@emma kan die foto's nu ook niet meer doorsturen, ze komen snel je kant aan. Ik heb dat boek oei ik groei hier liggen maar denk dat ik dan echt beter moet gaan lezen hehe.. En een banner nemen want nu tel ik gewoon 2,5 maand en denk dus niet in weken. Thx voor de tip emma,
Misja, kerstpakket ophalen, altijd leuk. En wat een verhoging van de verzekering zeg. Zou denk ik inderdaad overstappen naar WAplus. En de eigen risico van de zorgverzekering gaat ookal weer 50 euro omhoog, naar 220,- = belachelijk. Echt stoer de kleertjes die hij aan heeft! Gejanne, wij krijg altijd cadeaubonnen (Pluim, douglas, boekenbon, enz.). Is inderdaad veel leuker. Die pakketten van m'n man staan vaak een jaar later nog in de kast (zal straks eens kijken, zal vast nog wat staan ). Trotse broer neem ik aan?! Suuszwanger, zal wel even stil zijn morgen in huis ja. Maar leuk dat ze met twee anderen kan spelen daar. En zeven uurtjes slaap is nog best lekker toch? Wij gaan meestal rond 22.30-23.00 uur slapen en de wekker van manlief gaat om 5.30 uur. Huh, wat een verhaal van die vrouw, moet ze net alsof doen ofzo, haha! Lolly, herkenbaar dat je wat makkelijker wordt met twee kinderen, qua opruimen enzo. Niet van mezelf, maar van m'n zus. Die was ook altijd heel schoon zeg maar, maar ja, dat lukt gewoon niet meer. En nou krijgen ze ook nog een derde, haha. Ik begreep ook dat álle kinderen vanaf volgend jaar juni ofzo een idkaart moeten hebben, dus ook baby's. Weet jij of iemand anders of dat klopt? Want dan is het beter om inderdaad dit jaar nog een idkaart aan te schaffen. Sahi, wij hebben inderdaad ook geboekt met die korting van felicitas (etos). En lekker knuffelen inderdaad. En wat een super foto!!! Sjoon, beetje verkeerd gevallen misschien d'r voeding. Als het doorzichtig is dan heeft ze wel de voedingsstoffen opgenomen. Sorry, laatste berichtjes niet meer kunnen lezen... Is ook zo druk hier opeens. Fysio was zo voorbij, in dat half uurtje kan je ook niet veel vind ik. Eerst haar hoofdje opgemeten (volgende week hoor ik hoe ver het afwijkt, moet ze helemaal meten en berekenen, maar je zag wel duidelijk dat 'ie niet mooi rond was). Daarna heeft ze wat oefeningen en bewegingen met d'r gedaan, dit in de computer gezet om te vergelijken met leeftijdsgenootjes. En , ze zit onder het gemiddelde zeg maar. Heel lief van d'r, ze zei gelijk dat ze dit echt wel gaat inhalen, ze doet het al zo goed! Was er wel een beetje verdrietig door. Nog meer oefenen! Maar ze zei ook dat ze al dingen zag nu die ze vorige week nog niet deed, dus ook wel weer een beetje trots. Thuis gelijk al wat meer op d'r buik gelegd en haar hoofdje gaat echt beter omhoog! Nou nog draaien, maar dat komt wel.
Pffff, wat kletsen jullie veel zeg! Hahahaha, maar ik geloof dat ik nu helemaal bij ben! Zelf een lekker dagje thuis gehad. Het had vanmorgen wel geregend, maar later was het gelukkig droog, maar wel koud... Uiteindelijk niet echt gaan wandelen, alleen ff later op de dag (zojuist, rond 20h) naar de apotheek gewandeld met Cristian in de draagdoek! Voelde me zo trots! Het was de eerste keer dat ik hem in de draagdoek kreeg terwijl hij wakker was! Zo fijn dat het gelukt is! Heb 'm daarna thuis nog ff lekker laten zitten, ook terwijl ik hier aan het typen was. Ideaal! Tot hij honger kreeg hahaha, ik heb nog geen idee hoe ik hem nu van foetus-houding naar borstvoed-houding kan krijgen! Iemand een tip?! @FmT: dat is inderdaad al een flink hek! Enne...Belangrijker wellicht, NOOIT alleen sokken de kleine dragen! Wat een vervelende dag heb jij gehad zeg! Ik denk dat een draagdoek echt een oplossing voor je is! Die is er in meerdere maten, dus geheid ook voor jou! En daar een doek goed over je schouders verdeeld wordt, krijg je ook geen last van je rug en je ontlast je armen! Eén ding is zéker: jij doet het super! Als de kleine gevoed is, geen vieze luier heeft en toch blijft huilen, kun je volgens mij alleen maar proberen te troosten. Wellicht nog even kijken of het niet te warm of te koud is? @Zeehondje: wat leuk dat er ook sokjes van zijn! Super cute! @altijdvrolijk: hier drinkt onze kleine man ook maar steeds kort achter elkaar en valt dan in slaap. Is niet verkouden, maar heeft wel een beetje een verstopt neusje soms (dus wellicht ligt 't inderdaad daaraan...)... Ik pak 'm dan meestal op en leg hem over m'n schouder voor een boertje. Dan wordt hij half wakker, boert en daarna drinkt hij rustig verder. Doe ik zo meestal een paar keer achter elkaar. Dan drinkt hij uiteindelijk toch behoorlijk wat! @Misja: wat een stoere kleertjes! En kerstpakket is altijd leuk! @lolly: je hebt 't truitje ongedragen in de zak gedaan?! Wat zonde. Het onze is een 56, zal ie binnenkort vast ook niet meer in kunnen, maar denk niet dat ik 't dan wegdoe. Vind dat 2011 wel leuk om te bewaren, wellicht om aan de muur te hangen.... @pasfoto's: Moet ik hier ook nog laten doen! Hoe gaat dat in z'n werk bij zo'n kleintje dat niet eens kan zitten? @suus: lol Jeetje wat een rare mensen in jullie straat! @Sahi: aaaah wat een schattige foto van je zielige meisje! Die tweede foto is super cute! Hier gaat Cristian ook heel bedenkelijk kijken als hij de camera ziet, maar heb gemerkt dat 't een kwestie van geduld is en vele malen "lach maar tegen mama" in een hoog stemmetje zeggen hahahahaha! @Sjoon: oh dat was vast ff schrikken! Maar rest van de dag is het goed gegaan met de voedingen? Bij twijfel gewoon ha bellen hoor! Ik moet trouwens nog steeds wennen aan het feit dat ik "mama" ben hahahaha! Loop de hele dag dingen tegen de kleine te zeggen als "wat doet mama nou, hè?!" of "dit is Cristian's neusje, dit is mama's neusje". Zeg 't eerlijk gezegd meer voor mezelf, om te horen dat het echt zo is hahahaha. En dan voel ik me zo maf! Ik ga ff bankhangen, Heroes komt zo op tv! Liefs, Caroline
@suus fabian staat er oom glimlachend op idd. Tot vier jaar mogen ze de mond wel los hebben op de foto vertelde de fotograaf. @misja hoe was je soep? @sjoon hoe gaat het nu met Elynn? @zeehondje bij geschreven staan op het paspoort van een van de ouders is per juni niet meer geldig. Ik weet niet wanneer kinderen verplicht zijn een id te hebbn ( volgens mij vanaf 12 jaar) maar als je naar het buitenland gaat moeten ze wel een id hebben. Dit jaar kost het nog 10 euro en volgend jaar word dat 30 euro. @caatje nee het truitje heeft lucas wel gedragen hoor. Fijn dat het zo goed ging met de draagdoek. De fotograaf maakte foto's terwijl ik lucas op het puntje van m'n knie vast hield. Alleen vond lucas die houding net echt geweldig toen heb ik hem tegen me aan gehouden en heeft de fotograaf zo foto's gemaakt. Ik kreeg twee verschillende foto's mee voor het geval dat er een niet goed zou zijn voor op de id kaart. @vakantie wij gaan in maart een weekend naar cp. @emma hoe gaat het met je? Is tim al toe aan de basisschool? Wat vind tim leuk speelgoed? M'n ouders doen met kerst aan cadeautjes en ik heb geen ideeen meer. Misschien heb jij nog wat tips.
Zeehondje: hele trotse broer idd Zo leuk hoe Dinand ook op hem reageert! Lolly: heeft Fabian al een laptopje? Vind Jarno ook erg leuk!
@lolly en caatje: elynn heeft de voeding laat in de middag en van net goed gedronken. Wel merkte ik gister en eergisteren dat ze de laatste voeding niet goed drinkt en snel in slaap is, waarschijnlijk om dat ze de voeding ervoor wat eerder op de avond goed drinkt?? En dan minder dorst heeft dan? Vanmiddag ff op de koffie geweest bij de oude buuf, de tijd vliegt dan ook zo om.... Veel te snel eigenlijk.... Haha
Tot 9 maanden mogen baby's in een maxi-cosi gefotografeerd worden. Die foto slaat natuurlijk nergens op, want een half jaar later kan het elke willekeurige baby zijn. Lijkt er echt niet meer op.....bureaucratisch gedoe! Nouja zeg, Tess mocht dus niet lachen, moest echt de lippen op elkaar doen, waardoor ze zo'n samengeknepen mond op de foto heeft. Nouja, is alleen voor de id-kaart.
Suus: dat had Jarno afgelopen voorjaar idd ook, echt zo dichtgeknepen mondje met toch nog iets een lachje
@Gejanne: oeps , helemaal vergeten in mijn vorige laptekst te zeggen, super lieve foto van je twee mannen! @Pasfoto: lol ben benieuwd. Moet nog ff op zoek bij welke fotograaf we dat gaan doen. Maar lijkt me echt maf ja, want die kleintjes veranderen zoooooo! Heroes was weer leuk! Pfff, ben erg wakker. Ben vandaag maar liefst 2x met de kleine op de bank in slaap gevallen hahaha. Erg uitgerust nu dus! Liefs, Caroline
Caatje: ach, er wordt hier ook zoveel gekletst Schattig idd mn mannetjes bij elkaar Lekker toch, rustig aan doen met Cristian? En ... ik moest bij Jarno ook heel erg wennen aan het feit dat ik 'opeens' mama was. Nu krijg je natuurlijk ook nog geen reactie terug, op een gegeven moment wordt het veel normaler
@Gejanne: hihi, ja, dat zal ook wel! Vind het toch wel grappig. Ik vind het heel normaal al en ook heel duidelijk dat die kleine mijn zoon is, maar dat ik daardoor mama ben, dat vind ik rara hahaha! Maf hè?! @BV vraagje: Ze zeggen nu dus dat je mag voeden op verzoek en dat het goed is dat die kleine je borst leeg drinkt (voor de laatste betere melk). Nu gebeurt dat bij mij dus lang niet altijd. Cristian drinkt goed (volgens mij heb ik veel melk in beide borsten! ), maar meestal niet zo heel lang aan een stuk en leegt dus niet altijd mijn borst. Nu weet ik dus niet goed wat wijsheid is: steeds van dezelfde borst laten drinken zodat hij ook bij de laatste melk komt, of toch bij iedere voeding de andere borst nemen... Op dit moment doe ik het zo, als hij steeds kort na elkaar komt (lees: binnen een halfuur weer), dan tel ik dat als dezelfde voeding en ga ik dus verder met dezelfde borst. Komt hij gewoon na 2 á 3 uur dan is het voor mij echt een volgende voeding en pak ik dus de andere borst. Wat zouden jullie doen? Oh, hier komt er zo een filmpje van Tom Cruise (volgesn mij) op tv, denk dat ik die fijn met m'n lief ga kijken! Morgen toch weer een relax-dagje, meer nog dan vandaag, want morgen gaan we bij de ouders van mijn lief lunchen, dus hoef ik lekker niets aan het eten te doen! Liefs, Caroline
ff snel ga lisa de fles geven ben benieuwd vorige voeding nam ze maar 100cc rest van de dag ging ok lolly tim is helemaal gek op zijn racebaan van cars die hij heeft gekregen !! hij is er zoooooo blij mee en ook met een box lego waarmee hij zelf kan bouwen ik heb nog een doosje met wieltjes erbij gegeven en alles zijn nu autos haha zo leuk ook dvd van cars en van de efteling is favoriet ! en puzzels doen het ook super hopelijk heb je er wat aan zo en nu knuffelen met mijn meissie
@ caatje: ik doe Collin steeds aanleggen aan de borst waarmee ik geeindigd ben. Ze drinken dan die borst helemaal leeg en de 2de borst is een 'toetje'. Zo stimuleer je de borsten beide en kan de baby toch bij de achtermelk. Zo hebben ze het mij toen uitgelegd.
thnx voor de complimentjes voor de foto's, vond het leuk om te pronken fmt: ik ben 158 en bij mij gaat de draagdoek ook goed heftige dag vrijdag! maar je kan het allemaal maar op 1 dag hebben gehad. emma: druk hier he? ik ga bij fmt ook voor het sprongetje. gejanne: vind hangdagen zo zonde van de tijd, maar ja, er is vast een reden dat ik zo half gaar ben en Yanna kon nu zoveel knuffelen als ze wildel. zeehondje: ja schandalig van die zorgverzekering! Kan je beter niet verzekerd zijn, je betaald toch alles zelf (al heb ik natuurlijk voor 2 nachten ziekenhuis en alle echo's niks hoeven betalen) pff wat rot allemaal van die fysio caatje: borstvoeden in de doek weet ik niet, maar misschien hebben ze er op you-tybe een goed filmpje van? dat mama zeggen is inderdaad nog gek! zal wel nooit helemaal wennen denk ik... lijk mij dat je gewoon steeds de andere borst moet geven, anders raakt er 1 leeg en blijft er 1 vol en die volle ga je dan last van krijgen. pasfoto: hier kreeg ik een grijs t-shirt aan en moest ze op schoot en dan maken ze de foto. Yanna heeft een prachtige bajeslook op haar pasfoto, precies zoals het hoort, haha! en ja, die id is 5 jaar geldig... sjoon: wat gaat de tijd snel he? zo Yanna ligt op bed, had de fles niet leeg, maar was al zonder de nachtfles afgelopen nacht al de 6e fles, dus ze heeft meer dan genoeg. ze begint nu wel weer te jammeren. vriendje ligt ook al een poos op bed, toch wel wat ziekjes. als ik weer klaar ben met kolven, ga ik ook naar bed. morgen hou ik de middagvoeding er ook af. weltrusten allemaal!
Hey dames, Lekker veel geklets weer, goed nieuws mijn laptop is weer gemaakt, maar hij kan wel weer elk moment uitvallen . Altijd handig om met een ITer samen te wonen haah.. F. lekker gewassen en in de douche, flesje op daarna heeft vriend haar in bed gestopt en ze viel meteen in slaap. Even ook een foto van F spammen, toch nog wel een lach op haar gezicht kunnen toveren vandaag. . Lekker flower power, en dat grote vierkanten ding, vind ze helemaal geweldig, er zitten dingetjes aan die ze al vast kan pakken (labeltjes/bijtring/ringen/oortjes van woezel en pip) ! Morgen klets ik weer lekker mee, voor allen een fijne nacht! Bekijk bijlage 206890
Ow en waar ik wel even nieuwsgierig na ben, je moet toch een handtekening op die idkaart zetten ? Of moet je dat als ouder tekenen ? Echt superhandig dat het hier even benoemd word, ik ga vrijdag pasfoto's laten maken voor een ID, scheelt toch weer mochten we een keer de grens overgaan.
Hier was het nog een heel gedoe voor de id van Jarno. Is misschien per gemeente verschillend, maar wij moesten eerst een formulier ophalen wat wij beiden als ouders moesten ondertekenen, om aan te tonen dat wij de ouders zijn. En we moesten onze eigen id-bewijzen laten zien (van mij dus een kopie meegenomen, manlief heeft het geregeld), om de handtekeningen weer op echtheid te controleren Als je al samen naar het gemeentehuis gaat heb je dat probleem natuurlijk sowieso niet, dan kun je gewoon ter plaatse ondertekenen. Zou wel eerst even informeren bij de gemeente!!
@altijdvrolijk: tja, dat gaat dus niet echt goed, daar hij niet eens één borst leeg drinkt tijdens een voeding... Dat is dus het lastige... Ik zal het de komende keer bij de kinderarts eens aankaarten. @Sahi: tuurlijk gaat dat wel wennen, dat we nu mama zijn! Heeft gewoon wat tijd nodig. En wat de BV betreft, ik doe het su een beetje op gevoel, want als ik echt iedere keer de andere borst neem, dan krijgt ie steeds alléén maar de beginmelk binnen en dat lijkt me ook niet goed... Maar zoals ik ook al tegen altijdvrolijk zei, ik zal het de volgende keer ook eens bij de kinderarts aankaarten... @FmT: Wat een super schattige foto van je meisje!!! Fijn dat ze vandaag toch nog heeft kunnen lachen... Oh, uiteindelijk toch geen filmpje aan het kijken hier, want de film die stond aangekondigd, was het toch niet... Ach ja... Weltrusten alvast! Liefs, Caroline
Ik zal eens even gaan googlen op een id hier in deventer. Want vaak vallen we qua prijzen weer buiten de boot met deze gemeente....