Een goedemorgen! Gisteren een heel gezellig dagje gehad. Bezoek 's middags was echt heel leuk! Hebben alleen en speeltje kado gegeven wat pas met 10 maanden gebruikt kan worden! Nou ja, de tijd vliegt, dus zal wel snel gaan hahaha! Vannacht ook een fijne nacht, Cristian kwam om 12 uur, 4 uur en toen om half 8 omdat onze wekker ging! Heerlijk! Nu vanmorgen ligt hij lekker in zijn box rond te koekeloeren. Zo schattig! Heb vanmorgen even de nieuwe internetradiozender hier in Spanje opgehad, deze heet: BABYRADIO Zo cute! Nu staat lekker The Christmas Station van SkyRadio op! Zálig! Zo om half 11 komt er een vriend van me op kraambezoek. Nou ja, ben benieuwd hoe laat hij echt komt... Hij is een Nederlander, maar wat dat betreft is hij echt super Spaans hahaha! Vanmiddag is mijn lief vrij, erg fijn. Hebben om half 7 kinderarts en gaan daarna dus lekker even boodschappen doen (o.a. even foto's laten afdrukken van ons mannetje!)! Al met al een gezellig, semi-druk dagje vandaag dus! @suus: fijn dat de voedingen nu weer goed gaan! @Emma: heb je genoten van je relax-dagje thuis gisteren? @altijdvrolijk: nu pas van de new-born luiers af?! Wij zijn al een tijdje bij de 2e maat en moeten nu bijna naar de 3e! Zou dat zo verschillend zijn in Spanje?! Newborn is hier tot 2 a 3 kilo, de tweede maat is 2 tot 5 kilo. En wauw, 7 uur geslapen! Heerlijk hoor! @Sabrina: Cristian lijkt dat soms ook te hebben, maar ik heb geleerd dat hij dan gewoon dóór de krampjes niet kán eten. Dan zorg ik dat ik 'm eerst help met z'n krampjes (op z'n ruggetje kloppen en massages geven) en als ie dan rustiger wordt voed ik hem weer. @Ellen: fijn dat G. het zo goed doet! Kun je niet nog eens een fotootje spammen?! @Sahi: Thnx! Enne lol, reclames inspreken! Is geen gemakkelijk wereldje om binnen te komen (heb ik wel eens geprobeerd). Slim trouwens dat je gaat wordfeud'en op de iPhone van je lief! Dat kan ik hier ook doen! Oh enne, gefeliciteerd met zijn promotie! Super fijn! Ik ga vast de koffie en beschuit met muisjes klaarzetten! Fijne maandag! Liefs, Caroline
FmT: bedankt, ik hoop er vanavond toch eens voor te gaan zitten! Wij zijn nu allebei apart verzekerd, wil het sowieso bij één verzekeraar hebben. Verder wil ik wel aanvullend verzekerd zijn voor tand, aangezien ik vrij snel gaatjes heb. En allebei vrij snel last van nek/rug e.d. dus fysio is misschien ook wel handig, al hebben we er beiden dit jaar geen gebruik van gemaakt! Altijdvrolijk: heerlijk zo'n nacht, ff bijtanken Suus: weer een rustige dag, vond ze het de vorige x leuk bij de gastouder? Was toch een nieuwe gastouder of heb ik het verkeerd? Heb geen zin om het terug te zoeken Sahi: super, een promotie! Zal vast ook een hoger salaris tegenover staan Manlief heeft ook een lekkere verhoging gekregen en een mooie bonus voor dit jaar, dus wij zijn blij En qua zorg, in 2012 ga je sowieso meer betalen voor de verzekering, overal zijn de prijzen verhoogd! Caatje: ik geef ook wel eens kadootjes voor baby's waar ze pas wat aan hebben als ze een jaar zijn, maar dat geeft toch niet? heb je voor dan ook vast wat leuks in de kast liggen! Wij hebben het nu zelf ook gekregen, ook een bestekje bijv. Ik vind het wel leuk hoor!! Ik ga zo aan de was beginnen, deze week weinig thuis!! Vanmiddag naar het dorp en het nieuwe huis van mn zus bekijken, morgen dagje weg, woensdagmiddag+avond verjaardag schoonmoeder, donderdag oude huis van mn zus schoonmaken (waar wij dus volgende week ingaan) en vrijdag eindelijk 'rustig' dagje thuis! Tussendoor spullen inpakken, dus veel tijd voor ZP zal ik niet hebben, op de avonden na
Ow ow ow, de spuitjes zitten er weer in! F. Heeft een half uur lang gehuild en ze is in de auto in slaap gevallen. Toen die spuit erin ging vergat ze dus ook gewoon door al het verdriet te ademen, ze lag echt te happen, tranen stonden in mijn ogen. F. Is helemaal weer goedgekeurd en nu mag ze 6 januari weer terugkomen voor een nieuwe spuit. Ik hoor jullie niet over spuitjes wanneer moeten jullie? Nu fles en dan naar bedje.
wij mogen woensdag voor de tweede keer !!! ben benieuwd wat mvr weegt na zo veel flessen niet drinken maar ze ziet er goed uit ! wat weegt Fae nu ?? gejanne wat een drukte !! veel plezier met alles sahi wouwwwwwwwwwwwww wat een geweldig nieuws !!! goed gedaan van je mannetje hoor kaatje veel plezier met je semi druk dagje vandaag ! en ehhhhh ze zijn zo 10 mnd ! moet zeggen dat ik ook niet zo kijk naar de leeftijden van speelgoed .. soms is iets al eerder leuk en soms is het veeeeel te moeilijk ik ga een boterham met een visstick eten
Gejanne, toch wel tijd voor wordfeud????Anders ga ik jou missen hoor. Grapje. Wat een drukke week, pfff. Ja, idd een nieuwe gastouder (jouw geheugen werkt nog uitstekend). Ze vond het prachtig daar en heeft genoten, dus helemaal top. Maar heel eerlijk gezegd, had ik dat wel verwacht. Idd Caatje, ze zijn zo groot hoor. Voordat je het weet pak je het speeltje al en denk je "huh, waar is de tijd gebleven". Agossie, zielige F. Wij zijn afgelopen dinsdag pas voor het eerste prikje geweest, dus pas over 3 weken de tweede. Sinds dit weekend ligt Linn nu ook boven in haar ledikant (voorheen vanaf 17.00 tot 8.00 en overdag in de kinderwagen in de keuken), maar ze moet duidelijk wennen. Ze moppert veel meer en is eerder wakker. Om de 45 min. is ze wakker, moppert dan 10 min. en valt weer in slaap. Ik kijk het nog een paar dagen aan, want moet haar wel de kans geven. Maar anders gaat ze weer in de wandelwagen in de keuken. Dan proberen we het later nogmaals. Moet ook nog maar eens babbelen met de gastouder, want zij wilde Linn in de wandelwagenbak hebben, maar als ze wel went aan haar ledikant, ga ik echt niet de dagen bij de go bak doen en dagen thuis ledikant. Dat wordt helemaal zo'n onduidelijk voor haar.
FmT: sneu dat ze zo'n last van de spuitjes had! Emma: lekker hoor, brood met visstick Sjoon: zeker druk, maar zal toch wel blij als we eindelijk meer ruimte in huis hebben dan nu Suus: Wordfeuden doe ik wel tussendoor Gelukkig dat je haar daar dus met een gerust gevoel kunt achterlaten!! En idd, voor de duidelijkheid voor Linn zelf is het dan handiger dat ze daar ook in een ledikant/campingbedje ligt!
@emma F. weegt nu 4900 gram, 57,5 cm groot en hoofdomtrek is 39. Lekker brood met vissticks ik heb ze ook nog liggen hier haha.. @sjoon ow dan mag F. haar 3e spuitje alweer, de tijd vliegt echt voorbij. @suus fijn dat het goed gaat bij de gastouder. Ik weet nog steeds niet wat het beste is kdv of gastouder, doordat ik niet weet wat voor uren ik ga werken, we zullen zien. @gejanne wow dat is nog eens een drukke week. Hier weet ik van gekkigheid niet wat ik zal gaan doen. F. ligt op bed, heb weinig fut en zin. Moet nog steeds de kerstkaartjes schrijven en opsturen. Even filmpje kijken en als F. wakker is zie ik wel weer. Nu tijd om te luilakken dus.
sjoon: hier ook een mopperdame, en soms weet je gewoon niet waarom... Dan maar een knuffeldag, toch? Elynn zit misschien tegen een sprongetje aan? caatje: ik vind het juist fijn, die kado's voor oudere leeftijd, hoeven we tegen die tijd ook niet meer zoveel te halen. die maten zullen vast niet veel verschillen, de baby's verschillen gewoon sterk. Maat 2 zou hier tot 5 kilo zijn geloof ik, Yanna zit tegen de 5 kilo aan, maar ze zitten nog vrij ruim. Is net hoe de verhouding van je kind is denk ik misschien heeft Crisje dikke billen Veel plezier met de visite (zal inmiddels wel al weg zijn, haha) gejanne: hij gaat dat in de loop van het nieuwe jaar vragen. Een bonus krijgt hij al een paar jaar niet, t is een commercieel bedrijf dat veel last heeft van de crisis. Maar deze promotie betekent in ieder geval dat zijn baan veilig is, lijkt me. zo drukke dag! Veel plezier fmt: zielig he, die prikjes moest vorige keer ook bijna huilen, ze snifte zo zielig! ik mag 9 januari weer met haar naar het CB voor de 2e prikjes. thnx voor de felicitatie ik zou alleen voor een gastouder kiezen als de opvang onregelmatig is of buiten de kdv-tijden valt. Gastouders is volgens mij ietsje duurder. ik doe dit jaar niet aan kerstkaarten, ik kom er gewoon niet aan toe. Niet iedereen snapt dat ik het zo druk heb, maar het is vooral dat ik niet even naar de winkel kan om ze te halen, daar komt het vooral niet van... lekker luilakken joh emma: ben ook benieuwd voor je woendag! suus: wel lekker dat Tess het naar haar zin heeft bij de nieuwe gastouder en het wordt even zoeken met dat slapen, ik ben hier ook steeds aan het proberen. We legden haar eerst om 19.00 al in bed 's avonds, maar dan maakte ze er 's nachts een potje van, nu om 23.00 slaapt ze veel beter door. 's middags ligt ze sinds 2 weken boven in bed, vandaag vindt ze het niks, maar normaal gesproken slaapt ze dan prima. Yanna slaapt voor geen meter nu in bed, normaal gaat het goed. En sinds 2 minuten hoor ik opeens heftig smakken... Geen peil op te trekken, die Yanna, haha!
@fmt: wij gaan a.s donderdag voor de tweede prikjes. zielig he. vorige keer was het huilen na het prikje gelijk over. ben benieuwd hoe het nu gaat. maar dat is dan al snel voor de.derde prik 6 januari?
Nee, hier vindt het dametje ook niet haar draai. Ze blijft maar mopperen in bed. Dan even hard brullen en dan weer mopperen. Maar ja, ik weet natuurlijk niet of dat beneden niet ook zo was geweest. Ik kijk het nog wel even aan en anders ligt ze morgen zo weer beneden.... Enne, congrats he Sahi! Baanzekerheid is in deze tijd ook erg fijn! Wij hebben voor een gastouder gekozen, omdat Tess het eerste 1 1/2 jaar op een kdv zat en wij continu tegen dingen van het kdv aan liepen. Tandafdrukken in de rug van Tess, slechte hygiene (met name vanaf 1 jaar, dus na de babygroep), kraaltjes in de hand, slecht NL sprekende leidster, enz enz. Dus we gingen via een bureau op zoek naar een nieuw kdv en kwamen bij toeval bij een gastouder terecht. Dat beviel zo goed, dan we nu bij voorbaat gekozen hebben voor een go. Maar voor beide opvangmogelijkheden is wat te zeggen. Gastouder van Tess had maar 1 ander kindje (en 2 eigen, maar die waren naar school). En Tess is echt een sociaal meisje, dus weinig uitdaging daar. Wel leerde ze er veel, door de persoonlijke aandacht. Ook was de rust wel goed voor haar. Uiteraard was de hygiene veel beter en vond ik de kleinschaligheid erg fijn. Veel meer persoonlijk contact. Maar ik mis dus wel het sociale met andere kinderen en de flexibiliteit dat een kindje op een kdv krijgt. Ach, doen waar je je goed bij voelt. En het is in ons geval idd duurder. Voor Tess was het 100 in de maand duurder dan het kdv.
had trouwens van mn schoonvader nog wat mooie foto's gekregen die hij dit weekend had gemaakt.Wilde ze even showen, dit is er 1 van; t lijkt net geshopt, maar dit is een spiegeltje op een speelkubus
lol Nou ja, zeg! Ik schrijf een heel lap tekst en het enige dat jullie je herinneren is dat ik verbaasd ben over een kadootje voor 10 maanden, waarna ik zelf ook al zeg dat de tijd vliegt... Tja, heel eerlijk, jullie kennen Spaanse huizen volgens mij dus niet: die hebben GEEN OPBERGRUIMTE! Echt zoooo irritant... Dus ik ben een grote voorstander van dingetjes die je gelijk kunt gebruiken of in ieder geval binnen een paar maanden! Kraamvisite weer gehad, was erg gezellig en de koffie met beschuit met muisjes smaakte goed! Super cute berenjasje/pakje gekregen voor de wintermaanden nu. @Sahi: haha, dikke billen valt wel mee, maar hij heeft wel heerlijke stevige bovenbeentjes! Maten zijn dus hetzelfde, maat 2 is hier ook tot 5 kilo. Prachtige foto van Yanna zeg! Mijn lief is net thuis van zijn werk, dus wij gaan zo shoppen. Hij is lekker de hele middag vrij, heel fijn! Fijne dag verder! Liefs, Caroline
caatje; zit er geen lade onder je box? Wij hebben dat namelijk wel en daar ligt al het speelgoed voor later. En ja we hebben ook een zolder, daar ligt kleding die te klein of te groot is en speelgoed voor echt heel later (lego enzo).
ik vergeet het trouwens steeds te vragen, met kunstvoeding moet ze toch elke dag poepen? Want ze heeft lang niet elke dag een poepbroek, zou ze daarom ook ontevreden zijn? en haar scheten stinken soms ook, bah...
@sahi hier poept F. elke dag, soms om de 2 dagen. Dus niet elke dag. Ik maak me ook pas zorgen als ze 3 dagen niet gepoept heeft. @suus jee wat een kdv is dat zeg, nou dat zal ik hier niet meemaken denk ik aangezien de leidsters allemaal NL zijn en dus ook NL spreken. Maar ik snap je waarom je voor gastouder hebt gekozen. @spuitjes jaaa echt zielig, heb dus met F. de hele middag in de bank liggen slapen, vandaag dus weer 4 flessen. @caatje ik heb het gemist wat betreft de cadeautjes waar ze nu niets mee kunnen. Ik heb daar dus ook een hekel aan, en ik heb hier ongeveer een hele grote zolder en een slaapkamer nog vrij om te bergen. Misschien een speelgoedzak voor aan de box iets voor jou ? Of zeggen dat je dat cadeau al hebt en de bon of je het mag ruilen ? Nu mijn sollicitatiebrief nog even nakijken/doorlezen en spelfouten controleren en dan cv laatste baan aan toevoegen en dan morgen mijn eerste sollicitatie op de post. Spannend, hopelijk mag ik op gesprek komen. Fijne avond allemaal (al zal ik best nog wel online zijn dus misschien ook iets typen)