Oktober mamma's 2010 Deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door CherryAyden, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. manuela23

manuela23 Actief lid

2 aug 2009
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    goede morgen dames ,
    ben al een paar dagen niet geweest , sorry sorry ben gewoon zo aan het genieten van ons mannetje , hij doet het echt super goed alleen kwa voeding wil meneer niet hoger dan 8 x 65 maar hij komt nog steeds goed aan dus maak me geen zorgen ,
    dinsdag moeten we voor het eerst naar de kindercadioloog voor zijn eerste onderzoeken super spannend allemaal , dan zullen we ook horen hoe het gaat lopen straks kwa operaties , moet er nu niet aan denken ons mannetje straks te zien liggen aan de beademing enz , maar helaas hoort het erbij en zoals de artsen hebben gezegd gaat het helemaal goed komen met onze vent , verder eergisteren voor het eerst gewandelt buiten met onze vent wat was dat lekker , alleen voelde ik het wel toen we trug waren was toch net iets te ver hahah , zelf voel ik me prima af en toe nog wat last van de hechtingen maar dat word steeds minder , nou dames tot snel ,

en kom straks nog even gluren ben toch zooow benieuwd of er iemand bevalt vandaag ,
    fijne dag verder

liefs manuela

2. Gusam

Gusam Niet meer actief

Goedemorgen dames.

@tessa fijn dat het nu een stuk beter gaat met jullie, ik hoop dat jullie meisje snel mee naar huis mag zodat jullie lekker als gezin kunnen gaan genieten. ik wil je toch weer een dikke knuf geven, ook omdat de situatie met je moeder er niet positief uitziet.

@manuela23 spannende week voor jullie dan, maar wel super dat jullie mannetje het kei goed doet, en tuurlijk is het moeilijk om jullie mannetje dadelijk aan allerlei slangetjes en zo te zien, ik hoop dat hij niet heel veel operaties nodig heeft en snel opknapt na de operatie.
    dikke knuf.

Hier sta ik elke morgen op met een een hele grote harde buik, en dat zorgt er weer voor dat ik niet fatsoenlijk mijn bed uit kan.
    maar ja nog een paar weekjes en dan is dat weer over.
    Ik ga mijn buik niet missen denk ik, jullie wel?

XXX Gusam

3. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Quendy, gefeliciteerd met je dochtertje!

Athina, jeetje, spannend!!! Sterkte als het gaat beginnen, en anders succes met wachten! Ik ben m'n slijmprop ook midden in de nacht duidelijk verloren, hij viel zo uit me op de grond.. (sorry) Dat kon niet missen. Maar het hoeft geloof ik niet! He, vervelend dat je zo'n beroerde nacht hebt gehad!

Incognito; ja, je kleintje komt toch pas als het er klaar voor is, fijn dat je je er nu een beetje bij neer kunt leggen. Heerlijk, lekker een dagje met z'n tweeën en zoonlief naar de Efteling! Het ziet er heerlijk uit buiten!
    Ja, het was gezellig, maar een uurtje erop uit was lang zat voor mezelf! Dat moet echt weer opgebouwd worden.

Tessa; fijn dat het goed gaat met Fay! Goed nieuws om te horen! Ja, Thijs vindt het badje heerlijk, maar het moet wel warm genoeg zijn. Wat kouder en dan wordt hij erg onrustig.

Cherryayden; mijn man gaat vandaag met het schilderen van de buitenkozijnen enz. verder. Ik ben een beetje aan het opruimen en doe verder rustig aan. Wellicht straks nog even een rondje lopen met Thijs in de wandelwagen. En we krijgen nog z'n oom en tante op bezoek.

Gusam; wat ik mis aan mijn buik (ik kan alweer in mijn eigen kleren, dus m'n buik is eigenlijk zo goed als weg)... ik mis het intieme contact met je baby'tje! Die bewegingen binnen in en de reacties op jouw handen e.d. Dat mis ik echt. Maar daar staat nu zulk fijn direct contact tegenover!

Even een vraag over de borstvoeding: Slapen jullie met bh en voedingscompressen aan?

4. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Incog nou bij Olaf hadden we wel een regenjas en het begon vlak erna..;) volgens mij gaat het meer om het klaarkomen van de vrouwJ En wij hebben het de afgelopen week 3 keer gedaan, de eerste keer met regenjas en toen kreeg ik de hele nacht weeën, de laatste keren zonder en er gebeurde niets;) (de eerste keer was voor mij succesvol:p)
    Ja die discussies zijn soms zo ontzettend vermoeiend! Ik begrijp helemaal wat je bedoeltJ
    Nou mr paloe durft wel hoor! Haha;) Mr incog ook vannacht?

Tessa ik moet dinsdag weer naar de vk, ben dan 2 weken niet geweestJ Ik hoop dat ze erop willen checken en ik denk dat ik ook ga vragen of ze willen strippen als het kan, want ik zit er zo ongeveer helemaal doorheen.
    Fijn dat het zoveel beter gaat met Fay!!!

Manuela 23 fijn dat het zo goed gaat! En idd spannend, heel veel succes bij de cardioloog!

Buik: bij Olaf heb ik mijn buik niet gemist, maar dat kan dit keer natuurlijk helemaal anders zijnJ

Borstvoeding: ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet! Volgens mij had ik wel wat aan om de boel een beetje op te vangen;)

5. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    hier:
    Gisteravond ons best gedaan maar zonder enig resultaat, echt net nu het van mij echt wel mag gebeuren ben ik de afgelopen 2 nachten niet wakker geworden van voorweeen, in tegenstelling tot de voorgaande weken. Ik denk dan ook niet dat ik vandaag ga bevallen.
    Helaas is de verkoudheid nog wat heftiger geworden, zit nu helemaal vol, hoofdpijn, oorpijn, keelpijn en mijn holtes zitten pijnlijk vol. De afweigheid van weeen heeft dan ook niet voor een goede nachtrust gezorgd;)

Hopelijk vandaag wel babynieuws van iemand!!!

6. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik sliep met een bh topje (zeeman) met zoogcompressen. En als die in de was was, dan een extra handdoek in bed

7. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen dames!

@slapen met bh: doe ik hier niet, resultaat is wel dat het bed wat vaker verschoond moet worden, maar ik lek vooral vlak voor ik de kleine wil aanleggen. Overdag heb ik wel altijd zoogcompressen in mijn bh, maar dan komt er eigenlijk weinig spontaan uit.

@slijmprop: hier ook niks van gezien, dus hoeft idd niet!

@Tessa: wat ontzettend fijn te horen dat het zo de goede kant op gaat! Hopelijk mag ze snel naar huis en kunnen jullie lekker in je eigen omgeving echt gaan genieten.

@buik missen: ik mis mijn buik niet eigenlijk, maar wel stiekem de zwangerschap een beetje, het hele afwachten, in spanning zitten, etc. En daarnaast: als het kindje er eenmaal is, neemt de belangstelling toch ook al vrij snel af merk ik, het gewone leven gaat weer door. Of misschien is het meer dat de belangstelling nu allemaal naar haar gaat natuurlijk en niet meer naar ons ;).

@Hier: gister had ik een vrijgezellenfeestje van een erg goede vriendin van mij. Zou dus heel zuur zijn geweest als ik dat had moeten missen. Gelukkig was er een lunch georganiseerd in een eigen ruimte (dus niet in een restaurant ofzo) en kon ik Amy gewoon meenemen. 1x gevoed en 1x schone luier, verder sliep ze gewoon door. 's Avonds kwam ze om kwart voor 6 om voeding, het eten begon om 7 uur, dus heb haar thuis bij manlief gelaten en heb tot 9 uur mee kunnen doen met het diner. Ben heel blij dat ik dat gedaan heb! Maar het was wel raar hoor, zonder m'n meissie op stap. Hield mijn telefoon ook angstvallig in de gaten :D.

Het is hier vandaag ook heerlijk weer, we gaan er zeker even op uit. Er schijnt iets te zijn in de kweektuinen, dus misschien daarheen, of anders even lunchen bij de duinen.

Mijn schoonzusje krijgt vandaag de veter, dus nu wordt het echt spannend, heel binnenkort wordt ik dan voor het eerst tante!!! :)

Bij ons achter is afgelopen woensdag ook weer een jongetje geboren, ware babyboom hier in de wijk, erg gezellig!

Fijne dag allemaal, geniet van het weer! Of ga bevallen, mooie datum ;). Ben benieuwd!

8. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    hee meiden, ff snel melden dat hier geen babynieuws :p

En dat gaat ook niet gebeuren vandaag, mijn buik is rustiger dan ooit. Bij ieder krampje hóóp ik erop, maar dat kan ik mooi vergeten :p

Benieuwd wie er vandaag gaat bevallen!

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou, hier dus wel volop voorweeen gehad vannacht! Maar nu is het weer rustig...

Zoonlief is ziek :( echt heel zielig. Ben zelf ook verkouden (paloe ;)). Kom later dus weer uitgebreider meekletsen :)

10. regenboogje82

regenboogje82 Fanatiek lid

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Verkoopmedewerker brood/ kaas en vleeswaren in een
    Limburg
    Incognito; lekker zo een dagje met zijn 2en.

11. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Tessa; wat fijn dat Fay zo goed blijft gaan. En wat mooi dat je man haar weer vast heeft mogen houden.

12. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Goedemorgen dames,

Jammer dat er nog geen babynieuws is.

Onze eerste nacht thuis was succesvol. Kreeg rond kwart over 1 ineens last van stuwing en 10 minuten later werd Jelmer wakker voor zijn voeding, dus gelijk goed gebruik gemaakt van de stuwing. Hij was na 1 borst al helemaal voldaan, dus dit was zijn eerste volledige borstvoeding. Hierna heeft hij lekker 3,5 uur doorgeslapen. Na de voeding om 5 uur heeft hij weer ruim 3 uur geslapen, dus de borstvoeding is nu goed op gang.
    Hij wordt vandaag voor en na elke borstvoeding gewogen en als hij netjes iedere keer 40 cc bij mij drinkt mag ik stoppen met kolven en bijvoeden!!!!!
    Helaas vinden mijn tepels het niet zo leuk aangezien Jelmer erg hard zuigt, maar ja dat is even een poosje doorbijten tot de tepels gewend zijn.
    Ik vind het erg bijzonder om borstvoeding te geven, maar wel erg intensief, vooral 's nachts. En aangezien ik Jelmer nog niet mag tillen moet ik iedere keer mijn man wakker maken om hem uit de wieg te halen en te verschonen, dat is wel vervelend.
    Nu is het niet zo erg omdat het weekend is, maar morgen moet hij werken dus dan is het wel erg vervelend.

13. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    nog geen babynieuws hier....ben benieuwd..

@manuela...spannend allemaal. wordt er ook al een planning gemaakt wanneer de operaties zijn?
    @gwn..gezellig zo'n babygolf..spannend wanneer je tante wordt!
    @bv..ik had wel de bh om 'snachts...
    @buik missen...NEE....al is de buik nog niet helemaal weg..wat ik wel zal missen is de eerste bewegingen..die voel ik nooit weer...

hier net uitslag van mijn bloed..hb is 7.3:D...zo blij...bij evan was die 5.4. dat scheelt een paar week herstel. ze hebben randi gemeten vandaag en zij is 53cm..en ze weegt nu bija 4 kilo..afvallen valt dus ook mee!!

14. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Haha, zul je zien, bevalt er zometeen NIEMAND op 10-10-10 !!

Kwebbelsnoes: fijn dat de borstvoeding nu op gang komt, dat was bij mij ook rond de 3e/4e dag. Mijn rechtertepel vindt de borstvoeding niet zo geweldig, dat is bij het aanhappen en de eerste zuigen even echt heel pijnlijk, daarna gaat het goed. Maar dat doet soms echt goed zeer ja! Hopelijk kun je straks weer volledige borstvoeding gaan geven.
    En tja, die gebroken nachten, ik vind ze ook lastig (ben een enorme slaapkop), maar sla me er boven verwachting goed doorheen vind ik zelf. Nu heeft mijn man ook nog een week vrij, dus kunnen we het samen delen... dat scheelt ook nog.

15. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Ook al ben ik mijn buik al helemaal kwijt, die mis ik niet. wel al die bewegingen erbinnen. Hoe de voetjes lekker bewogen.

16. regenboogje82

30 mrt 2010
    1.417
    0
    0
    Limburg
    Ik blijf de nachten ook vervelend vinden. Ik heb dan ook wel wat tijd nodig om wakker te worden. Maar ach, het is voor het goede doel.

17. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    @ baby pics, wat een schatjes allemaal! heerlijk om te zien (en stiekem beetje jaloers hihi)

@ 10-10-10, spannend of er iemand gaat bevallen vandaag. leuk om te zien dat iedereen er een beetje mee bezig is. maarja als het vandaag niets word kunnen we nog met zijn alle voor 20-10-2010 gaan (mag bij mij wel wat eerder)

@ hier, alles nog een beetje hetzelfde. blijf rommelen maar zet niet door. buiten is de schilder alles af aan het ronden dus denk dat ik onbewust alles tegenhoud tot het klaar is (timing is echt schitterend ik weet het) morgen weer naar de VK, ze gaat kijken of de voorweeen al iets gedaan hebben en hoop er een beetje op dat ze indien mogelijk ook gaat strippen. manlief gaat morgen niet mee dus mijn zus zal me vergezellen. ook erg gezellig!

@ buik missen, ik denk dat ik de trapjes en bewegingen wel ga missen en dat ik ook af moet leren om mijn hand op mijn buik te leggen. de omvang echter zal ik niet zo zeer missen. hoop dat ik weer redelijk snel mijn oude kleding aan kan... erg leuk die zwangerschapskleding maar vind de mode wel erg leuk nu dus kan niet wachten op het shoppen!!!

ik hou het hier in de gaten op eventuele 10-10-10 beebjes!

succes allemaal en geniet van het mooie weer.

18. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier rommelt t wel maar denk niet dat t vandaag nog gebeurt. Mn onderkant doet megapijn en voel me raar. Ben ook al 10 keer naar de wc geweest. Dus wie weet dat t deze week wel even doorzet!

19. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg

spannend zeg! hopelijk ga je snel aan de gang :)

20. Gusam

Gusam Niet meer actief

Ik ben ook erg benieuwt of er iemand vandaag gaat bevallen.

Er was gister toch iemand die deeltjes van de slijmprop aan het verliezen was, wie was dat dan ook al weer?

ik zit eigenlijk met een probleem waar ik niet zo goed weet wat ik ermee moet.
    Met de verhuizing hebben ik en Riley de 3 weken bij oma doorgebracht, in die 3 weken is het regelmatig geweest dat Riley ergens van schrok of dat ze zichzelf stote dus ook getroost wilde worden.
    Uiteindelijk is het nu dus zo dat als Riley schrikt of valt en dus troost nodig heeft bij een ander getroost wil worden en niet bij mij (mama), dat is nog niet het ergste, het is nu ook zo dat als ik ergens ben met Riley en oma en ze valt (net als gister) dat oma er op af vliegt ik ga naar haar toe en zeg geef haar maar dat ik haar niet krijg en zo dus ook mijn meisje niet kan troosten.
    en dit gebeurt zo vaak, oma loopt dan met haar weg ook al heb ik 3x gevraagt haar an mij te geven. ik wil Riley laten voelen dat ze bij mama veilig is en naar mij kan komen wanneer ze pijn of verdriet heeft, maar omdat oma zo doet wil Riley alleen nog maar door een ander getroost worden.
    Iedere keer als dit gebeurt ben ik ontzettend kwaad, en ook doet het mij pijn dat ik Riley niet mag troosten.
    Aanspreken heeft geen zin heb ik al gedaan, haar proberen uit de armen van mijn moeder te pakken helpt ook niet want ze draait dan weg of houd haar stevig vast.
    Wat zouden jullie hiermee doen?

XXX gusam

Deel Deze Pagina