Hmm ik heb een soort van knoop vlak onder mijn ribben. Op de plek waar ik tijdens de zwangerschap al last van had. Het is nu ook nog gevoelig. Herkent iemand dit? Morgen toch maar eens navragen wat het zou kunnen zijn. Ik vermoed een zwaar geirriteerde spier ofzo. Verder ben ik wat emo vanwege de gedachte dat dit waarschijnlijk mijn laatste zwangerschap en bevalling was. Zo raar om te beseffen dat ik dit niet meer ga meemaken... Ik mis het opeens heel erg. Zelfs de bevalling waarvan ik toch echt zwaar opgelucht was dat het voorbij was Vandaag geen kraamvisite gehad en daar knapte Tobe goed van op. Hij heeft lekker veel aandacht van ons gehad vandaag en kwam gedurende de dag wat losser en werd wat minder veeleisend. Ook het verzetten van de klok hebben we goed doorstaan!
Gwn, bij ons gaat de nacht in rondom de laatste voeding, dus zeg maar rond de klok van 11... En zo wie zo gaat de nacht in als ik ga slapen en alleen thuis ben, dan kan het dus wel wat vroeger zijn... Thijs komt ook zeker 2, soms 3x 's nachts. Incognito Ik had al zo'n vermoeden, maar ja, wacht maar rustig af. Ik heb zoiets van, als hij komt, heeft hij echt honger. Dus we zullen wel zien wanneer hij langer gaat slapen, al zou ik het wel heel fijn vinden, puur om even wat meer uurtjes te maken 's nachts.... Wat fijn dat je zo aan het genieten bent, heerlijk om te lezen!! FIJN!! Succes morgen als je man weer aan het werk gaat, is wel weer even wennen! Yukl; lijkt me inderdaad een raar idee, nooit meer zwanger zijn... Ik mis dat intieme samen met je kindje ook wel, ook al geniet ik de hele dag door van Thijs hoor! Zwanger zijn en bevallen is toch wel heel bijzonder! Fijn dat Tobe vandaag weer wat rustiger is geworden en meer zijn draai heeft gevonden! Hier heeft Thijs vanavond erg veel last van kramp... Het is nog niet eerder zo 'erg' geweest, hij huilt veel en heeft ook echt pijn. Maar ik weet eigenlijk niet waar het nu aan kan liggen.... Sneu is dat, hij is ook moeilijk te troosten... Op zijn buik liggen is fijn, op de arm rondlopen ook, maar verder.... Ik lees hier iets over kma/lactose intollerantie; dat is toch totaal geen melkproducten gebruiken als mama?
ik hoop ook dat het niets ernstig is en dat het snel beter gaat met haar, mijn eerste gedacht was ook koemelkallergie, dus ga die vraag ook morgen stellen... kilo's: ik weet niet of ik mijn kilo's al kwijt ben maar ik ben al terug redelijk slank maar krijg wel mijn oude broeken niet meer dicht, denk eerder door mijn heupen die breder zijn... pijn tijdens bevalling: de weeën vond ik ook redelijk te doen maar ik herinnerde me van Melania dat het moment dat ze eruit kwam het pijnlijkst was, was enkel vergeten dat het zo pijnlijk was , bij de eerste riep ik toen dat ik niet meer kon en nu deed ik dat weer maar ik ben de pijn ondertussen al terug vergeten... gelukkig maar
Zo'n goed trucje van moeder natuur, dat je die extreme pijn toch weer snel vergeten bent en 'gewoon' voor een 2e of volgende bevalling weer gaat.... Maar ik kan me nu niet voorstellen dat ik die heftige pijn en de oerkracht van het persen en het staan van het hoofdje vergeet, al verzacht het wel snel...
Ik ben ook benieuwd naar jou kilo's, maar ik ben overtuigd dat het goed komt whahahaaha, ik weet nog dat ik riep: "Mijn darmen, ik pers mijn darmen eruit! Kijk dan,zijn het mijn darmen???!!!" Pas toen ze zeiden dat ik écht niet mijn darmen eruit perste, durfde ik verder te persen Ja, hij krijgt wel vette achtermelk binnen, omdat ik hem laat aanhappen voor een beetje voormelk (anders kunnen ze niet poepen, als ze die niet binnen krijgen), dan moet ik hem 5 minuten laten zuigen op mijn pink of zijn speen (voor de speekselproductie) en ondertussen spuit die borst zich voor een groot deel leeg (de voormelk dan) en dan komt die vette achtermelk er snel druppelend uit en mag hij weer drinken. 'Gefaseerd voeden' noemen ze dat... leuk he Hihi, misschien blijft Tobe wel super superlief! Ik moet zeggen dat het me echt 100% meevalt, zoals de oudste zich hier gedraagt hoor!
Zijn je ribben niet gekneusd? dat had ik namelijk wel, plus inderdaad een 'kneuzing' van het spierweefsel net bij mijn ribben/maagstreek. Is nu trouwens wel over, na een dag of 10 was dat gevoel weg... Anders gewoon even navragen, kan de kraamzorg of de vk je vast wel antwoord op geven! Jeetje, ja, ik zou ook emo worden hoor, als ik zeker zou weten dat dit mijn laatste zwangerschap geweest zou zijn... Nu weet ik het nog niet zeker (moet natuurlijk wel MrIC zo gek zien te krijgen) en dat scheelt enorm. Knuffel voor jou!!!! *InCog denkt dat jullie zeker nog wel eens een derde gaan krijgen trouwens * Wat fijn dat het vandaag zo goed ging met Tobe! Het is ook wel een enorme aanpassing voor zo'n ukkie.... Hopelijk blijft hij nu zo lekker relaxed
Ik merk nu dat ik gisterenavond rode bietjes heb gegeten (aan de kleur van m'n ontlasting), dus zou het zou kunnen zijn dat het ook nu pas in de borstvoeding is te merken? (Dan zou dat de krampen van Thijs kunnen verklaren...)
Arme, arme Thijs! Echt zielig hoor.... Als je als moeder echt koemelk- en lactosevrij wilt gaan eten, is dat niet alleen de melkproducten laten staan. Lactose zit namelijk in héél veel dingen, maar een lactose intolerantie komt bijna niet voor. Als je probeert om eerst eens overal de koemelk te laten staan (dus inderdaad melkproducten, kaas, maar ook producten waarin melk verwerkt zit, denk aan boter, veel soorten brood etc.) kun je vaak ook al een hoop krampen tegengaan. Helpt dat niet, kun je altijd nog overwegen om te proberen lactosevrij te gaan eten (gaat nog een stapje verder dan koemelkvrij). Het duurt wel heel even voordat je zelf helemaal 'zuiver' bent hoor. Je merkt snel resultaat, maar pas na 2 weken mag je eigenlijk bekijken of het écht gewerkt heeft... En ja, hier wordt ook op verzoek gevoed, tenzij hij er te lang tussen laat overdag. Tegen de krampen helpt het ook om regelmaat in te bouwen, heb ik bij de oudste gemerkt... Hier dus max 5 uur tussen de voedingen, maar liever gewoon 4 uur. MrIC is sinds woensdag alweer aan het werk, maar ik geniet gewoon enorm van de weekenden, vandaar dat ik het jammer vind als hij morgen weer aan het werk gaat Maar dat komt goed! Druk genoeg met 2 van die kleintjes
JA! Sommige kinderen zijn héél gevoelig voor bepaalde voedingswaren. Kolen bijvoorbeeld, daar kunnen ook veel kinderen niet tegen... Misschien is het dat wel, daar hoop ik dan op, voor jullie! Sterkte in elk geval voor de nacht!
Jeetje Joyce! Dat is wel even schrikken! Hopelijk ligt het inderdaad aan de voeding en is het gemakkelijk te verhelpen.. @slapen: hier ook nog steeds dag en nacht om de vier uur hoor! Hij heeft dat gewoon nog nodig.. misschien als ik volgende week ga proberen met forte dat hij het 's nachts wat langer uithoud.. maar hij heeft gewoon echt honger.. @seks: ik vloeide na 3 weken al helemaal niet meer en wij hebben het toen gewon weer gedaan.. ik had dan ook niet zoveel hechtingen, maar een paar, het ging trouwens prima niet pijnlijk ofzo! @gwn: Morris wordt ook wakker als hij schrikt en dan huilt hij ook opeens heel hard. Hij maait soms ook met zijn armen en dan slaat hij zichzelf in zijn gezicht waardoor hij wakker wordt. Ik heb net op een puckababy geboden op marktplaats, dat wil ik wel eens proberen. Dat is een slaapzak zonder armsgaten zeg maar.. @paloe & incognito: ons Sonja Bakker topic gaat er ook gewoon komen hoor!! Doen we het samen! Alleen nu nog niet hoor.. @Yukl: Ik zou het toch even navragen idd van die knoop.. ik herken het in ieder geval niet.. Oh en meiden.. een derde kindje is zooooo leuk!! hihi Alleen vond ik de zwangerschap wel veel zwaarder als de eerste twee..
Dank je wel voor je snelle informatie Incognito!!! Daar kan ik mee vooruit! Enne... we zullen zien wat de nacht gaat brengen inderdaad... Oooh, wat je schrijft over de weekenden herken ik ook, ik vind het heerlijk dat manlief dan weer thuis is, de dagen door de week duren wel lang en Thijs praat jammer genoeg nog niet terug
Hier gaan we het weer doen als ik niet meer vloei (nu sinds vanmorgen al niet meer, jeeee!) maar wachten nog een paar dagen of het echt weg is, ook ivm de ontsteking Als je denkt dat het kan, kan je het volgens mij gewoon proberen. Het belangrijkste is dat het geen pijn doet! Tijden tussen de voedingen.. van Olaf kan ik het me niet goed meer herinneren, Liam komt nu ook ongeveer elke 3 a 4 uur.. snachts vaker Chaz, uitgesproken op zn engels, klinkt als Tsjez ongeveer Het is de naam van een Engelse jongen die in hetzelfde hostel als ik zat in Australie Toen vond ik het meteen al mooi en ik ben de naam nooit vergeten
hier heeft de onderkant ook al wel zin haha maar we wachten nog even ivm het zeker willen weten dat het vloeien is gestopt en ivm de ontsteking, vandaag laatste antibioticapil gehad dus even afwachten of het goed blijft gaan
ik heb nog steeds hechtingen zitten (die lossen op) en ik vloei ook nog steeds. Vk hier adviseert 6 weken te wachten als je hechtingen hebt. Ook t vloeien moest helemaal weg zijn. Moet zeggen dat mijn hechtingen ook wel op een hele vervelende plek zitten dus voorlopig is mn speeltuintje gesloten Knuffelen is al wel weer heel fijn, heerlijk zonder buik en mn huid is ook weer als vanouds zonder putten en rare dingen hahah
haha ja, hier heeft het toen goed gewerkt, zat na Olaf en 16 weken Sonja 4 kilo onder mijn startgewicht. Naar dat gewicht wil ik nu weer terug Pff ja maar als ik het helemaal leeg moet halen... geen idee hoelang het uurt! Ik kolf nu totdat mijn borsten helemaal weer soepel en zacht zijn en het er een stuk zachter uit komt dan anders... Het wordt iig niet meer, dus dat zit wel goed denk ik Hij slaapt redelijk ja Snachts iets minder, elke 3 uur komt hij ongeveer wel mja komt goed!
Inlove ik voel met je mee. ik ben beetje ongelukkig ingeknipt door schaamlip heen, is nu 3 weken geleden maar nog zoo gevoelig. Dus speeltuintje begrijpelijk ook nog gesloten. en ik vraag me ook af wanneer ik weer kan fietsen lijkt me erg pijnlijk. Nog even een vraag over borstvoeding. dat gaat nu allemaal maar ik heb zo'n pijn de eerste minuut omdat de kleine dan zo hard zuigt voor het toeschieten en tepels worden hier zeer gevoelig van. Bepanthen zalf helpt wel iets.. maarre weet iemand hoelang deze pijnlijke fase duurt, gaat dat wel weg na verloop van tijd? hopelijk heeft iemand hier ervaring mee. liefs regenboogje