@inleiden: dat er ontsluiting moet zijn kan wel, maar dat is niet omdat er persé iets op het hoofd van het kindje geplaatst moeten worden volgens mij hoor. Ik ging met 4 cm aan de weeënversterkers (ok, dat is misschien weer anders dat opwekkers??) en ze bleven gewoon uitwendig registreren via van die dingen op je buik. Later pas, toen die de hele tijd verschoven enzo, hebben ze de meter op haar billen geplaatst (stuitligging he? )
Ze hoeven het niet gehoord te hebben hoor! Hier heeft manlief precies hetzelfde gedaan toen ik 28 weken zwanger was, ook ukjes naam geroepen waar mijn ouders bij waren. Ze reageerden niet, maar voor mijn gevoel kon het niet anders dan dat ze het gehoord hadden. Echt, ik vond het vreselijk, was in staat om een andere naam uit te zoeken. Uiteindelijk hebben we dat niet gedaan omdat Imee voor ons al Imee was. Gelukkig maar, want pas bleek dat ze echt niks gehoord hebben en helemaal van niks wisten. Ik duim voor je!
@naam zeggen: mijn moeder wist de naam wel al, maar heeft hem ook tot 2x toe verklapt in het bijzijn van anderen . Een volgende keer krijgt zij het dus ook niet van te voren te horen . De ene keer heeft niemand het gehoord geloof ik, de tweede keer (bij mijn schoonmoeder) had ze het verkeerd verstaan, dus was het toch nog een verrassing. Mijn zwager heeft zich trouwens ook versproken, en dát had mijn schoonmoeder wel goed verstaan... Maar dat kon ze ook echt niet verbergen, dus óf ze kunnen heeeel goed toneelspelen, óf ze hebben het idd echt niet gehoord, kan heel goed, ik duim mee!
Hee meiden! Ik heb ff snel bijgelezen, alleen om te kijken of er nog iemand bevallen was, maar dit is toch ongelooflijk???? Nog steeds niemand bevallen sinds mijn laatste post! WOW! Ik vind het persoonlijk een enorm gek idee, dat jullie nog zwanger zijn en wachten op je beebje en dat onze uk alweer bijna 2 weken is... Nu, langzaam aan, begin ik het weer 'jammer' te vinden, dat die bijzondere tijd van het zwanger zijn weer over is. (maar als ik denk aan alle pijn die ik gehad heb, die mis ik echt niet!) Vandaag de fysio thuis geweest, mijn bekken is echt zwaar naar de kl*t*, weet t ff niet anders te omschrijven. Nu weer een jaar flink revalideren om er het beste uit te halen! Morgen gaan we foto's maken bij de fotograaf, voor een nieuwe collage (hebben we bij zoonlief ook gedaan ) verder niets nieuws onder de zon... We genieten nog even lekker verder en ik probeer er niet aan te denken dat MrIC woensdag alweer aan het werk moet... Meiden, zet m op, ik hou jullie in de gaten!
meiden even heel snel een foto van ons prachtige mannetje! Morgen probeer ik weer bij te lezen en te reageren
Goedemorgen! Gelukkig was mijn nacht weer goed, het voordeel is wel dat ik steeds weer de kans krijg om een nacht goed te slapen. Het lijkt bijna of de nachten met en zonder voorweeen zich aan het afwisselen zijn. Yukl: Wie weet hebben de voorweeen zich inmiddels doorgezet?? Hoef je ook niet meer naar de verloskundige. Gusam: Kan me voorstellen dat je jammer vind dat je kraam weer gaat. Krijg je verder nog genoeg hulp? Knuffel. Athina Als ik je ouders zou zijn en zou horen dat je je versproken hebt, zou ik net doen of m'n neus bloedt. Je wilt het dan niet pijnlijker maken als het al is en houdt dan gewoon je mond lijkt me. Zeker als ik zou merken aan jou dat je ervan baalt dat je het gezegd hebt. Ben benieuwd of ze het wel of niet gehoord hebben. Dat hoor je dan straks wel denk ik. Incog: Wat balen zeg dat je bekken zo lang nodig zal hebben om te herstellen, zucht. Paloe: Super ventje zeg! Hij ligt er zo lekker bij. Gaat het weer een beetje met jou trouwens? @naam Wij noemen de naam niet eens tegen elkaar dus weinig kans dat we ons verspreken. Hij heet nog gewoon 'de kleine'. Het is zelfs zo dat wij de laatste weken een andere naam 'erbij' hebben. Mijn vriend zei uit het niets, we kunnen hem ook zo noemen en het is heel gek, maar ik had die naam die week ook ineens in m'n hoofd. Dat vond ik zo toevallig!! Pas als ie geboren is, bepalen we welke naam het beste bij hem past. Al heb ik nu wel een voorkeur gekregen voor de nieuwe naam. De tweede naam is trouwens al wel helemaal duidelijk.
@ gusam: aaah dat vond ik ook zo'n emo-moment, toen de kraamhulp weg ging. Knuffel! Hopelijk voel je je snel weer beter. @ gwn: oooh dat zou ook echt iets voor mijn moeder zijn, de naam verklappen! Ik zou het haar inderdaad nooit vertellen haha. @ incognito: he, ik wil het geboortekaartje wel eens zien! En ben heel benieuwd naar de foto's van morgen. Ik vind die met de oudste zo mooi! En wat balen van je bekken Is dat niet problematisch voor een eventuele derde zwangerschap? Of is het dit keer niet erger dan de vorige keer? Alvast veel succes woensdag... Ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden! @ paloe: wauw, wat een prachtige foto! En wat een mooi mannetje Hij ligt er ook zo heerlijk bij @ karin: fijn dat je goed hebt geslapen! En nee, ik lig nog niet te bevallen haha. De pijnlijke weeen zakten vrij snel weer af naar gewone harde buiken.
Hm ik bedacht me vannacht dat onze nood back-up (voor als mijn moeder het niet op tijd redt) volgende week 4 dagen in het buitenland zit. Ik dacht een paar weken terug dat ik echt niet overtijd zou lopen, maar dat begint nu wel een beetje krap te worden... Hier een matige nacht gehad. Ik schrok om 4 uur wakker van een hard geluid buiten en heb sindsdien niet meer geslapen. Daarvoor veel liggen woelen en dan gaan mijn buikspieren altijd pijnlijk trekken en word ik vervolgens weer wakker van de pijn. En pff zoonlief was ook weer om half 6 wakker. Nu leggen we hem vaak na een tijdje bij ons in bed, maar ik weet niet hoe we dat straks moeten doen. Hij maakt vrij veel lawaai en maakt dan denk ik de baby wakker. Maar om nou al om 6 uur met hem in de woonkamer te zitten... *gaap*
incog: pff balen van je bekken... wat een vooruitzicht zo weer zeg! paloe: lieve foto @karin: Oeh... dat durfde wij niet hoor... Wachten tot de kleine er is. Ben je niet bang dat jullie het niet eens zijn op het moment zelf ? Wel mooi dat jullie beiden zo een beetje uit het niets de zelfde naam nog er bij hadden! Lekker dat je een goede nacht gehad hebt! @gwn: aaah... ik vond het op het hoofdje al zo sneu... maar dan zit het tenminste nog onder de haartjes (als je kindje die heeft tenminste) op de tere huid van de billetjes vind ik eigenlijk toch wel heel zielig... . Wat moet dat moet natuurlijk, maar het idee als ik het zo voor me zie.... @yukl: hopelijk verder wel goed geslapen vanacht? Hier wel een redelijk goede nacht achter de rug. Alleen flink verkouden en wat last van m'n keel. En dochterlief lag ook flink te hoesten in bed. Wél door het aanspringen van 'poes' heen geslapen . Ze werd pas om 7 uur wakker... Hopelijk blijft dat er weer in. ik kruip dadelijk nog heel eventjes terug. Ik had honger dus ben eerst maar gaan eten. Om 9.00 uur moeten we in het ziekenhuis zijn. Hoe laat moet jij vandaag naar de vlos Yukl? ---> oh ik lees het nu pas balen... Misschien dat het meevalt met de baby. Die is nu ook al gewend aan veel geluid hoor je vaak? Maar ik kan me voorstellen dat je daar over nadenkt nu ja...
Goedemorgen Oh Fay heeft zulke krampjes. Eerst leek de infacol te werken ,maar daar moet ik nu toch van terug komen. Ook wil ze ineens niet meer in haar bedje slapen. Als ze op de buik bij ons slaapt of op de buik in de box is het wel goed. Vannacht heeft ze voor het eerst bij mij in bed geslapen ( hele nacht op mijn buik) ,maar dit lijk me toch niet de bedoeling. Ik denk dat dit echt door de krampjes komt, want eerst sliep ze heel goed. Tips zijn welkom   @yukl, ja hier mag je idd wel zoetigheid op het kdv trakteren. Ze vragen wel dit niet te vaak te doen. Dus met verjaardagen doen ik dit nooit.fijn dat het gesprek zo mee viel en je dus rustig de tijd hebt om hem het straks aan te passen. Oh heb het vroege flesjes geven met zoonlief nu mogen ervaren ( hij blijft ook vroeg wakker worden). Merk dat 6.00 in de kamer zitten niet echt een pretje is, maar na een bak koffie gaat het weer @doglover, kan me voorstellen dan je je niet lekker voelt bij je ex ,die op kraambeziek komt. Anderzijds begrijp ik je man ook wel weer. Vervelend zulke situaties. Dat zijn dingen waar je nu niet over na wilt denken toch. @paloe, oh super dat je weer naar huis bent. Oh wat een prachtig kereltje en een hele gave foto! @gwn, bedankt voor het vragen. Nu ze sondevoeding krijgt, sterkt ze wel iets meer aan. Voor de rest is de situatie eigenlijk onveranderd. Wat super zeg 6 uur tussen de voedingen. Dit is hier nog niet het geval Wel spannend op zoek naar een nieuwe baan. @inlove, fijn zeg dat de nachten zo goed gaan met het drinken van Lune. Heerlijk. Dus idd als ze bij je ligt. Ik lees je verhaal en het lijkt ons verhaal wel. Hier trapt ze er ook niet in als we haar terug in de wieg leggen ,maar we blijven stug volhouden. Als Fay op mijn buik ligt. Tukt ze rustig bijna de hele nacht door. @athina, ohnee, wat balen zeg van de naam Succes in het ziekenhuis! @gusam, oh je 1e week alweer voorbij. Gaat snel he. @incognito, oh wat balen zeg van je bekken Hopelijk gaat het herstel toch voorspoedig. Veel plezier vandaag met foto's maken. @karin, oh wel fijn zeg dat je nacht weer goed was. Weer even opladen Hopelijk komt er nu gauw nieuw babynieuws
@ athina: veel succes straks! Ik moet pas om 14.15 uur. Mijn zusje komt daarvoor nog even langs, gezellig
@yukl, vertelde jij toen niet dat je de armsgaten van een slaapzak had dichtgenaaid? Zoja hoe oud was zoonlief toen en deed je dit tegen het onrustige slapen? Succes vanmiddag bij vk!
Nee dat heb ik nooit gedaan Vraag je dat voor Fay? Zoonlief heeft wel een tijdje in een dikke winterslaapzak geslapen met mouwen. Dat hielp wel tegen het onrustige slapen omdat ie toen niet met zijn armen kon slaan (daar waren die mouwen veel te groot/zwaar voor ).
haha, dan ben ik door de war. Ja idd voor Fay. Heb een keer gelezen dat iemand dat deed. Dan kreeg je hetzelfde principe als inbakeren. Kan me alleen niet meer goed herrineren hoe oud dat kindje was. Fay ligt in bed ook steeds met haar armpjes te maaien en wie weet houd dat haar ook wel wakker ipv de krampjes.
Goeiemorgen, @ Yukl: Als het gaat om door geluiden heen slapen, denk ik dat je je niet te druk moet maken. De baby went er nu al aan en als je straks met T. aan het aankleden ofzo bent kun je ook niet verwachten dat ie zijn mond houdt.... Je kunt natuurlijk wel zeggen dat een beetje stil moet doen, maar de kleine zal er ook een beetje moeten wennen aan geluiden. Waarom ik het zo zeg, is dat ik het er hier al over gehad had met de vk toen ze ff langskwam. K. speelt altijd op zijn kamer en ik wil de baby ook overdag op het eigen kamertje laten slapen, maar kan niet van K. verwachten dat hij geluidloos gaat spelen. Mijn vk zei dat de beeb een heleboel kan hebben. Beetje een moeilijk verhaal geworden geloof ik, maar het is nog vroeg...... Groetjes, Elleke
@ tessa: ja misschien wel inderdaad. ik denk dat zoonlief 2 maanden oud was toen ie daarin sliep. Misschien iets jonger.