Oktober mamma's 2010 Deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door CherryAyden, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier dus vanmiddag die afspraak op de universiteit gehad met mijn nieuwe begeleidster. En het viel me zowaar mee! :) Ja, waarschijnlijk moet ik mijn voorstel opnieuw schrijven... Dat is wel een domper. Maar ze was er heel relaxed over. Ik was namelijk bang dat ik dat tijdens mijn verlof zou moeten doen, maar daar is helemaal geen sprake van. Ik mag er niet de dupe van worden en ik moet me gewoon kunnen concentreren op mijn taak van nu, namelijk bevallen en uitrusten. Daar was ze heel stellig in :) Ze wilde vooral weten wanneer ik weer terug zou komen (begin februari) en of ik nog bij het onderzoek betrokken wil zijn dmv mijn stage (ja!). Nou dat was allemaal prima en ze ziet me graag terug in februari. Voor nu hoef ik me nergens druk om te maken en zien we later wel hoe of wat. Zij gaan nu overleggen hoe ze het onderzoek gaan voortzetten (want de AiO die ontslag heeft genomen of gekregen deed bijna al het werk) en ze houden me daarvan op de hoogte.

Ze was heel lief :) Ik zei haar nog dat ik erg tegen het gesprek op zag omdat ik bang was weer aan het werk te moeten. Ze vond het heel vervelend om dat te horen omdat ik me daar echt geen zorgen om hoefde te maken.

Al met al ben ik dus blij :) Balen dat ik mijn voorstel flink moet gaan aanpassen, maar dat overleef ik wel. Ik ben al lang blij dat dat niet op dit moment hoeft :)

Oh en ze vroeg ook nog of ik misschien AiO wil worden op dit project als ik klaar ben met mijn studie. Waar dat vandaan kwam :( ;) Ik hou het er maar op dat ze heel wanhopig zijn ;)

2. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Denise: ook ik heb geen harde buiken gekend tijdens mijn hele zwangerschap! En nee, je kunt van tevoren niet weten of je kindje in het vruchtwater heeft gepoept, dat weet je pas als de vliezen breken.

Inlove: wat fijn dat het zo goed gaat!! Heerlijk, lekker genieten hoor!

Athina: he wat vervelend, die miscommunicatie over de datum.... Daar stel je je toch wel op in inderdaad. Fijn dat je nu wel morgenochtend ipv middag mag, dan heb je in ieder geval oppas voor Fae. Kan je man makkelijk vrij nemen van zijn werk?

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl; wat fijn dat het je zo is meegevallen!!! Het klinkt in ieder geval goed, eerst inderdaad maar eens bevallen en goed uitrusten, de rest komt straks dan wel... Fijn, gelukkig goed nieuws en een goed gevoel van jou hierin voor de komende tijd!!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ chikai: jaaa ben echt zo opgelucht :) Dit kan ik in ieder geval van me afzetten en ik kan gewoon gaan genieten van mijn vrije tijd met mijn 2 knullen (en 1 grote ;)) straks. Super fijn om te weten dat ze in ieder geval met me meedenken :)

Dus nu... mag de baby toch echt komen! :D Ik ben er helemaal klaar voor ;)

5. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Yukl: wat fijn zeg! Dus nu geen extra stress erbij; heel goed! En dat ze je als AiO gevraagd hebben... wow! Dat geeft toch een fijn signaal af lijkt me. En ik heb begrepen dat AiO plaatsen momenteel niet voor het oprapen liggen (ik zou zelf ook graag gaan promoveren), dus... Heb je ook al enig idee of je dat zou willen?

Hier heb ik vorige week te horen gekregen dat mijn baas een positie als directeur bij een ander bedrijf heeft aangenomen, en dat mijn zwager is gevraagd hem te vervangen... Dit is voor mij extra aanleiding om een andere baan te gaan zoeken, of eigenlijk, om er meer spoed achter te zetten, want ik wou eigenlijk toch al wat anders. Maar ja, ik weet nog steeds niet goed wát ik wil en ook niet waar ik moet zijn in mijn 'richting', bovendien is de wereld zo klein dat ik wel voorzichtig te werk wil gaan zeg maar. Best lastig dus, en ik heb nu natuurlijk verlof, maar voel de druk toch wel eigenlijk, plus dat je toch altijd minder tijd op een dag hebt dan je denkt ;).

6. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gwn: haha, hoe zit dat? Heb je zo'n slechte band met je zwager? ;)
    Lijkt me erg lastig en ook spannend om op zoek te gaan naar een nieuwe baan. Zeker als je niet zo goed weet wat je precies wil. Je hebt er nu wel de tijd voor zo tijdens je verlof, dus je kan eens rustig gaan rondkijken.
    Ik zou wel AiO willen worden, maar ik heb natuurlijk gezien hoe de samenwerking met hun vorige AiO verliep. Ik moet het haar laten weten als ik geinteresseerd ben, maar ik wil eerst eens zien hoe ze deze puinhoop gaan oplossen en hoe de samenwerking gaat verlopen. Als ze over een paar maanden nog steeds niemand hebben en de vacature dus nog open staat (waar ik niet vanuit ga trouwens) EN de samenwerking goed verloopt, dan is het een optie. Maar ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen :)

7. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Yukl: nee hoor, de band met mijn zwager is eigenlijk heel goed. Ik zie het alleen niet zitten om hem als mijn baas te hebben. Hij heeft zelf al aangegeven niet de functioneringsgesprekken met mij te willen doen, ivm de familieband, dus de dagelijkse gang van zaken zullen daar denk ik ook door verstoord worden. Bovendien irriteer ik me nu al regelmatig aan hem als collega door zijn manier van doen (hij kan nogal hard overkomen en je achter je rug om afkraken, dat merk ik bij andere collega's), en als directeur is dat alleen maar erger denk ik. Andersom geldt het ook: ik zou het moeilijk(er) vinden bij hem om salarisverhoging te vragen bijv., of zijn eigen functioneren aan de kaak te stellen (hij kan niet goed tegen kritiek). Nou ja, moet nog maar zien. Heb wrs toch geen nieuwe baan voor januari natuurlijk en misschien blijkt het dan in de praktijk wel mee te vallen. Maar dan nog, ik heb het gevoel dat ik vast zit bij dit bedrijf en te weinig groei enzo, dus ook daarom wil ik wat anders.

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gwn: aha, je zou dan dus direct met hem te maken krijgen. Dat lijkt me niet prettig inderdaad. En het idee hebben dat je niet doorgroeit lijkt me ook niet fijn, dat heeft mijn man ook (inhoudelijk gezien kan ie zich wel ontwikkelen, maar qua functie/promotie zijn er geen vooruitzichten). Ben benieuwd of je iets anders gaat vinden op de korte termijn!

9. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    Doglover: En heb jij al die tijd valse weeen in de zin van veel hele harde buiken of ook echt kramp erbij in je buik/rug? Snap dat je daar dan moedeloos van wordt als het steeds niet echt begint. Toch ben je nog geen 40 weken, dus het kan nog steeds op de uitgerekende tijd. :)
    Inlove: Super meid dat het zo goed gaat met jullie en dat ze zo goed slaapt en drinkt! :D Ik zou de kleine ook bij me pakken als het apart niet gaat, slapen gaat vanzelf als je heel moe bent denk ik? En fijn dat je er vandaag alweer uit mocht, even een andere omgeving inderdaad!
    Athina: Jammer van de afspraak en alle rompslomp om het weer te moeten verzetten.
    Yukl
    : Nou dat is dus reuze meegevallen dat gesprek en dan wordt je nog wel gevraagd als aio!! Zul je zien dat de baby nu ook echt gaat komen. :) En hoe was het bij de verlos??
    Gwn: Wel jammer dat jij nu door je zwager snel een andere baan moet gaan zoeken. Zo'n goeie tijd is het nu niet om ander werk te zoeken....:(

10. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @hier
    Sinds vanmiddag hier weer veel harde buiken die meestal zonder pijn zijn. Had ik gisteren ook, dus ik vermoed dat het vannacht wel weer weeën worden, zie er wel een beetje tegenop die pijn. Behalve als het dan doorzet natuurlijk....blijf nog wel hoop houden, gezien de voorweeen naar verloop van tijd steeds steviger worden.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ karin: hmm ik hoop dat je niet weer zo'n nacht krijgt... OF dat het dit keer wel door gaat zetten natuurlijk! Mag ook wel een keer...
    Ik moet morgen middag naar de verloskundige :) Ben benieuwd hoeveel van mijn plannen ik er doorheen krijg ;) De vorige keer was ik totaal overdonderd door de boodschap 'dat hoort er nou eenmaal bij' dat ik niets meer durfde te zeggen. Zo irritant vind ik dat van mezelf.

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoe het met rimar gaat en wat haar bevallingsverhaal is!

En athina, lig je nou eindelijk te bevallen? ;)

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    haha nee, was het maar waar ;) - ik lees snel mee telkens, maar kan niet veel typen ;) -nu even dochter op bed leggen... over 15 minuten gaat 'poes' uit :p dus ik moet op gaan schieten haha

14. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha :D
    Jammer hoor, het wordt wel weer tijd voor babynieuws vind ik ;)

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    shit... roep ik net hier door de kamer waar m'n ouders bij zijn de naam van ons ukkie.. .m'n ouders willen even de kruiken lenen.. dus ik roep tegen m'n man , dat hij mee moet onthouden, dat ik ze pak...
    "wat ?" vraagt ie ?

"oh de kruiken van *naam ukkie* ! "

shit shit shit :( . Ze reageerden niet maar hebben het vast gehoord, was zó duidelijk :(

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ athina: aaaah dat meen je niet! Dat heb ik bij zoonlief ook bij mijn zusje gedaan (die verstond het trouwens niet helemaal goed, was ook geen veel voorkomende naam). Balen zeg! :( Nou, dan moet uk toch echt maar vannacht geboren worden, is de schade minder pijnlijk ;)

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.828
    3.350
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ow ze zijn nu ff weg (visite bij m'n broer) maar het is m'n man niet opgevallen?! Nouja, misschien hebben zij het ook niet gehoord.
    Nouja en anders blijven ze maar doen alsof :p

@Yukl: Nu ben je beter voorbereid! Ik hoop voor je dat je iets anders te horen krijgt dan 'gewoon wachten' .

@karin: Balen.. schiet niet op met die voorweeen zo.... maar ik blijf ook denken hoor, dat het toch óóit eens door moet zetten?

ow en iemand vroeg wat ik bedoelde over de gel etc. Het schijnt zo te zijn dat je wel meer dan 1 cm ontsluiting moet hebben, willen ze je 'gewoon' gelijk aan de weeen opwekkers leggen. Dit omdat ze je kindje aan de apparatuur moeten leggen en er moet wel ruimte zijn, om het draadje op het hoofdje vast te zetten, wat je kindje in de gaten houd.
    Tenminste, dat was wat er nu hier gezegd werd. Dus vandaar eerst de gel..

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ athina: mij is zelfs verteld dat je minimaal 3 cm ontsluiting nodig hebt voor het infuus. Het klopt in ieder geval dat er ontsluiting nodig is! Dan gaat een inleiding vaak wel redelijk vlot. Als ze moeten starten met een veter/gel of wat dan ook, dan duurt het vaak wel even.
    Hopelijk hebben ze niets gehoord dan!

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Autsj, pijnlijke voorweeen. Ze komen alleen niet erg regelmatig.

20. Gusam

Gusam Niet meer actief

@meiden die nog moeten bevallen, kom op dames.

Hier was de kraam vandaag voor het laatst, was vandaag ook weer helemaal emo.
    Ik hoop van de week weer een beetje meer kan komen kletsen, maar ben niet helemaal in mn hum.
    met mijn meiden gaat het super.

XXX Gusam

Deel Deze Pagina