Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    Een goedemorgen!

Er is toch nog veel gekletst sinds gisteren!

Over leeftijd: Zowel ik als mijn vriend zijn 34 jaar. :D Mijn vriend is precies 4 maanden ouder dan ik, en ik moet eerlijk bekennen dat ik die 4 maanden altijd optimaal gebruik om hem te laten weten dat ie toch wel erg oud is hahahaha! :D

Over voedingen: tja, dat vind ik toch wel erg gemakkelijk aan Borstvoeding! Ik geef als hij erom vraagt en zolang hij goed groeit en goede plas- en poepluiers heeft, hoef ik me nergens zorgen over te maken.

Over koorts: Ik ben wel een beetje zoals FmT, houd er niet van te snel medicamenten te gebruiken. Maarrrrr... Ik geloof wel dat het bij baby'tjes anders gaat. Kan me wel vinden in de richtlijn van Princi.

En verder weet ik 't niet meer...

Ben trouwens erg benieuwd hoe dat zal gaan als Cristian zijn vaccinaties krijgt... Mijn lief gaat zo bellen om een afspraak te maken voor het begin van het nieuwe jaar.

Oh ja, mijn lief is dus vrij vandaag! Erg relaxt! Ik wil namelijk heel graag nieuwe kleren voor kerst kopen (ben echt veel afgevallen, dus heb het ook gewoon nódig!), maar alleen is dat niet te doen. In het weekend vind ik verschrikkelijk, want dan is het veel te druk en mijn lief had toch nog 2 dagen voor dit jaar staan, dus vandaag eentje en volgende week ook nog eentje! Super!

Liefs,
    Caroline

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    lolly: ik zou voor 8 of 10 personen bestellen, heb je sowieso genoeg, ligt er even aan hoe groot die kinderen zijn.
    ik ga die aldi luiers eens proberen.

sjoon: ow de consulten moet ik toch zelf betalen, dus de verzekering weet niet of ik wel of niet ga. Ik krijg wel speciale ingrepen vergoed, maar dat heb ik nog nooit nodig gehad.

altijdvrolijk: als ze rond 6 uur, half 7 komt, ga ik eruit. Mn vriend gaat er ook rond die tijd uit en als ik dan weer probeer te slapen, duurt het lang voordat ik in slaap kom. Yanna komt dan pas weer rond 10en, vind ik zo zonde van mn ochtend en een wekker zetten is zo vervelend, want dan slaap ik net te kort...

misja: jee een leeftijdsgenoot! :D

princi: ik dacht dat dat soort medicijnen sowieso via de kinderarts moesten? Dat een huisarts dat niet zelf mag doen?
    zo zie je maar wat een verschillen in al die procedures...
    die allergien waren voor mij ook een belangrijke reden dat ik bv wilde geven, daarom ben ik nu best wel bang voor allergien, nu we toch kv moeten geven. Maar tot nu toe doet ze het er prima op.
    zo en helemaal dizzy, even relaxen dus! ow, succes met de fysio!
    wat een heerlijke nacht :D

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    caatje: mis je bericht net. ik ben precies 1 maand jonger dan mijn vriend en ik gebruik die ene maand ook, haha ;)
    lekker dat je zoveel bent afgevallen! gezellig samen shoppen, veel plezier :D

4. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sabrina, wat fijn dat het beter gaat nu je gestopt bent met de infacol.
    Handig dat je erachter bent gekomen dat hij beter drinkt als de melk echt warm is!

Veel tandarts bezoeken zeg! Hier begin volgend jaar maar weer eens een afspraak maken.

Leeftijd; 31 jaar (was nog een weekje 30 toen Sophie werd geboren).

Luiers; hier eigenlijk altijd pampers. Vind ze gewoon het fijnst. Nu drie pakken voor 25 euro bij de etos, dus dat scheelt wel wat (normaal 1 pak voor 11.49).

En weer een supernacht gehad. Gister overdag ook veel geslapen en de avond ging ook goed. Gewoon wat later naar bed gedaan. 20.45 - 22.00 uur geslapen. Precies tijd voor de fles en toen weer van 22.45 - 8.30 uur geslapen. Moest haar echt wakker maken. Maak me daar soms een beetje zorgen over, dat ze zolang slaapt. Maar ze drinkt dat gewoon haar fles op en is vrolijk/lachen. Dus zal wel goed zijn.
    Moest haar wakker maken, omdat we anders in de knoei zouden komen met de fysio straks.
    We krijgen te horen hoeveel de afplatting al is. Zie er wel een beetje tegenop eigenlijk.

5. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ik gebruik pampers.
    Ga ze ook altijd kopen als ze in de aanbieding zijn bij de makro. Meestal komen we net over tot de volgende aanbieding!
    Net naar de vk geweest voor laatste gesprek.
    Ik denk een kwartier van te voren rustig elynn haar jasje aan te trekken en dan op nomaal tempo in de auto te stappen... Heeft ze natuurlijk gepoept, en niet zo'n beetje ook. Heel de romper vies. Dus ik heb volgens mij een record poging verschonen gedaan! Was precies half 11 bij de vk!

@caatje mijn vriend en ik schelen precies 4 en halve maand... En idd dan wordt hij ook gepest met het ouder zijn!! ;)

6. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    wat schelen jullie allemaal weinig met jullie mannen! ik ben vier jaar jonger als mijn,lief! die is 28

7. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ik scheel 5 jaar met mijn man.....maar....dan andersom.Ja ja,ik heb een jonge god aan de haak geslagen....Dat pepert hij me trouwens ook vaak in hoor.Dan zegt hij:als jij met een rollator loopt,dan ren ik nog achter de kleinkinderen aan.

Nou,Linn ligt dus weer in de wandelwagen beneden en tukt zonder huiltje o.i.d. alweer 4 uur weg.Dus voorlopig nog maar niet boven overdag.
    Nu zijn alle dames snipverkouden.Ook Tess en ik zijn aan de beurt....grrrr.
    Btw....heb het logeren bij opa en oma vrijdag afgezegd,voelt niet goed.Man is teleur gesteld,maar begrijpt het wel.

8. FmT

FmT Fanatiek lid

24 jan 2011
    2.860
    0
    0
    Hier druk met zoeken naar vacatures en tussendoor met F. bezig zijn. Dus al met al erg druk, probeer wel mee te lezen maar werk gaat nu even voor.
    Ik heb in ieder geval wel zin in de meeting!

Was Ellenk alweer aan het werk ? Ben het even kwijt wanneer ze weer moest beginnen.
    Nou tot strakjes.

Doei Doei!

9. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi,

Ow ik ben dus niet de enige die veel meer verschild met de leeftijd van de mannen!!

Vanmorgen heb ik lekker de bovenboel gesopt! Kon manlief zich mooi met Joël bezig houden! Die is nu naar de avonddienst en heb ik lekker een middagje vrij!!

@pampers: Ik gebruik ook gewoon de pampers! Anderen lekken ook gauw door hier! Ben er prima tevreden over! Ga vanmiddag weer een voorraad inslaan! 3 voor 25 euro bij de etos! En ja we gaan hier toch maar over op maat 3!! Heb nog een pak maat 2 liggen die maken we nog op!
    @fmt: Succes met de sollicitaties en brieven schrijven.
    @ Suus: Nou dan maar weer even beneden! Als dat wel goed gaat! Hier hebben we hem nooit beneden laten slapen! Dus dat gaat gelukkig goed in zijn bedje boven! Slaapt Linn snachts wel op haar kamertje?

Verder even vergeten en er is weer zoveel gekletst! dus schrijf vanaf deze pagina gewoon weer mee!
    Zo even winkelen en dan niks meer! Zaterdag ga ik met manlief naar Rosada outlet in Rosendaal winkelen! Allemaal merk winkels maar dan voor outlet prijzen! Ben benieuwd!!

10. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Ja, vanaf 17.00 tot 8.00 ligt ze in haar eigen kamer en dat is nooit een probleem. Wel raar dat ze het overdag niet wil, maar ik vind slapen op dit moment het belangrijkste. Probeer het over een weekje wel weer en dan de overgang wat kleiner maken. Dus in de bak op de kamer.
    Ik weet zeker dat het dat was, wat haar de afgelopen dagen liet mopperen en huilen in bed. Want nu wederom na haar fles valt ze in slaap in de wandelwagen.

Ja, Ellen K. is weer aan het werk en zo langzaamaan zullen we allemaal weer gaan beginnen. Jakkie, nog geen zin in.

Lekker outlet-shopping. Ben er ook een paar keer geweest, niet veel gekocht trouwens. Wel een paar puma's voor 20 euro.
    Have fun met winkelen, Misja

Oja, 170,140,170, zonder tig keer te proberen en duwen met de speen. Gaat dus de goede kant op.

En Linn wilde even hallo zeggen tegen jullie.....

11. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Ach, lief kleine Linn ;)

Gebruik ook altijd pampers, maar van maat 4 gebruikte ik Kruidvat merk voor Jarno, die waren prima!

Net ff naar CB geweest, Dinand weegt nu met 9 weken 5755 en is 61,3 cm. Hoofdomtrek van 40 cm.

Lees verder wel mee, maar ben te druk met inpakken om op iedereen te reageren! Eind van de middag verjaardag van mn schoonmoeder, eten ook daar!

Tot later!

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    @tandarts als je weer naar de tandarts gaat na een lange tijd kijken ze eerst je hele gebit na en die kosten zijn voor je zelf. Daarna valt het weer onder de verzekering.

@caatjem heerlijk he dat jennen. Doe ik ook hoor. Veel plezier met shoppen. Show je je nieuwe outfit nog even.

@zeehondje hoe was de uitslag?

@princi zo ibbe is goed gegroeid zeg. Super.

@misja hier is manlief drie jaar ouder dan mij. Hij is 33. Wij gaan wel eens naar batavia stad dat is hetzelfde principe. Ik vind het alleen nog erg duur. Ik haal er vaak broeken voor fabian van eager beaver.

@fmt ellenk is idd weer aan het werk sinds deze week. Succes met solliciteren. Ik kreeg net en brief van het werk of ik meer uren wil werken. Dit vragen ze aan iedereen in de organisatie. Nou ik hou het voorlopig maar op mijn 24 uur per week.

@suus wat een leuke foto van Linn.

@gejanne zo dinand is ook goed gegroeid zeg. Veel plezier bij de schoonmoeder.

Lucas ligt sinds gisteren op z'n buikje te slapen alleen als hij benden is. Zijn hoofdje begint iets af te platten dus proberen we het wel zo. Ik weet dat het niet mag vandaar dat ik het allen doe als ik in de buurt ben.

De eetkamerstoelen zijn net bezorgt is er eentje niet goed. Het leer bobbelt, is niet goed gestikt en een wieltje rijd niet. We mogen de stoel houden en ze komen zo snel mogelijk een nieuwe stoel brengen.

13. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Lolly: zou je Lucas dan niet bij voorbaat in een Babysleep leggen? Doe ik nu met Dinand ook, wil het liever voorkomen dat zijn hoofd plat wordt. Jarno had het heel erg namelijk! Lekker dat je stoelen binnen zijn, geniet ervan ;) Jammer dat er één niet goed is, maar wel fijn dat ze hem gewoon komen ruilen dat je niet met een stoel te weinig aan tafel zit nu.

14. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    ik heb even gegoogledop babysleep . Heb jij babyslep met of zonder kussentje?

15. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Met kussentje voor zn buik zodat hij niet door kan rollen!

16. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik zag er twee staan bij de babydump een met een kussentje voor de buik+ rug. En een met ook nog een kussentje voor het hoofd. Ik neem aan dat jij de eerste hebt.
    Wat zeggen ze daarvan op het cb?

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Ik heb nog zo'n babysleep, die gebruik ik niet.

18. Gean85

Gean85 Fanatiek lid

18 apr 2011
    3.643
    0
    0
    Gelderland
    Dit kussen is door de fysio aangeraden, heb ff fotootje in vorig bericht toegevoegd.

19. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik zal het er thuis eens over hebben en met het cb. Ik kan het natuurlijk bestellen maar ik wil het ok wel van jouw overnemen als je er niets mee doet.

@gejanne yep die had ik ook gezien op i-net thanks vor je tip. Ik ga het er vanavond even met manlief over hebben.

20. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    misja: ik ben een paar jaar geleden naar Rosada geweest, leuk hoor!

Fmt: succes met solliciteren en natuurlijk met F

@werken: ik heb gelukkig nog even vrij :)

suus: lieve foto van Linn
    van 17 tot 8 vind ik best lang, misschien wil ze daarom niet overdag?
    ach, volgende week weer eens proberen ;)

@voeding: ik lees steeds 5 voedingen, maar Yanna heeft er sowieso 6 en bij niet doorslapen 7. Ik probeer niet meer zo de cc's en tijden te tellen, maar gewoon te geven waar ze zin in heeft.
    misschien als die ochtend ook kv wordt, dat ze er dan weer 1 laat vallen...

gejanne: wat een reus die Dinand :D fijn dat alles goed was. en succes met inpakken!

lolly: wel netjes dat ze het vragen, ik zat vroeger altijd te springen om uren.
    ik laat Yanna in de box ook op haar buik slapen hoor, wordt hier zelfs geadviseerd door het cb om meerdere redenen: ze slaapt dan rustiger, omdat haar handjes niet kunnen maaien en ze traint haar nekspieren.
    balen van die stoel, maar wel goed hoe ze het oplossen.

hier weer van alles gedaan, maar toch nog tijd over. Yanna krijgt ritme en ik dus meer tijd. nu snap ik dat men op een gegeven moment weer gaat werken (ik kan niet stil zitten).
    maar vermaak me nog wel hoor, ben nog weinig bij vriendinnen geweest, dus kan nog genoeg verzinnen.

Deel Deze Pagina