He nee, Paloe... Dat is wel vreselijk balen zeg!! Net zoals de anderen al hebben geschreven, veel sterkte, ik hoop dat je snel weer naar huis mag!! Beterschap hoor meid! Doglover; lief hoor, vond K het leuk om te doen samen met papa? Skatjuh: kan me voorstellen dat je wel tegen zo'n operatie op ziet, op zo'n kleintje. Maar fijn dat het wel helemaal opgelost kan worden! Athina & Brinatjuh: ben wel heel erg benieuwd wanneer ik jullie buddynieuws mag brengen hoor!!! Hier hebben we vanmiddag veel cadeautjes van onze scoutinggroep gekregen, echt leuk.. veel houten speelgoed, ingekocht met een KVK nummer en dat scheelde blijkbaar heel veel. Dus we zijn echt schandalig verwend. Ook opa en oma zijn langs geweest.. Nu vanavond lekker Thijs in bad doen en dan weer naar bed... O ja, we zijn ook nog goed nat geregend tijdens het wandelen, maar gelukkig hadden we de hoes voor de wandelwagen bij ons en voor onszelf een paraplu! Hopelijk morgen beter weer...
Zo ons eerste kraaambezoek weekend gehad. Erg gezellig en leuke cadeautjes voor Fay gekregen. Fay heeft weer erg last van krampjes. Zo sneu he Mason gaat morgen trakteren op het KDV en dit is het geworden   Bekijk bijlage 103235     @karin, wel fijn dat je afgelopen nacht een goede nacht hebt gehad. @blossum, wat rot dat de pijn zo doortrekt naar je liezen. @athina, wanneer moet je voor controle? @mariska, oh lekker zeg naar een bungalowpark. Lekker even genieten. Wat doet Randi de nachten goed! Mooie foto, je ziet Evan ook helemala glunderen. @gwn, en nog even goed kunnen praten? Leuke foto met trotse opa @skatjuh, ah wat rot van het piemeltje, Is natuurlijk wel even schrikken. Gelukkig is het niks ernstigs. @doglover, mooie buik en leuk die schildering! @chikai, leuk zeg al die cateautjes. Ja inkopen met een kvk nummer kan enorm veel schelen.
Tessa: Ik zag je vraag in de Lounge -maar wat zijn ze leuk geworden zo zeg ! Lange vingers was leuk , maar dit ziet er volgens mij véél fleuriger uit! chikai: Leuk houten speelgoed ! Verder was het raar weer he... hier hebben we de meeste regenbuien gehad, met een stralend zonnetje op de achtergrond -heel bizar... ik geloof wel dat het van de week weer ietsje beter wordt.. paloe: Jemig, beterschap meid!! Ik heb morgen weer 'controle' - ze komen weer thuis hier, om te strippen. Echte controles zijn er dus niet meer. Ik weet eigenlijk niet of ze nog bloeddruk meten ofzo -vorige keer eerst even met de doppler geluisterd en toen gestript. Morgen een andere vlos - dus ik ben benieuwd hoe het nu gaat, wel een fijne gelukkig . Ben ook érg benieuwd of de ontsluiting hetzelfde is gebleven of niet, of wat deze vlos zegt in elk geval. Ze komt tussen 9 en 10 morgenochtend... dus zo dadelijk lekker op tijd naar bed en hopen dat ik nog een goed nachtje maak -vorige keer was er toch wat gerommel en dat is toch wel vermoeiend vind ik. Maarja, wie weet.. eerst nog 1 nachtje te gaan
ow ik vergeet jouw schildering Elleke: Echt super leuk! Reageerde je kleintje er ook op, toen K bezig was? In elk geval even leuke afleiding zo he?
Hoi meiden, @ Paloe: heel veel beterschap... @ schildering: de kleine reageerde vooral op de kwast als K. wat te veel water erop had, dan was ie koud. Ik kreeg op een gegeven moment wat krampen omdat ik verkeerd zat, ik zat op de tafel en had geen steun in mijn rug. Mijn mannen hebben er heerlijk van genoten, K. liep al een hele tijd te vragen wanneer hij mocht schilderen, vond het vanmiddag wel tijd worden, ook al omdat ik niet zoveel last van krampen had. Ga nu lekker naar bed, probeer te ontspannen, hopelijk helpt het.... Groetjes, Elleke
@tessa de traktatie is mooi geworden meid. @doglover wat lief die buikschildering, en leuk dat je kleintje er ook op reageerd. XXX gusam
@ doglover: leuk die buikschildering! Hoe oud is K. ook alweer? @ tessa: wat mooi die traktatie! Maar uhm, mag je dat op zijn KDV trakteren? Hier mag snoep namelijk niet... @ chikai: super leuk dat jullie zo zijn verwend! Geweldig ook, houten speelgoed, daar hou ik wel van Zoonlief heeft meer houten speelgoed dan plastic speelgoed. @ athina: succes straks! Ben benieuwd of het dit keer wel wat doet! De kans is in ieder geval wel groter dan de vorige keer @ cherryayden: ik moet morgen weer op controle... ik heb al regelmatig in mijn hoofd herhaald wat ik ga zeggen, maar volgens mij komt het er helemaal niet uit morgen en ga ik met een grote teleurstelling weer naar huis. Ik ben er heel slecht in om voor mezelf op te komen... Hoe gaat het met jullie?? @ gwn: wat een lieve foto! @ skatjuh: vervelend van het schoonheidsfoutje! Gelukkig is het niet iets ernstigs. Kan me voorstellen dat je tegen de operatie op ziet. @ mariska: ook al zo'n lieve foto! En 6 kilo valt me mee hoor Ik zal op minstens hetzelfde zitten denk ik.
Ik zeg regelmatig tegen mijn man 'dat kind komt er nooit uit' Inmiddels geloof ik er niet meer zo in haha
Nou, hier is de frustratie weer terug Het begon gister al, ik werd opeens zo chagrijnig en had het weer he-le-maal gehad. Zoonlief voelt het volgens mij ook aan, die was gister opeens zo verdrietig. Wilde ook niet dat ik een stap uit zijn buurt zette... Vannacht werd ie ook huilend wakker en vanochtend was ie weer om 5.15 uur wakker Ben dus ook nog eens behoorlijk gaar. En dan straks dat stomme gesprek op de universiteit. Echt he-le-maaaaaal geen zin in. Ik weet gewoon zeker dat het tegen gaat vallen.
Ik heb ook nog een sms van paloe gehad. Ze heeft inderdaad een baarmoederonsteking, ontzettend vervelend. Ze heeft tabletten gekregen en als die niet aanslaan, moet ze aan het infuus. In het laatste geval ligt ze geloof ik langer in het ziekenhuis. In ieder geval hoopt ze zelf vandaag weer naar huis te kunnen, maar ik vraag het me af of dat gaat lukken.
goedemorgen, @ Yukl: K. is 6, papa heeft het poppetje getekend hoor, K. heeft alles gekleurd. @ bevallen: ik zie het soms ook niet meer gebeuren hoor Yukl. Ik heb ook zoiets van: "gaat er nou nog wat gebeuren of is het maar gekheid".... Ik hoop dat de ontspanning van komende week als K. hier niet is, helpt om de boel te laten gebeuren..... FF heel EGO: Vanochtend nog ff een korte discussie gehad met manlief over de vraag of we K.'s moeder op kraamvisite moeten laten komen of niet. Ik vind van niet, ze bezorgd ons op dit moment alleen maar ellende, manlief vindt dat we dat tegenover K. niet kunnen maken. Ik heb al gezegd dat ie het dan maar moet bekijken, maar dat ik me dan niet lekker voel op het moment dat ze komt en dat ik lekker boven in m'n bed ga liggen. EINDE EGO!!! Groetjes, Elleke
@ doglover: jaa ik zou heel verbaasd zijn als nu opeens de bevalling zich aandient en ik vandaag een baby in mijn armen heb. Ik zie het echt helemaal niet gebeuren. En dan de mogelijkheid dat ik nog 2,5 week zo zou kunnen aanmodderen, bleh. Lastige kwestie van K.'s moeder! Ik zou het inderdaad even aanzien, misschien ook afhankelijk van wat K. graag wil straks. En misschien kan je man inderdaad haar "handelen" op moment dat ze komt.
goedemorgen meiden!! Wat een rust hier zeg..... ik hoop voor paloe dat ze snel huis kan! een baarmoeder ontsteking....stertke!! en tja hier stijgt de spanning een beetje...morgen het ziekenhuis in, en dan gaan we beginnen.... als het goed is eerst gewoon een gel, en dan afwachten....1 ding is zeker en dat is dat de kleine in ieder geval deze week geboren wordt! ik ben zo blij!! want echt raak echt op....... hoop stiekem nog wel dat de beeb zich vannacht nog aandient, maar ja....die hoop is als het zoeken naar een speld in een hooiberg, denk ik! ik heb even een vraagje aan de bevallen meiden, ik ben een ontzettende buikslaper, nu tijdens de zwangerschap gaat dat niet, maar hoelang na een bevalling kun je weer op je buik slapen?! misschien moet ik deze vraag ook nog even elders plaatsen maar toch... nou meiden ik hoop voor ieder dat de kleintjes zich deze week aandienen, anders zijn het vanaf volgende week maandag november kindjes...... liefs
Zo dames, officieel nog 1 day to go. Maar nog geen enkel teken van ween of wat dan ook. Hoewel: ik heb een paar vraagjes, misschien weten jullie daar antwoord op. Harde buiken: is dat als beebje zich soort van uitstrekt? Gisteren lag beeb in allerlei kronkels in mijn buik, ik zag overal van die uitpuilende bulten en zo, raar gezicht. Mijn buik stond er strak van steeds. Zachte ontlasting: ik heb al een paar dagen last van ..juist ja. Is dat normaal of betekent het iets? Baal er wel van eigenlijk. Hoe weet je eigenlijk of je baby in het vruchtwater heeft gepoept? Daar moest ik opeens aan denken. Zomaar eigenlijk. Wie heeft er ervaring met een PEA (morfine-)pompje bij de bevalling en wat is jullie ervaring ermee? Morgen naar de vk voor controle. Dat was het weer! groetjes allemaal
Hoi meiden, @ Brinatjuh: Heel veel succes morgen! hoop dat het een beetje vlot gaat als ze de gel hebben toegediend. @ Denise: Kan je helaas niet helpen met je vragen. Ben zelf ook een buikslaper, heb niet zo'n groot buikje, dus ik heb lang op mijn buik kunnen slapen. Zei gister nog tegen mijn man dat ik niet kan wachten totdat ik weer op mijn buik kan slapen. @ hier: Ik heb daarstraks de vk gebeld. Mag woensdag om 17.00 uur langskomen voor controle. Eerlijk gezegd hoop ik dat het niet nodig is en dat ik dan al (aan het) bevallen ben. Groetjes, Elleke
@ paloe heel veel beterschap hopelijk ben je snel weer thuis , @ buikslapen ik heb dezelfde nacht na de bevalling weer lkkr op mijn buik geslapen heerlijk is dat als dat weer kan , hier gaat alles verder goed djemy is een heerlijk tevreden mannetje ,slaapt en eet super goed en huilen doet meneertje alleen als hij honger heeft of z'n pamper vol is hahah , hoe doen de rest van de hummeltjes het hier kwa eten en slapen ben erg benieuwd ik ga even lkkr wandelen naar het kruidvat en dan m'n andere mannetje van school halen , kom straks weer even lezen liefs manuela
Goeiemorgen allemaal, Wat is het toch rustig zo hier he?!.... Yukl: kan me voorstellen dat je helemaal geen zin hebt in vandaag, en meid; van je af bijten en voor jezelf opkomen heeft in beide gevallen nut!! (naar de vk en naar de universiteit bekeken) Succes!!! Laat je even weten hoe het was? Athina; en.... hoe was het vanochtend? Heeft de vk je gestript? Brinatjuh: ik ben ook een enorme buikslaper! Na de kraamweek, toen mijn hechtingen er ook weer uit waren, kon ik weer op m'n buik slapen, met één been opgetrokken Denise: als je baby in het vruchtwater heeft gepoept, en je vliezen breken, dan is je vruchtwater groen/bruin van kleur en dus niet helder.
goedemorgen, nou vlos is vanmorgen geweest en heeft gestript. Ontsluiting was waarschijnlijk niet verder gevorderd --> 'waarschijnlijk' omdat vorige een andere vlos gestript heeft - nog steeds een ruime centimeter dus. Wel een afspraak gemaakt in het ziekenhuis en ik kan vanmiddag al terecht! Om 15.15 uur. Even aan de ctg etc. en dan een gesprek met de gyn. Mocht ik met deze hoeveelheid ingeleid worden, gaf de vlos wel aan, dat ze toch eerst met gel aan de gang moeten. Dus dat is wel minder. Maar oke.. Ik verwacht sowieso niet, dat ze voor woensdag iets gaan doen. En dat wil ik eigenlijk ook niet, ik wil het strippen wel even kans geven ook - maar woensdag vind ik ook weer lang genoeg dan ben ik ook precies 41 weken . Vanacht weer slecht geslapen door keelpijn en opkomende verkoudheid. maar oke - voor zover de up-date... m'n ouders zijn er vandaag om te helpen en op te passen etc. Dus ik hou het verder kort... sorry.
Meiden, hier had ik het net even he-le-maal gehad zeg. Ik zat er echt helemaal doorheen en voelde me wanhopig en gefrustreerd, omdat ik vannacht alweer weeen heb gehad (dit keer écht pijnlijke zowel onderbuik als rug) die weer niet zijn doorgezet!! Het begon om een uur of 23 in bed en ik was er vrij rustig onder, dit keer echt opkomend en afbouwend met pijn, dus echte voorweeen, zo voelde het. Ze kwamen nog niet heel vaak, maar steeds wel flinke napijn ervan. Ik dacht dat het lekker begonnen was, dus ik heb rustig afgewacht en m'n rust ondertussen gepakt. Maar ja, van slapen komt dan toch niet veel. Om 3 uur nog op de bank gezeten en toen kwam het weer wat vaker, vond het zelfs fijn om weeen te hebben, klinkt misschien heel raar, maar ik was er gewoon klaar voor dat het eindelijk zou doorzetten. Ik voelde me heel rustig eronder. Maar om een uur of 4 weer gaan liggen en toen heb ik toch weer 3 uur geslapen en toen was ik vanochtend zoo gaar van de pijn in m'n rug en buik dat ik straks echt even helemaal los ben gegaan van verdriet en frustratie omdat ik zo graag wil dat het een keer doorzet! En ik heb het gevoel dat ik daar helemaal niks over te zeggen heb. Dus dat ben ik weer kwijt en de pijn is weer weg, maar ja het is dus weer afwachten.
Doglover: Leuk geworden die schildering zeg! Tessa: Super mooie traktatie zeg, wat creatief! Vervelend dat Fay krampjes heeft. Athina: Ik hoop voor je dat het strippen deze keer wel succes heeft! Fijn dat je vanmiddag al terecht kunt. Wat bedoel je 'met deze hoeveelheid' moet er gel gebruikt worden?? Yukl: Toch succes op de controle! Hoop dat het toch lukt wat je wilt. Wat heb jij het nog druk zeg zo op het laatst! En zeker als je er eigenlijk doorheen zit. Sterkte meid vandaag! Paloe: Heel veel beterschap en hoop dat je straks weer opgeknapt naar huis kunt! Heb vannacht nog aan je gedacht. Brina: Heel veel succes morgen in het ziekenhuis, hoop dat je snel de kleine in je armen mag houden. Manuela: Fijn dat het zo goed gaat allemaal. Denise: Ik sta er verbaasd van dat je met deze termijn nog geen harde buiken kent! Een harde buik, dan trekt je hele buik zich samen als een bal, je voelt het kindje dan even niet meer. Soms komt dat op gang als de kleine beweegt ja. @geloven dat het doorzet Ik hoor hier een aantal meiden zeggen dat ze er niet meer in geloven dat het doorzet, maar dat snap ik niet helemaal. Je bent toch nog geen 40 weken, waarom zou het niet gewoon komen dan?