Oktober mamma's 2010 Deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door CherryAyden, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Karin: Wat grappig zeg, met die tweede naam! Ik ben benieuwd wat het gaat worden uiteindelijk en wat jullie dan als andere naam hadden :)
    Fijn dat je weer een goede nacht achter de rug hebt!
    Onze uk mocht van de kraamzorg gewoon tussen ons in liggen, zij was daar heel relaxed in, gelukkig. Ze heeft ons zelfs gewezen hoe we daar het voedingskussen voor konden gebruiken (eerst gebruikten wij het aankleedkussen, dat we opmaakten als bedje).
    Al 3 cm?! Geweldig dat het voorwerk bij jou wél wat heeft gedaan dan! Dat maakt het dan wat minder zuur, toch?! Wow, dus al 4cm! Jippie meid, nu gaat het snel! Spannend! En voor als het straks verder op gang komt: toi toi toi!!!!!! :D

Yukl: Oh ja, ik zou het geboortekaartje ook nog eens spammen inderdaad! Gaat goed komen, komt eraan :D

Dat van dat bekken, dat wist ik, dat was bij de oudste al zo. Het is dusdanig beschadigt dat het nooit meer helemaal goed zal komen, maar er is mee te leven. Het komt bij de volgende zwangerschap zeker weer terug, maar de mate waarin is niet bekend. Deze zwangerschap is me, mbv alle fysio (1x per week) veel beter afgegaan dan de vorige, dus daar hoop ik bij een derde ook op :)

Jeetje, dat is lekker handig, je nood-back-up op vakantie! Ai… En wie had ooit gedacht dat je verder als die 39 weken zou komen? Ikke niet hoor!!!!

Je zult nog versteld staan hoeveel die tweede kindjes kunnen hebben van geluid hoor. Ik denk niet dat je oudste de jongste ’s morgens wakker maakt met zijn lawaai. Hier is dat ook nog niet gebeurd en vandaag was de oudste zelfs aan het drummen op een heus drumstel, terwijl ukkie er gewoon langs stond in zijn maxi-cosi en hij slaapt nog ;)

Athina: tjah, dat wist ik al wel hoor, van mijn bekken. Dat maakt het misschien wat makkelijker te accepteren…
    Fijn dat je een redelijke nacht had, heb je ook wel nodig, zo vlak voor de bevalling! Beterschap voor jullie, dat verkouden zijn is niet prettig!
    Ah, geweldig zeg!!!! Spannend hoor :D Succes dan!

Tessa: Echte tips tegen de krampjes heb ik niet, wij gebruiken ook Infacol en het lijkt een klein beetje te helpen, maar nog niet afdoende. Hier gebruiken wij wel sinds dag 4 een speen (of mama’s pink) want de enige manier om ze tijdens krampjes te laten ontspannen, is zuigen. (En een fles geven op zo’n moment werkt averechts, teveel voeding veroorzaakt ook krampjes). Verder kun je proberen om met ronddraaiende bewegingen over haar buikje te wrijven, bij sommige baby’s helpt dat ook. Sterkte ermee, zo zielig!!!

Van dat bekken komt wel goed, ik wist t van tevoren, dus dat helpt me het makkelijker te accepteren.

Romy: Dat vind ik nou ook, babynieuws is meer dan welkom, dus eh, spreek je beebje maar vast aan dat ze straks na het strippen gewoon meteen komt ;)

Brinatjuh: Joehoe, wat spannend! Hopelijk gaat het supersnel nu!!!!!

Gusam: Succes en sterkte meid!

Chikai: WOW, alweer een maand? Lijkt wel gisteren dat ie geboren was!!! Ik lijk wel gek, want onze uk is morgen natuurlijk ook alweer 2 weken, maar het gaat zo snel! En dat wist ik natuurlijk wel al van de eerste, maar toch… pfffffffff, niet teveel bij stil staan, daar kan ik nou emo van worden ;)
    En dat bekken, weet je, ik wist het al en dat maakt de acceptatie een stuk makkelijker. Gewoon goed mijn best doen :)

CherryAyden: Wow, nu al boven zijn geboortegewicht, dat doet hij goed zeg!!!! Dat gevoel wat jij nu hebt, kun je met velen hier delen hoor meid… Ik vind het ook wel weer jammer, ondanks alle pijn en ellende die ik gehad heb, dus ik begrijp je gevoel heel goed! Zwanger zijn is gewoon heel bijzonder, je bent het ook maar 9 maanden en daarna ben je ‘gewoon’ voor altijd moeder :)

Domino: Succes, ook voor jou, als het begint :D

INBAKEREN IN SLAAPZAK: Wij hebben de puckababy piep (http://www.puckababy.com/nl/shop/The+Original ), dat is een slaapzak zónder armsgaten. Werkt perfect en ukkie slaapt daar nu ook al in, want die maait zichzelf constant wakker anders…

2. Yukl

Yukl Niet meer actief

Whaaa, karin, wat spannend! Gewoon al 4 cm! :$ Mazzelaar! (naja, die pijnlijke voorweeen waren natuurlijk niet tof, maar wel super dat het er in ieder geval voor heeft gezorgd dat je de bevalling met 4 cm begint) Misschien lig je nu wel te bevallen :D

@ athina: wauw voor jou ook spannend! Ik ga voor je duimen dat het heel vlot gaat! :)

@ brinatjuh: ben benieuwd hoe lang het gaat duren! :)

@ incognito: dus de schade is na deze zwangerschap niet erger dan de vorige? Dat lijkt me wel engiszins een geruststelling voor de volgende keer... of niet?
    Hahaha nou ik hoop dat ik een fantastische slaper krijg :D ;)

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gusam: meid, het is ook niet niets om na een zware periode in je zwangerschap er alleen voor te staan met 2 hele kleine kinderen. Ik kan me zo ontzettend voorstellen dat je het daar moeilijk mee hebt psychisch! Het zou helemaal niets voor mij zijn. Fijn dat je buurvrouw zo behulpzaam is! En ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Knuffel!

@ cherryayden: fijn dat je mannetje het goed doet :) en dit punt is bijna altijd even emo, hopelijk zit je snel beter in je vel! Komt vast goed :)

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier vanmiddag controle gehad. Deze verloskundige was gelukkig veel fijner dan die van de vorige keer :) Ze schoot eigenlijk direct in de 'oh ik snap het' en 'ja je hebt het vast zwaar' modus, dus dat was heel prettig ;) Ik heb goed duidelijk gemaakt dat ik slecht slaap, moe ben en het heel zwaar vind om momenteel voor zoonlief te zorgen. Nu word ik aanstaande maandag (pas om 3 uur 's middags) gestript en later die week eventueel nog 1 a 2 keer. Met 41 weken krijg ik zoals standaard een afspraak in het ziekenhuis en dan zullen ze waarschijnlijk, met goedkeuring van mezelf, gaan inleiden.

Ben in ieder geval blij dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren. Ik vind dat eindeloze vooruitzicht zo frustrerend. Nu weet ik dat er maandag in ieder geval IETS gaat gebeuren. Misschien doet het niets, maar dan hebben ze het in ieder geval geprobeerd.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

He, als karin en athina straks zijn bevallen, wordt het wel erg rustig hier :( (qua zwangere dames)

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    hoi dames,

sorry voor mijn afwezigheid.
    hier lijkt alles tegen te zitten.

eerst een zware zwangerschap, toen een zware bevalling, toen ontsteking van de keizersnedewond en nu weer een borstontsteking. Dus heb nu antibiotica, maar wat is zo'n borstontsteking pijnlijk zeg, vooral tijdens het voeden.

Ook worstelen we nog steeds met Jelmer, hij is erg onrustig door buikkrampjes en hij huilt niet, hij gilt echt en dat soms uren per dag.
    hij heeft ook een aantal dagen gehad dat ie om de 2 uur voor een voeding kwam, ook 's nachts.
    Dat gaat nu gelukkig wat beter. Gisteravond laatste voeding om 23:00, de volgende om 4:00 en daarna om 7:00.
    Maar sinds zijn voeding van 7:00 is hij al weer onrustig vanwege de krampen, de enige manier om hem te kalmeren is in de draagdoek, dus heb hem nu al de hele dag zowat aan me hangen, maar weet het anders ook niet.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ kwebbelsnoes: he wat vervelend om te horen zeg :( Het zit jullie zeker niet mee! Ik hoop dat je snel opknapt van je borstontsteking, maar ook dat Jelmer snel minder last gaat krijgen van de krampjes. Arm mannetje... Voor jullie natuurlijk enorm heftig. Knuffel!

8. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Hee Kwebbelsnoes, wat vervelend zeg!!! :( Zowel voor jou als voor je kleine ventje...Helpt de antibiotica een beetje? Ik vind dat zo'n naar idee, dat je met een borstontsteking juist de pijnlijke borst moet aanleggen! Hopen maar dat het snel beter gaat, ook met Jelmer. Zo sneu als ie zoveel pijn heeft, heb je iets van infacol in huis? Al helpt het maar een beetje, iets is beter dan niets. Sterkte!!!

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    @ Yukl: He he, eindelijk een vk die luistert!!! :) Dat mag ook wel eens...Wat je zegt, nu is er in ieder geval een concreet iets om naar toe te leven, zit je niet doelloos af te wachten. Nog effies meis!

@ Karin: Spannend!!! Hopen dat het door gaat zetten, maar dat kan nu toch haast niet anders? Zet m op en maak ons blij met babynieuws! ;):D

10. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl: fijn dat je nu een prettige verloskundige had en weet waar je een beetje aan toe bent! In ieder geval een vooruitzicht waar je iets mee kan he!

Incognito: ja, de tijd gaat echt snel, ik mis het zwanger zijn ook wel hoor! Maar ik geniet ook volop van mijn zoontje, dus dat maakt het helemaal goed! Fijn dat je toch met je fysio redelijk de zwangerschap en bevalling bent doorgekomen, dat maakt het vooruitzicht voor een 3e/4e toch iets draaglijker hoop ik?

Karin: spannend!!! Wow, dat gaat wel snel hoor, hopelijk zet het door!!

Ik heb verder niets meer gehoord van Brinatjuh, en ook voor Athina ligt mijn telefoon klaar hoor!!! Oooh, ik vind het wel spannend hoor, zo de laatste baby'tjes, het komt nu allemaal wel dichtbij voor iedereen!!!

Zometeen om 18.30u kraamvisite, daarna reageer ik weer verder!

11. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hee! volg het nu even een tijdje hier want ben met 41 weken toch wel erg nieuwsgierig geworden hoe en wat. Ben vanmiddag gestript en heb nu behoorlijk last van mijn onderbuik, herkennen jullie dit ook na het strippen? De VK zei al dat ik best last van harde buiken zou krijgen. Ben wel benieuwd hoor of het wat helpt en anders wordt ik volgende week ingeleid. Als je trouwens weeen hebt, voel je dan pijn over heel je buik of kan het ook alleen onderin je buik zijn?

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ blossum: spannend! Weeen voelde ik vooral onderin mijn buik geloof ik, nu met de voorweeen ook. Ik weet verder niet hoe het voelt na het strippen want dat heb ik nooit meegemaakt. Ik ben benieuwd of het door gaat zetten bij je!

13. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog geen baby's hier ?????

kom op dames jullie kunnen het !!!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik heb vooral menstruatie achtige krampen gehad van het strippen. Trok ook érg door naar m'n benen. Maar dat had ik ook altijd dus bij (en vlak voor) menstruaties.
    Verder merkte ik ook echt dat er wel 'wat' gebeurde. Nogal wat slijmverlies als gevolg van de krampen.
    Maar hier hield dat 'wat' dus uiteindelijk niets in...

Ik heb trouwens vanmiddag ook op m'n hyves neergezet wat er gaat gebeuren. Dat had ik eigenlijk niet verwacht -dat ik dat zou gaan doen. Maar iedereen leeft al zo mee elke dag, dat ik dacht 'whatever... dan weten ze dit ook maar hoor..' en het is toch wel heel leuk, ál die meelevende reacties en ook reacties van mama's uit m'n vriendengroep die het al eens meegemaakt hebben. Dus -ook al weet de hele wereld het nu - ik vind het toch wel prettig dat ik het gedaan heb hihi.

15. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voelt idd als (voor mij) behoorlijke menstruatie krampen. Ga er ook niet vanuit dat er wat gaat gebeuren hoor. Had ook maar 1 cm ontsluiting. Ga zo even lekker douchen en een warme kruik op mijn buik leggen, denk dat dat wel wat verlichting geeft en kan toch geen kwaad. Toch?

@Athina, wat leuk dat je zulke positieve reacties hebt gekregen. Wij vertellen het niet dat ik waarschijnlijk maandag wordt ingeleid, ben bang dat iedereen heel de tijd gaat vragen hoe of wat...

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    voor mij is het morgen al he, dus dat scheelt... Kruik mag zover ik weet wel hoor. Ik heb het vorige week met de voorweeen ook in m'n rug gedaan, scheelde een stuk.

17. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Heb net flink wat bijgelezen. Zal morgen weer reageren, want ik krijg dadelijk nog visite.

18. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Athina: Jeetje morgen al, spannend! Leuk toch juist dat je eerst dacht dat je het niet op hyves zou zetten en nu iedereen daar zo positief op reageert! Veel succes morgen!

19. michele25

michele25 Fanatiek lid

5 apr 2010
    4.657
    1.778
    113
    Vrouw
    blossum, ik ging wel aan de gang dmv strippen. was met 1cm ontsluiting gestript. en bleef ook krampen houden,. was rond 5u gestript en snachts ging ik aan de gang en sochtends bevallen. dus ja het kan gewoon op gang komen ervan is mijn mening. succes meis!!

20. Blossum

Blossum Bekend lid

21 nov 2009
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    @michelle25: ik hoop het! Zou graag thuis bevallen, en vind 41 weken meer dan genoeg haha!

Deel Deze Pagina