Oktober mamma's 2010 Deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door CherryAyden, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ karin: he bah, wat een rotnacht dus! :( Knuffel!
    Ik geloof er niet zo in omdat bij mijn vorige zwangerschap de vliezen scheurden/braken en er toen ook geen weeen op gang kwamen. Ik ben toen met 3 cm ontsluiting ingeleid. Zodra het infuus er uit was, waren de weeen ook in 1 keer weg. Om die reden geloofde ik er al niet zo in en dat gevoel wordt met de dag natuurlijk sterker. Bovendien braken de vorige keer mijn vliezen met 38 weken en 1 dag en dat ben ik al lang gepasseerd. Je bevalt vaak later met de tweede zwangerschap, maar niet heel veel later. Mijn verloskundige zei vorige week ook dat ze niet dacht dat ik overtijd zou lopen vanwege het termijn van zoonlief. Maar ja, dat komt nu wel erg dicht in de buurt...

@ brinatjuh: spannend meid! Wat is eigenlijk de reden waarom je er zo doorheen zit?

@ athina: voor jou ook spannend! :) En ben benieuwd wat ze in het ziekenhuis zeggen!

@ denise: harde buiken... eigenlijk zijn die bijna niet te missen. Je buik wordt simpelweg in zijn geheel ontzettend hard. Alsof je weeen hebt, maar dan pijnloos.
    En uhm, als hoogzwangere vrouw moet je toch echt wel weten hoe je kunt zien of de kleine in het water heeft gepoept ;) Heb je daar geen informatie over gehad van de verloskundige/gynaecoloog?

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Paloe smst net dat ze al naar huis mag! :)

3. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Thankxxx :D

Ja, snap dat je er dan niet zo in gelooft omdat ze de vorige keer ook niet vanzelf op gang kwamen. Dan ga je twijfelen, ook vanwege de termijn die verder is natuurlijk. Maar ja evengoed gaat het toch gebeuren hoor deze week! :) Hoop het voor je. En ben heel benieuwd hoe de afspraken vandaag gaan bij de verlos/opleiding. We horen het van je!

Fijn dat Paloe alweer naar huis mag zeg!

4. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    tja...al weken lang voorweeen die echt tot niets hebben geleid, veel pijn in mijn rug en dan speelt mijn hypermobiliteit (weke banden, pezen) ook mee....daardoor heb ik heel veel last van mijn onderrug en verzwik ik makkelijker iets (altijd al maar nu helemaal;)) slaap al weken verrot, en de verloskundige heeft daarom met mij besloten om het deze week te doen, want zoals de verloskundige zei; je moet ook enigzins goed in je vel zitten en je lekker voelen als je gaat bevallen en op dit moment heb ik dat gewoon niet meer. heb geen energie meer om dit maar zo te laten....en als die voorweeen nu wat hadden gedaan, maar daar is ook geen spraken van...dus vandaar...:):);)

hoop dat je het snapt...

5. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ paloe wat heerlijk dat je weer naar huis mag !!! doe het rustig aan en nogmaals heel veel beterschap,

@ karin idd wat een rotnacht doe het rustig aan en ook vanuit hier een dikke knuffel

zo ga me kleine vent weer even naar school brengen pfff word soms zo simpel van het op en neer kleppen ......maargoed tot zo maar weer

6. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    Karin: ook al heb je er weinig aan, ik denk aan je!!! afwachten is verrot en al helemaal als je zoveel last hebt!! dikke knuffel van mij!

7. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Het kan heel goed dat jelichaam er nog niet klaar voor was maaer dat je vliezen braken om de een of andere reden.... dat je nu wat verder bent als het gebeurt is denk ik alleen maar voordeliger.... bij mij kwam het bij mijn eerste ook niet van zelf op gang bij mijn 2e en 3e wel nadat mijn vliezen in zijn geheel gebroken waren.... dat werkt bij mij als een trein...Bij mij zijn alles drie bevallingen met het breken van de vliezen begonnene, en dat is uitzonderlijk...... immers maar 10% van de bevallingen beginnen zo, en ik heb dan een 100% score..... dus misschien knappen deze keer je vliezen wel pas bij 8 cm ontsluiting..... ik zou het gewoon maar loslaten... je bent een keer bevallen en je lichaam kan het deze keer daarom misschien wel beter oppakken, geloof er maar gewoon in...... sterkte met de laatste loodjes..... ;)

8. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @yukl ik denk aan je....................

@Paloe fijn dat je naar huis mag meid, kan je eindelijk een beetje gaan genieten hoop ik.

9. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Paloe: wat fijn dat je naar huis mag!!!

He, meiden, die laatste loodjes zijn zwaar he... Sterkte allemaal!!

Yukl: hoe was het op de universiteit?

Athina: fijn dat je weer gestript bent... Succes bij de gyn vanmiddag, ben benieuwd wat hij/zij zegt... maar groot gelijk dat je nog even wacht tot woensdag, je wil het strippen toch ook even de kans geven.

Hier: m'n zus is op bezoek, dus even samen in de voortuin gewerkt (o.a. bloembollen geplant) Nu aan het wachten tot Thijs wakker wordt :) dan mag hij weer eten. Vanmiddag gaan we nog even langs het tuincentrum en dan doen we de achtertuin ook nog even.

Tot straks!

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Brinah: Zat net even terug te lezen in je eerdere berichten of jij ook zoveel pijn had/hebt bij je voorweeen, maar dat is dus wel het geval :). Dan is het zoooo ontmoedigend dat het al die tijd niks gedaan heeft :(. Herken het meid en als ik er zo lang mee zou lopen als jij nu al, dan had ik de moed om het zelf te doen ook allang opgegeven. Ben blij voor je dat er deze week echt iets gaat gebeuren, eindelijk!! :D

Ik zet nu nog even door en ik zie wel hoe lang ik dit volhoudt totdat ik iets laat doen. :) Thankx voor je lieve berichtje!

11. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Tessa: hoe is het met je moeder? Of heb je het daar liever niet over..?

@Yukl: en, hoe was het? Sterkte verder, vooral als blijkt dat je echt veel moet aanpassen... hoop het niet voor je!

@Paloe: wat fijn dat je weer naar huis mag! Beterschap!

@buikslapen: volgens mij kan je dat idd gewoon weer doen als het prettig voelt enzo. Hier baal ik nogal, want op mijn buik slapen gaat nog steeds niet echt, maar nu door zere borsten! En ook ik ben een échte buikslaper...

@ritme: Amy heeft gister met een uitzondering van een paar slokken, 6 uur tussen de voedingen laten zitten. Helaas was dit midden op de dag! (van 3-7, toen die paar slokken nadat ik haar wakker had gemaakt door te verschonen, toen viel ze weer als een blok in slaap tot 9 uur)... Nu zou het heeeel fijn zijn als ze dat 's nachts doet, maar hoe krijg ik haar dan overdag wakker genoeg voor voeding?

Verder: sorry, weet ff niet meer wie wat schreef! Mooie buikschildering iig (doglover, toch?), balen dat Fay nu last van krampjes heeft, ze huilen dan zo hartverscheurend vind ik... en de meiden die nog steeds moeten wachten op hun wondertjes: nogmaals sterkte met de laatste loodjes, ze komen er echt aan! :)

12. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Hey! Dit is nu mijn 1000ste post... wie had dat ooit gedacht? :D Denk dat ik echt moet gaan minderen als ik straks weer aan het werk ben ;).

13. denise38

denise38 Lid

21 feb 2010
    83
    0
    0
    Hilversum
    nou, ik bedoel eigenlijk als het beebje poept terwijl het nog in je buik zit, dus als je vliezen nog niet zijn gebroken. Of kun je dat gewoon niet weten dan?

Verder: het zal wel aan mij liggen hoor, maar ik heb echt geen tot nauwelijks ervaring met harde buiken. 1e kindje kwam ook heel erg overtijd, daar ook geen harde buiken van gevoeld. Want ik neem aan dat je die wel duidelijk voelt?

Verder iedereen sterkte met de laatste loodjes!

14. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    :D :D Nee, denk niet dat je dat kunt weten dan.

Ja, ik denk dat je best blij mag zijn dat je niet weet wat harde buiken zijn. Niet iedereen voelt ze. Toevallig hebben we het hier al weleens 'de harde buiken' club genoemd, zoveel dames hadden er last van, dus het voelt dan voor mij dan ineens raar als iemand daarnaar vraagt bij 39 weken. :p

Wel vervelend voor je dat je zo lang doorliep de vorige keer en dat het nu weer verwacht wordt. Vind je dat niet vervelend?? Of heb je nog geen klachten verder....

15. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Nou we vinden het helemaal niet erg hoor, dat je veel post :D :D. Gezellig toch?

16. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Inlove, zie je online. Hoest nou met jou en de kleine Lune??

17. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    hoi,

@ Karin: Ik zie niet zitten dat het vanzelf gaat gebeuren, omdat ik al bijna 3 weken regelmatige valse weeën heb, die dus niets doen. Ik was begonnen met heel regelmatig iedere 10 minuten, toen een dag 8 minuten, toen een dag 6 minuten en daarna iedere 4 minuten.... Het is gewoon niet leuk meer. Maar aangezien er geen ontsluiting is, zijn het dus valse weeën. Ik had vandaag ingeleid mogen worden, maar heb besloten het niet te doen.... Misschien niet slim, maar goed we zien wel.
    Misschien krijgt K. dan toch nog wel gelijk, dat de baby een verjaardagskadotje wordt voor mij. Ben 8 november zelf jarig, dan zou ik 41+1 zijn..... Zou hij wel leuk vinden, maar ik denk mijn kindje en ik minder......
    Ik ga mezelf ff naar de supermarkt slepen,
    Groetjes,
    Elleke

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Hoi meiden,
    gespot door Karin ;)
    Nee ik lees wel mee maar vaak net als ik wat wil tikken dan begint Lune of wel F aandacht.
    Ook zijn we ontzettend aant genieten. Lune doet t geweldig! Ze drinkt super uit de borst. Ze slaapt van 23uur savonds tot ongeveer 4of 5 uur en dan tankt ze even en slaapt weer verder tot de wekker gaat van half 8. Echt heerlijk dus. Wel alleen als ze op of naast me ligt. De wieg is een echte no go. Maar dat komt nss nog wel, we proberen t elke avond maar na een uur ben ik t gespeenplop en getroost zat en pak haar. Dan is ze binnen 2 min vertrokken (en denk maar niet dat ze erin trapt dat je haar stiekem teruglegt,,,)
    Vandaag de hielprik en hoortest gehad. Hoortest was goed.
    Morgen alweer de laatste dag kraamhulp, ik zal haar missen want t is een toppertje! Ook mn oudste is helemaal gek op haar. Morgen mag de oudste uitdelen op de psz, ze heeft herfstvakantie gehad. Dat was eigenlijk wel heel lekker, zo hebben we heerlijk kunnen wennen.

We gaan zo voor t eerst even eruit. Lekker eten bij mn ouders, even wat anders dan dit huis hihi
    En Lune heeft al "toestemming" naar buiten te mogen want ze was gisteren alweer 4100gram, dus alles verloopt prima hier.
    We zijn helemaal gelukkig!

19. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Fijn dat het goed gaat Inlove :)

denise: bij de 1e wist ik ook niet wat harde buiken waren hoor :) alleen bij de 2e nu wel... maar jij dus nu nog steeds, fijn :) . Wat je bedoelt van het draaien heb ik ook nogal eens. Hoewel daardoor ook nogal eens harde buiken ontstaan. Baarmoeder lijkt een stuk gevoeliger nu.

gwn: moeilijk he, met dat ritme zoeken... bij de 1e ook 3 weken een omgedraaid ritme gehad... ik geloof alleen niet dat we écht iets gedaan hebben om het te veranderen. Ze bepaalde het toch veelal zelf... Hoewel wij er overdag niet te lang tussen lieten zitten en dan toch maar (ook bv) aanboden na 4 of 4,5 uur.. maarja, als ze dan misschien niets willen, schiet het ook niet op natuurlijk.

paloe: Fijn dat je alweer naar huis mag!

update van hier: In het ziekenhuis aangekomen stond m'n afspraka om mórgen 15.15 in plaats van vandaag :( . Ik weet zéker dat de vlos het goed gedaan heeft, want die vroeg het expres nog na, kan vandaag ook al voor jou?
    Wel een tegenvaller en omschakeling dus. Nu zijn m'n ouders er vandaag en die blijven tot morgen lunchtijd. Dus buiten dat m'n man sowieso vandaag voor jan doedel weer vrijgenomen heeft, moest onze dochter dan morgen middag óók weer mee... Niet zo fijn voor haar ook (eerst een half uur aan de ctg etc) . Gelukkig hebben we nu dus een afspraak gekregen om morgenochtend 9 uur..
    Dus ze waren wel zo vriendelijk om dit nog zoveel mogelijk 'goed' te maken... Dat maakt het nog een klein beetje oke.. Hoewel m'n emoties wel rondstuiteren nu...
    ben ook moe van de slechte nacht en het strippen, het heeft gewoon wat gerommel opgeleverd en dat voel je toch wel in je lijf weer...

20. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ brinatjuh: oh ja, nu weet ik het weer! Je hypermobiliteit inderdaad (naast die vervelende rot voorweeen natuurlijk). :) Nog even meid en dan heb je je kleine in je armen! Ik hoop voor je dat je morgen opeens voldoende ontsluiting blijkt te hebben voor het infuus!

@ evelien: jaa je hebt gelijk! Aan de andere kant geeft het me wel meer rust om er niet vanuit te gaan dat mijn lichaam het zelf doet. Ik ben nu wel veel minder op de voorweeen gefocust, die ik toch bijna iedere avond/nacht heb.

@ chikai: heerlijk om te lezen hoe je lekker van je dagen aan het genieten bent (althans, daar ga ik dan vanuit ;)) :) Was het leuk bij het tuincentrum?

@ gwn: wow, 6 uur! Dat is overdags niet zo handig getimed van d'r haha. Maakt de kans er natuurlijk kleiner op dat ze 's nachts veel tijd tussen d'r voedingen laat. Ik had in het begin ook zo'n slaapkopje rondom de voedingen, lastig! Ik lag continu te sjorren aan zijn voetjes, handjes, oortjes, etc. om hem wakker te krijgen en te houden.

@ denise: oooh bedoel je dat! :D Dat vroeg ik me laatst inderdaad ook af :) Geen idee dus. Wellicht dat als dat gebeurt, je lichaam over het algemeen vrij direct weeen aanmaakt ofzo?

@ inlove: aaaah, kleine Lune wil bij mama (of papa) zijn! :) Zou ik ook willen ;) Maar hopelijk lukt het je toch snel om haar in haar eigen bedje te laten slapen. Kom je zelf wel zo aan je rust toe?

@ athina: he bah, dat zou echt iets zijn waarvan ik spontaan in janken zou kunnen uitbarsten ;) Gelukkig dat je nu wel direct morgenochtend een afspraak hebt staan. Het strippen doet nog niet wat het moet doen?

Deel Deze Pagina