doemsenario's in je hoofd. Heb 't niet zo heel vaak, maar vind ze echt lastig. Zie dan zo levendig voor ogen wat er mis zou kunnen gaan, vooral in huis (met de kleine in je armen van de trap vallen of uitglijden ofzo). Heel irri!

Ik ga ff ontbijten!

Liefs,
    Caroline

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    #1585 CaatjeM, 13 dec 2011
    Laatst bewerkt: 13 dec 2011
    Oeps... Deze was dubbel...

6. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedenmorgen,

@Caatje: Ja ik heb dat ook hoor! Zie dingen ook altijd helemaal hoe het zou kunnen gebeuren!! Ben op zich ook niet zo'n positieve denker! Helaas!!
    @Babyfoon: Ik heb een alecto! Gebruik hem al vollop. Want als Joël boven ligt hoor ik hem benenden niet!
    @Meeting: Het staat nu zo ongeveer wel vast dat we de 14e gaan meeten. Of ik heb het gemist, maar gaat het nu ballorig of kidzcity worden??
    @Lolly: Pff drie weken al! Echt zo vervelend he. Ik ga denk ik vanaf morgen proberen naar vier flessen te gaan! Dan zit er natuurlijk veel langer tussen en mischien drinkt hij dan wel zijn fles leeg! Ben benieuwd! Hou het vandaag nog maar even op vijf! Moet namelijk nog weg! Dus komt even beter uit.
    @Sahi: Hoe is de nacht gegaan nadat je haar hebt laten slapen om 23.00??

Zo hier vandaag niet zoveel op het programma. Ga zo nog even wat in huis rommelen en vanmiddag heb ik nog een ontruimingstraining en cursus op me werk van 15.00-17.00. Joël uurtje naar me schoonmoeder en daar haalt manlief hem op!
    Fijne dag allemaal

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: natuurlijk doe je het goed!
    nou en wij zijn jaloers op jullie lekkere weer, hier regent het al heel de ochtend.
    die doemscenario's ken ik wel, droomde er in het begin ook over, dat is nu wel over, maar soms schieten er wel eens dingen door mn hoofd.
    had het laatst, toen Yanna bij de oppas was en wij dus zonder haar op pad waren. Wat als ons wat overkomt? maar dat gebeurt natuurlijk niet, maar toch...

misja: ze kwam om 2 en 6 uur, dronk om 6 uur weer de helft. weet nog niet zo goed hoe we het vanavond gaan doen...

Baalde van die halve flessen maar in totaal op de dag drinkt ze meer dan genoeg. ze komt ongeveer 7 keet, dus dan moet ze ook niet steeds 150 cc drinken. dan maar vakker kleine beetjes, valt blijkbaar minder zwaar op de maag.
    straks naar de kapper en dan meteen door naar de winkels voor de boodschappen. hopen dat het lukt met de voeding, neem in ieder geval een vers gekolfde fles mee, want dat is lekker lang te gebruiken.

8. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oooooh, ik voel me schuldig!
    Er zat een touwtje (van de sok) om de teen van Linn!
    Dus teentje helemaal kapot en afgekneld. Gelukkig goed doorbloed en nu in de weer met betadine, maar jeetje.....voelde me knap lullig op het cb.
    Is waarschijnlijk gisteren gebeurd na het douchen. Toen was het in ieder geval nog niet. Zo'n babyhuidje kan ook niets hebben. Hopelijk gaat het niet ontsteken.
    De dames hebben zich kranig gehouden met de prikjes. Tess gaf geen kik en Linn huilde heel even en viel daarna als een blok in slaap. Thuis een fles gehad, al dronk ze maar 100cc, ze was helemaal munt. Nu ligt ze lekker te slapen.

Ik ben zelf niet helemaal lekker. Ben ongesteld en voel me een beetje ziekig. Dus we maken er een hangdag/knuffeldag van.

9. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Caatje, dat heb ik ook. Maar ik ben ook iemand die vaak beren op de weg ziet. Helaas ook niet zo'n positieveling....heel lastig.
    Af en toe krijg ik ineens zo'n beeld voor ogen dat iets mis kan gaan en dan krijg ik een knoop in de maag.
    Vooral toen ik voor het eerst moeder werd kreeg ik dat. Het is ineens zo'n verantwoordelijkheid en nu je weet hoe mooi het kan zijn, wil je dat niet kwijtraken. Voor die tijd wist je niet hoe overweldigend het kon zijn.
    Afgelopen zondag nog. Tess en ik reden mee met mijn ouders naar de verjaardag van mijn neefje. Is 2 uur rijden heen en 2 uur terug. Ik was ineens zo bang dat ons iets zou gebeuren onderweg. En dat ik Tess of Linn niet zou kunnen zien opgroeien. Bah, vreselijk idee....snel weer loslaten.
    Kortom: ik herken het helemaal.

10. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oja, wij zitten nu sinds 2 dagen ook op 5 flessen van 180+6.
    Maar ze drinkt dan vaak 3 flessen leeg en in de andere 2 laat ze dan 10 tot 30 cc staan. Prima, ze groeit goed en dat is het belangrijkste.

Dit wordt een lange dag....Tess is mega vervelend. Niet zo gek natuurlijk, maar omdat ik zelf niet lekker ben kan ik er even slecht tegen.

Wij hebben een avent babyfoon (eigen) en een philips (geleend). De avent is een simpele, maar voldoet prima. En de philips geeft ook temperatuur aan. Wat ik heel handig vind is: dat zodra het geluid uit is, dat de babyfoon wel piept als het geluid zo hard is dat de lampjes tot bovenaan komen (lastig uit te leggen), dus dat het erg hard gaat. Tevens is het fijn dat er een temp.monitor op de philips zit. Zo weet ik gelijk hoe warm het is waar Linn ook ligt (keuken/boven), al is dat natuurlijk ook op te lossen met een losse thermometer.
    Persoonlijk zou ik graag een tweede losse unit willen bij een babyfoon. Want nu brengt Jan de babyfoon naar boven 's ochtends en maakt daarmee ons wakker. Dus een tweede was handig geweest.
    En wat ik beslist niet zou willen is een camera. Maar dat heeft alles met mezelf te maken. Ik zou dan de hele dag met mijn neus op dat scherm zitten....Dan loop ik er liever een keer naar toe. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk, ik weet dat veel vrienden het ideaal vinden.

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ik denk dat iedereen wel zulke dingen denkt af en toe, en heel menselijk ook.

Maar er zullen een paar mensen op de wereld zijn die constant zo denken. Volgens mij word je dan ook depressief daarvan, als je alles alleen maar negatief ziet.

Gelukkig brengt het ouderschap heel veel gelukkige momenten mee wat dan ook veel goed maakt!

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Oh, ik heb ook weleens van die enge gevoelens en gedachtes. Gelukkig kan ik ze ook vaak snel weer wegstoppen.

Babyfoon; Alecto DBX-88. Ook met temperatuur en lampjes (dan kan je dus zonder geluid toch zien of hij/zij wakker is). Ook zitten er slaapliedjes op, maar die gebruiken we eigenlijk niet.

Oh Suus, wat sneu vooral. Schuldig voelen is logisch, maar dit was toch niet te voorzien? Ze bewegen ook zoveel, dan kan het ook gebeurd zijn. Er zit nu dus een soort sneetje? Goed schoonhouden idd.

Na de prikjes gister een super avond gehad, haha. Ze heeft heel de tijd geslapen vanaf een uurtje of vijf. Wel die huilsessie rond 7 uur (fles gegeven) en rond half elf wakker gemaakt voor de fles. Vannacht hoorde ik d'r een beetje woelen/kreunen rond 1 uur, maar pas vanmorgen om 7.15 uur de fles gehad. Ben benieuwd of dit kwam door de prikjes en/of dat ze nu doorheeft dat het best prettig is om 's avonds al te slapen!

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Bijkomend voordeel zeehondje,hopelijk zet het nieuwe ritme door.
    Ja,er zit een sneetje rondom haar teentje.Is lastig smeren,omdat het zo klein is en in de plooi zit.Maar ik houd het wel goed in de gaten!Hoop dat het gaasje niet zo vast gaat plakken.Heb de desbetreffende sokken (zaten idd veel draadjes aan) demonstratief hard in de prullenbak gegooid.

14. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @caatje ja ik ken het die doem senario's. Het zal wel bij het moederschap horen denk ik.

@sahi en hoe ga je het vannacht doen?

@misja hoe gaat het vandaag met vier voedingen? Wij gaan over op vier voedingen als lucas een fruithapje mag heben. Met ongeveer vier maanden.

@suus kan me voor stellen dat je je lulig voelde maar ja kan gebeuren. Goed dat je meiden zich zo goed hebben gehouden. Ik mag volgende week donderdag met m'n beide mannen.
    Ik wil ook geen babyfoon met camera hoor. Ik ga er van uit dat zo lang het rustig is het goed gaat abders meld hij zich wel. En als hij even wakker ligt in bed vind ik niet erg.

Hier vandaag een oprommel dag. Kleding maat 50/56 uit de kast gehaald, speelgoed voor lucas die hij met sinterklaas heeft gekregen uit de verpakking gehaald. Nu wil ik de kleding die nog boven ligt gaan uitzoeken en wat weg kan weggooien.

Lucas heeft gisteren redelijk gedronken 800 cc. Vandaag heeft alweer 150 cc laten staan in totaal van de twee flessen die hij heeft gehad. Dus dat wel weer lekker vandaag:(

15. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hey dames,

@babyfoon hier luvion met die grote beeldscherm. Bevalt mij prima maar is volgens mij niet de prijsklasse waarin gezocht word.

@Sahi ik was ook nieuwsgierig naar Yanna. Als ze om 2 uur komt is het toch al wel een vrij lange slaap, maar misschien is Yanna nog niet klaar om door te slapen. (kan natuurlijk ook) hier is het vanzelf opgeschoven, en nu dus al 2 nachten doorgeslapen.
    Eerst zelf wakker gemaakt om kwart over 7 en vandaag lag ze wakker rond zich heen te kijken om 7 uur.

@misja/all de meeting staat vast maar ik denk dat niemand uiteindelijk wil zeggen waar we heen gaan. Als het kidzcity word *had gejanne uitgerekend* zou het goedkoper zijn voor de meeste, maar bij de gezinnen waar de man meegaat weer duurder natuurlijk.
    Wie o Wie zal het zeggen waar we heen gaan hahaha.. Mij maakt het nog steeds niet uit. Veel succes met de ontruimingscursus :).

@suus voel je niet schuldig dat kan gebeuren, had het hier toevallig gisteren met vriend over omdat ik een oerlelijke majo had gehad waar dus allemaal draadjes inzaten. Hopelijk werkt de betadine goed.

@zeehondje fijn dat de prikjes goed gegaan zijn, hier maandag al 2e prik voor F. Ik vind het toch altijd spannend hoe ze er op reageren. Het is goed voor ons mama's om dan extra alert te zijn. Het zou mooi zijn als ze dit ritme aanhoud natuurlijk, ontzettend lekker om tot 7 uur te slapen natuurlijk.

Vandaag doordat F op mijn buik in slaap gevallen is (dit doen we eigenlijk een keer per dag samen slapen) werden we om 1 uur wakker. Dus vandaag eens kijken hoe het op 4 flessen gaat.
    Nu al 2 flessen van 180 als ze de volgende 2 ook leegdrinkt heeft ze voldoende binnen voor haar gewicht.

@lolly nu lees ik dus bij jou : overstap naar 4 flessen bij fruithap dat is ook een optie natuurlijk. Hmmm twijfel twijfel haha, ik geniet er wel van om die fles te geven. Nog steeds een lekker kroelmomentje die je extra meepakt. Ik ga het met vriend overleggen.

@reilen en zeilen van de baby/opvoeding, in hoeverre beslist jullie vriend/man mee, hier overleggen we eigenlijk altijd wel, al weet ik meer omdat ik meer lees, maar vriendje is zeker aanwezig in de beslissingen.

@doemscenario's. Ik ben dus al tijden op zoek naar traphekken die hoger zijn dan de normale maar kan ze niet vinden. Mocht iemand weten waar ze dat verkopen (mag elk land zijn) dan hoor ik het graag. Anderzijds ga ik eens met de fabrikanten bellen of zoiets ooit nog op de markt komt.
    Onderstaande in kleine letters kan schokkend zijn dus niet lezen als je daar niet tegen kan.

Niet schrikken dames maar ik ken dus iemand en die heeft 6 jaar geleden haar kindje verloren. Ze liep over de gang boven en gleed uit (laminaat en sokken) het kindje valt dus over het traprek naar beneden van de trap, met het kindje naar de dokter gerend (zit om de hoek) kindje is daar opgehaald door een traumahelicopter en vervoerd naar een academisch ziekenhuis, kindje heeft het uiteindelijk niet overleefd. Dit vergeef je jezelf nooit. Ik houd F dan ook altijd heeeeeel goed vast als ik langs de trappengang loop. Zeker met dit verhaal in mijn achterhoofd.

16. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    suus: kan gebeuren hoor! Sokken weggooien en op het teentje letten en dan komt het vast weer goed.
    En als dat het ergste is, valt het allemaal reuze mee!

lolly: ik denk dat ik toch weer om 23.00 een fles ga geven. Ze slaapt 5 uurtjes na die fles en dan is van 23 tot 4 beter dan van 21 tot 2 voor mezelf.
    wanneer ga je weer wegen? Want ik denk dat Lucas gewoon niet meer trek heeft dan dit...

@babyfoon: wij hebben een alecto, type enzo weet ik niet. Als we het geluid uitzetten gaat er een lichtje branden bij geluid. En we kunnen muziekjes aanzetten en terug praten, maar dat gebruiken we nu (nog) niet.

fmt: het langste is over het algemeen 5 uur tussen de voeding, dat heeft ze blijkbaar nog nodig. Dus vanavond maar weer om 23.00 de fles.
    voor fruithap is het toch nog veel te vroeg? En ik vind 4 flessen wel weinig, ik eet zelf ook meer dan 4 keer op een dag, af en toe tussendoor wat.
    mijn god, wat een verhaal van je!! Bah! Dat hoop je nooit mee te maken!
    ik ken ook wel dergelijke verhalen, maar probeer mezelf er niet gek mee te maken.

Yanna snottert nog wat meer en net was haar oogje helemaal prutterig, dus ze is niet helemaal in dr hummetje. Ze heeft wel lekker liggen tukken bij de kapper, dat is fijn :)
    tijdens het boodschappen doen kreeg ze toch trek, dus wel naar 1 winkel geweest, maar moet nog naar een andere, dus zo nog even op stap. luiers en nutrilon halen ;)

17. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @sahi ik ga nu nog niet met fruit beginnen, mag vanaf 4 maanden maar is beter vanaf 6 maanden heb ik gelezen.

18. Sabrina1984

Sabrina1984 Fanatiek lid

9 jun 2008
    1.754
    0
    36
    verkoopster
    oosterblokker
    hey meiden

ik wil steeds komen maar danley heeft ook die verdomde waterpokken.
    dus wil steeds bij me.
    hij zit zo erg onder niet normaal. op het kleine .... wat ie heeft zitten er alleen al 7 op.
    zijn hoofd alles zit helemaal onder.
    de kinderarts vanmorgen gebeld en niks om me zorgen over te maken.
    wel is het zo dat omdat hij er zoveel heeft het kan zijn dat ie ze nooit meer krijgt.

ik lees zo nu en dan buiten wel ff op me telefoon mee.
    zodra ie weer aan de betere hand is ben ik er weer.

x sabrina

19. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede middag,

Vandaag niet veel gedaan, alleen de berg was opgevouwen. Bah..
    @ Caatje: ik heb dat ook hoor, maar zo te lezen heeft iedereen dat wel een beetje
    @ Suus: Kan gebeuren, je voelt jezelf wel erg lullig, maar zo'n kleintje kan daarintegen ook wel weer een hoop hebben
    @ Lolly: Raar iets is dat, jij bent aan het ruimen terwijl mijn ventje nu net goed in 50 past.. hahaha
    @ Fmt: getver, dat hoop je echt nooit mee te maken.. En waar we heen gaan met de meeting, denk dat we even moeten rekenen waar het uiteindelijk het goedkoopste is en dat wordt het die. En die traphekjes, denk dat het er bijna niet is, die hoger zijn dan normaal.
    @ Sahi: Lekker he, even naar de kapper. Ik heb net neusspray gehaald voor Collin, hoop dat het werkt.
    @ Sab: Oh, vervelend zeg, watterpokken. Sterkte

(hopelijk ben ik niets belangrijks vergeten)

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    aaahh sab, beterschap voor de kleine man! Gelukkig dat het geen kwaad kan!

fmt: ja ik geloof dat bijvoeden vanaf 6 maanden beter is, vooral omdat de kindjes dan pas meer gaan bewegen en het daardoor beter verteren.

altijdvrolijk: hier ook nu pas goed in 50 hoor! gek he?

bij mijn vorige berichtje zou ik naar de volgende winkel gaan, bij thuiskomst had Yanna alweer trek! En gewoon een hele fles leeg! dus 2 flessen leeg in 2 uur tijd. wat een eigenwijs meisje hebben we toch ;)

Deel Deze Pagina