Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou,net met veel moeite 150 cc erin gekregen.Lijkt net of ze geen moeite meer wil doen om te drinken/zuigen.Nouja,dit zit er in ieder geval in.Nu maar even wachten of ze ook wil slapen....

Nexium schijnt goed te werken.Mijn vriendin haar kleine krijgt het ook en spuugt nauwelijks meer.Maar wat moet dat snel afgebouwd worden.....

2. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    @princi er zat bij mij geen regenhoes bij de bugaboo bij ? Kost nog eens €39,95 extra. Maar goed om te weten dat hij ook over de maxi past hoef ik er geen 2 te halen.

Ben nog op zoek naar een afsluiting, niet een standaard afsluiting die je in elke sollicitatiebrief ziet.

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Caatje, BV vraag kan ik niet voor je beantwoorden.
    Wel een vraagje voor jou. Als jullie lunchen, is dat dan altijd warm eten? Zo ja, wat eten jullie dan 's avonds? Ook warm?

Cadeautje; misschien thomas de trein treintjes?

FmT, 'smelt'. Wij hebben ook dat grote vierkante ding, haha. Alleen heb het nog niet in de box liggen, vond het zo groot. Toch maar eens proberen!
    Succes met het bedenken van je afsluitende zin voor je sollicitatiebrief. Heb totaal geen ervaring met solliciteren (één keertje gedaan, nadat ik mijn eindstage op die school had gelopen en ben daar nooit meer weggegaan).

Sahi, herkenbaar hoe het bij jullie gaat. In de avond gezellig met de kleine op schoot (beetje tv kijken) en de nacht lekker doorslapen!
    Beterschap voor je man!

Suuszwanger, ik was al heel snel weer op gewicht. Alhoewel ik nog wel een beetje een blubber buikje heb zeg maar.
    Oh je kleine meisje missen, bah. Maar die komt straks met super leuke verhalen terug en zal je helemaal plat knuffelen!
    A.s. zondag voor het eerst Sophie bij mijn ouders brengen (hebben een etentje). Ben benieuwd hoe ik dat ga vinden, heel raar denk ik. Pas één keertje een half uurtje zonder haar weggeweest.

IDkaart, ik vond het zo gek. Ik kwam de eerste keer bij de fysio en zij zei dat ze officieel om de id van Sophie moest vragen. Nou snapte zij ook wel dat we nog geen idkaart hadden voor haar en vinkte dus aan dat ik 'm had laten zien. Maar volgens haar moet dus iedereen, ook baby's er eentje hebben? Ga eens even zoeken op internet. Vind het namelijk een raar verhaal.
    Oh dank je Caatje, je was me voor!

Hhmm..misschien ook maar die regenhoes voor de maxicosi aanschaffen. Liep net terug van de auto naar huis en toen kreeg ze toch wel wat druppels in haar gezicht. Hebben ook alleen die zonnekap zeg maar.

Gisteravond 22.45 uur naar bed. Na een half uur huilen, speen erin en aai over d'r wang. Na een half uur weer pruttelen. Weer even aai over d'r wang gegeven. Daarna niet meer gehoord tot 6 uur vanmorgen. Beetje te vroeg vond ik, dus speen gegeven en aai over d'r wang (elke keer zonder te praten trouwens) en toen hoorde ik haar pas om half negen!!!
    Kwart voor tien weer terug in bed gelegd en gewoon weer verder slapen hè! Echt een kind van haar moeder (ik ben ook een avondmens en slaap graag uit). Manlief juist andersom vaak. Heeft in ieder geval minder slaap nodig dan ik.
    Onze poes heeft weer blaasontsteking. Zag bloef in de kattenbak. Met moeite wat urine/bloed weten op te vangen en vanmorgen naar de dierenarts gebracht. Moest Sophie wel uit haar slaap halen helaas. Ben net gebeld dat het inderdaad blaasontsteking is, maar gelukkig geen blaasgruis (daar is haar broertje aan overleden). Manlief haalt vanmiddag de pilletjes op. Door het verstoren van haar slaap/ritme wil ze nu dus niet slapen. Ze ligt al een tijdje in bed, maar blijf een beetje kreuntjes horen door de babyfoon. Moet maar gewoon de radio aanzetten ofzo, want dan hoor ik het niet.

4. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    suus: zo begon het bij Yanna ook met verkouden worden, ze dronk dinsdag nauwelijks en woensdagochtend ineens mega snottebellen. Misschien dat ze gewoon niet helemaal lekker is?
    Niet druk maken hoor :)

fmt: ik schrijf altijd semi-formeel dat ik hoop op een spoedige reactie. Maar dat is vrij standaard.
    en niet te zenuwachtig zijn hoor, zoveel hangt er nu ook weer niet van zo'n brief af. Het is maar net wat ze zoeken...

princi: geniet van je middagdutje. Balen dat de nachten nog niet zo lekker gaan.

misja: wat voor werk doet jouw man dan, dat hij door de weeks wel eens vrij heeft? Die van mij werkt gewoon half 8 tot half 5 op de werkplaats van een hoogwerkerbedrijf.

gejanne: ja gezellig he? :) Ik denk dat iedereen wel klaar is met de grote schoonmaak en zich begint te vervelen, haha!

Yanna weer gevoed en slaapt alweer, nog niet helemaal lekker dus, maar wel beter dan gisteren. Vriendje kan ook niet meer slapen, dus die speelt heel de middag plants vs zombies... Lekker intelligent.
    Ik ga maar eens douchen (was wel aangekleed hoor).

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @ kado ik zag deze pda bij bol.com staan die leek me wel erg leuk voor fabian. ieder geval bedankt voor jullie tips.

bol.com | VTech Bliksem McQueen PDA, VTech | Speelgoed

@leuke uitspraken fabian voelde warm aan en ik heb hem net even getempt. zegt hij toen ik klaar was; mag ik nou even bij jou bips :$ en nou nee hoor. hoezo bij de hand. hij had trouwens geen koorts.

een foto van vorig week.
    Bekijk bijlage 206996

6. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Wat een leuke foto Lolly!En ik kan werkelijk genieten van die uitspraken van peuters....geweldig!

Sahi, zou kunnen....al merk ik niets aan haar nu. Zijn wel allemaal snotterig hier, dus zou zo maar een dezer dagen bij Linn kunnen beginnen.
    In ieder geval heeft ze net toch 150 cc gedronken en daar ben ik tevreden mee. Gaat niet van harte, maar toch.
    Wat me opvalt is dat het lijkt alsof ze geen moeite wil doen om te zuigen. Nu heeft ze sinds een dag of 2 a 3 geen last meer van krampjes. Ze wil ook sinds die tijd geen tut meer. En ik weet dat beebjes met krampjes veel willen zuigen. Dus logisch geredeneerd kan het ook zo zijn, dat haar zuigbehoefte is afgenomen. En dat ze even door moet hebben dat je niet alleen zuigt om de darmen te stillen, maar ook om te drinken. Wel uitgelegd aan haar, maar ze zat me gewoon uit te lachen....monstertje.

Fmt, ik ben op dit moment een leeghoofd, dus kan niets origineels bedenken. Sterker nog, kom niet verder als: met vriendelijke groet.

Zeehondje, lekker uitslapen!Bij kreunen zet ik ook altijd de radio aan, dan ga ik er niet op zitten luisteren. Alleen bij echt huilen en krijsen, blijf ik luisteren. Om te bepalen of het niet te gek gaat.Tssss, had Sophie haar id-kaart niet bij zich in haar broekzak? Belachelijk, moet ze altijd kunnen tonen....;) Geloof dat we een beetje doorslaan met die identificatieplicht.
    Zo is manlief ook rustig, laat hem maar lekker spelen ;)

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Oja, Princi. Hier dus ook, Tess sliep met 8 weken al door. Gewoon van 22.00 tot 8.00. Zie ik nu nog lang niet gebeuren. Daarentegen was Tess 9 uur per dag wakker en aan het krijsen en Linn slaapt continu en hoor ik nauwelijks. Dusse.....ik teken ervoor.Lekker geslapen trouwens?

8. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Tss, Lolly, lachen zeg die uitspraken :D

Ik was gisteren boos op Jarno, hij was aan het kleien en op de grond lag meer dan op tafel, dus ik zei dat hij wel op moest letten! Zegt hij: Doe maar even rustig, Géjanne! Tja, dan moet ik toch wel lachen :D

Ga zo ff op iedereen reageren!

9. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: wat een leuke uitspraak van fabian!
    En echt een prachtige foto!

suus: als ze het maar binnen heeft :) Leuk he, als ze je uitlachen, terwijl je iets aan het uitleggen bent! Ik praat heel veel tegen haar, maar merk nu dat dat niet handig is tijdens de fles, want dan gaat ze lachen in plaats van drinken.

gejanne: whaha die Jarno! En dan moet je lachen, terwijl je eigenlijk serieus moet zeggen dat hij niet zo brutaal moet zijn ;) Ach, ze weten heus wel dat mama een mens is :)

nou ook weer gedouched, nu weet ik echt niks meer te doen, haha
    Yanna slaapt nog steeds, al sinds half 2 aan een stuk door.

10. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    ohh geweldig he. als ik fabian vraag hoe heet ik zegt hij gewoon mama. Hij snapt niet dat mama ook nog een andere naam heeft en papa is ook gewoon papa.

fabian kreeg gisteren een kerst kaart vraag ik aan hem van wie heb je die gekregen? zegt hij; van de postbode.

11. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Suus: kan me best voorstellen dat je Tess mist vandaag! Had je nog getemperatuurd of niet?

Sahi: beterschap voor vriendje! Wel handig dat je nu ff snel in je eentje de boodschapjes kon doen!

Caatje: hmmm, dat ontbijtje klonk heerlijk :D

Lolly: lekker dat jullie met de Kerstdagen thuis zijn. Wij zijn ze allebei weg, eerste bij mn schoonouders, tweede bij mn ouders. Maar ja, anders zitten we hier toch maar tussen de dozen, ook niks gezelligs aan :D De volgende dag gaan we al dozen overhuizen nl. Lieve foto van je kleinste mannetje ;) Oké, ja Jarno weet onze namen wel en die van de opa's en oma's ook tegenwoordig ;) Mijn moeder het Gerrie, maar hij spreekt het uit als Kerrie met een rollende r, zo lachen ;) Klopt natuurlijk ook wel wat Fabian denkt, de postbode heeft de kaart tenslotte bezorgd :D Leuk he, die uitspraken. Vergeet het alleen zo snel weer.
    O ja, laatst gingen we een eindje wandelen op zondag, kwam er een wat oudere vrouw tegemoet met een hond, volgens mij zei ze wel gedag maar volgens Jarno blijkbaar niet, want hij zei (zij hoorde het gelukkig niet ;)): Oud wijf! Waarom, vroegen wij? Omdat ze niet eens wat zei tegen mij :D :D

FmT: succes met je brief! En knutselen is gelukt hoor, Jarno helemaal blij want hij vond het zoooo gezellig zei hij ;) En wat een schattige foto had je nog geplaatst!!

Princi: Jarno sliep ook met een week of 6 door, maar Dinand doet het ook nog niet. Moet wel zeggen dat de afgelopen twee nachten goed gingen, hopelijk het begin.

Hier vannacht ook wel een goeie nacht gemaakt, hij sliep rond half 12 tot half 8. Heb zelfs zijn speen er niet één keer in hoeven doen. Terwijl hij gisteren eigenlijk ook heel dag dag geslapen had en dat nu ook al weer doet vanaf half 1. Makkelijk ventje is het ook :D

12. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Oeps, dubbel!! :D

13. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Haha, wat een uitspraken!!!

Even een fotootje;
    In m'n bed wilde ik niet slapen, maar ik was toch wel erg moe -->

14. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Lief!! Handig toch, zo'n box :D

15. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi hoi,

Zo kerstpakket weer binnen! Is eigenlijk best wel heel leuk. Zat een erg mooie leren sporttas in! Verder wat lekkere dingetjes! Viel niet tegen dit jaar.

@Lolly: Wat een geweldige reactie van Fabian!! Echt zo leuk. Zat echt te lachen in mezelf toen ik het las!
    @Gejanne: ook Jarno zijn uitspraken erg leuk! haha. Kijk er nu al naar uit wanneer dat het hier gaat gebeuren. Maar goed dat duurt nog heel lang!!! Gelukkig maar ook!!
    @Fmt: Bij onze bugaboo zat wel een regenscherm! Vreemd dat jij hem dan niet hebt! Ik heb hem bij het babypark gekocht.
    @Princi: Ja ik hoop dat ik nexium ga krijgen! Maar volgens mij is dat de andere optie op zantac! Dus morgen weten we het!

We gaan zo lekker eten en dan vanavond nog lekker douchen en daarna naar de verjaardag van me zwager!! Fijne avond

16. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    succes morgen en veel plezier vanavond.

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: haha, die fabian; van de postbode :D
    sommige kindjes pikken de namen van papa en mama wel op, anderen niet. Mijn petekindje van 2,5 vindt het maar gek dat ik zijn mama bij haar naam noem, maar hij begint het wel door te krijgen. Hij begint ook zijn eigen naam te snappen als je vraagt hoe hij heet.

zeehondje: wat een prachtige foto!

gejanne: dank je voor je beterschapswens. Hij overleeft het denk ik wel ;)
    leuk he, die uitspraken van de kinders :)

misja: wat goed dat je kerstpakket leuk was :D Ik vergeet het steeds na te vragen op mn werk, maar komt wel goed. Gelukkig moet ik toch vragen om die agenda's, ik vind vragen om het kerstpakket zo gierig staan ;)

nou ben de dag weer doorgekomen hoor (avonden voelen toch anders dan overdag). Heb even de prullenbakjes boven gedaan, even gepoetst boven en de vaat gedaan. Morgen ga ik de bovenverdieping en badkamer doen. Ons huis is niet groot, dus dat heb ik 's ochtends wel klaar. 's middags nog kraamvisite (serieus, t blijft maar komen...)

18. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Goejendaagh!

Fijne dag hier gehad! Vanmiddag toen ik naar mijn schoonouders wilde gaan, had natuurlijk net Cristian een beetje last van krampjes. Ik had al gedacht om de kleine in de draagdoek mee te nemen, want mijn schoonouders hebben dat nog niet gezien en besloot dat toch te doen, ondanks dat hij een beetje jengelde.

Het was geweldig! Hij stribbelde een beetje tegen, maar toen hij goed zat, viel hij gewoon als een blok in slaap! :D Had de kinderwagen natuurlijk wel meegenomen, daar kon hij dan in slapen terwijl wij aan het lunchen waren. Erg handig ook als opslag onderweg hahaha!

Nu de middag thuis was hij nog steeds niet helemaal zoals hij normaal gesproken is. Heb sterk het vermoeden dat hij een beetje een regeldagje had... Zie ook mijn bv vraagje.

Zojuist na de voeding bleef hij een beetje jammeren (niet echt huilen, meer klagen haha), dus ik besloot hem weer in de draagdoek te doen. Zo schattig! Hij viel gelijk weer als een blok in slaap! En ook ideaal, want ik kan nu dus mooi nog met twee handen typen! :D

@FmT: hahaha, dat was zéker een lekker ontbijtje! Lief dat juist jij dat zegt, want ik weet dat je niet van verse jus d'orange houdt! ;) :D Lekker dat jullie nog een uurtje doorgeslapen hadden vanmorgen! En fijn dat je sollicitatiebrief nu af is!

@suus: oooh daar mag je best egoïstisch om zijn hoor! Kan het me eerlijk gezegd wel voorstellen! Enne... Ja, mijn slagroom doet 't goed hahaha! :)

@Kinderarts: haha, grappig dat enkele van jullie opmerken dat het fijn is dat ik zo snel bij de ka terecht kan. Tja, dat is het voordeel van een privé verzekering, dat is altijd zonder wachtlijst!

@BV vraagje: Grappig, vanmorgen stelde ik die vraag en nu lijkt het zichzelf inderdaad hersteld te hebben. De laatste twee voedingen dronk Cristian wel weer van twee borsten en kon ik dus mooi bij de volgende voeding verder gaan met degene waar we geëindigd waren. Erg prettig! Zoals ik al hierboven zei, denk ik dus dat de kleine een beetje een regeldagje had. Hopelijk is het morgen weer normaal.

@lolly: hahaha daar had ik nog helemaal niet bij stil gestaan, maar dat lijkt me inderdaad heel gek, dat ik straks niet meer Caroline ben, maar "de mama van Cristian" hahahahaha! ;) Goh, moet nog aan heel wat dingen wennen! ;) Super schattige foto! En die uitspraak van Fabian... Gewéldig! :cool:

@Misja: jeetje, balen dat Joël het medicijn tegen de reflux zo vies vindt! Hoop dat ze inderdaad wat anders voor hem hebben! Fijn dat het kerstpakket zo leuk was! Dat is altijd mooi meegenomen!

@Gejanne: Hoop dat je Italiaanse bol lekker was! Ik las ff dat je een "Bossche Bol" ging eten hahaha, die krijg ik nu niet meer uit mijn hoofd! Kan iemand me die eentje opsturen?! ;) Enne... Gewéldig die opmerking van Jarno! Ik kan niet wachten tot ik ook eens van dat soort uitspraken ga meemaken hahaha, nog ff geduld hebben... :) ;)

@Princi: Hoe zijn jullie nachten nu dan? Dat heb ik nog gemist...

@zeehondje: Schattige foto van Sophie! Inderdaad handig zo'n box! ;) :D En nee, wij eten niet twee keer warm hoor. Je moet het eigenlijk zien als de Nederlandse lunch en het avondeten omgedraaid. Dus hier is de lunch de hoofdmaaltijd, warm en uitgebreid en 's avonds eten we alleen iets kleins, dat kan wel warm zijn, maar hoeft niet (zie het als bijv. een gebakken eitje voor de lunch in NL).

Nou, mijn lief is net thuis gekomen, dus wij gaan de kleine mooi in bad doen! Dat vind ik altijd zoooo leuk! En dan om 21h komt Heroes weer! Relaxt! :D

Pff, tis weer een hele lap tekst... Sorry hoor! :) ;)
    Fijne avond allemaal!

Liefs,
    Caroline

19. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sahi: oh, nu nog kraamvisite, zou ik nu echt niet meer op zitten wachten. Hier moet er nog één nicht van mij komen verwacht ik, maar daar heb ik niks van gehoord. Misschien dat ze wachten totdat we verhuisd zijn, ze wonen wat verder weg en komen niet vaak in de buurt hier!

Caatje: wat lekker zeg, dat Cristian het zo goed doet in de draagdoek. Was vandaag in het dorp, daar zag ik ook een moeder lopen met een draagzak (kon alleen het baby'tje niet vinden in die doek :D) achter de winkelkar, lijkt me wel ideaal! Maar verder heb ik het voor hier in huis sowieso niet nodig, Dinand slaapt altijd ;)
    En nee, het was geen Bossche bol, helaas ;) Daar mag je mij altijd wakker voor maken hoor :D

20. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond dames,
    Ben ik net lekker aan het stofzuigen, begeeft dat kreng het. Fijn hoor.
    Heb hem maar even van mijn lieve overbuurvrouw geleend.
    Vanmiddag heb ik de fotocollage opgehaald, dat wordt het kerstkado voor mijn oma. Zal ze erg leuk vinden. Tevens heb ik een nieuwe babyfoon gehaald, de Alecto dbx88. Ben benieuwd vannacht.
    En ik hoorde vanmorgen dat mijn buurvrouw al bevallen is. 3 weken te vroeg maar wel binnen een uur. (stiekem wel jaloers hoor, dat het zo snel ging)
    @ Fmt: Wat een schattige foto zeg. En weer ongesteld, dat is balen zeg. Jij en nog afvallen??? Je bent gek hoor. Is een schitterend gewicht.
    @ Caatje: Denk wel dat de kinderarts antwoord weet hoor. Maar denk ook wel dat als jij dit al even zo doet, dat het wel goed zit. Kijk eens hoe goed kleine Crisje gegroeit is. Hoeft niet per se een regeldag te zijn hoor, soms hebben ze ineens een x meer honger. En je borsten zijn nooit echt leeg, er komt altijd melk uit.
    @ Sahi: Beterschap met vriendlief.
    @ Suus: Heb je de dag overleefd, zonder je meisje? Hier nog 4 kilo van de 17, ben er wel trots op. Pas alleen nog niet al me broeken, aangezien ze nogal strak op me heupen. En heb een klein beetje een blubberbuikje ;)
    @ Lolly: ook al zo’n schattige foto
    @ zeehondje: mooie foto. Klinkt wel bekend hoor, zo moe zijn maar eigenlijk niet willen slapen
    @ Misja: fijn dat het kerstpakket in de smaak viel. Als het goed is wordt mijn inlogcode morgen gebracht. Wij kunnen dan zelf kiezen wat we voor cadeau willen

Deel Deze Pagina