***buddynieuws*** yukl heeft koorts, hoofdpijn en rillingen. ze is in het zh voor onderzoek om te kijken waar het vandaan komt. ze weet nog niet of ze moet blijven.. ***Einde buddynieuws*** succes meid!!!
Jeeej wat een heftig verhaal zeg! Lijkt me erg moeilijk om zoiets mee te maken. Tuurlijk is het belangrijk dat je kindje oke is maar toch lijkt het me niet leuk! Hoe voel je je nu? En hoe gaat het met je kindje?
Fijn dat je mannetje zo lekker naast je kan slapen. Wel balen dat je toch nog moe bent. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet! Mijn moeder ( 4 kids) dronk tijdens de borstvoeding venkelthee tegen krampjes. Of ze gaf het in een flesje. Maar wie weet werkt de rooibosthee ook!
Ik geef flesvoeding, heb helemaal geen borstvoeding gegeven en bij mij was de stuwing 1 dag heel erg heftig. Wat een pijn! De volgende dag was het gelukkig al een heel stuk minder en weer een dag later was het zo goed als over. Wel lek ik nog steeds melk als beeb gaat huilen! Aaah dus als ze bij een ander ligt wil je dr bij je houden. Zou dat nou moederinstinct zijn?
Tessa: Fijn dat Fay nu zo goed op haar buikje slaapt! Het gaat hier alweer wat beter, ik pas wel op mezelf hoor Wat is Fay een mooi meisje, echt zeg! En ze begint nu ook lekker aan te komen zo te zien, of niet dan? Elena: Balen dat hij spruw heeft zeg! Yukl: Sterkte met die ellendige kraamtranen meid! Gaat het nu inderdaad beter met het binnenhouden van de voeding van Pelle? Cherry: He, wat een ***gevoel zeg, als je het allemaal niet zo leuk vindt... Gaat vast helemaal goed komen hoor meid! Ze worden echt alleen maar leuker Chikai: Ah, ik lees het al, een goede nacht dus, heerlijk!!!! Domino: Geweldig hoor dat alles zo super gaat! Houden zo En nu lekker genieten van je kleine poppetje! Amaryllis: Fjew, heel rottig voor jou, maar je verhaal komt me zó bekend voor, dus wel heel fijn voor mij om te lezen dat dit toch nog kraamtranen kunnen zijn Ik voel me trouwens nu ook al wat beter Milse: Wow, ik krijg het helemaal koud van je verhaal. Ik hoop echt dat het gaat lukken, die relactatie, want het lijkt mij ook wel heel erg moeilijk om je kleintje zo te zien en dan toch het gevoel te hebben dat hij beter af zou zijn met bv! Skatjuh: Zielig dat hij zo moet huilen, hopelijk komt het snel helemaal goed! Gwn: Jeeeeeeeeetje, dat breekt je natuurlijk ook op hoor meid! Pfff en dan ook nog eens zo'n dag vol visite, dan kom je al helemaal niet meer aan je rust toe... Heb je al eens geprobeerd een fles afgekolfde melk te geven? Dat werkt hier (zo lijkt t althans) heel goed Elleke: Spannend morgen hoor, hopelijk doet t direct wat en ben je morgenavond mama! Paloe: Oei oei oei meisje toch..... heel veel beterschap en probeer je rust te gaan pakken!!!!!! Rimar: Jeetje wat een verhaal, getverderrie! Gelukkig is het allemaal goed gekomen en hopelijk herstel je snel! Brinatjuh: Gelukkig gaat het met kv zoveel beter nu! Regenboogje: Wat fijn dat Stan meer uren tussen zijn nachtvoedingen laat, heerlijk!
@Doglover, mocht je niet meer online komen: heel erg veel succes morgen!! Ik hoop zo erg dat het dan eindelijk voor je gaat gebeuren!! @Yukl getsie meid . Hopelijk is het niks ernstigs en mag je snel weer naar huis, en voel je je beter.
@Paloe, gatver dat klinkt idd als een borstontsteking. Wat klote! Ben je nog bij de huisartsen post geweest? Of ga je nog?
Hey meiden, Ff mijn voorlopig laatste aanwezigheid hier. Wil iedereen ff bedanken voor de lieve woorden, ik houdt jullie via Skatjuh op de hoogte. Ga nu lekker ff chillen op de bank. Groetjes, Elleke
Doglover ik ga duimen dat de gel werkt meid!! Yukl, sterkte. Beterschap, hoop dat je snel weer thuis bent. Paloe, aan de bel trekken meid. Klinkt niet goed die combi van bo en pijn in de bm! ,,,,zeef, ben alweer de helft vergeten. Ben zelf een beetje erg blegh vandaag. Heb mezelf in mn hoofd gehaald dat ik te weinig voeding heb en dat Luun daarom zovaak mn tepel loslaat en na de voeding blijft smakken en huilen. Het idee dat ze honger heeft en t mijn falen is laat me niet los. Ws is t niet zo want als ik kolf is t minstens 100ml maar heeft ze daar genoeg aan? Het maakt me vreselijk onzeker en daar baal ik van want het ging juist zo goed naar mijn idee. We hebben haar vanmorgen op de keukenweegschaal gelegd en ze is in een week 250 gram aangekomen. Zelfs daar twijfel ik over of dat wel goed is
*** Buddynieuws*** Yukl is weer naar huis, de waarden waren goed, de koorts mag alleen niet hoger worden. *** Einde buddynieuws***
heb nog niet gebeld ofzo.. we kregen nog bezoek. T gaat niet zo lekker, tiet doet ontzettend veel zeer en het is hier 22 graden maar ik zit zo te bibberen van de kou dat ik de telefoon nauwelijks kan vasthouden.. baal zo he..
paloe: Ik zou toch de huisartsenpost bellen. Ik voelde me vorige week hetzelfde en een paar uur later had ik 40 graden koorts!!!! Hoe eerder je aan de bel trekt hoe beter! doglover: zet m op meid!!!! Ik had na de eerste keer gel binnen 10 minuten weeën, hopelijk werkt het bij jou ook zo snel!
@Paloe& Yukl: beterschap dames, balen zeg! Dikke knuf. @Doglover: nogmaals succes! @Inlove: ik denk dat je je echt geen zorgen hoeft te maken: Amy drinkt ook ong 100 ml als ik afgekolfde melk geef, maar gisteravond weer minder. Bovendien komt er met kolven vaak minder uit, vooral in het begin. Maar hoe bepaal je dan dat ze klaar is met drinken? Omdat ze blijft smakken zeg je? Heb je al een fopspeen geprobeerd? Het kan ook zuigbehoefte zijn nl, hier ook wel eens. 250 gram in een week is echt prima hoor! Minimum op die leeftijd is 115 Gr. Geloof ik. Je doet het prima meis, maar wel lastig hè, die onzekerheid? Knuf!
Lieverd, hier even een hart onder de riem: Ten eerste, als ze 250 gram aangekomen is, is dat SUPERGOED! Ze horen normaal minimaal tussen de 150 en de 200 gram per week aan te komen! Dat weet ik heel zeker, omdat het ons vorige week nog verteld is, toen ukkie dus niet aankwam en nog zelfs wat afviel. De hoeveelheid borstvoeding wil trouwens niets zeggen. Als jij veel vette melk hebt, heeft ze misschien maar 80cc nodig of zo, terwijl je, als je veel voormelk heb (zoals ik bijvoorbeeld) je kindje meer moet drinken, om aan dezelfde hoeveelheid voedingsstoffen binnen te krijgen. Dusss: Maak je geen zorgen! Maar als ze zo blijft smakken en loslaten, is het een ideetje om even te laten controleren of ze misschien spruw heeft. Heeft ze dat niet en gaat het drinken toch niet heel goed, dan even een lactatiekundige bellen. Ze kan trouwens ook een grote zuigbehoefte hebben, dat heeft ukkie hier dus ook en daar moeten we echt úren per dag de speen geven, omdat hij anders zijn zuigbehoefte niet kwijt kan. Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen, want het is niet leuk als je je zo down voelt! Dikke knuffel
Dag lieve meiden! Ja dat was me wat... Kreeg ik gistermiddag dus koorts, bah! En ik voelde me verder prima... Ja, wat moe en rillerig en hoofdpijn. Maar ik zag de bui al aankomen; om half 6 moest ik de vk bellen en na overleg met het ziekenhuis moest ik dus toch daar heen. Daar was ik al bang voor. En het vervelende was dat we Tobe mee moesten nemen, terwijl hij bijna naar bed moest. Mijn moeder zou hem opvangen, maar die kon er op z'n vroegst pas een uur later zijn en we moesten echt per direct komen. Maar Tobe is zo lief geweest in het ziekenhuis En heeft zich gewillig door mijn moeder naar bed laten brengen. In het ziekenhuis konden ze helemaal niets vinden dus na heeeeeel lang wachten mochten we gelukkig eindelijk naar huis. Vannacht een hele goede nacht gehad! Pelle heeft tussen de voedingen in (3 stuks sinds 23.00 u) goed geslapen en Tobe sliep tot 8 uur uit! Wauw!! Volgens mij omdat ie dacht dat mijn moeder er nog was hahaha Maar Pelle slaapt nog steeds sinds 5 uur dus we hebben heerlijk uitgeslapen En nu is de koorts helemaal weg! De kraamzorg en verloskundige weten het gister al aan vermoeidheid. Nu ze in het ziekenhuis niets konden vinden en de koorts na een goede nachtrust weg is, is dit wel waarschijnlijk. Ik moet dus even gas terug nemen en er goed voor waken dat ik het niet onderschat allemaal.
Ik las geloof ik dat doglover vandaag gel krijgt?? Ik hoop zo dat het goed aanslaat meid!! Succes! @ colostrum: oooh ja, helemaal vergeten dat je dat de eerste paar dagen hebt Stom Maar het is sinds gisteravond gewoon melkachtig qua kleur! Dus super voor de kleren/vlekken Ik was wel bang dat het er daardoor makkelijker uit zou komen (omdat het lichter op de maag ligt), maar dat valt tot nu toe reuze mee. Tot nu toe geeft Pelle alleen mondjes terug na een voeding en dat is zo'n verademing na de reflux van Tobe