Oktober mama's 2011

Discussie in 'De mama's' gestart door FmT, 9 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misja

Misja Fanatiek lid

8 jun 2008
    1.001
    0
    0
    Verzorgende
    Zuid-Holland
    Hoi Hoi,

Ja gejanne is idd even druk! Die is haar tijdelijke nieuwe huis schoonmaken!!

Zo net naar CB geweest. Joël weegt nu 6225 gram. Is 58,5 cm lang en hoofdomtrek is 40,5
    Aangegeven dat hij eigenlijk nooit meer om zijn flessen komt. Dus wij gaan naar vier flessen en mogen een fruithapje gaan proberen! Dus ben erg benieuwd!

Verder vandaag een lading pampers, voeding, billendoekjes en nutriton ingeslagen! Was wel direct 112 euro kwijt, maar heb nu wel voor de hele maand genoeg! Vind het prettig om het op voorraad te hebben staan! En de pampers waren 3 voor 25 bij de etos! Scheelt toch bijna een tientje!

Verder nog leuke kleertjes gekocht voor de kerst voor Joël!! Had het broekje al veel langer gezien! Maar vond 26 euro voor een broekje best veel! aangezien je het maar even draagt! Maar nu ging er 40% vanaf!! Dus dat was mooi meegenomen!!

2. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    misja nu al met fruithapje beginnen ... dat is toch pas va 4 mnd ...

FmT hoop zo dat het allemaal goed komt en zsm en zonder operatie ! en we bellen nog wel !
    spreken we zelf nog wel een keer af ...

hier terug aan de prikpil het is nu weer veilig volgens de ha !!
    spiraal vind ik niks en ik ben zooooo erg ongi dat ik er niks door kan en nu dus geen ongi meer

wij zijn vandaag aan het proberen om naar 4 flessen te gaan ook lisa komt niet en laat veel staan .. het is ff wennen voor haar denk ik en ook slaapjes doe ik nu anders
    normaal liet ik haar van 3 tot 7 beneden in de box maar nu gaat ze toch van 4.30 tot 6.30 naar bed .. dan nog anderhalfuur spelen en de fles om 8 en dan de nacht in
    ze drikt de fles van normaal 6.30 zo slecht ik denk omdat ze ook moe is ... ze slaapt zo rommelig in de box ! dus voortaan naar bed
    ben benieuwd ik twijfel of ze het kan hangt een beetje van de fles van 8 uur af .. als dat niks is geef ik haar om half 11 toch nog een slok anders heeft ze veel te weinig voeding binnen

3. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    misja: jeetje nu al met fruithap starten. Logische stap, maar wel snel zeg!
    ik hou ook altijd van voorraad, alleen weet ik niet hoe snel Yanna uit maat 2 is. Ik vond 3 voor 25 bij de etos dus wel even genoeg ;) En ik had nog een bon voor 10% korting, had ze gewoon over het totaalbedrag gedaan, want heb ook even nutrilon ingeslagen. Dus scheelt weer :) En het gold eigenlijk alleen voor de babyspullen, maar ook mn lippenbalsem mocht er allemaal lekker bij. De kassiere was hoogzwanger en lief :)
    oeh en zo'n korting van 40% is ook tof!

emma: ik werd met de prikpil juist veel erger ongesteld en toen ik ermee stopte werd ik bijna een jaar niet ongesteld. Dat was een hele enge periode, want wist wel dat ik kinderen wilde en we wilden stoppen met anticonceptie als alles weer op gang was, maar toen werd ik niet ongesteld!
    Maar wil je ook niet bang maken, het lag vast ook wel aan mijn lijf ;) Die deed met de gewone pil ook gek.
    Yanna slaapt overdag juist onrustig in bed, in de box beter. Ze wil denk ik bij me in de buurt zijn.

@voeding: Yanna zit met doorslapen nog op 6 flessen, maar heeft wel trek na de fles. is misschien ook zuigbehoefte... Als ik 6 x 165 geef, wordt het wel erg veel, is 990cc op een dag en als ze dan nog eens om een half flesje komt zit ze over die 1000cc... Hou het dus maar op 6 x 135 denk ik...
    Even kijken wat ze doet als die laatste fles bv eraf is.

hier het gevoel dat ik ongesteld ga worden...

4. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    sahi ik heb al 10 jr de prikpil gehad
    duurde bij ons 2.5 jaar voordat ik zwanger was van tim ... na een jaar was ik pas weer ongesteld en tussendoor nooit geweest ! ben blij dat ik hem weer heb
    he jak .. ongesteld worden .. knuf

5. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Lokale gids (Jerez, provincie Cádiz, Gibraltar en
    Jerez de la Frontera
    @FmT: ik duim voor je dat je pijn weggaat meis! *knuffel*

@zeehondje: ja, het is zéker mooi hoe die kleintjes zich steeds bewuster van dingen worden.

@Sahi: lol tja, ik ben ook geen voorstander van condooms, maar nu toch liever dat dan zwanger worden.

@Sjoon: ik heb zelf de Mirena spiraal gehad, die vond ik heel prettig, omdat het een kunstofspiraaltje is. Wellicht is dit wat voor jou?

@anticonceptie: Ik wil geen anticonceptie voor mijzelf doen, daar ik dus altijd heel onregelmatige menstruaties had, mijn lichaam raakt daar heel erg door van slag en in de toekomst wil ik toch graag nog eens zwanger worden, dus liever het nu zo natuurlijk mogelijk laten. Vandaar condooms.

Nou, wij krijgen zo dus ff bezoek.
    Fijne avond allemaal!

Liefs,
    Caroline

6. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou 4 flessen is finaal mislukt ze gaat nu met 30cc naar bed en brult alles bij elkaar .. te vroeg

7. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    emma: als het voor jou werkt is de prikpil prima natuurlijk :)
    4 flessen vind ik erg weinig, Lisa misschien ook?
    Yanna is s avonds altijd in de weer met drinken, steeds een beetje drinken... nu we dat weten geven we haar elke keer een halve fles, dan heeft ze in totaal 1 a 1,5 fles op voor het slapen, verdeeld tussen 18 en 23 uur...

caatje: ik wil liever nooit meer aan de pil, eens kijken hoe de spiraal bevalt, t liefst helemaal geen gedoe aan mn lijf namelijk, maar ja, aan de lopende band kinderen of continu condooms is ook niks...
    lastig allemaal zeg ;)

nog geen ongi gespot maar wel al heel de dag gerommel. ik herken t meteen weer na al die tijd en nou gaat t meteen alweer zo bagger als toen...
    en t is toch echt anders dan darmen...

8. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Zo wat een druk dagje gehad zeg. Vanmorgen eerst fabian naar de psz gebracht en toen maar gelijk de laatste boodschappen gedaan voor de kerst. Bij thuiskomst even relax een kopje koffie gedronken en lucas de fles gegeven. Om half 12 moet ik met twee kids op het cb verschijnen. Het is een hele onderneming maar het is gelukt. Lucas weegt nu 6108 gram en is 61,5 cm lang. De arst vond dat lucas goed gegroeid was en qua voedingen zal hij genoeg hebben aan de 700 die hij drinkt op een dag. Dus geen zorgen hier over. Ze zei nog vaak als kindjes rond de 7 kilo wegen dat er dan vaak een voeding af gaat.
    De afplatting van het acherhoofd vond ze mee vallen. Dus we gaan lekker door met buik ligging.
    Hebben jullie dat ook dat jullie liever naar de arst gaan als naar de vp? Hier heeft de vp altijd commentaar en de arst is veel soepeler.
    Lucas heeft geen last van de prikjes gehad hij slaapt alleen wat meer. Fabian heb ik net een pcm gegeven die had 38,3 en wat spierpijn van de prik. Zo kan hij hopelijk lekker slapen.

Vanmiddag lucas in bad gedaan staat er ineens bezoek op de stoep onaangekondigt. Een oom en tante van manlief. Wel leuk hoor allen ik had het huis op de kop staan met allemaal speelgoed en andere troepjes. Nou ja daar moeten ze dan maar doorheen kijken hoor als ze spontaan langs komen.
    En toen was het alweer 17 uur.
    @sahi fijn dat het beter gaat met Yanna. Heb je de spiraal al? Hier konden we gelijk na plaatsen vrijen zonder condoom.

@misja zo Joël is goed gegroeid zeg. Succes met de fruithapjes.

@emma wat een gepuzzel weer he. Blijf je nu nog op 5 voedingen?

@suus hoe is het nu met Tess?

@zeehondje oh kindjes kunnen heel bewegelijk zijn hoor. Ik weet er alles van. Lucas ligt soms ook achterstevoren in bed.

@fmt ik duij voor je dat de pijn dan weg is. Maar als je nog geen werk hebt kun je toch ook in de ziektewet bij het uwv dan heb je ook geen sollicitatie plicht.
    Die f die ontspant gewoon zo bij mama dat ze alles laat gaan.

@sjoon een koper spiraal plaatsen ze niet zo vaak meer zei de ha. Mirene word nu meestal gebruikt. Dan word je mentruatie een stuk minder of blijft zelfs weg.

9. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    Goejenavond!

Lekker dagje gehad, hoewel ik toch wel heel erg het idee had dat Cristian een regelmiddag had hahaha. Mijn borsten voelden continue leeg en hij leek wel ieder half uur honger te hebben, 3 slokken te drinken en weer op de schouder te willen.

Heb er een lekker knuffelmiddagje van gemaakt en daar super van genoten! Was wel een beetje vermoeiend, daar ik verder erg weinig kon doen. Ben blij dat mijn lief weer thuis kwam!

@Emma: balen meis! Wat ga je morgen nu doen?

@Sahi: ja, ik ken 't, ik wil ook nooit meer aan de pil. Heb die vroeger heel lang gebruikt, toen gestopt en toen daarna, vlak voor ik naar Spanje verhuisde het spiraaltje laten zetten. Was ideaal! Nu wil ik dus helemaal niets meer, om het puur natuur te houden. ;)

@lolly: jeetje, klinkt inderdaad als een heel druk dagje! En ja, ik heb die mirena dus ook gehad, erg goede ervaring. Bij mijn ging mijn menstruatie helemaal weg! Geweldig!

Hier zojuist dus gezellig bezoek gehad. Was een neef van mijn lief met zijn gezin. Kan het erg goed met hun vinden, vind ook de manier waarop zij hun kids opvoeden erg goed, daar neem ik zéker een voorbeeld aan.

Maar blijf dat toch wel altijd grappig vinden. Wij zijn in Nederland altijd heel erg van drankje aanbieden, iets lekkers erbij enzo. Nou, hier in Spanje zijn ze dat dus totaal niet gewend. Als men zegt dat ze de baby komen bewonderen, komen ze echt alléén de baby bewonderen hahaha!

Ze hebben wel één beschuit met muisjes geprobeerd, maar alleen omdat ik dus zei dat het zo typisch Nederlands was en ze dat leuk vonden. Ze vonden het ook lekker gelukkig! ;) :D

Nu ff bankhangen, Heroes begint weer. :D

Liefs,
    Caroline

10. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Leuk om zo tradities van nl daar door te zetten!

Is de mirenaspiraal geen hormoonhoudende spiraal, dus dat t niet mag met bv?

Ik zal eens ff googlen!

11. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Gevonden!, kan worden gebruikt tijdens bv. Dus ik ga denk ik morgen even de dokterassistente bellen :)

12. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Volgens de bijsluiter van de mirene kan het gebruikt worden tijdens bv. Er staat; er zijn kleine hoeveelheden levonorgestrel terug gevonden in de moedermel (0,1% van de dodis wordt overdragen op de zuigeling) er is echter geen risico voor de zuigeling te verwachten.

Ik heb de spriaal de een maand het bevalt mij prima. De eerste bloeding met het spiraal duurde wel lang ruim 2 weken. Verder nog geen bloeding weer gehad.

13. CaatjeM

CaatjeM Fanatiek lid

25 feb 2011
    1.665
    0
    36
    Vrouw
    Jerez de la Frontera
    De mirena heeft inderdaad hormonen, maar daar de hormonen direct op de plaats zelf (de baarmoeder) toegediend worden, is deze hoeveelheid maar heel laag. Wist niet of het laag genoeg was voor bv, maar zie dat dit inderdaad zo is!

@Sjoon: hoop dat jij er net zo'n goede ervaring mee zal hebben als ik had! Ik had dus helemaal géén menstruatie meer! En dat 5 jaar lang! Was echt geweldig! Ze zeggen dat 75% van de gebruikers lichte menstruatie heeft (ongeveer 2 dagen) en 25% geen...

14. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Omdat ik in het boekje had gelezen over verschillende soorten anti conceptie, was bij wat dingen die in de huid zittenen t spiraal enzo, dat de bloeding hebiger zou knnen worden, nou daar heb ik dus geen zin in, da zal natuurlijk uitgerekend bij mij dan zo zijn... Maar goed, ik denk dat ikdit wel zie zitten, die mirena spiraal. Morgen maar ff bellen.

15. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@caatje, dat lijkt me idd heeeeeerlijk!

16. altijdvrolijk

altijdvrolijk Fanatiek lid

3 nov 2009
    1.344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede avond,

Vandaag langs de rechtbank geweest. De rechtelijke macht is geregeld :D en dat in 5 min.

Zo, dat jullie allemaal al zo snel weer sexueel actief zijn joh!
    Ik ben echt te moe om wat te doen en daarbij vind ik het best eng.

En zag de Mirena voorbij komen, die heb ik 3 jaar gehad, totdat ik hem voelde als ik op me zij lag. Ik werd nl ook niet meer ongi en dan zit er geen 'slijm' in op de baarmoederwand. Dus gevoeliger.
    Al denk ik dat ik hem wel weer ga nemen. Of ik moet vriendlief overtuigen om nog een baby te willen.
    Hij wil er absoluut maar 1 (net als dat ie ooit riep NOOIT kinderen te willen ;) )

17. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

@altijdvrolijk. Mijn vriend riep ook dat het er maar bij 1 zou blijven.... En zie het resultaat ;)
    De bevalling van chiel viel hem heel zwaar ook.

En idd de eerste keer sex is wel eng, zeker na de eerste bevalling... Gewoon de tijd nemen als je er aan toe bent, en als het niet goed voelt, een andere keer weer proberen!

18. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    altijdvrolijk: fluitje van een cent he, die rechtbank ;)
    haha, meteen een 2e is misschien wel heel heftig, haha! laat hem eerst maar even aan het 1e kind wennen ;)
    wij weten wel zeker dat we veel kindjes willen, alleen willen we ook alle kindjes financieel goed kunnen onderhouden, dus misschien worden t er niet zoveel als we zouden willen...

1e keer na de bevalling was voor mij ook heel spannend, voelde me weer net maagd, haha! maar hij deed heel voorzichtig en t ging meteen prima, dus dat is fijn :)

sjoon: je kan m altijd weer weg laten halen als t echt drama is, toch? ik ben ook erg benieuwd, want ik had altijd gedoe met menstruatie enzo...

Yanna ligt op bed, wij gaan ook zo. heb goede hoop dat ze weer doorslaapt want ze houdt het al een tijdje vol :)

19. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

24 sep 2007
    9.650
    2
    0
    Vond de eerste keer ook eng,maar ging prima.Was wel wat plastischer ;)
    "voorzichtig,ja goed....langzaam....ja,het lukt...." ha ha ha.
    Pas doen als je er klaar voor bent....

20. Sjoon

Sjoon Fanatiek lid

Hihi suus, goed verwoord! Zo was t hier ook ongeveer.haha

Deel Deze Pagina