Fmt,hoe gaat het nu? Caatje,2weken bedoel je of hebben jullie een andere jaarwisseling? C weer goed gegroeid,super zeg. Ik ga even de fles doen.Straks weer naar fe tandarts....kroon plaatsen.
Goedemorgen! Ik heb erg lekker geslapen. Door ons geshop gisteren was de kleine wel een beetje van z'n (nieuwe) ritme af en kwam vannacht weer twee keer, maar dat was prima. Vanmorgen is het echt MEGA koud hier IN huis! Dat vind ik echt zoooo kl**e aan Spaanse huizen!!! Hopelijk wordt 't gauw wat warmer, liggen nu saampjes onder de "batamanta" (snuggie) op de bank! Vandaag is de verjaardag van de moeder van m'n lief, daar gaan we dus lunchen. Erg gezellig. @FmT: Hoop dat jullie de nacht goed zijn doorgekomen. @suus: lol euh, ik heb helemaal nergens geschreven over hoe lang het oud en nieuw is, alleen dat Cristian 2 maanden is net vóór de jaarwisseling (namelijk de 30e). Nu eerst lekker wat bankhangen onder de deken! Liefs, Caroline
Wie vroeg het ook al weer??? Mijn mannetje is 38 en ik ben 35....stokoud dus allebei FmT, hoe is het gegaan vannacht? Mara had toen bij de tweede prikje idd ook koorts. Ik heb haar niet wakker gemaakt toen maar tempte wel ff bij elke voeding en heb haar paracetamol gegeven. Dat laatste doe ik zoiezo vrij gemakkelijk. Ik bind een goede nachtrust op zo'n moment juist erg belangrijk voor die kleintjes en een pctje helpt daar vaak bij. En veel laten drinken. Dus flessen als ze niet leeg gaan, vaker nog beetjes aanbieden en soms zelfs wat water geven. En anders gewoon ff de huisarts bellen voor tips! Koorts na prikjes is echt heel gewoon. Ik ben benieuwd want Tibbe krijgt ze morgen. Ik ben ook benieuwd hoe zwaar hij is wat hij is flink dikker geworden lijkt het
fmt: hoe was je nacht? Ik zou een zetpil gegeven hebben en gewoon weer wachten tot ze zichzelf meldt. (makkelijk gezegd, zou ook gek worden van onzekerheid). caatje: fijn dat alles zo goed gaat en dat je je nergens zorgen over hoeft te maken aha, speeltje kan ook wel op zn kamer dan lekker he, bankhangen! suus: succes bij de tandarts! princi: ja echt stokoud, haha! ik schaam me gewoon om te zeggen dat ik 24 ben, maar ja, kan er ook niks aan doen wij willen graag een groot gezin, dus het is goed dat we maar vast begnnen zijn succes met de prikjes vandaag! fijn dat ik hier allemaal ervaren mama's om tips kan vragen, zoals nu over die prikjes, dan weet ik t maar vast voor de 9e. Yanna werd weer mopperig wakker, maar ze was gisteravond juist gezellig, dus ze heeft haar zeurmomentje nog even nodig. Gelukkig is het zeuren net omgeslagen in kletsen Ze is zo'n tevreden kind moet boodschappen doen, maar het regent hier al heel de ochtend pijpenstelen na koffietijd maar kijken hoe het ervoor staat. hoe lang doen jullie trouwens met een pak nutrilon? Dat gaat echt snel zeg! en de pampers zijn ook alweer haast op, pfff
Hoi Hoi, @sahi: Ik doe ongeveer een week met een pak Nutrilon. Hou het eerlijk gezegd niet helemaal goed bij! Joël krijgt zoiezo voor de nacht altijd voeding voor hongerige baby's! Dus dat gaat dan al niet uit de standaard! Scheelt al weer een voeding per dag uit dat pak. Pampers doe ik met een pak ook ongeveer een week mee. @Suus: Succes bij de tandarts!!! Ik weet er alles van. Ben in me zwangerschap een keer geweest vanwege enorme kiespijn en na me zwangerschap nog vier keer!! Hier zit het er gelukkig op! @Fmt: Niks aan de koorts bij die kleintjes!!! Joël moet donderdag voor zijn 2e prikjes! Vorige keer alleen veel geslapen, dus ben benieuwd hoe het deze keer gaat! Gelukkig gaat manlief mee deze keer. @Caatje: Brrrr een koud huis is idd niks!!! Hebben jullie geen verwarming dan??? Hopelijk is het nu een beetje opgewarmd!! Zo vandaag komt Gejanne mijn kant op! Echt heel veel zin in. Ze is nu inmiddels onderweg! Vind het echt super dat ze het doet! Is toch 1,5 uur rijden!! en dat met twee kids!! Verder weinig plannen. Als gejanne weer naar huis is komt manlief ook weer bijna thuis! Dus dan ga ik alleen nog eten koken en de was opvouwen! Gelukkig heb ik gister de hele benenden verdieping al schoongemaakt!! Fijne dinsdag allemaal!
Oh wat erg, heb zo af en toe even bijgelezen, maar niet gereageerd. Las alleen net over koorts na enting. De cb arts raadde ons aan om niet steeds te gaan tempen. Alleen als ze erg warm aan zou voelen even controleren. En dan inderdaad ha bellen of zelf paracetamol geven. Zondagavond is Sophie voor het eerst alleen bij opa en oma geweest. Is helemaal goed gegaan. Eigenlijk precies hetzelfde als thuis (tussen de één na laatste voeding en laatste voeding wakker). 's Avonds opgehaald en 's nachts heeft ze wel iets minder goed geslapen (paar keer wakker). Maar toen ze eenmaal goed sliep was het weer half negen in de ochtend! Gister even naar school geweest, overdracht met de leerkracht gehad. Ik was zonder Sophie, gelijk allemaal collega's die dat wel erg jammer vonden. Dus ik ga morgenmiddag maar even mét haar langs, haha. Even showen, altijd leuk. Het voelde trouwens wel heel gek hoor, zo zonder me meissie. Had heel de tijd het gevoel dat ik wat was vergeten, haha.
Nou F. gewoon doorlaten slapen en ze kwam zelf om 4 uur vannacht, ik heb even gevoeld en ze was al minder warm. Om half 6 uiteindelijk meldde ze zich weer, heel zielig met een pruillipje. Temperatuur was toen 38.1 en een fles gegeven. Wij geven dus niet zo gemakkelijk paracetamol of medicatie, ze hebben natuurlijk niet voor niets koorts, en ik heb ook ergens gelezen als je een paracetamol geeft je dit om de bepaalde tijd moet herhalen, doordat de koorts door paracetamol onderdrukt word kan de koorts weer terugkomen in een piek en kan er een koortsstuip ontstaan. Geen idee of deze info klopt maar een koortsstuip trek ik helemaal niet denk ik.. Nu slaapt ze alweer even en ga haar zo weer wakker maken voor een fles, ze heeft nu gedronken 90 en 110cc op. Echt lief dat jullie zo begaan zijn met mijn dochter, F. heeft al een hoop vriendinnetjes en vriendjes hier op ZP zonder dat ze het in de gaten heeft !. @Misja veel plezier vandaag met Gejanne en de kindertjes Rest lees ik zo even bij. Ik maak het dus alweer mee vandaag, ik kom beneden om kwart voor 8 met F, lekker de gordijnen open en ik zie ineens onze kater buiten lopen, onze poezen komen niet buiten, blijkt dus gewoon de deur open te staan . En ik het maar koud hebben afgelopen dagen haha.. Gelukkig kwam de kater direct naar binnen toen ik hem riep en godzijdank is er niet ingebroken.
misja: wat gezellig dat gejanne langskomt! een week dus ongeveer... zeehondje: ja als ik zonder Yanna weg ben, heb ik ook het idee dat ik haar vergeet. Mijn collega's hadden juist moeite om hun kindje vroeger niet te vergeten, maar dat herken ik totaal niet. Ik ben echt enorm op haar gefocust. mijn collega's hadden juist moeite met het feit dat ze een vast ritme hadden en dat ze daarom hun kind bijna vergaten. Heb ik dus niet Wel leuk om op het werk te showen! moet zoveel doen, maar heb geen zin...
Haha zeehondje, dat gevoel ken ik, heb ik ook weleens als ik even snel alleen op pad ben. En van de week liet ik onze buren de kerstboom zien, dacht ik dat ik F. in haar maxicosi buiten had laten staan haha. Gelukkig had vriendlief haar mee naar binnen genomen. @sahi pak nutrilon doen wij ongeveer een week mee. 5 x 5 schepjes per dag en dan 7 dagen in de week. Een pak luiers doen we ook ongeveer een week mee, ik probeer altijd de luiers in de aanbieding te kopen en nutrilon hebben we standaard 1 in de kast staan. @princi ik vroeg hoe oud je was, haha rollators mee op de meeting dus . Nee grapje hoor. Ik ben 28 en mijn vriend is 34, sommige mensen denken dat hij in de 40/50 jaar is (grijs en oud) en van mij denken ze net 20 (klein en blond), mensen kijken ons ook altijd aan haha. Succes morgen met de prikjes van Tibbe. Morgenvroeg werkt vriend thuis, ik ga om 8 uur naar de tandarts 2 gaatjes boren aan de linkerkies en rechterkies, en in de middag krijg ik de uitslag van MRI, echo en röngtenfoto's.
Fmt, ik heb het er al opzitten. De ene kies is mooi gevuld en de kroon geplaatst. Jij veel succes morgen. Ik heb ook het gevoel dat ik iets vergeet als ik weg ben. Steek ook vaak de hand uit bij de straat als ik over steek. Terwijl Tess dan helemaal niet naast me loopt....ha ha ha. Ik ga Linn weer een fles doen en dan hopen dat ze boven wil slapen. Vanmorgen was ze wederom niet blij met boven slapen, maar ik zet nog even door. Alleen wel bagger, want Tess gaat om 13.30 naar boven en die gaat vast niet slapen als Linn moppert. Maar zij heeft die slaap niet zo hard meer nodig. Anders zet ik haar vanmiddag wel met een filmpje op de bank, dan rust ze ook uit.
@caatje veel plezier bij ue schoonmoeder. @suus fijn dat het er op zit bij de tandarts. @princi ja allebei stokoud idd wij mogen morgen ook naar het cb. Ik ben benieuwd. @sahi hier pampers van de aldi. Daar zitten er 90 in. Daar doe ik 2 weken mee. Een pak voeding doe ik nog geen week mee. Ik heb de voeding van de kruidvat eigen merk en niet van nutrilon. Het scheelt mij te veel qua geld. @misja en gejanne veel plezier. @fmt gelukkig gaat het nu beter met Fae. Ik heb foto's op fb gezien maar ik schat je vriend nog geen 50 jaar hoor. Eerder zo 37/38 jaar. Succes morgen bij de tandarts en de uitslag. @zehondje dat heb k altijd als ik met de auto weg ga. Dan zet ik eerst lucas in dee auto en dan fabian. Maar naa een paar meter kijk ik altijd even achterom om zeker te zijn dat ik de maxi cosi niet thuis heb laten staan. De rabobank belde net op of wij ook een rekening voor lucas wilde openen. Ik ben nog steeds van plan om het te doen hoor maar ik kom er gewoon niet aan toe. Dus dat zei ik tegen haar zegt ze oh maar dat kan tegenwoordig ook telefonisch. Ik heg maar gezegt dat ik wel een keer langs kom ik vertrouw dat toch niet helemaal. Misschien ben ik ook wel te slecht van vertrouwen.
fmt: aha ook een week dus, hier ook ongeveer geloof ik. Ik krijg heel veel bonnen voor luiers, toen ik nog zwanger was vond ik het overdreven, maar ik zie er nu absoluut het nut van in! heb nog bonnen dat je 5 euro korting krijgt op 1 pak en 1 dat als je 3 pakken koopt en de bon opstuurt, krijgt je 10 euro terug. En in januari krijg ik weer het blad 'lekker leven', zitten ook allerlei bonnen in voor dit soort dingen. (is een gratis blad trouwens ) succes morgen hoor! En fijn dat je vriend dan thuis is, anders is het geen doen lijkt me suus: fijn dat het klaar is met je kiezen hoop dat het lukt met de meiden vandaag Yanna is een beetje zeurderig, slaapt steeds hazeslaapjes en wordt dan weer mopperig wakker... Ga haar zo maar eens op bed leggen en even met rust laten, zolang ze niet gaat brullen... boodschappen zijn in ieder geval binnen, nu de was en de keuken nog en dan zijn de belangrijkste dingen gedaan. Had gehoopt meer te doen, maar ach... Lekker 3fm kijken en luisteren vandaag
Even en vraagje (misschien al eerder voorbij gekomen hier); Zijn jullie al ongesteld geweest na de bevalling? Zo ja, hoeveel weken na de bevalling was dat en geef je bv of kv? Gyn zei dat je met kv gemiddeld tussen de 6 en 8 weken je je eerste menstruatie mag verwachten. Hier nog niks en bijna 10 weken na de bevalling. Dus was benieuwd.
Ik na 5 weken zeehondje, maar ik ben direct met de pil begonnen na de bevalling. Dus daar kun je niets mee. Geef trouwens kv. Lolly,helemaal niet wantrouwend (of ik ben het ook ). Kreeg een brief thuis, die kon ik invullen en dan was het geregeld. Maar ben er ook persoonlijk langs geweest. Sahi, hopelijk valt ze zo in slaap.
@zeehondje, ik ben al 2 x ongesteld geworden maar ook ik ben begonnen met de pil, dus ik kan je ook niet helpen denk ik. @sahi die bonnen van dat lekker leven krijgen wij ook, maar vaak komen ze hier in de prullenbak terecht omdat ik het toch altijd vergeet mee te nemen, colaflessen bijv die spaar ik op tot ik de kelderkast niet meer in kan en dan zelfs vergeet ik de flessen nog mee te nemen vanuit de auto de supermarkt in hahaha.. Nou ik denk dat ik mijn eerste afwijzing binnen heb, zegt natuurlijk nog niets maar goed als ik in januari 1e week niet uitgenodigd word dan ben ik niet door de 1e selectie heen gekomen. Op zoek naar een andere vacature maar. Gelukkig heb ik de tijd nog.
zeehondje: had met 6 weken 1 dag een bloeding, waarvan de vk niet kon zeggen of het een ongesteldheid was (zonder ei ofzo) of dat het een nabloeding was. Maar ben nu de bv aan het afbouewn en dan zou het binnen 2 maanden weer moeten komen, ware het niet dat ik volgende week een spiraal krijg, dus dan als het goed is ook niet meer ongesteld. suus: met mn vingers gekruisd (lastig typen, haha), het is nu stil boven. dus nu echt maar eens de was doen fmt: ja ik kan ze ook niet allemaal gebruiken en vergeet ze wel eens, maar die van de luiers, scheerschuim en tandenborstel-opzetstukjes zijn wel super handig! jammer als je de eerste afwijzing binnen zou hebben, maar als het pas de eerste is, dan heb je nog genoeg kansen! hoop dat het snel gaat lukken! ow wat ben ik lui! Ik geef mezelf nu maar even een schop onder mn kont
@sahi als je de spiraal laat zetten zou ik ook een verbandje mee nemen. Door het inbrengen kun je en bloeding krijgen. Een week na het inbrengen heb ik ook en bloeding gehad die duurde ong. 2,5 week. Maar dat schijnt normaal te zijn. Nu heb ik inmiddels de spriraal al weer een maand. @ftm nu al de eerste afwijzing. Hoe weet je dat zo zeker. Je hebt toch nog tot begin januari?
@wordfeud sahi en caatje ( en de rest natuurlijk) als jullie me toe willen voegen kan dat hoor. Mijn gebruikersnaam is judith61