Oktober mamma's 2010 Deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door CherryAyden, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Yukl: De schade lijkt niet erger dan na de vorige inderdaad, maar dat weten we over 1 jaar eigenlijk pas :) Ik voel me wel beter, dus heb goede hoop! :D
    Fijn dat je maandag wel 'al' gestript wordt, ik hoop dat je niet zo lang hoeft te wachten en dat ukkie zich eerder meldt!

Kwebbelsnoes: Jeetje, jij krijgt ook alles he?! Helemaal ellendig, alsof het nog niet genoeg is geweest, beterschap!
    Dat van die krampen, dat had onze oudste ook... Heb je al eens Infacol geprobeerd? Hier kwamen die ellendige krampen trouwens door een koemelkallergie/lactose intolerantie. Dat komt ook gewoon in de borstvoeding. Toen ik streng op dieet was, waren de krampen binnen 2 weken héél veel minder. Ik weet natuurlijk niet of Jelmer daar last van heeft, maar ik wil je deze info niet onthouden! Sterkte in elk geval...

Chikai: Gezellige kraamvisite gehad?
    Ja, ik wil nog steeds wel een 3e/4e, maar nu zie ik er wel enorm tegenop hoor, weer die pijn, misselijkheid etc.... Maar goed, ik blijf het gewoon ook enorm bijzonder vinden en iets heel moois, zo'n zwangerschap. En het wonder wat je er na die 9 maanden voor terug krijgt, tjah, daar zijn al helemaal geen woorden meer voor :)

Blossom: Hier ook enorm gevoelige/kramperige onderbuik na het strippen en 's nachts is uk toen geboren!

Athina: Succes en sterkte morgen! Ben benieuwd naar jullie beebje :D

2. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    zo, hier net 12 mini cupcakejes gebakken met blauwe glazuur en blauw/witte muisjes erop, super leuk! Kan zoonlief morgen op het KDV trakteren, zo schattig!

3. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Goedenavond,

Hier vanmiddag ook controle gehad bij de gyn, en ze heeft me gestript. Bloeddruk was weer zo hoog, maar omdat ik me verder goed voel, moet ik gewoon in de gaten houden of ik ook andere symptonen heb van zwangerschapsvergiftiging, zoals hoofdpijn, buikpijn. Strippen vond ik lang niet zo pijnlijk als dat ik had gedacht altijd. Ik lees altijd maar dat het zo ontzettend veel pijn doet, dus ik had me ook op het ergste voorbereid, dus dan kan het ook alleen maar meevallen :D Ik heb er ook verder niet zoveel last van eigenlijk, vond mijn vingertop ontsluiting al indrukwekkend :p Nu moest ik volgende week weerkomen, maar zag net op mijn afsprakenkaart 9 november staan? Dus als ik vrijdag nog nie bevallen ben zal ik daar eens achteraan bellen.

Yukl, fijn dat je er in ieder geval iets mee opgeschoten bent. Waarom willen ze je nu niet strippen of heb je nog helemaal geen ontsluiting?

Incog, balen van je bekken, word je erg belemmerd in je dagelijkse leven ermee? Mijn vorige zwangerschap had ik er ook gigantisch veel last van, dus wat dat betreft fiets ik nu heel makkelijk door deze zwangerschap heen.

Wat ook kan helpen tegen krampjes is om de baby omgekeerd op je arm te wiegen, de kleine ligt dan met zijn buikje echt op je arm met het hoofdje naar je oksel en zo kun je het op en neer schudden zacht. Let op, ze kunnen wel gaan kwijlen :D

4. Gusam

Gusam Niet meer actief

@athina heel veel s6 morgen.

@blossum ik hoop voor je dat het door gaat zetten.

XXX Gusam

5. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Domino: Ik vind het zelf wel meevallen, maar het is net hoe je er mee omgaat natuurlijk....
    Spannend dat je nu ook gestript bent! Ik ben benieuwd of het nu gaat doorzetten! Het begin is er in ieder geval :)

6. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Incognito: Ja, gezellige kraamvisite gehad, maar wat is een 2,5 jarige druk als ze over hun slaap heen zijn :D:D Een vriendin van mij kwam langs met haar drie kinderen, waarvan eentje dus van 2,5 jaar...
    Ik heb van haar een draagdoek mogen lenen (tricot slen), dus ben heel benieuwd of het me gaat bevallen!

Je beschrijft het goed! Ik mis de zwangerschap ook echt wel, dat leven en beweging in je buik en je intieme contact met je kindje, maar het wondertje wat dan geboren wordt, daar zijn echt geen woorden voor... Ik vind het echt onbeschrijflijk, dat gevoel wat dan door je heen gaat....(misschien is mijn blauwe wolk wel enorm groot... maar het voelt echt elke dag zo bijzonder!:):):))

Zometeen Thijs lekker even in bad doen, eten geven en dan naar bed! Weltrusten allemaal!
    (geen nieuws van Brinatjuh trouwens..)

Haha, ik zie nu dat ik 1008 berichten heb, voor de 2e keer de 1000 berichten gehaald (voor de crash ook al eens... haha) en de eerste keer dat een quote is gelukt.... (wat een eer he Incognito :D)

7. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
    Dank allemaal voor de felicitaties voor onze zoon Ricardo!
    het is een heerlijk ventje maar het is wel heel zwaar geweest de bevalling en de 1e week vandaar dat ik nu pas weer schrijf.

Ricardo is 11-10 geboren en weegt 4340 gram.
    Uiteindelijk in ziekenhuis bevallen omdat ontsluiting erg lang duurde en al 6 uur lang heftig rugweeen a 3 min maar maar 5 cm na 10uur pfff
    dus toen ruggeprik en uiteindelijk nog 1.5 uur geperst en toch vacuumextractie en een knip. Het was heel zwaar maar we hebben er een prachtventje voor terug!!

Kraamtijd verder erg druk en moe geweest maar nu eindelijk een ritme aan het krijgen;)
    Ik heb ook nog wel veel moeite gehad emotioneel met de bevalling maar kan het nu toch een plekje geven. gek genoeg vergeet je de pijn en beleef ik het nu als een soort roes of droom, gek is dat toch die moeder natuur.

vorige week nog moeite met borstvoeding, Ricardo was erg ongeduldig met aanleggen en had last van krampjes. nu met infacol en extra Bv aanbieden gaat het stukken beter.

we zijn ook al naar buitengeweest!

Zo zijn er toch al veel geboren, succes nog wachtende ladies en geniet nieuwe mama's!

liefs regenboogje.

8. Regenboogje

Regenboogje Actief lid

11 jan 2010
    170
    0
    0
  9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Incog dank je!:D
    Gusam dank je! En lief van jeJ het is gewoon zo dat iedereen zo met mij meeleefde en ik daar zoveel aan had, dat ik dat ook wil doen voor jullie, ook degenen die aan het eind van de maand bevallen!
    Liane dank je voor de felicitaties!
    Doglover goed dat je je nu prettig voelt bij niet inleiden!
    Yukl ja ik heb helemaal geen kloven! Voed ook al vanaf de allereerste voeding met tepelhoedje..Liam was zwaarder dan Olaf, maar heb er bij de bevalling niets van gemerkt.. ik hoop dat het bij jou ook zo is! Bedankt voor t plaatsen van t buddynieuws!
    Tessa fijn dat Fay het drinken nu goed door heeft! Super!
    Blossom pijn in je buik en kramp in je liezen kan ook op blaasontsteking wijzen…
    Chikai het is ook best heftig geweest, maar ik realiseerde het me niet zo geloof ik. Volgend de kraamverzorgster heb ik het zwaar gehad. Ik denk dat ik het allemaal niet zo realistisch zag omdat ik zo ontzettend gelukkig ben met mijn mannen!:) Fijn dat jullie ketel het weer doet!
    Gwn leuke foto!!
    Skatjuh ik vind het ook lastig hoor om te posten;) maar vooral omdat de kraamverzorgster er nog is en ik niet achter de comp wil kruipen als ze er isJ Fijn dat het met Jasper niets ernstigs is!
    Tessa superleuke tractatie!

Vandaag is trouwens Liam zijn tongriemetje geknipt…hier doet de vk(lactatiekundige het zelf, thuis) Hij heeft geen krimp gegeven en het bloedde ook helemaal niet!

Hij is alleen de afgelopen 2 dagen maar 10 g. aangekomen..komt door mijn melkproductie:S

Gelukkig mocht Liam ook naar het zkh komen trouwens! Anders had ik het veel erger gevondenJ Wel raar hoor, ben je thuis bevallen, lig je toch nog op verloskunde met je kleine..

Morgen reageer ik verder!

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.819
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben benieuwd of er bij Brinatjuh en Karin nog iets gebeurd is!

Wat een prachtige foto Regenboog!

Verder: Nouja vanacht en gisteravond weer wat krampen gehad, maar niets wat heeft doorgezet. Gelukkig ook wel goed geslapen (tot 5 uur) . Ik vind het wel érg rot dat ik onze dochter misschien een volle dag niet zie vandaag -zeker als ik een nachtje moet blijven. Maar oke... wie weet gaat het wel snel..

voor de overige wachtende dames: Heel veel succes!!

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ athina: ik weet niet of je dit nog leest, maar heel veel succes!! :)

@ incognito: leuk die cupcakes! :)

@ domino: spannend! heeft het strippen inmiddels nog wat opgeleverd?
    Mijn verloskundige vindt het nu nog te vroeg om te strippen, dus vandaar maandag pas. Ik weet niet of ik al ontsluiting heb, daar heeft ze niet naar gekeken. Maar aangezien het mn tweede zwangerschap is en ik de vorige keer al ruimschoots was bevallen, ga ik er wel vanuit dat ik maandag ontsluiting zal hebben.

@ regenboogje: wat een lekker ding! :D En vaker aanleggen tegen de krampjes? Hier werkte dat juist averechts ;)

@ paloe: wat is er met je melkproductie dan? Is die naar beneden gegaan? Gelukkig dat Liam niets van het doorknippen heeft gemerkt!

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hier was zoonlief weer heerlijk om 5.20u wakker ;) Vandaag een KDV dag gelukkig, dus ik duik straks weer heerlijk mijn bed in.

13. Yukl

Yukl Niet meer actief

Heeft Karin eigenlijk een buddy? Ik ben zo'n donkerbruin vermoeden dat ze inmiddels is bevallen ;)

En brinatjuh hopelijk ook :) En athina hopelijk vandaag of anders morgen! En domino die is gestript :D romy die al lang en breed is uitgerekend... er blijft niet veel over zo haha ;)

@ doglover: wanneer heb jij je volgende controle?

14. romy2003

romy2003 Lid

8 feb 2010
    79
    0
    0
    Goedemorgen Dames

Ik wil even bij deze laten weten dat ik gisteren om 21.43 uur ben bevallen van een gezonde dochter genaamd Lizzy!
    Ze is 47.5 cm groot en weegt 3260 gram!!!
    Het was een super snelle bevalling van 4 uur en 3 kwartier !!!
    9 minuten persenweeen en ze was er.Om kwart voor 12 gisterenavond zijn we weer thuis!!

Foto's volgen.
    Succes dames die nog moeten bevallen.!!!

Groetjes Dagmar

15. Yukl

Yukl Niet meer actief

Jaaaaa, gefeliciteerd dagmar!! En een mooie naam, Lizzy :) Fijn dat het een voorspoedige bevalling was!

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

OKTOBER 2010 MAMA'S LIJST

20 oktober
    Athina- 28 jaar - 2e kindje

29 oktober
    Yukl- 24 jaar - 2e kindje
    Domino85 - 25 jaar - 2e kindje
    Karin73 - 36 jaar - 1e kindje
    Brinatjuh- 25 jaar - 1ste kindje

30 oktober
    Doglover76 -33 jaar-1e kindje

3 meisjes - 2 jongens - 1 verrassingseieren

Afspraken kun je vinden op: Oktober 2010 mama's

Lijst zoeken?? Zoek op: bevallenoktober

Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Mamamanuela met je echte naam en voeg je daarna toe.

17. Yukl

Yukl Niet meer actief

BEVALLEN

Milse - 8 sept - 35+0 - Morris - ? gr
    Regenboogje82 - 10 sept - 36+0 - Stan - 2435 gr
    marijke87 - 12 sept - 36+2 - Jesse - 2750 gr
    Nienchen83 - 14 sept - 37+4 - Romy - ? gr
    Mamamanuela - 16 sept - 38+5 - Roxan - 3030 gr
    GWN - 21 sept - 38+6 - Amy - 3105 gr
    Joyce1990 - 27 sept - 38+0 - Leani - 2990 gr
    Nonja - 27 sept - 40+1 - Luka - ? gr
    Manuela23 - 28 sept - 38+5 - Djemy - ? gr
    Iris89 - 29 sept - 37+3 - Charlize - 3240 gr
    Tessa81 - 30 sept - 37+5 - Fay - 3480 gr
    Zeemeermin - 30 sept - 39+6 - Chloë Rose - ? gr
    Chikai - 1 okt - 39+2 - Thijs - 3260 gr
    Rodelief - 2 okt - 39+6 - Nils - 3720 gr
    Quendy - 3 okt - 39+0 - Lizzie - 3240 gr
    Ooitmamavan3 - 4 okt - 40+4 - Brandon - ? gr
    Annie25 - 4 okt - 40+0 - Lizzy Fay - ? gr
    Kwebbelsnoes - 6 okt - 39+6 - Jelmer - 4280 gr
    mink - 6 okt - 38+4 - Stef - ? gr
    margotmarcel - 7 okt - 40+5 - Esmee - 3678 gr
    Heppie - 7 okt - 37+4 - David - ? gr
    Amaryllis - 8 okt - 38+4 - Imee Sophie - 3440 gr
    Mariska72 - 8 okt - 40+6 - Randi Elize - 4290 gr
    DianaV - 9 okt - 40+0 - Ylva - 3860 gr
    Regenboogje - 11 okt - 40+4 - Ricardo - ? gr
    Vita - 12 okt - 41+3 - Fien - 4250 gr
    InCognito - 13 okt - 39+0 - Olivier - 3745 gr
    Lovely Me - 14 okt - 39+5 - Zulay Aaliyah - 2963 gr
    skatjuh87 - 16 okt - 41+4 - Jasper Sebastiaan - 3590 gr
    Gusam - 18 okt - 38+5 - Chanelly Angel Ebony - 2890 gr
    CherryAyden - 18 okt - 38+5 - Aiden Isaiah - ? gr
    Pina82 - 18 okt - 41+0 - ? - ? gr
    InLove - 19 okt - 40+4 - Lune - 4200 gr
    paloe - 19 okt - 39+6 - Liam Chaz - 3800 gr
    Elena22 - 19 okt - 42+3 - Damian Wesley Anton - ? gr
    Escal - 19 okt - 41+1 - Sem - 2960 gr
    MooMoo - 21 okt - 40+6 - Noah James Lucas - 3780 gr
    Rimar - 21 okt - 41+4 - Mark - 2740 gr
    romy2003 - 26 okt - 41+3 - Lizzy - 3260 gr

Stand: 20 jongens - 19 meisjes

Lijst zoeken? Zoek op: bevallenoktober

18. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Hoi allemaal,

@ Yukl: ik heb vanmiddag om 17.00 controle.

Ik heb vannacht de hele nacht lopen spoken hier. Ik kreeg gisteravond rond 9 uur enorme krampen, onderin mijn buik en in mijn schaamstreek. Er zat hier een vriendin van mij, die zat mij al raar aan te kijken. Er zat totaal geen regelmaat in, maar later op de avond werd het allemaal wat regelmatiger. Rond 11 uur naar bed gegaan, maar 2 uur wakker gelegen en toen eruit gegaan. Toen ik de tijden wilde gaan bijhouden, werd het allemaal weer minder. Uiteindelijk af en toe een beetje gedoezeld, maar niet echt geslapen. Nu zijn de krampen er nog steeds, maar nog steeds niet echt regelmatig. Ik hoop dat dit gaat doorzetten en ik vanmiddag goed nieuws krijg:"dat ik eindelijk wat ontsluiting heb".

Tot zover ff, nu ff teruglezen en reageren....

Groetjes,
    Elleke

19. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    @ Dagmar: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

20. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen :)
    Joehoe, na een aantal zeer rommelige dagen/nachten heeft Fay vannacht 5 uur tussen de voeding gelaten :D
    Morgen krijgen we bezoek van de JGZ. die gaan even kijken hoe het nu met haar gewicht is en even een advies doorspreken ten aanzien van de voeding.

@incognito, ja idd Fay heeft erg veel zuigebehoefte. Op die momenten geef ik idd de speen, want nog meer krampjes moeten we niet hebben. OOk heb ik nu cinababy. Het is wel lachen ik heb Mason even de foto laten zien dat je loopt met de kinderwagen en zoonlief op het plankje staat. Mason wil namelijk niet op het plankje. Ben benieuwd nu die een ander kindje dat wel heeft zien doen wat hij doet :D Heb je de cupcakes niet al stiekem zelf opgegeten :D
    @karin, ben benieuwd of je al bevallen bent :D
    @yukl, fijn dat het goed erliep bij de vk en dat er maandag eindleijk iets gebeurd. Hopelijk komt ukje toch eerder.
    @kwebbelsnoes, oh wat rot allemaal zeg. Een knuffel vanaf hier!
    @blossum, spannend hoor.
    @chikai, haha druk ,ik denk dat het ook erg per kind verschilt. Mason is 2.5 ,maar is eigenlijk altijd erg rustig. Wat super dat je de doek hebt kunnen lenen.
    @regenboogje,mooie foto, en best lang is hij niet?
    @paloe, hoe gaat het nu met je? Hoe reageerde Olaf dat jullie naar het zkh moesten?
    @ahina, heel veel succes vandaag en hopelijk gaat het heel voorspoedig :D
    @romy, van harte met de geboorte van jullie dochter!! Superleuke naam ( mijn oudste nichtje heet ook zo :D)@domino, en is er nog iets veranderd na het strippen?
    @doglover, spannend hopelijk idd goed nieuws vanmiddag.

Deel Deze Pagina