Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nou,even kort berichtje vanuit hier....

Drinken gaat nog steeds bagger....ze drinkt maar ca. 600 cc op de dag,terwijl ze 750 cc min. zou moeten drinken qua gewicht.
    Cb gebeld,maar daar heb je werkelijk niets aan,alleen maar info die voor de hand liggend zijn. Nog even aankijken en anders bel ik de ha-post morgen wel.Al kunnen zij ook weinig doen Lastig hoor....

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Altijdvrolijk, fijn dat de babyfoon zo goed werkt (wij hebben dezelfde), alleen balen van de mindere nacht.

Sahi, lekkere slaper zeg.
    HIer om 8.30 uur de fles en om 9.30 uur weer terug haar bedje in tot 11.15 uur!!!
    En nu heeft ze ook een uurtje geslapen.

Suuszwanger, hhmmm...inderdaad lastig van het drinken. Is ze ontevreden? Groeit ze goed? Want dat is toch het belangrijkste?!

3. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi,

Hier wederom ook een perfecte nacht achter de rug! 23.00 tot 08.00 uur en toen hebben we hem maar wakker gemaakt!

Vanmorgen lekker even alleen de boodschappen wezen doen, manlief lekker bij Joël gebleven. Dus dat is weer binnen.
    Net even de badkamer schoon gemaakt en straks om vier uur de afspraak met de kinderarts.

@Suus: Hier is het drinken ook zeker een week bagger geweest! Sinds gister gaat het ineens weer goed! Als de plasluiers ok zijn is het goed en als ze levendig is zou ik me maar niet teveel zorgen maken! ze verhongeren zichzelf niet hoor!

Zo kom later vandaag even uitgebreid reageren maar kwam even zwaaien!! fijne dag verder

4. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Sahi: succes met je 'verplichte' visite, zal vast gezellig worden ;)

Suus: vervelend, maar wat Zeehondje ook aangeeft, als ze goed plast en gewoon lekker helder is op de wakkere momenten neem ik aan dat het niet zoveel uit maakt, moet natuurlijk niet al te lang gaan duren! Maar je kunt een baby nu eenmaal niet dwingen!

5. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Nee,maar cb bleef zo hardnekkig zeggen:ze moet voor haar gewicht min.700 cc drinken.....En als ik dan zei:ja,dat snap ik,maar ze drinkt het niet,dan zei ze heel dreigend:anders wordt ze opgenomen hoor,ivm uitdroging.Alsof ik er iets aan kan doen....Daarom heb ik een hekel aan het cb,stelletje mutsen.
    Nee,Linn is prima te pas,vrolijk en alert,geen verhoging of verkouden,slaapt goed.Meld zich na 4 uurtjes weer.Plasluiers heeft ze,zit niet zo vol als anders,maar zit zeker urine in.
    We hebben de weegschaal van een vriendin geleend en zal haar de komende dagen eens wegen.

6. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    @suus:Vind wel een vreemde reactie van het CB hoor! Heb hier afgelopen dinsdag daarover gebeld, maar hier werd toch echt wat anders gezegd! Ze zei dat sommige kindjes hoe oud en hoe zwaar ze ook zijn altijd maar 5 x 130 cc drinken omdat ze gewoon niet meer nodig hebben! En met opnemen zal wel loslopen, als ze drinkt is ze niet zomaar uitgedroogd hoor! Zou je eigen er maar niets van aantrekken! Ze hebben toch altijd wat

7. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Suus: bij ons in de map van CB staat zelfs het volgende: Wij adviseren u om de behoefte van uw kind hierbij maatstaf te laten zijn. Hoe vaak en hoeveel kan per kind sterk verschillen! Idd vreemde reactie van CB, volg je kind, als ze goed plast en vrolijk is loopt het wel los!

8. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga er weer vandoor, naar de kinderverjaardag, geen zin in dat gesleep met de jongens voor de tweede keer, maar vooruit :D

9. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @princi hoe vind mara het op vakantie? Vast helemaal geweldig. En wil je niet weer van die woorden maken die zoveel punten opleveren bij woordfeud :D

@ftm jáaaaaa dat ben ik op fb leuk leuk.

@emma ik heb en vriendschapsverzoek gestuurd voor fb.

@caatje oh dat gaat vast goed bij de kapper. Als ze net kunnen lopen en nie d buggy willen dan word het pas leuk:D

@altijdvrolijk wij hebben volgens mij dezelfde babyfoon werkt super goed zelfs bij de buren een paar deuren verder op.
    Ik ga proberen je op te zoeken bij fb.

@misja dat is wel even lekker he alleen boodschappen doen. Enne ik heb de puntjes gevonden dus als ik op de tablet reageer kan ik nu joël z'n naam goed schrijven.

@suus als ze niet meer plast dan drogen ze pas uit. Dus zo lang ze plast en goed wakker/ helder is moet je je niks engs laten aanpraten over zh opname hoor. Lucas die drinkt ook nog steds niet goed ik weet dat het niet altijd even goed aanvoelt maar als ze willen drinken dan drinken ze gewoon niet. Lucas heeft gisteren maar 675 cc gedronken terwijl hij volgens de richtlijnen minstens 835 cc moet hebben.

Ik bood de laatste weken alijd 5 x 200 cc aan en sinds gisteren bied ik 4 x 165 cc en 1 x 200 cc aan in de fles van 15.00. Dan hoef je in ieder geval niet zoveel weg te gooien. De fles van 15.00 drinkt hij altijd wel goed dus die houden we op 200 cc.

Fabian die was net zo moet dus ligt even heerlijk op bed te slapen. Wat een rust hier in huis.

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    ik ga je accepteren lolly !!!
    leuk leuk

suus lisa drinkt ook zo slecht en ik ga er niet eens voor bellen ... komen ze het dan zelf proberen ..lukt hun ook niet
    idd zolang ze vrolijk en alert is niks aan de hand en lisa heeft zeker ook 2x per dag een droge luier ..
    bij tim hebben we ons gek laten maken en noooooit meer !
    als ze honger heeft komt ze vanzelf wel .. ze haalt het dan echt wel weer in en hier is het al 3 weken bagger
    enige waar ik aan twijgel is om er een fles uit te gooien om ze zo wel wat honger te laten krijgen want dat heeft ze nu niet .. niks dan lekker spelen met de tut en liggen lachen naar je !!

11. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    suus: als het een paar daagjes is, zal ze niet zomaar afvallen. Maar ik snap dat je je zorgen maakt.
    Wat stom van het CB zeg! Jou lekker onzeker maken, bah! Snap dat je zo een hekel krijgt aan t CB. Bij ons zijn ze niet zo streng op die richtlijnen, gelukkig.
    Maar eigenlijk is het zo dat als ze gewoon levendig is en goede plasluiers heeft, dat dit best af en toe mag. Wij hebben ook wel eens een dagje minder trek. En misschien zit er een sprongetje aan te komen? Of heeft ze iets onder de leden.
    Wel lastig, want je gevoel is toch heel wat anders dan verstand en als jouw gevoel zegt dat het niet oke is, dan is dat zo.'
    Succes meis!

zeehondje: bij jullie ook een lekkere slaperd vandaag dus :)

misja: lekker hoor, dat je een goede nacht hebt gehad :)

gejanne: heel vervelend zijn ze niet hoor, maar ze komen wel eind van de middag en hoop niet dat ze verwachten mee te eten, dat is net te gezellig... Maar denk niet dat ze mee eten.
    veel plezier op de verjaardag!

lolly: net wat je zegt over het drinken, zonde om zoveel weg te gooien, als hij er toch geen trek in heeft. Hij heeft gewoon minder trek.

Yanna slaapt alweer, wat een slaapkop :) Ik sliep als baby nog meer, dus m'n moeder vindt haar heel wakker.

12. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Lolly, ja had ik een goed woord gelegd, wat leuk :D. Ik merk dat ik vaak meer bezig ben met mooie woorden leggen dat met veel punten...haha.
    Mara vond het erg leuk op vakantie. Absolute favoriet was de houtversnipperaar...haha. Dan kun je gaan zwemmen, naar een binnen speeltuin en frietjes eten, maar niets zo leuk als de houtversnipperaars en de 'tokjes'. :D. Lekker ding is het ook. (ik denk overigens dat de enthousiaste pappa veel te maken heeft met de interesse in de machines ;) ). Oh en zijn wij al vrienden?

CB's, jemig wat is het verschil toch groot. En dat vind ik zo kortzichtig van dat 'moeten' drinken. Ik bedoel alles wat wij er extra bij probeerden te stoppen kwam er ook gewoon weer uit...
    En dan gedreig....dat is net als verloskundige over een te hoge bloeddruk. Zo van: hij moet omlaag en anders word je opgenomen. Ja wat wil je dat ik doe dacht ik dan. Ik kan moeilijk nog minder doen....
    Nee ik denk net als de anderen, als ze vrolijk en alert is en plasluiers heeft en lekker groeit dan zou ik me niet druk maken. Overigens, niet iedere dag wegen werd tegen ons gezegd omdat per dag het gewicht best kan schommelen.
    Ik ben blij met ons cb en onze wijkverpleegkundige, die zijn lekker relaxed wat dat betreft.

Zo we zijn weer thuis en Tibbe kijkt weer eens zijn ogen uit zijn hoofd. Jemig wat een nieuwsgierig kereltje. Tegen die tijd dat hij kan lopen heb ik denk ik een topconditie van hem achterna rennen. Hij stap nu af en toe al bijna mijn schoot af. Hilarisch om te zien maar ook wel vermoeiend :p

Ik ga maar eens een was doen....dusssss

13. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Dank jullie voor de geruststelling! Ik ken het totaal niet....Tess dronk de flessen binnen 5 min. leeg, die moest zelfs geremd worden, anders werd ze overvoed. En op zich was er niets aan de hand, belde eigenlijk het cb om gerust gesteld te worden....Maar helaas gebeurde het tegenovergestelde. Maandag belt mijn eigen wijkverpleegkundige me terug en dan ga ik wel aangeven dat ik hier een slecht gevoel van kreeg.

Op zich vind ik het niet zo'n probleem dat Linn 600cc drinkt, maar ze dronk al 2 weken rond de 800cc, daarom vind ik het wel vreemd. Maar zolang ze alert is en plasluiers heeft en die heeft ze, zal er wel niets aan de hand zijn.
    En dat van de speen uit de mond drukken en gaan lachen, herken ik helemaal. Zei al tegen Jan, ze zit me gewoon uit te lachen. ;)
    Sinds een week slaapt ze ook erg goed, paar keer een huiltje en dan valt ze in slaap om 4 uur later vrolijk weer wakker te worden.
    Misschien dat ze daardoor minder verbrand (een uur huilen vreet natuurlijk energie) en dus minder nodig heeft.
    We kijken het nog wel een paar dagen aan, we kunnen altijd nog advies van de ha inwinnen volgende week. Al denk ik niet dat zij er veel verstand van heeft. Niet lullig bedoeld, maar bij Tess heeft ze me weleens verwezen naar het cb omdat ze het niet wist. Gaf aan weinig ervaring met babys te hebben......

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Suus, rare reactie inderdaad zeg van het cb. Dan ga je je juist zorgen maken en je wilde gerustgesteld worden. Ik hoop dat je door de reacties hier wel een beetje gerustgesteld bent?!
    De kinderarts zei tegen ons afgelopen maandag ook nog dat zij niet van de regeltjes en richtlijnen is. Doen waar je jezelf goed bij voelt. Hoop dat dat lukt.

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hebben jullie de site groeigids.nl weleens gezien? Leuke en handige informatie en je kan ook een hele mooie groeigrafiek maken (heb ik gedaan voor op onze website).

Stond ook iets over scheelkijken. Was er nou hier iemand die zich daar zorgen om maakte? Tot drie maanden is dit normaal, daarna wel even na laten kijken.

16. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hey dames,

MRI achter de rug, verschrikkelijk vond ik het, ik raakte ook een beetje lichtelijk in paniek. Maar goed het zit erop, nu 22 december uitslag.

Vandaag had F dus echt weer last van der sprong ? Denk ik dan ? En last van haar darmpjes, ik heb ze nog noooit zo hard horen huilen echt zielig.
    Net laatste fles maar 80cc gedronken en viel in slaap tijdens de fles, dus lekker in bed gelegd en ze slaapt.

Suus maak je geen zorgen hoor, doe ik ook niet meer.
    F moet er minstens 750cc hebben gisteren 600cc en vandaag haalt ze niet eens de 600.
    Wel een dikke knuffel voor jullie.

Verder niet echt gelezen.. armen doen flink pijn dus ik laat het hier bij.

17. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    zeehondje: wat een leuke site! vind het leuk om te kijken naar die mijlpalen en de groei. En die mijlpalen lopen ook allemaal met het gemiddelde mee, dat is ook een fijne bevestiging. Slim om nu de data daarvan in te vullen, anders vergeet je het. Mijn moeder weet het van mij bijvoorbeeld totaal niet meer, omdat het allemaal gewoon volgens het boekje ging.
    heb hier niks gelezen over scheelkijken geloof ik, maar is inderdaad niet erg in het begin, is het leren scherpstellen.
    fijn toch, dat de arts niet volgens de richtlijnen werkt, vind ik altijd beter dan alles volgens de boekjes. Ieder kind is nu eenmaal anders.

suus: fijn dat je hier wat gerust gesteld wordt. Wel vervelend dat het zo moest lopen zeg... En apart als je het niet gewend bent, maar je theorie over het huilen kan er inderdaad best mee te maken hebben.

princi: leuk he, die nieuwsgierigheid? Yanna is ook mega nieuwsgierig. Ze zat de visite enorm te bekijken en tegen te kletsen en zelfs af en toe lachen. En tegen mn vriendinnetje die even snel binnenkwam, ging ze gelijk lachen, teken van herkenning, zo gaaf! Dat vriendinnetje wordt ook een vaste oppas, 1 dag in de week, dus fijn dat ze er een klik mee maakt.
    en nu had ik haar eens op schoot gezet met haar rug tegen mn buik, zo zittend en ze valt haast voorover van nieuwsgierigheid.

heb mn pyama aangetrokken en ga lekker TVOH kijken. Begin een rauwe keel te krijgen, dus man en dochter hebben me heerlijk aangestoken ben ik bang. Tsja, we zien wel wat het gaat doen. Ik heb wel wat plannen dit weekend, maar niks is echt verplicht, dus ik overleef het wel.
    En heb nu al geleerd dat mama's nooit ziek mogen zijn. Als ik echt ziek ben, kan ik echt niet heel de dag op bed liggen ;) Maar goed, ik overleef het wel.

18. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Nou zeg, de nieuwste aflevering van Bones staat nog steeds niet online! :( Ach ja...

Lekker dagje gehad vandaag en super genoten van het kappersbezoek! Was ook echt nodig hahaha! :) ;) Had Cristian voor vertrek thuis gevoed, maar uiteraard kwam hij nu toch ook weer terwijl we bij de kapper waren. ;) Denk dat hij daar erg veel indrukken kreeg waar hij wat onrustig van werd. Daarna lekker thuis op de bank, nu ligt hij bij zjin papa te slapen, zo lief! :)

En mama??? Mama is super blij met haar nieuwe look! :cool: :D

@Gejanne: lol Oh ja, dat is altijd vervelend, als er mensen op bezoek komen waar je eigenlijk heeeeelemaal geen zin in hebt hahaha. ;)

@Sahi: ja, echt leuk dat geklets! Cristian deed dat al een beetje, maar vandaag echt ineens super veel! Zo schattig! In zijn box heeft hij een mobiel boven zijn hoofd hangen van Moeder Gans. Op z'n Spaans heet ze trouwens "Moeder Eend", dus er vliegen 3 eendjes boven zijn hoofd. Daar was ie vandaag toch tegen aan het brabbelen! Hahaha, echt cute! :cool:

@Misja: wauw! Wat een heerlijke nacht! :D

@suus: Jeetje meis, wat balen. Misschien trof je net de verkeerde persoon bij het cb? Wellicht kun je ook eens je vraag op twitter gooien? Dat vind ik altijd ideaal! Maar ik ben ook van mening hoor: als de kleine goed groeit en goeie plasluiers heeft, dan geen zorgen maken! En inderdaad, wat Princi zegt, zeggen ze hier ook: nooit élke dag wegen. Hier zeggen ze zelf dat het beste is één keer per week, altijd op dezelfde dag en tijd.

@lolly: lol ja, maar tegen die tijd kan ik de kleine gewoon bij iemand anders laten, de opa en oma bijvoorbeeld. ;) Nu kan dat gewoon echt niet, doordat hij helemaal afhankelijk van mij wat betreft voedingen.

@zeehondje: oh, die website groeigids.nl ziet er inderdaad nuttig uit! Heb 'm bij m'n favorieten gezet en ga 'm binnenkort eens goed bekijken!

Nog ff lekker wat meer bankhangen en dan naar bed! Weltrusten alvast!

Liefs,
    Caroline

19. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Goedenmorgen!!

Zo het is zaterdag, manlief naar de ochtend dienst. Joël slaapt nog heerlijk en ja ik kan dus niet meer slapen!!! Pff erg hoor.

Maar wederom een heerlijke nacht en we hebben joël niet meer gehoord vanaf 22.30!! Hoe heerlijk is dat! Kunnen nu echt wel zeggen dat hij doorslaapt! lekker hoor. ook omdat ik dus over twee weken weer moet gaan werken!

Gisteren naar de kinderarts geweest! We hebben nu idd Nexium gekregen! Dus hoop dat dit wel gaat werken. Ze zei dat ze met nexium de beste resultaten behaalde! Dus hoop dat het hier ook zo is!

Vandaag een dagje alleen thuis en vanmiddag komen mijn ouders! Echt zin in. Heb me vader al een tijdje niet gezien dus dat is wel fijn! En ze hebben een prachtige kinderstoel gekocht voor Joël. Ik heb hem zelf uitgezocht. Dus ben benieuwd!
    Fijne dag allemaal

20. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Veel plezier dan Misja!En heerlijk dat hij zolang geslapen heeft.

Ga idd maar niet elke dag wegen,want dan maak ik mezelf misschien gek.Heb gisteren gewogen en weeg dan dinsdag weer.
    Ze is een klein beetje verkouden,wellicht dat dat meespeelt.

Straks even boodschappen doen en de kadootjes voor kerst halen.

Deel Deze Pagina