Even een inbraak.... @ Tessa, wij gebruikte voor mijn zoontje een bakerzak. Hierdoor kon hij niet met zijn armpjes rondmaaien en sliep hij een stuk rustiger. Hij heeft wel nog gewoon ruimte in de zak om te bewegen tov gewoon inbakeren. zie deze site: Inbakeren met Puckababy Bakerzak; speciale baby slaapzak ipv losse inbakerdoeken en wikkeldoeken; helpt uw baby beter slapen.
Yukl: Hoop dat de baby straks snel went aan de geluiden van je zoon, want dat maakt het dan een stuk gemakkelijker 's-ochtends. Athina: Nee, daar ben ik niet bang voor. Tot nu toe voelden we steeds een klik bij dezelfde namen. Dus dat zal wel zo blijven denk ik. Succes in het ziekenhuis!! Tessa: Ik dacht dat je flesvoeding geeft? Bij borstvoeding schijnt bepaald voedsel krampjes te geven, maar dat wist je waarschijnlijk al... Anders anti-allergene flesvoeding? @Kindje op je buik laten slapen Hoe doen jullie dat Tessa en Inlove? Slaap je dan zelf nog wel? En leg je dan de dekens een stuk terug? Is dat niet koud dan, of houdt je kindje je wel warm? Tot nu toe wil ik het mannetje naast me in bed leggen op een eigen opgemaakt matrasje, wij hebben geen wieg, alleen ledikantje. Dat lijkt me prettig om hem in het begin vlakbij te hebben, ook met borstvoeding geven in de nacht. Op een gegeven moment wil ik wel overschakelen naar ledikantje, maar voorlopig niet. Lijkt me helemaal niks, net geboren en gelijk apart leggen in een ledikant. Ook al weet ik dat daar tegenstanders van zijn, ook de kraamzorg zou het me gaan afraden werd al verteld, want dat moeten ze. Maar ach, ik ga toch op m'n eigen gevoel af op dat moment. We zien wel hoe het gaat lopen.
@ karin: de kraamzorg raadt het denk ik inderdaad wel af om de kleine bij je in bed te laten slapen (alhoewel wij dat de eerste week ook deden en ze daar niets over heeft gezegd bedenk ik me nu). Maar slapen bij jullie op de kamer wordt tegenwoordig juist aangeraden. Dat is dan ook ons probleem wat betreft het vroege wakker worden van zoonlief; nummer 2 slaapt bij ons op de kamer. Dus ik vraag me af of de baby wel door zoonliefs gebrabbel en gestoei heen gaat slapen. Misschien in het begin wel, maar al snel niet meer gok ik. Daarbij mag zoonlief altijd even TV kijken bij ons op de kamer (zodat manlief even kan douchen en ik nog even wakker kan worden) maar dat gaat natuurlijk ook niet als er nog een baby ligt te slapen. Ik vrees dat ik straks toch met mn brakke hoofd in de woonkamer moet gaan zitten
Goedemorgen Dames! @geluiden, ik vind dat de baby ook moet wennen aan geluiden ,het moet niet zo zijn dat je op je tenen moet gaan lopen. Hoe meer ze wennen deste beter! @ hier ,vanmiddag naar de vk ,ze gaat eens kijken als ze kan strippen. Het zou wel fijn zijn ,want morgen ben ik alweer 41 weken! Voel me verder wel goed,dat wel weer! Het is trouwens stil met het babynieuws! Wordt weer eens tijd dat er iets geboren gaat worden!!!! Groetjes Dagmar
hier is het vandaag echt de afsluiting van de kraamweek, vandaag gaat ook mijn moeder weer naar huis. dus vanaf vanmiddag begint het normale leven weer en zijn we met zn 3e, opzich ben ik weer blij om alleen te zijn, want had regelmatig de spanningen door mijn moeder. waar ik wel nog een beetje van baal is dat ik nog niet veel kan lopen en kan staan, dus ben nog aan huis gekluistert en kan ik nog niet veel met de meiden doen (en ik wil zo graag even naar buiten). en ik heb nog geen duowagen die krijg ik nog. Ik heb de buurvrouw als achtervang die regelmatig komt helpen deze week, zij weet ook dat ik nog inmobiel ben dus die zal hier regelmatig over de vloer komen. Ikzelf moet even in de gaten houden dat ik niet in een depressie raak (daar ben ik erg gevoelig voor) als het morgen niet beter gaat zal ik het nog beter in de gaten moeten houden, terwijl ik kei gelukkig ben, het is denk ik de afsluiting van de zwangerschap (stressvol, veel ziek geweest, verhuizing) de tegenvaller van het niet thuis kunnen bevallen en dan nu de afsluiting van de kraamweek, en van een super geweldige kraamhulp (haar had ik bij Riley ook). Maar alles komt goed, ik ben ziels gelukkig met mijn 2 meiden, moet het alleen nog even in de gaten houden. Sorry voor mn ego bericht, maar dan weten jullie ook een beetje waarom ik wat minder reageer. Dank je dames voor de knuffels. XXX Gusam
******* Buddybericht ****** Brinatjuh sms't me net het volgende: "Hoi lieve meiden, ben in het ziekenhuis, zojuist eerste gel gehad! Het is een kwestie van geduld, want helaas zit alles nog dicht. Ik hou jullie op de hoogte, liefs Brina" ******* Einde Buddybericht ******
hoi meiden! net terug uit het ziekenhuis - tot mijn verrassing (en beetje schrik) mag ik mórgen al komen voor inleiden. Of tenminste: Gel. Als het daarmee niet op gang komt (wat schijnbaar meestal niet gebeurd) maar wel goed voorbereid wordt, dan gaan ze (volgens de folder) de dag erna inleiden met infuus. Dus in principe is de verwachting dat ons kleintje overmorgen geboren wordt! Zo spannend ineens! Ik had écht niet verwacht dat ik voor donderdag terug had mogen komen... maar oke - nu eventjes met dochter en m'n ouders shoppen bij de wibra , vanmiddag nog even langs een boekhandel en verder rustig aan vandaag. Ik reageer later meer!
Yukl; ik geniet inderdaad van mijn dagen, het lijkt een lange vakantie met een bijzonder wondertje! Ik kom aan weinig dingen meer toe, als je mijn levensstijl voorheen nam, maar ik geniet zo van Thijs, de rest doet me momenteel niet zoveel! Athina: balen van de naam van je ukkie.... Hopen maar dat ze het idd niet gehoord hebben en anders kunnen ze vast heel goed doen alsof! Heee, het wordt nu toch wel echt lees ik! Spannend zeg, veel succes alvast en ik hou m'n telefoon bij!! Gusam: ik had het ook toen de kraamverzorgster weg ging, ik was ook helemaal emo en vond het echt niet leuk.... Maar het betekent wel dat je een fijne tijd hebt gehad! Incognito; wat vreselijk dat je nu weer een jaar moet revalideren, jee, wat een zwangerschap en een bevalling je lijf al niet aan kan doen zeg! Sterkte hoor meid, en fijn, lekker genieten van je gezinnetje! De tijd gaat hard he, Thijs is vrijdag gewoon alweer een maand!! Paloe: wat een mooie foto! Ben je weer een beetje bijgekomen? Hopelijk kun jij ook lekker genieten!
Groot nieuws: Had zoveel harde buiken, bijna continu dat ik de vk heb gebeld. Toen zakten ze weer af, dus was eigenlijk geneigd haar weer af te bellen. Niet gedaan. Komt ze, doet ze inwendig onderzoek, nou meid, je hebt al 3 cm ontsluiting en de mond is helemaal verstreken . Dat is van al het harde voorwerk zegt ze! Dus ik werd even emo, snap je. Had het TOTAAL niet verwacht na 2 x loos alarm. Met haar handen er nog in, vraagt ze of ik gestript wil worden. M'n vriend er inmiddels bij, ik vroeg even een paar minuten bedenktijd van de schrik. Dus ze haalde even haar vingers er weer uit. Ze zegt als ik het niet doe, kan het zijn dat je nog een paar dagen blijft aanrommelen. En je lichaam geeft aan dat je er nu toch klaar voor bent. Toen dacht ik, nou laat ze het maar doen dan. Was wel pijnlijk. Toen ze het gedaan had: je hebt nu alleen van het masseren al 4 cm!! Dit vind ik dus echt niet normaal!!! Dus de baarmoedermond is echt zacht. En nu is het afwachten wanneer ik echte weeen krijg. Want buiten dat het gevoelig is, voel ik nog niks bijzonders. Zij zegt dat het bijna zeker nu vandaag gaat gebeuren, maar moet het zelf nog zien . Het is trouwens de waarneemster, een jonge pittige meid, moet wel even aan haar wennen zo voortvarend ze is. Kende haar nog niet. Maar goed, jullie zijn weer op de hoogte en nu ga ik maar in alle rust kijken wat er gebeurt! Ben wel ongelooflijk blij zeg!!
Spannend Brina, Athina en Karin!!! Hopelijk gaat er wat gebeuren voor jullie!! @Paloe hoe voel je je nu? @Gusam, wat klote dat je zo aan huis gebonden bent, het lijkt mij ook wel fijn als je even met je twee meiden lekker naar buiten kunt. Hopelijk voel je je snel beter, gewoon rustig aan doen! En...wij waren idd op dezelfde dag uitgerekend en zijn op dezelfde dag bevallen! Ik zei smiddags nog tegen vriendlief: dat meisje wat op dezelfde dag was uitgerekend loopt rond met gebroken vliezen. Ik wil oooooook! nog geen uur later braken die van mij . @inlove, dat is idd niet leuk, een jaar revalideren . Wat kan de tijd dan soms langzaam gaan lijkt me. Hopelijk gaat het wel allemaal goed komen en misschien duurt het toch allemaal niet zo lang. @Nieuwbakken moeders, hoe gaat het met de kindjes?? En met jullie? Genieten jullie ervan? Voelen jullie je goed? @Iedereen die nog moet bevallen, vind het wel spannend hoor, jullie zijn nog maar met zo weinig! Hoop dat er snel weer babynieuws is!! @Hier de kraamverzorgster is gister voor het laatst geweest dus vanaf nu moeten we alles alleen doen. Wel wennen. Aiden doet het goed, hij drinkt prima ( soms te prima ) en zat na 6 dagen 60 gram boven zijn geboorte gewicht. Tis een hele rustige baby, slaapt de hele dag en hij is super lief. Het voelt wel heel dubbel dat alles nu voorbij is. Niet meer zwanger, bevalling die een teleurstelling was, kraamweek voorbij. Zucht...maar ik ben nog steeds superverliefd op mijn mannetje! Heb nu de kraamhulp weg is ook meer tijd om te reageren!
Spannend voor een paar nu zeg! Misschien wel opeens 3x babynieuws achter elkaar! Ben benieuwd! @Cherry: wat fijn dat alles zo goed gaat! Hier gaat het ook nog steeds prima, net terug van de stad, dan wordt ze wel soort van wakker omdat de kinderwagen opeens stilstaat . De tijd gaat idd ongelooflijk hard, ze is vandaag alweer 5 weken! Ik mis de zwangerschap nu toch ook wel, vooral die spanning en naar het einde toeleven zeg maar, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Alleen daarom al zou ik bijna meteen aan een 2e beginnen . Maar ik wacht toch nog maar even, het zijn vast de hormonen die praten . Ja, Paloe, hoe is het nu? @Tessa: Ok, je moeder is dus redelijk 'stabiel' zeg maar, wat dat ook precies mag inhouden met zo'n ziekte natuurlijk... Maakt ze Fay wel 'bewust' mee eigenlijk? Of is ze redelijk van de wereld? Balen trouwens dat die Infacol niet (meer) helpt. Moet je dan niet de huisarts even raadplegen? Ik dacht tenminste dat ik dat laatst hoorde, dat als je na een paar dagen met Infacol geen verbetering bemerkt, je even contact moet opnemen..?
Hoe zou het met Domino zijn eigenlijk? Ze heeft al eventjes niet gepost volgens mij. Ik heb haar mijn nr gegeven zodat ze iets door zou kunnen geven (omdat Rimar haar buddy is, maar het nu zelf natuurlijk druk zat heeft), maar nog niks gehoord. Oeh, ook spannend!
Nou ik heb een nieuwe fles gekocht ( tegen krampjes) en Fay ligt in de inbakerdoek ( had ik nog van Mason) Ben benieuwd. @yukl, hier heeft Mason tot nu toe ( hopelijk blijft het zo) door het gehuil van Fay in de avond en nacht doorgeslapen. Alleen Als ze rond 6.00 begint, wordt Mason ook direct wakker. @melle, thnx voor je tip. Die ken ik idd. Heb ik ook bij mijn zoon gebruikt. Maar destijds helaas verkocht @karin, wauw zeg al 4 cm. Super joh!!! Ben heel benieuwd wanneer het gaat beginnen. Wta betreft de krampjes. Ook bij flesvoeding krijgen ze vaak krampjes. Ook hier moeten de darmpjes namelijk aan wennen. Vaak beginnen de krampjes rond 3 wkn. Als de krampjes idd heel extreem aanhouden wil ik andere voeding proberen. Ik laat Fay overigens op mijn buik slapen ,met het dekbed terug geslagen. Ik heb dan zelf een shirt met lange mouw aan en over Fay ligt de omslag doek. Niet de meest ideale houding ,maar ik durf haar ook niet naast mij te leggen. @romy, succes vanmiddag bij de vk. @gusam, neem lekker je rust en hopelijk voel je je snel beter. Knuffel! @brina, ohhhhh spannend zeg. Succes! @athina, oh dat is ook al snel. Ik heb dat bij Mason ook eghad. Ochtend een tabletje om te verweken ( alles zat potdicht) ze zeiden het kan 3 dgn duren. 11 uur later was ik al bevallen. Mijn lichaam pakte het volledig zelf op. Succes morgen he! @cherry, fijn dat de kleine man goed groeit. Gek idee he niet meer zwanger zijn. Dat had ik vorige week ook heel erg. Ook omdat wij maar 2 kinderen willen had ik echt even zoiets van jemig ,dit was dus de laatste keer @gwn, ja mijn moeder maakt Fay wel redelijk bewust mee. Alleen heeft ze geen puf om er echt op te reageren. Ja ik krijg nog een huisbezoek hier, omdat Fay zo ziek is geweest, dus wou dat even afwachten. Kan ik gelijk vragen van de krampjes.
@karin super meid, ik hoop dat het ook geholpen heeft en je nu lekker (nou ja lekker) weeen hebt. @cherry dat is dan wel heel erg toeval dat we beiden dezelfde dag uitgerekend waren en dan toch op de zelfde dag zijn bevallen. Het word nu wel weer tijd voor babynieuws, ik ben benieuwt van wie het eerst nieuws komt. XXX Gusam
Sorry, ik ben er wel hoor, ik lees op het moment alleen even mee, te druk met andere dingen, hier gaat alles ok, nog helemaal nergens last van
Hè, jammer! Maar te druk met andere dingen is geen probleem natuurlijk hoor, hoopte alleen dat je bezig was met bevallen
kraamzorg heeft t hier niet afgeraden, het is je eigen kind. Ze geven je wel advies. Het advies van hun is vaak een matras of aankleedkussen bovenaan in bed leggen en daar t kindje op. Dan kunnen ze niet onder de dekens verdwijnen en jou kussen kan er niet op komen (of je moet heel gek slapen) Lune slaapt naast me tegen het voedingskussen aan (met bolletjes erin geen kussenvulling) dan hoger dan t dekbed. Ze ligt in omslagdoek en halverwege de deken. Ik slaap op mn zij, ik slaap goed moet ik zeggen.