Oktober mamma's 2010 Deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door CherryAyden, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gusam

Gusam Niet meer actief

goedemorgen dames.

@doglover, ik hoop dat het bij eens door gaat zetten, want dit is ook niks voor je. dikke knuf meid.

@tessa fijn dat je lekker geniet nu je meisje thuis is.

hier komen ze vandaag voor de hielprik en de gehoor test, ik ben benieuwt hoe ze het doet.

XXX Gusam

2. joyce1990

joyce1990 Actief lid

14 feb 2008
    385
    0
    16
    Vrouw
    Huismoeder
    West Vlaanderen
    Hier ook de gehoortest vandaag :)

3. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    Goedemorgen dames!!

@ moomoo: Gefeliciteerd met jullie zoon!!!!
    @ Karin: Ben benieuwd of het door gaat zetten of niet....succes!
    @ paloe: gaat alles goed, nu met de voeding?!
    @ Chikai: Wat irritant!! geen warm brrrr....gelukkig is het nog geen hartje winter.....

@ hier: blijf last hebben van voorweeën....erg irritant, maar ergens helpt het wel dat ik weet dat er dinsdag wat gedaan gaat worden!
    Om de tijd te doden en ook niet teveel aan de pijn te kunnen denken, heeft mijn vent vrij en zijn we vaak even samen weg.....:D helpt wel....

Wel verlies ik de laatste 2 dagen ontzettend veel slijm (excuus), dus ik hoop dat ik voor dinsdag toch wat ontsluiting heb, want dan hoef ik geen gel.....;)
    Vind het allemaal wel spannend hoor....deze week zijn wij gewoon voor de laatste keer echt met zijn tweeën.....dus heb vanmorgen maar beschuit met muisjes gegeten om te vieren dat dit onze laatste vrijdag, samen zonder kinderen is....:);)
    en natuurlijk komen mijn hormonen dan om de hoek kijken, en ben ik aan het huilen en lachen tegelijk:).....ach ja.....nog eventjes!:D:D:D

4. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi allemaal,

Ff kort, ik heb na mijn middernachtelijke berichtje nog een uurtje of 1,5 geslapen... :( Niet veel dus!
    Nu gaat het wel, mijn krampen zijn veranderd :(, ze zitten lager en zijn meer in steken veranderd. Ook komen ze soms snel en soms wat trager achter elkaar. Snap er helemaal niets meer van. Ik denk dat vannacht mijn vliezen zijn gebroken, maar weet het niet zeker (we hebben hier gisteravond lekker ff van elkaar genoten als je snapt wat ik bedoel) dus ik weet niet wat voor vocht ik verloren ben :(:(.
    Vanmiddag naar de gyn. Ben benieuwd of er nu eindelijk iets gebeurd is en wat de volgende stap gaat zijn.....
    Ik update jullie vanavond weer.

Groetjes,
    Elleke

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hihi, lief dat ik word gemist door een aantal :D Ik lag heerlijk in dromenland ;) Had er weer een slechte nacht opzitten, dus ben snel mijn bed weer in gedoken toen we ontbeten hadden.

Dat kind van mij schopt me trouwens echt bond en blauw (die in mijn buik ;)), autsj!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    @elleke: Als je vliezen gebroken zijn, dan blijft het vruchtwater schijnbaar lopen? Ik weet niet of dat nu bij jou zo is? Succes vanmiddag!

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ karin: ooooh super irritant zulke vrouwen, die zelf blijkbaar zo geniaal zijn om pijnloos te bevallen en vervolgens menen dat iedereen dit kan en dat het aan de vrouw ligt dat het niet lukt. ;) Misschien heeft zij wel gewoon mazzel gehad?
    Ik hoop voor je dat de weeen doorzetten! Zeker omdat je zegt er nu klaar voor te zijn :)

@ gwn: wat incognito zei, er is geen normale hoeveelheid om te kolven. Ik kolfde denk ik jouw hoeveelheid :) Niet erg veel, ik kolfde op 1 dag te weinig om aan de behoefte van zoonlief te kunnen voldoen. Maar dat was in het begin, vaak wordt het na een tijdje wel meer.

@ paloe: klinkt ideaal die lillypads! Ik denk dat ze bij mij geweldig goed helpen, aangezien ik geen belachelijke overproductie heb ;)
    Hoe gaat het nu met kleine Liam? :) En hoe gaat het nu met Olaf?

@ domino: fijn dat je weer volop leven voelde!! :)

@ inlove: haha wat grappig dat grote zus ook aan de borst wilde :D Lijkt me helemaal niet makkelijk om daar na zo'n lange tijd wat uit te kunnen krijgen ;)

@ tessa: ooh heerlijk dat Fay weer thuis is! En ik kan me voorstellen dat dat voor haar even wennen is, dus begrijpelijk dat het ritme een beetje zoek is :) Komt vast snel weer goed!

@ elena: fijn dat de borstvoeding op gang komt! :)

@ chikai: he neee, wat balen van de ketel! En wat belachelijk dat niemand een pas bevallen dame in nood komt helpen, tsss! Ik hoop dat je het vandaag nog weet op te lossen!

@ mariska: wat heerlijk dat jullie even op vakantie gaan :) waar gaat de reis naartoe?

@ athina: joehoe, baby, kom er eens uit! ;)

@ gusam en joyce: hoe hebben jullie kleintjes gescoord vandaag? :)

@ brinatjuh: heerlijk, beschuit met muisjes :) geniet van de laatste dagen samen! voor zover dat lukt :)

@ doglover: ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt!

@ incognito: jaaa hoor, 2 kilo nog maar? En jij maar zeuren tijdens de zwangerschap ;) Tssss! Ben heel benieuwd hoe het nu met je overproductie gaat, merk je al verschil?

@ incognito en paloe: haha ik snap het wel hoor dat jullie hier niet zo vaak posten, maar saai is het wel ;) :p

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wooow, het is écht stilletjes hier... en tja, ik ga het ook niet drukker maken... Duik zo m'n bed weer in. Vanochtend om 9 uur opgestaan - wat op dit moment óntzettend vroeg lijkt :p en ben alweer helemaal gaar. Dochter is een uurtje geleden naar het kdv gebracht en m'n man is weer eventjes op z'n werk aan het werk. Dus het is hier heerlijk stil...

Hopelijk straks nog wat babynieuws :) !

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Stom he, dat geen een bedrijf een monteur kan sturen... Zou rond de middag teruggebeld worden door een allerlaatste optie, maar heb nog niets gehoord... Dan gaan we het mbv internet zelf maar proberen..... Zag manlief wel zitten mailde hij. En anders hebben we nog iemand van scouting die we zouden kunnen vragen.....

Kolven: hier ongeveer 40 cc uit een volle borst. Thijs is zo wie zo van 2 borsten op 1 borst overgegaan, dus hij drinkt minder als in het begin. Zou dat erg zijn?

Brinatjuh, geniet van de laatste dagen samen, dat is nog bijzonder...Alhoewel met 3'en zijn weer een hele andere vorm van bijzonderheid is...

Doglover, ben benieuwd wat de gyn zegt, spannend.

Yukl & Athina, groot gelijk dat je nog even terug kruipt in bed.... Nu moet je nog even goed uitrusten, in hoeverre dat kan met al een hummeltje die rond loopt.....

10. Gusam

Gusam Niet meer actief

hier heeft Chanelly goed gescoord met de gehoortest, nu weet ik dat ze mij kan horen, maar of ze dan ook gaat luisteren is een 2e:D
    is toch weer een opluchting dat het allemaal goed is.

Nu ga ik weer eff lekker naar mn bedje.

XXX gusam

11. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Nou, dan hoop ik dat je meer duidelijkheid krijgt vanmiddag zeg!

12. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Voelen jullie de kleine nou ook veel minder op het eind?

Ik heb haar nu nog steeds niet gevoeld vandaag he, gisteravond was het hier echt goed aan het rommelen en was ze ook echt heel erg actief, zit nu echt te twijfelen of ik naar het ziekenhuis moet bellen!

Ik heb op het moment ook geen buddy, Rimar is ook in het ziekenhuis als het goed is. (nog niets van geoord trouwens)

13. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Ik ga even douchen, kijken of dat helpt..

14. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Domino: als je dan (even) een andere buddy wil, kan ik je mijn nr wel pb-en. Succes iig! Ik weet eigenlijk niet meer of ik haar op het eind minder voelde. Had wel af en toe iig dat het een tijdje duurde, maar voor ik me echt zorgen ging maken voelde ik haar dan wel weer. Ze had ook heel vaak de hik, dat scheelde ook wel ;).

@Hier: net even voor de zekerheid gewogen bij het CB. Niet dat ik me echt zorgen maakte hoor, maar vorige keer kwamen ze op een toename van slechts 85 gram in anderhalve week, dus voor de zekerheid. Ik dacht al dat dat best met het tijdstip van wegen te maken kon hebben. Nu woog ze (precies een week later, ongeveer zelfde moment van wegen tussen voedingen) 3840, dus dat zou in 1 week 315 gram zijn... Nou ja, te weinig voeding zal ze dus iig niet krijgen ;).

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    #2095 Athina, 22 okt 2010
    Laatst bewerkt: 22 okt 2010
    @domino: Ik voel ze ook minder -ben me er in elk geval minder bewust van. Toen ik dat aangaf aan de vlos, keek die gelijk bezorgd... waardoor ik dus ook weer begon te twijfelen... Dus nu kijk ik telkens heel bewust naar de klok, als ik haar even voel.. om te onthouden van 'oke, zo en zo laat was het toen ik iets voelde' . Ik denk dat ik de bewegingen namelijk vaak ook wel vergeet. Het zijn in elk geval vooral draai bewegingen, wat grover zeg maar. En amper nog felle schoppen ofzo. Daar is gewoon geen ruimte meer voor denk ik.

@gwn: Fijn dat het dus toch normaal was, qua gewicht :) . Net eten, of net geplast hebben, kan bij zo'n kleintje zo'n verschil maken he, in gewicht!

@gusam: Fijn dat de gehoortest goed was :)

@chikai: Nou succes dan! Hopelijk lukt het zelf... zou natuurlijk ook wel schelen qua kosten ;) en als je dan nog een soort van back-up hebt met iemand van de scouting, kun je het wel proberen zo...

---> ik kon niet slapen ;) dus toch maar weer even achter de laptop...

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ athina: jaa het is zeker stil hier! Heel wat anders dan pak m weg 2 weken geleden! Hoop dat je lekker hebt geslapen ;) Oh haha lees nu dat je niet kon slapen, balen!

@ chikai: dat Thijs nu uit 1 borst drinkt wil niet zeggen dat ie ook echt minder drinkt :) waarschijnlijk krijg ie nu veel meer uit 1 borst dan in het begin en heeft ie daar genoeg aan :)

@ gusam: mooi dat ze goed heeft gescoord!

@ gwn: haha goed gegroeid dus :D Met jouw melk is in ieder geval niets mis ;)

@ domino: ik voel de kleine een heel stuk minder dan eerst. Soms voel ik hem ook een hele tijd niet en dan probeer ik hem wakker te porren ;) Dan voel ik hem vaak wel.
    Wanneer heb je weer een controle?

17. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Ik heb dinsdag weer controle, dus dat duurt nog even...
    Met porren word ze niet wakker trouwens, terwijl ze dit normaal wel word.

Ik heb me gedouched en ben ff op bed gaan liggen, heb haar nu wel 1 keer gevoeld, dus ze is er in ieder geval nog wel.
    Ik voel me echt zo'n muts he, ik bedoel, dit is mijn 2de zwangerschap, maar ik voel echt een stuk onzekerder, en waarom weet ik eigenlijk niet.
    Gisteravond heb ik haar wel goed genoeg gevoeld, maar eigenlijk voel ik vanaf woensdag al "minder" leven, terwijl dinsdag alles nog goed was op de CTG, vandaar dat ik me dus begin af te vragen of het misschien normaal is.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.831
    3.354
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Kan me je onzekerheid goed voorstellen hoor... Hier gaf de vlos op zich een beetje een dubbel antwoord: Ja het is normaal dat je ze wat minder voelt (minder ruimte, vruchtwater wordt langzaamaan ook wat minder) , maar je moet ze nog wel vaak genoeg voelen. Maarja, wat is vaak (genoeg) ?
    Maar bij twijfel gewoon bellen hoor...

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ domino: als je twijfelt moet je inderdaad gewoon bellen hoor! En wees niet bang dat ze je om niets gaan inleiden, het is niet de bedoeling dat dat ervoor zorgt dat je niet op tijd aan de bel trekt. Ik snap wel dat je daar tegenop ziet, maar instrueer je vriend anders dat hij ervoor zorgt dat ze hun eventuele keuze daarvoor goed beargumenteren en dat hij duidelijk aangeeft dat jullie niet zomaar voor een inleiding willen gaan.

20. Aylin16

Aylin16 Fanatiek lid

19 jul 2008
    3.660
    0
    0
    @ Domino dit is mijn derde zwangerschap en ik ben al vaak naar het ziekenhuis geweest voor een hart filmpje. Je moet de kleine 10 keer per dag voelen. Als je twijfelt gewoon de VK bellen. Vinden ze helemaal niet gek. Ik heb ook dagen dat ik de kleine minder voel en dan ineens weer een druk dagje.

Deel Deze Pagina