@ milse: jeetje ja, Morris alweer bijna 2 maanden! Bizar! Die van jou is waarschijnlijk al zo groot vergeleken met die van mij @ escal: lekker dat je je kilo's al kwijt bent, balen dat je je kleding nog niet aan kunt. Maar je bent ook nog niet zo lang geleden bevallen dus dat gaat vast en zeker goed komen! @ karin: jeetje wat een stomme reactie van de verloskundige! Gelukkig dat je uiteindelijk in het ziekenhuis wel fijn bent begeleid en is het allemaal goed gekomen. Ontzettend balen dat je tijdens je bevalling zo'n waarneemster krijgt waar je niets mee hebt Ik had een verloskundige in opleiding die mijn bevalling deed (onder begeleiding van een vaste verloskundige) en ik had haar ook nog nooit gezien, maar gelukkig was zij wel ontzettend lief en prettig! @ doglover: toch veel plezier gewenst dan vandaag... al hoop ik voor je dat je het niet redt en ligt te bevallen Hier ligt Pelle al ruim een uur heerlijk in zijn wieg te slapen. Op zijn buik! Mijn andere 2 mannen zijn even boodschappen doen. We hebben niets nodig, maar Tobe was het ZO zat. Dus papa heeft hem even lekker mee de deur uit genomen. Doet me denken... @ tessa: heb je het al aangedurfd het op de buik slapen? Pelle slaapt nog tussen ons in dus dan durf ik het sowieso wel aan. Nu hoor ik hem uitgebreid snurken dus dat scheelt ook Maar kan me voorstellen dat je het eng vindt hoor. Mijn kraamverzorgster vindt het trouwens prima. Ze moest me wel wijzen op de richtlijnen en ze heeft er ook een notitie van gemaakt dat het onze eigen keuze is, maar ze had er verder geen oordeel over. Ze begreep me wel ivm de afplatting van Tobe.
Met Morris lijkt het gelukkig beter te gaan! Zijn ademhaling is al een stuk rustiger, ik kijk het nog even aan zo.. Hij wordt trouwens echt al een flink mannetje hoor! Het is echt niet te zien dat hij te vroeg geboren is. Hij was natuurlijk meteen al 7 pond Waar hij in het begin zo'n moeite had met zijn voedingen heeft hij nu echt enorme honger! Hij had elke keer na twee uur alweer honger en groeide ook veel te hard. Op advies van de kinderarts ben ik omneo gaan gebruiken omdat dit dikker is en daarom volgens haar langer in zijn maagje bleef.. maar wat blijkt nu, het is juist lichter verteerbaar en zelfs al gedeeltelijk voorverteerd!! Hij is nu dus weer te hard gegroeid omdat hij volgens het cb teveel krijgt.. maargoed ik ga hem echt niet met honger laten liggen!! Nu ga ik als hij weer beter is maar proberen of het met forte beter gaat.. Maar ik wilde eerst even wachten tot hij weer beter is want als hij nu zieker wordt en ik geef die nieuwe voeding weet ik niet of hij daar nu slecht op reageert of dat het door het ziek zijn komt.. Nu was ik gister bij die huisartsenpost omdat hij zo snel ademde en benauwd was, begint die arts meteen over dat hij wel groot was! En of ik hem niet teveel voeding gaf!! Daar kwam ik toch niet voor!! Ik wordt er echt sch...ziek van! Hij zei hoe kan een kind dat 5 weken te vroeg geboren is nu al zo zwaar zijn? (4800gram) En hij geloofde bijna niet dat hij bij de geboorte al 3500 gram woog. Ik heb het verder maar genegeerd en gezegd dat ik andere voeding ga gebruiken als hij weer beter is, maar ik vond het zo stom! Kom je daar omdat je bezorgd bent krijg je een hele preek over voeding!! Alsof ik dat nog niet wist!! Ik was zelf ook al oplossingen aan het zoeken! Sorry hoor hihi moest het even kwijt het zat me nog al hoog!
Hier ook geen babynieuws hoor, de hele nacht liggen spoken, ben er tig keer uitgeweest, maar ze bleven "maar" om de 7 a 10 minuten komen. Op een gegeven moment in slaap gevallen en op een paar weeen na, is nu nog alles rustig, maar ik denk dat het niet lang meer zal duren
@milse dikke knuf voor jou en probeer je er niets van aan te trekken, en mischien als hij dadelijk beter is dat hij beter reageerd op de forte, en het komt allemaal goed. een dikke knuf voor jou en je mannetje ik hoop dat hij vlug opknapt. @foto's wat een geweldige foto's heb ik voorbij zien komen van de nieuwe telgen en de evt broertjes en zusjes. Ik ben weer goed opgeknapt, sinds donderdag kan ik weer langer staan en lopen, dus ook weer lekker naar buiten. Vrijdag ben ik lekker met de meiden eff naar oma geweest, ow wat is dat weer fijn om niet aan huis gebonden te zijn. Gister de kinders even naar de buren gebracht zodat ik even naar de verjaardag van mijn tante kon die werd 50jr, het was wel eff wennen zonder kinderen op stap te zijn, maar zeker wel even lekker. Ik kreeg alleen van een vrouw die mij totaal niet kent comentaar van hoe ik mijn kleine van bijna 2 weken al alleen liet, en dat maakt mij zo kwaad, ik ging dan ook aan mijzelf twijfelen of ik dan wel een goede moeder ben, maar al gauw dacht ik ik doe het super met mijn meiden, en ze zijn in goede handen. voor mij was het ook even ontspanning van een hectische periode. Nu ik weer lekker overal heen kan zijn mijn downmomenten er ook niet meer, maar dat wist ik ook dat het dan goed zou komen. ik ben iemand die niet binnen stil kan zitten en als je dat dan moet word je er niet vrolijk van. Fijne zondag dames. XXX Gusam
Goeiemorgen allemaal! Incognito: jeetje, wat een melkproductie! Dat schiet dus nog helemaal niet op, je overproductie is nog niet terug aan het lopen dus... En Paloe, ik lees bij jou hetzelfde... He, hopelijk komt er voor jullie snel een beetje 'vraag-en-aanbod'.... Fijn dat jullie mannetjes het ook zo goed doen!! Yukl: ik lees dat je op bed moet blijven, omdat je anders teveel bloed verliest? Blijft het dan langer nabloeden, omdat de navelstreng was gescheurd? Lijkt me wel een enge situatie hoor.... Pelle heeft lekker op zijn buik geslapen, leg je hem al weg op zijn buik als hij nog wakker is? Thijs wil wel graag buik-op-buik slapen bij ons, maar als ik hem op zijn buik weg leg, blijft hij zijn hoofdje optillen en bewegen. Dan is hij erg onrustig... Milse: sterkte met je mannetje! Gewoon uitgaan van je eigen gevoel hoor, als jij weet dat het goed gaat, je niets aantrekken van opmerkingen!! Karin: fijn dat je in het ziekenhuis wel goed bent begeleidt! Doglover, Domino en Denise: ik hoop dat jullie allemaal vandaag bevallen!!! De laatste dag van oktober, is ook een mooie dag om geboren te worden! Hier: een fijne nacht gehad, Thijs heeft lekker na de voedingen telkens in zijn eigen bedje geslapen, fijn! Nu is hij al vanaf half acht wakker.... Zometeen gaan we op visite, dus dan zal hij in de auto wel in slaap vallen denk ik.... Tot ergens later op de dag allemaal!
@chikai: heerlijk zo'n goede nacht!! Gezellig even met hem op visite! Lekker pronken met je kindje hihi! @Gusam: gewoon laten kletsen hoor! Wat weet die vrouw er nou van? Ik vind het af en toe ook lekker om even zonder kids weg te gaan alleen kan ik ze dan even bij mijn vriend laten.. geweldig toch dat je zo;n buurvrouw hebt getroffen? Waarschijnlijk geniet je buurvrouw er ook enorm van! Niet schuldig voelen hoor! En een dikke knuffel terug! Ik heb weer even wat foto's in mijn album geplaatst, de andere foto's zijn er op de een of andere manier allemaal af???
@Milse jeej wat een gezeur zeg om zijn gewicht. Kan me niet voorstellen dat het ohzo fout is dat hij lekker goed aankomt. Bovendien doe jij ook maar wat je denkt dat goed voor hem is, hoe kan dat nou fout zijn. En iedereen heeft weer een andere mening, om gek van te worden! Niet teveel van aantrekken hoor, als je mannetje maar tevreden is! @Gusam, ook weer zoiets! Waar bemoeien mensen zich toch mee? Geen rotgevoel krijgen hoor, je kleintjes hebben er geen last van als jij even iets leuks voor jezelf doet! Buuf is gewoon een zeikerd . Fijn dat je je beter voelt!!
Hoi, hoi, Ik denk dat onze uk gewoon lekker wacht totdat het november is.... Of totdat het weet dat mijn geboortekaartjes af zijn, moet er nog 5, hoop ze vandaag af te krijgen....Misschien weet het wel dat het nog niet mag komen.... (ik vertypte me bijna door het geslacht te typen, oepsie!!!! zag het gelukkig net op tijd) Groetjes, Elleke
@cherry het was niet mijn buuf die dat tegen mij zij, de buuf is juist geweldig die heeft gister opgepast en die vond het geweldig. Ik heb super buren, ze hebben ook het geboortebord gemaakt voor mij. hierbij een foto van het bord wat de buren voor mijn kanjer hebben gemaakt. XXX Gusam
@Gusam: wow, je woont er nog maar net, en nu doen de buren al zulke fantastische dingen voor jullie? Dat is wel heel bijzonder en superlief!
ja dat had ik ook, bij mij kwam het echt door de pijn van de naweeen (pas je wel op, achteraf waren die achterlijk heftige naweeen de voorbode van de bm ontsteking..) Beroerd dat je nog op bed moet blijven zeg! Wel fijn dat de kraamverzogster prettig is!
hallo meiden, wat een mooie foto's komen er weer voorbij!!!! zal binnenkort ook weer eens wat spammen. Yukl: wat een mooie namen hebben jouw zoons!!!! Echt superorigineel!! Nog 3 dames die moeten bevallen geloof ik he? Hopelijk komen jullie ukkies snel!!! We vermoeden dat Jelmer koemelkallergie heeft. Ik heb steeds een aantal dagen bepaalde voeding laten staan om te kijken of het verschil maakt. Nu heb ik al 2 dagen geen melkproducten gebruikt en Jelmer heeft nauwelijks meer last en slaapt ook veel beter en huilt veel minder, dus we denken dat dit het is. Wel balen want ben een echte melkdrinker,maar alles voor mijn kleine boefje dan maar even geen melk zolang ik borstvoeding geef. Hij oogt nu ook veel relaxter en slaapt gewoon zonder problemen in zijn eigen wieg. Het is nog wel even mopperen als we hem weg leggen maar niet meer gillen zoals eerst. Gisteravond om half 9 had ik hem gevoed en hij kwam pas om 1 uur weer, dus 4,5 uur ertussen. Na die voeding kwam hij pas om half 7 weer!!!! Dus 5,5 uur ertussen. Hopelijk zet hij dit door, heb eindelijk een beetje fatsoenlijk kunnen slapen en wat langer dan steeds een uurtje. Ik ben aardig opgeknapt inmiddels van de keizersnee en borstontsteking. Heb zelfs weer zin in seks haha.....maar ja, nog ruim 2 weken geduld, mag pas na 6 weken weer ivm keizersnee, beetje jammer. Mijn bekken heb ik zelf weinig last meer van, toch moet ik oppassen van de therapeute, ze vind mijn bekken nog erg instabiel, maar doordat ik geen pijn voel, ben ik geneigd te snel te willen. Ze komt nu iedere week hier thuis om oefeningen met me te doen. De borstvoeding gaat nu goed, geen kloven meer en het tepelhoedje hebben we ook weer aan de kant geschoven. Ook lijkt de overproductie nu redelijk onder controle, dus Incognito en Paloe, er is hoop!!!!! Ik had namelijk ook ontzettend last van lekkage en een aantal dagen geleden kon ik na een voeding nog rustig 100cc extra afkolven. Nu is vraag en aanbod onder controle.
Wat verschrikkelijk Milse dat je ook te veel kunt geven! En dat je daar op gewezen wordt. Ik baal ervan dat ze er zo bovenop zitten. Als je als moeder op je gevoel af gaat, is het goed vind ik. Ik wordt hier de begeleiding om hem te laten groeien weleens te veel. Hij was trouwens vandaag weer 10 gram afgevallen na 50 gram aangekomen gisteren, maar ik ga er toch vanuit dat we in de stijgende lijn zitten/blijven sinds gisteren. Want de voeding loopt prima, al moet ik nog wennen aan zijn drinkgedrag.