@emma wat goed je vanmiddag bij de ka terecht kon. Succes. Lucas zit nog steeds op 6 flessen. Ik krijg het nog niet voor elkaar om naar 5 flessen te gaan. Qua gewicht zou het moeten kunnen. Lastig. @slapen/wakker Hier ook na de fles nogeven in de box en dan naar bed. Lucas vind het alleen veel te gezellig beneden dus hij vecht nog wel eens teen de slaap. Manlief haal hem dan het liefst gelijk uit bed met als gevolg dat hij helemaal niet slaapt. Manlief moet dus ook nog een beetje aan gestuurd worden. Maar ik snap het ook wel hij is tenslotte de hele dag van huis af. Nog een praktische vraag hoe doen jullie boodschappen als je de maxi cosi ook mee hebt. De maxi cosi in het karretje? Dan passen daar haast geen boodschappen meer bij? Ik ga vanavond maar even alleen naar de supermarkt denk ik.
Hier 6 flessen van 100cc. Met Tess de ervaring gehad dat ze overvoed werd en daardoor veel last van haar maag/darmen kreeg en toen verlaagd, maar dametje was not amused. Logisch ook, ineens minder krijgen..... Dus met Linn blijven we even op de 6 van 100cc zitten. Een half uur laten huilen?????Nou,dat houd ik niet vol en dat vind ik ook echt te lang. Vind die 2 keer over 10 min. al lang.... Fleurop, al eens aan inbakeren gedacht. Zoals ik het lees: schoppen en slaan e.d. houdt hij zichzelf ook wakker. Misschien alleen overdag dan inbakeren. Merk dat het bij Linn wel goed werkt, ze slaapt niet sneller in, maar als ze slaapt, slaapt ze wel langer door. Nu ligt ze bij mij in de draagdoek te slapen, tis me gelukt....jippie. Kan nog steviger, maar ga nu niet friemelen, doe ik de volgende keer wel. Zit nu toch op de bank, dus kan niets gebeuren. Nog een voordeel, ze ligt met haar gezichtje tegen me aan (schuin) en mijn trui houdt de speen tegen. Dit is wel onwijs schattig hoor, dan kijk je naar beneden.....zie je zo'n lief slapend koppie.
Oja Emma, wat goed dat je niet afwacht, maar actie hebt ondernomen. En wat fijn dat je zo snel terecht kan. Ik hoop dat de KA iets voor jullie kan doen.
@emma thx voor de knuffel die kan ik wel gebruiken. Goed dat je een doorverwijzing voor de ka hebt. Hopelijk kunnen ze iets vinden. Wat een leuk mutsje heeft Lisa trouwens op met haar naam erop! Waar heb je die geshopt ik wil hem ook voor Fae, zo cool mutsje hihi.. Hier vandaag bloed wezen prikken, daar waar je eerst heel snel even een boodschap deed (vrouw bij de jumbo stond me gewoon weg te kijken bij de kassa omdat ik niet snel genoeg mijn boodschappen inpakte, ik dacht nog, nog even en ik ga keihard huilen) lijkt nu een hele onderneming, zeker met mijn handen een dikke pfff maar vrijdag heb ik uitslag, hopelijk is alles goed. Sow nog even mijn ei kwijt hier ik vind het echt heel erg dat ik niet meer op iedereen kan reageren, dat geld zowel voor hier als in bevallinglijsttopic, er word echt zoveel gekletst maar ik trek het gewoon niet om te typen en op iedereen te reageren , wel balen want soms voelt het/denk ik, alsof ik buiten de boot ga vallen. Huilen, cb adviseerde ons max 15 minuten, maar als ze stil is tussendoor beginnen de 15 minuten opnieuw. tutje hier verliest Fae ook daarom eerst proberen zonder tut. Als ze huilt dan pas tutje. Even voor de duidelijkheid met dit bericht ben ik vanochtend om half 10 begonnen om te typen.... Toch iets om verdrietig van te worden.
Hoi Hoi! Merk heel erg dat we zo allemaal wel veel overeenkomende dingetjes hebben met onze kleintjes! Hier was het ook lastig met slapen! Gelukkig pakt Joël nu wel eens speentje! @Fleurop: Joël slaapt met zijn gezichtje hier naar links of rechts en dan leg ik tegen het speentje een knuffeltje aan! Dan valt hij er niet zo makkelijk uit! Als hij dan echt slaapt heeft hij de speen niet meer nodig en haal ik het knuffeltje weg! Dat is meestal na een minuut of 5! Blijkt hier de gouden aanpak! Speentje, knuffeltje en slapen maar! O en wat suus ook schrijft, wij bakeren joël ook in! Is erg fijn omdat hij soms zo wild is met zijn armen. @Winkelen met maxicosi: Die vraag wilde ik hier ook stellen. Ik wil vrijdag ook voor het eerst alleen de grote boodschappen gaan doen! Hoe doen jullie dat met de maxicosi? Is het veilig om die op dat uitgeklapte stoeltje te zetten van het winkelwagentje? @Flessen: Hier 6 flessen van 120cc. Hoop dat het niet teveel is! Want ben daar ook erg bang voor. @Worst: Bah wat naar joh van je handen!! Spannend die uitslag!
@misja: je kan idd gewoon de maxicosi zo daar op zetten. dan doe je de uitsteeksel van het zitje in de wagen in dat voorste open gedeelte van de maxicosi (daar zit bij ons een klein opbergvakje boven) snap je m? ik weet niet hoe ik dat anders uit moet leggen
Hier ook de speen in en dan leg ik er een opgerolde hydrofiele luier tegenaan. Ik let wel op dat het alleen tegen de speen/mond aanligt en niet tegen de neus. Tevens doe ik het alleen als ze dicht in de buurt ligt, zodat ik het in de gaten kan houden (vind het toch een eng idee, zeker omdat ze ook ingebakerd ligt). Maar babietjes draaien echt wel de andere kant op als ze er last van hebben, maar toch..... Moet zeggen dat het nu makkelijker gaat, want doordat Linn in de wandelwagen ligt kan ik de doek "klem" leggen tussen de zijkant en haar hoofdje. Tess lag in het ledikant en toen lukte dat niet.
Hier morgen thuis het intake gesprek van cb/wijkverpleegkundige. Wij hebben zelf een babyweegschaal. Geb. gewicht 3070 Dag 8 3140 Daarna niet meer gewogen eigenlijk. Hier een bloedend naveltje. Morgen even vragen of dat wel goed is.
Ah Worst wat ontzettend rot dat je zo'n last hebt. Ik wil je allemaal dingen vragen nu maar zal dat niet doen anders moet je nog meer typen... Nee joh, jij valt er niet zomaar buiten hoor! Fleurop, je zou ook eens een ander speentje kunnen proberen. Bij Mara was dat toen de uitkomst. Een ander merk of een andere vorm. Wat zijn jullie allemaal goed met de regelmaat enzo. Ik doe dat veel minder. Mara had dat niet nodig en sliep zoiezo genoeg. Ben benieuwd of dat bij Tibbe ook zo gaat zijn. We zijn Mara boven gaan leggen in haar bed toen ze echt duidelijk twee lange slaapjes deed overdag. Oh ja Tibbe krijgt nu ook 6 flessen van 120 aangeboden maar die drinkt hij niet leeg. Sinds we de dr browns fles gebruiken drinkt hij ook minder. Er komt ook wel wat minder terug lijkt het maar hij blijft rondom de fles echt last houden. Best zielig. Maar wel minder boertjes die dwars zitten dus dat is al goed.
Euhm, nee hoor Princi.....zou wel willen, maar werkt niet met een rondrennende peuter en ik heb het maar los gelaten dat we een unanieme-altijd-werkende-structuur/regelmaat vinden waar we allemaal blij van worden. Vandaag een beetje aan geklungeld. Ze heeft een slaapje in de wandelwagenbak boven gedaan, een halve bij mama in de draagdoek en nu een halve beneden in de wandelwagenbak bij ons in de kamer en straks waarschijnlijk bij ons in de kamer in de bak of op de arm en dan vannacht ligt ze in de bak boven op onze slaapkamer. Dus regelmaat.....euhm nee, slaapt ze.....ja en dat is nu het belangrijkste, want op deze manier zijn we alle 4 een stuk relaxter. En dat heeft ook z'n weerslag op Linn. Maar kindjes, die drinken en vervolgens 4 uur lang in eigen bedje zelf in slaap vallen en blijven slapen, die krijg ik niet.
Hey suus, maar dan gaat het toch hartstikke goed? Ze slaapt en iedereen is tevreden. Houden zo. Kindjes die de hele dag slapen zijn toch ook maar saai...haha.
Oja....ha ha ha....lijkt me stiekem best lekker hoor. En zie al mijn vragen hier maar mbt wat te doen met peuter en de 3 R's. Mijn huidige antwoord: niet mogelijk en dus leren los te laten. Echt leren hoor, want vandaag ging het goed zo, maar er zit wel een angst dat deze wisselingen straks een keerzijde hebben.....maar dat zien we dan wel.
@suus wat goed dat het gelukt is met de draagdoek. Lijkt me heerlijk genieten, je kindje zo dicht tegen je aan. @worst je valt echt niet buiten de boot hoor meid. Dikke knuffel voor jou. Hopelijk heb je snel de uitslag van het bloedonderzoek. @misja ik vond de maxi cosi veel te los op het uitgeklapte stoeltje staan. Als ik alleen was geweest had ik het misschien nog gedaan maar Fabian was ook mee. Ik was bang dat als hij tegen de kar op botst dat de maxi cosi er dan af valt. Dus vandaar vanavond even alleen de grote boodschappen gedaan. @de 3 x r Wij proberen het hier wel maar als het een keer een dag anders gaat dan is dat zo hoor. Als Lucas aan het jammeren is gaan we ook vaak met hem naar buiten als het lekker weer is. Dan slaapt hij vaak zo. En Fabian vind het heerlijk om buiten te zijn. Dus twee vliegen in 1 klap. Vanmiddag ook heerlijk 3 kwatier gewandeld.
suus: ja ik heb haar ook even laten huilen toen ik de was ging ophangen, maar wist niet hoe snel ik haar weer mocht pakken. Heb als een speer de was gedaan, vond dat ik dat niet voor haar moest uitstellen owja wij wilden ook oefenen met de draagdoek, maar weet niet of het er nog van komt vananvond. We zien t wel. ik weet in ieder geval dat ze op mijn borst heerlijk slaapt, nergens anders is ze zo goed te troosten. mama-power worst: wat een onderneming nu allemaal he? Wij zijn nu een paar keer met z'n 3en naar de winkel geweest, vind het spannend om volgende week met z'n 2en te gaan, zal een heel gedoe zijn Maar daar moet ik gewoon maar aan wennen, komt vanzelf wel en lekker hier blijven spuien hoor, daar zijn we voor En niet zo balen van jezelf! misja: ja ik kan ook wel wat advies gebruiken over boodschappen doen met een baby, haha! Yanna heeft vandaag een regeldag, dus totaal geen idee hoeveel ze straks gaat drinken, maar het waren 6 voedingen van 80cc. Morgen maar zien wat ze gaat doen. en dat structuurgedoe moet ik ook echt nog leren. Ik dacht dat ik er goed in was, maar zo'n baby is toch heel anders dan grotere kinderen die ik wel gewend ben. en mijn eigen kind wil ik niet meteen in een strak regime, pff lolly: ow heerlijk dat wandelen, houden wij ook enorm van! hier een paar spuitluiers gehad en dus die regeldag, ben echt alleen maar met Yanna bezig. Had beloofd te koken, maar dat is dus niet gelukt. En nu ligt prinsesje te slapen en hoeven papa en mama even niks... Het is toch wat
Zal even een foto showen met Linn in de draagdoek, let niet op mijn chagrijnige-niet opgemaakte-hoofd. Ben niet zo dol op het feit dat Jan te pas en te onpas foto's maakt..... En ja, het is heerlijk als ze zo lekker tegen me aanslaapt....zooooo lief en dan kijk je naar beneden en dan zie je dat schattige koppie. Omdoen en knopen viel me reuze mee, al kan het allemaal wat netter. Net al wat tips van de febr. mama's gehad. Dus Sahi, gaat je echt lukken. Ik heb eerst geoefend met een pop, wie weet ook wat voor jou.
Mijn vriendinnetje gaat me zaterdag helen hoorde ik net, die draagt haar baby ook veel. Dus komt goed! Yanna had om 0.00 voor t laatst gedronken en kwam pas om half 6 weer! Is dat niet veel te lang? Ze zal wel vol gezeten hebben...
wat fijn dat er dames zijn die minder waarde hechten aan dat regelmaat gedoe. Ik word er ondertussen mee dood gegooit hoe 'belangrijk' dit is. Maar het is nog verdomd lastig, en een beetje flexibel kunnen zijn vind ik wel erg fijn. Ik kijk dus gewoon in hoeverre ik die regelmaat kan toepassen, ik hou het in grote lijnen aan, en dan zie ik wel. het idee om iets voor een speentje te leggen ga ik vandaag proberen! Verder komt onze kleine man steeds weer een uur eerder voor zijn voeding 's nachts... maandag om 3:30, dinsdag 3:00, afgelopen nacht om 02:00. Daardoor loopt mijn voedingsschema ook weer helemaal in de war.. hmff. Nouja, ik probeer zoveel mogelijk zijn honger te rekken met een speentje.. en dan zien we wel weer (daar gaat de regelmaat alweer) suuszwanger: dat ziet er gezellig uit! Worst: wat ontzettend s*it voor je zeg!!Bah, blijf maar lekker lezen, dat typen komt wel weer. En we vergeten je toch niet
Goedemorgen. Wat een rust hier in huis. Alle twee m'n mannen slapen nog en man nummer 3 is naar z'n werk. Heerlijk rustig begin van de dag.
heerlijk lolly! sam wilde uiteraard niet in bedje slapen dus ligt nu in draagzak heerlijk te slapen. Ik heb trouwens een puckababy besteld. Hoor allemaal goede berichten! Iemand ervaring mee? Sam is gewoon zo onrustig en houdt zichzelf met name overdag echt wakker. dus misschien is dit de oplossing.
Zo daar was madam weert braaf om 9 uur. Wat een goeie nacht ( al kan Yanna wel enorm 'kletsen'...) Vanavond gaat ze op haar eigen kamer slapen. Alvast oefenen voor als papa moet gaan werken.