Oktober mamma's 2010 Deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door CherryAyden, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Zo, ben werkelijk de hele dag tussen slapen, voedingen, bezoek etc in bezig geweest emt mijn bevallingsverhaal en alle reacties…

Pina gefeliciteerd!!!
    Elena gefeliciteerd met de geboorte van Damian!!! Geniet ervan en neem je rust, ik hoop voor je dat je snel hersteld!!
    Cherry ook nogmaals gefeliciteerd! En jee wat een bevalling…nogmaals sterkte met herstellen! Wat een prachtige knul!!!

Domino nee ik vond je bloeddruk van gister inderdaad niet belachelijk hoog!
    Athina haha die hyves van je moeder! Supergrappig!ben benieuwd of jij de 20e nog gaat bevallen of al bent! Superleuk trouwens dat je dochter nog even mocht schilderen! Enne maandag was ik ook de hele dag door heen en weer aan het lopen naar de wc dus wie weet!!!
    Wat leuk dat ze zo met de klei kan spelen!! En slijmprop, spannend! Wil je niet ontmoedigen, maar hier heeft het daarna nog een week geduurd..
    Tessa wat super da Fay naar huis mag! En bedankt!!! Succes met de kleine meid thuis!
    Moomoo hoe was het bij de gyn?WAUW ingeleid/aan het leiden…spannend!!!! SUCCES!!
    Chikai ik was dus idd aan het bevallen haha!;) mooi ventje hoor
    Inlove wauw ook al zo snel! Supergefeliciteerd!!! (nogmaals;))
    Incog haha! Hadden ze je gestript ja!? Heftig snel kan het daarna gaan he! Inderdaad een ommekeer bij de vk! Ik was ook heeel erg blij dat ik dus een eindpunt had; maandag geen baby:vliezen breken en anders inleiden in het ziekenhuis. Zoals je weet kon het me niet meer schelen waar of hoe ik moest bevallen, als het maar gebeurde;)
    :D toen jij postte dat ik zeker wel lag te bevallen was het al gebeurd!:D
    Haha die boobs van jou!! Ik heb het kraamverslag van de vorige keer even gelezen en pff ik herinnerde het me goed, ik kolfde op een gegeven moment een halve liter per keer! (kwart liter per borst) 6 keer per dag..dus ik weet wat je voelt!;)

Hoe ging het vandaag met Olivier in het ziekenhuis?en met jou en het mee gaan?
    Superfoto’s!! grappig trouwens, de gewichten en lengtes van onze jongens liggen erg dicht bijelkaar;) maarja, had je anders verwacht?;):p Wat heeft hij veel haar!!!
    Yukl balen van je nachten.. en balen van het vk bezoek zeg..hopelijk komt hij snel uit zichzelf!! Fijn dat je even bij hebt geslapen! Al die lunchdates van jou! Leuk hoor!!!
    Enne sorry van het spamtekort;)
    OH MY wat klote (sorry) van het gedoe rond je voorstel!!!! My god! En dat nu! Tijdens je verlof! Meid, heel veel succes en maak ze maar duidelijk dat dit niet een goede manier van werken is!
    Karin ook ontsluiting!ben benieuwd hoe het verder ging! Veel voorwerk hoeft geen snelle bevalling te betekenen hoorJ het zit bij ons in de familieJ Bij Olaf ging ik ook van 4 cm naar geboorte in 5 uurJ en toen had ik helemaal geen voorwerk;) Wil je niet ontmoedigen, maar pin je er niet teveel op vast! Fijn dat je nu even pijnloos bent!
    Brina super dat je je serieus genomen voelt!!hoe was het bij de gyn? Lees het al, dinsdag inleiden, superspannend!!! Je hebt een eindpunt!
    Kwebbel ik weet niet hoe je dat weg moet krijgen!wel dat een borstontsteking hels is..
    Rimar spannend!!!ben benieuwd hoe het was vandaag! Oeh morgen beginnen, super!!! Succes!!!
    Doglover wij gaan morgen de kaartjes afdrukken en versturenJ
    Joyce fijn dat het goed gaat!
    Aylin je bent uitgerekend op mijn verjaardag;) succes met de laatste loodjes!
    Yvetje ook succes met de laatste loodjes!
    Gusam mooie foto!!!
    Marije oeh ja dan kan ik me goed voorstellen dat je nog even wil wachten! Sterkte, gecondoleerd en succes!

Fleuri superlief van je! Dank je!
    Blondi wat lief!
    Mamavannoelle ook bedankt!!!

Hihi wat een volgers!

Allemaal bedankt voor de felicitaties!!

2. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Hey lieve meiden!

Ik was nog zo van plan om jullie op de hoogte te houden van de bevalling, want dat het zó snel zou gaan had ik niet verwacht!
    Hier het verhaal van gisterenJ

Om 11:15 moest ik bij de verloskundige zijn, zoals jullie weten ben ik toen gestript en voelde ik me heel goed begrepen, omdat ik maandag na het ziekenhuis zou mogen als het strippen gister of donderdag niet zou werken.
    Mijn moeder was mee naar de vk en ging daarna naar mijn oma, dus ze was nog in de buurt.

Om 12 uur ben ik begonnen met klokken, Mr paloe was nog aan het werk. De weeën kwamen elke 5minuten en hielden ook flink lang aan. Ik heb het toen nog even aangekeken en om half 2 besloten mr Paloe en ik dat het voor hem toch wel handig was om naar huis te komen. Toen ook de vk gebeld en die zou rond 14:00 uur komen. Toen de vk aanbelde kwam ik net uit een wee, toen ze binnen was had ik er nog een en daarna moesten we wachten met naar boven gaan omdat ik er nog een had.. toen was het dus van 5 naar 3 minuten gegaan. 2 Minuten rust, 1 minuut wee, 2 minuten rust etc. Had er ook series tussen zitten dat er helemaal geen rust tussen zat. Ik kon dus vrij weinig meer tussen de weeën door.
    Mr paloe kwam ook al snel binnen en kort daarna kwam ook mijn moeder.
    Met toucheren had ik ruim 4 cm. De vk stelde voor om mijn vliezen te breken, maar ik had het gevoel dat het dan veel te snel zou gaan, dus dat heeft ze toen niet gedaan.
    Helaas dacht ze wel bloedvaten te voelen in de vliezen, dus dat leverde me een langdurig inwendig onderzoek op, tijdens de weeën, dát is vervelend zeg!!! (gelukkig bleken er uiteindelijk geen vaten in de vliezen te zitten)
    Hierdoor is de ontsluiting nog sneller gegaan waarschijnlijkJ Om 16:15 heeft ze de vliezen gebroken met 8 cm, waarna ik meteen persweeën kreeg. Ik riep meteen: ohnee! Hij wil komen! Hij mag nog niet!!! Ik heb pas 8 cm!!! De vk zei toen dat dat niet erg was, dat het hoofdje dat wel weg zou duwen. Ik vond het maar raar, waarom hoor je dan zo vaak dat mensen nog niet mogen persen omdat ze pas 8 of 9 cm hebben?? Heb het dus voorelkaar gekregen om 3 pers weeën weg te puffen tot ze me ervan hadden overtuigd dat het echt goed was. De vliezen zijn dus tot aan de geboorte 13 minuten gebroken geweest, dezelfde duur als het persen. Dat persen was wel erg vervelend, bij Olaf heb ik 2 keer geperst, 1 x voor zijn hoofdje en 1x voor zijn lijfje. Nu moest ik stoppen toen Liam zijn hoofdje er half was, wat is dat moeilijk zeg! Maar het lukte wel, Liam trok zich er alleen niets van aan en kwam vanzelf verderJ Na nog 1 keer persen (in totaal dus weer 2 keer) was hij er! Gelukkig kwam de placenta 10 minuten later ook redelijk makkelijk en dat was allemaal in orde.

Liam huilde meteen en we kregen echt de rust om kennis te maken, dat was heerlijk!
    Zijn apgars waren 10-10-10 dus super:D
    Wat is het toch een wonder hé, je voelt die kleine in je buik schoppen (fijn, tijdens de weeën..) en 20 minuten later ligt hij op je buik!

Liam is niet meteen na de geboorte gemeten, dat is vandaag gedaan door de kraamverzorgster.
    Hij is 50 cm en 3800 (!!!) gram! Ik ben blij dat ik zijn gewicht niet van tevoren wist, dan was ik benauwder geweest voor de bevalling!

Met mij gaat het ook heel goed. Ik ben wel vreselijk moe, kreeg het voorelkaar om in slaap te vallen in de 2 minuten tussen de weeën door en ze zijn een paar keer bang geweest dat ik weg zou vallen, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Vanmorgen heb ik al gedouched! Echt een wereld van verschil met de vorige keer, toen kon ik me niet eens zelfstandig omdraaien in bed, laat staan lopenJ Deze keer ben ik ook niet uitgescheurd, dat scheelt zeg!
    Wel heb ik vreselijke na weeën, ben tijdens die weeën nauwelijks aanspreekbaar.. Heel beroerd en ik hoop dat het snel over gaat..
    Voeden gaat redelijk (wel meteen met tepelhoedjes), Liam heeft nu 4 keer echt goed gedronken. Het is voor mij alleen heel naar omdat de weeën er heftiger door worden en ik dan wegval.

Olaf is rond 7 uur thuis gekomen en is heel erg trots op zijn kleine broertje. Hij kan niet stoppen met kusjes geven en knuffelen en is ontzettend lief voor Liam!

3. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Olaf is dus gisteravnd rond 7 uur thuis gekomen he, dus niet vandaag;) Vandaag was hij een beetje dwars, hij had verwacht dat ik alles weer zou kunnen, als de baby maar uit de buik zou zijn..:)Lieve kleine schat:)
    We hebben trouwens ook een fijne kraamverzorgster!:D

We zijn zo ontzettend blij en gelukkig met onze twee mannen!!!
    Morgen spam ik even een foto, nu ben ik er even te moe voor:)

(whoo ben net trouwens even naar beneden gelopen om iets te pakken, was helemaal trots! Een uur na de bevalling zei ik ook al dat ik de volgende dag de was wel zou doen, hoezo adrenaline en andere chemische stoffen;))

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    allemaal: bevalse!!! En slaap lekker!

5. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    *inbraak*

Succes meid!!!

*uitbraak*

6. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    ?????? Hoe is het gegaan???

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    jemig, wat is het snel gegaan Paloe! Ik kan me voorstellen dat je dat mee-persen nog niet zo zag zitten hoor, met 8 cm! Akelig van die na-weeen... hopelijk ben je daar snel vanaf -en kun je verder genieten van je mannen :) !! Veel geluk verder en een goed herstel!!

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ paloe: wat een snelle bevalling inderdaad! Dat dacht ik inderdaad al omdat je niets meer liet weten :) Fijn om te lezen dat je zo aan het genieten bent en dat je je zo goed voelt! Zeker in vergelijking met de vorige keer, heerlijk! :) Ik ben ontzettend benieuwd naar foto's van je kleine mannen.
    Ik vind trouwens 3800 gram voor 40 weken heel netjes hoor ;) Was Olaf zoveel lichter?
    Sterkte trouwens met je naweeen, lijkt me ontzettend vervelend. Het schijnt heftiger te zijn als je een snelle bevalling hebt gehad.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier zowaar een goede nacht gehad. Dwz dat ik van 11 tot half 5 heb geslapen zonder al te veel wakker te worden ;) Dit keer ook geen voorweeen gehad, dat scheelt.
    Zoonlief besloot om 5.15 uur al wakker te worden. Het scheelt dat ik toen dus ook al even wakker was ;)

Nu staat zoonlief naar buiten te gluren omdat het onweert. Hij vindt het heel fascinerend :D

@ rimar en moomoo: succes vandaag!!

10. Gusam

Gusam Niet meer actief

@paloe het is idd snel gegaan bij je, maar fijn dat alles goed gegaan is. geniet ervan.

XXX Gusam

11. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @Brina: Spannend!!! Fijn dat er nu een datum is meid!
    @Yukl: Vervelend voor je van die begeleider. Fijn dat je een keer een goede nachtrust hebt gehad.
    @Rimar: Fijn dat er actie wordt ondernomen, jammer dat het niet uit zichzelf ging. Succes!!
    @Skatjuh: Gelukkig gaat alles goed met Jasper en komt het met jou ook weer goed. Het bloedverlies is vervelend zeg dat het te veel was.
    @Mariska: Wat fijn dat je alweer de oude bent! Dat ondanks een keizersnede toch? Fijn dat het met Randi ook zo goed gaat.
    @Paloe: Nee, ik pin me er niet op vast hoor, maar ik heb wel stille hoop. ;) Wow, wat een verhaal! Fijn voor je dat het zo snel ging joh. En dat het met Liam zo goed ging meteen. Heerlijk toch om hem dan op je buik te hebben en dat je alle tijd had om ervan te genieten! Wel vervelend van de naweeen zeg. En ook dat je er tijdens het voeden nog meer last van hebt. Bah. Maar dat je zo moe bent snap ik wel met al dat voorwerk wat je gehad hebt. Gelukkig daarom maar dat de bevalling zelf zo snel is gegaan. Nu hoop ik dat je toch steeds wat kunt bijtanken tussen de naweeen door en dat je daarna nog meer kunt gaan genieten van de kleine man!
    @Cherry: Net je bevallingsverhaal gelezen, heftig zeg! Gelukkig lijkt het erop dat je begeleiders in elk geval respectvol zijn gebleven. Maar ik lees dat je het heel zwaar hebt gehad. Rot voor je. Ik dacht net als jij dat het 'makkelijk' zou zijn, maar nu ik zelf de eerste weeen heb gehad, denk ik daar toch anders over. Die heftige rugweeen lijken me heel vervelend zeg.
    Nou, gelukkig is alles in orde met je zoontje. Hopelijk trekt dat donker randje inderdaad snel weg en kun je volop genieten van je kraamtijd!
    @Marije: Had gisteren over je verhaal heen gelezen. Gecondoleerd meid! Succes met alle voorweeen. Ik herken wat je zegt. Mijn beste vriendin is afgelopen donderdag overleden, ik hoorde het vrijdag en voor mij mag er ook wel wat tijd tussen zitten. Anders wordt het zo heftig. Dus toen ik dinsdag sterke weeen kreeg, was ik er eigenlijk nog niet klaar voor. Een week ertussen is dan wel zo menselijk...zodat je ook tijd hebt om afscheid te nemen van de overleden persoon. Sterkte met de dienst morgen!
    @Incognito Ik las in een reactie van iemand anders over het tongriempje van je zoontje. Wat vervelend, sterkte.

12. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @ hier Heb een hele nacht geslapen!! :$ Dus ik ben weer helemaal bijgetankt en geen weeen meer. Vandaag naar de vk voor een standaard controle, heb wel zin om weer even naar buiten te gaan, is lang geleden, want heel lang rustig aan gedaan.
    M'n vriend is er meer aan toe dan ik dat de kleine komt, hij loopt al een hele tijd te zorgen voor mij en hij is nogal vermoeid. Maar we zullen zien, het is gewoon afwachten nu.

13. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Moomoo en Rimar, succes vandaag!

Paloe, jeetje wat een snelle bevalling zeg

Yukl, fijn dat je lekker hebt geslapen, hopelijk vannacht weer!

Wat is et hier tam de laatste dagen :D

Ik voel me niet lekker, en de kleine voel ik ook haast weer niet. Zo maar even douchen en kijken of de kleine dan wil gaan bewegen en anders toch maar weer even naar het ziekenhuis bellen denk ik. Ik voel haar heel weinig en als ik haar voel dan is het heel licht :(

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wow, het is écht rustig hier :)

Fijn yukl even een goede nacht! Onweer joh.. hier nog niets gehad -leuk om te zien dat jullie zoon het zo interessant vind :) .

Hier aan het begin van de nacht weer voorweeen gehad... Om de 6 / 7 minuten. Vrij reeel dus qua tijd en gezien het slijmverlies en de behoorlijke gevoeligheid dacht ik serieus dat het begonnen was. Maar net als wat iemand anders al aangaf gisteren of eergisteren, hebben de weeen alleen geholpen m'n darmen iets te legen. Toen dat gebeurd was, na 3 kwartier ofzo - hielden de weeen ook weer op :( .
    Vandaag contact met de vlos - ben benieuwd wat ze zegt. Ik weet het zelf ook niet zo goed.. Afwachten of het nog op gang komt, vanwege het verlies van de slijmprop - nog eens strippen? Geen idee wat nu logisch is. Vanacht was de kleine érg actief met armpjes en beentjes, iets wat het de afgelopen tijd amper geweest is, alleen veel grover draaiwerk... Vond ik ook wel typisch... Maarja of het iets zegt? Vast niet.. Nouja we gaan hier dus weer verder met afwachten..

Eén voordeel: M'n verlof duurt straks misschien wel zo lang, dat ik dit jaar niet meer hoef te werken :p -officieel zou ik geloof ik nog nét een paar dagen in 2010 moeten werken en nu ik overtijd ga, dadelijk dus niet :p

15. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    @Paloe..meid wat een snelle bevalling..3800gram..ach dat valt toch wel mee;)..
    @Rimar..waarschijnlijk lees je dit niet meer maar succes!!
    @Moomoo..??

16. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    #2016 Reina5, 21 okt 2010
    Laatst bewerkt: 21 okt 2010
    @Athina Goh, dus jij ook al, darmen leeg en weeen over! Ben benieuwd wat de vk bij jou zegt.
    @Domino Nu je het zegt, beweegt de kleine hier in de ochtend ook minder, maar ik had me er nog geen zorg over gemaakt, want vannacht voelde ik hem duidelijk. Hij ligt nu ook helemaal ingedaald. O, en net nu ik het zeg voel ik hem weer. ;)

Heb net nog even gedouched en de kleine is weer lekker tot leven gekomen en bij jou Domino?

17. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    @ Paloe; Jij hebt ook een snelle bevalling gehad.
    @ Yukl; Ik zou inderdaad eens bij je opleiding informeren of dit wel zo kan. Ik ben het helemaal met Chikai eens.
    @ Domino; Vervelend dat je de kleine zo weinig voelt. Gewoon bellen en je gerust laten stellen met een ctg.

18. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Ja, ik heb de kleine in ieder geval gevoeld, maar nog niet zo duidelijk, ik wacht het nog even af, vannacht heb ik haar ook haast niet gevoeld, vandaar dat ik me een beetje zorgen maakte.

Kom ik net onder de douche vandaan met Thijmen, geen luier meer boven liggen, ok dan maar ff snel aankleden en gauw naar beneden, poept en plast hij alles eronder, dus hup nog maar een keer onder de douche en gelijk alles schoonmaken.

19. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Ja, ik weet het regenboogje, maar heb net eergister weer een ctg gehad, en ik ben heel erg bang dat ze me niet meer laten gaan in het ziekenhuis en nu dan echt gaan inleiden, maar goed, de kleine heb ik in ieder geval gevoeld, dus ik ga het even in de gaten houden.

20. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Over verlof, ik hoef hier dit jaar ook niet meer te werken. Of hooguit 1 dag.

Deel Deze Pagina