Oktober mamma's 2010 Deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door CherryAyden, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Ja, al een paar weken, ik wilde dat af hebben vóór de 37 weken, dus echt alles is toen in gereedheid gebracht. Met als gevolg dat ik me geen raad meer weet met mijn nesteldrang, manlief zei van het weekend al: "Je kunt echt geen tel meer stil zitten he?" :p

Heerlijk gewoon! Grappig, wij zwangere vrouwen hebben wat dat betreft uiteindelijk toch een hoop overeenkomsten, dat maakt zo'n forum zo leuk! :D

2. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Wat ontzettend fijn dat je je wat beter voelt! Kun je, helemaal op het eind, tóch wat meer genieten!!!!!! Ik hoop dat je wat kunt slapen vanmiddag!!!

3. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Daar heb je gelijk in, maar toch denk ik er nog even over ;)

4. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Zoooooooooooooooooo, wat een ge-spam vandaag ;)

Manlief en ik hadden het er gisteren ineens over dat we allebei het gevoel nog niet hebben dat we binnen nu en een paar weken een kleintje erbij hebben... En dat terwijl we het toch al eens meegemaakt hebben... Het is toch weer nieuw :)
    *en dat terwijl hij er zomaar ook gewoon al 2 weken had kunnen zijn!*

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ incognito: klinkt echt vreselijk heftig die operatie voor je zusje... Je moeder zal het er inderdaad ook even zwaar mee krijgen. Wel fijn voor je zusje dat ze haar moeder heeft om voor d'r te zorgen :)
    Ik heb zelf niet het idee dat het schimmel is. Als het heel erg besmettelijk zou zijn, dan had manlief het inmiddels ook moeten hebben. Die kriebelt mn voeten namelijk iedere avond ;) Maar goed, misschien is het wel schimmel. Ik vraag het morgen even bij de vk of het met de zwangerschap te maken kan hebben en anders zal ik toch een keer vroeg op moeten en langs de huisarts moeten vrees ik ;)
    Manlief en ik hadden gister trouwens over precies hetzelfde, nog niet het idee te hebben dat er een kleine bij komt en dat dit ieder moment kan gebeuren :) Ik kan me ook echt niet voorstellen dat ik straks opnieuw een bevalling mee maak! Ik zou ook echt compleet overdonderd zijn als de bevalling zich nu opeens zou aandienen.

@ doglover: lekker een dagje voor jezelf :) geniet er van!

6. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Goeiemorgen meiden!

@Margotmarcel: van harte gefeliciteerd met de geboorte van ESMEE!!!

@Domino: gecondoleerd meis, en sterkte vrijdag. Jeetje, dan liggen geboorte en dood toch weer letterlijk heel dicht bij elkaar... :(

Pfoe, ik moet zeggen dat het nog best lastig is mee te lezen én mee te reageren met zo'n kleine in huis. Maar dat betekent niet dat ik minder aan jullie denk hoor! :) Maar ja, er moeten in huis ook gewoon wat dingen gebeuren, en dat kan natuurlijk alleen maar tussen de voedingen in.

@iedereen die overtijd loopt en/of het gewoon heel zwaar heeft: hele dikke knuffel! Het is niet niks wat je lichaam moet volbrengen, en dan zit je hoofd ook nog eens helemaal vol met het verlangen naar je kleintje, dat je hem/haar eindelijk in je armen kan houden, dus zwaar zijn de laatste loodjes zeker! Eigenlijk idioot dat de conceptie zo makkelijk gaat, terwijl je dan verder ook nog eens nergens last van hebt, maar dat het einde (de bevalling) dan juist weer zo moeilijk is! :D

Het is hier erg mooi weer, maar ik begreep uit een post dat het wel heel koud is? Heb nog niet gevoeld. Sterker nog, ben nog niet eens aangekleed, zit nu aan mijn ontbijt. Tja, Amy wilde drinken om 8 uur, daar ben je dan wel even zoet mee, dan nog even lekker bij mama liggen, en hier alles bijlezen, dus zo komt de ochtend wel om ;).

Fijne dag allemaal, ik hoop met jullie mee dat we snel weer babynieuws krijgen.

7. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Incognito: jeetje, dat is heftig zeg, van je zusje! Veel beterschap gewenst voor haar en sterkte voor jullie allemaal.

Nog even over mijn moeder bij de bevalling: ik vond het idd erg fijn dat ze er was, vooral voor de rust die mijn man toch niet echt had. Ze wist steeds de juiste dingen te zeggen op het juiste moment, terwijl mijn man alleen maar continu 'goed zo, goed zo' liep te roepen... ;). Enig minpuntje: waarom moest ze nou in hemelsnaam tijdens de bevalling notabene 3x beginnen over het feit dat ik toch wel wat teveel had gesnoept tijdens de zw, en dus teveel was aangekomen, wat er straks allemaal weer af zou moeten??!! Nu vraag ik je!

8. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Inderdaad gewoon even navragen, dan weet je het ten minste. Manlief heeft t ook nooit gehad en ik heb er jaren mee rondgelopen, nu pasgeleden (door mijn opleiding) kreeg ik pas in de gaten dat het om een schimmel ging. Toen dat spulletje gekocht (kun je gewoon bij de DA kopen, Daktarin heet het, dat werkt t beste (beter dan Lamicil oid) en ik merkte binnen 2 dagen verschil en met 1 week was het weg...
    Gewoon eens navragen, misschien heeft dit wel met je zwangerschap te maken en zit ik er helemaal naast.
    Je kunt deze schimmel trouwens al krijgen van een verminderde weerstand, dus het klinkt net alsof je je niet goed gewassen hebt, maar dat is dus niet zo ;)

Gek is dat he? Hebben we het toch allemaal al eens meegemaakt en nu krijgen we datzelfde gevoel gewoon terug! En je bent dan ineens zo'n gezin-gezin, heel burgerlijk met 2 kindjes ;)

En hoe graag ik ook wil bevallen, ik zal ook wel overdonderd zijn hoor...

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ gwn: dat meen je niet, is je moeder daar maar liefst 3 keer over begonnen?! :D Hahaha, lekker is dat! Dat zou ik echt niet op prijs stellen ;)
    Straks zijn we allemaal bevallen en dan gaat het hopelijk niet zo hard meer ;)

10. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

hahahaha, wat grappig zoals jij het beschrijft... de conceptie is zo 'makkelijk' (niet voor iedereen natuurlijk) en zo plezierig en die bevalling is the complete opposit ;)

Ja, het is mooi weer, maar erg koud inderdaad! En lekker van genieten hoor, die luie dagen! Ik had bij de eerste er echt dagen tussen zitten dat ik gewoon 's avonds nog in pyjama rond liep :)

Oh en ik vind dat je nog aardig goed meereageert hoor! Wij weten heel goed hoe heftig die eerste tijd met een kindje is! Ik schreef ook neit zoveel meer hoor, toen ik net bevallen was van de eerste en na een tijdje had ik er helemaal geen zin meer in ;)

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ incognito: oooh, dat spul is gewoon bij de drogist te halen (of in ieder geval zonder recept)? Dan probeer ik het denk ik sowieso eens uit, kan geen kwaad dan denk ik :) Het stomme is dat het alleen 's avonds jeukt, als ik naar bed ga ;) En 's ochtends vroeg. Maar nu heb ik er bijvoorbeeld helemaal geen last van!
    Haha ja ik wil ook heeeeeel graag nu bevallen :D Maar toch zou ik verbaasd zijn als het nu opeens echt begint. Het zit ook nog steeds in mijn hoofd dat ik dit keer vast weer moet worden ingeleid. Kan me niet voorstellen dat het uit zichzelf begint.

12. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Whahahahaaaaaaaaaaaaaaaa, hoe kómt ze erbij!!!! Om over je gewicht te beginnen tijdens de bevalling? :D :p Ongelooflijk zeg ;)

Lief van je, het is inderdaad heftig, maar zoals ik tegen Yukl ook al zei, als je de keuze hebt tussen een leven lang pijn die alleen maar erger wordt, óf 9 maanden tot 1 jaar en er dan (als het goed is) vanaf zijn, dan kies je uiteindelijk toch voor die laatste optie... Gaat helemaal goed komen!

13. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Idd, de conceptie gaat natuurlijk niet bij iedereen even makkelijk (ook bij ons niet), maar ik bedoelde eigenlijk de activiteit die nodig is voor de conceptie, en in dit topic is het natuurlijk wel bij iedereen gelukt uiteindelijk :).

Tja, mijn moeder is me er één soms. Het schijnt dat manlief haar vriendelijk maar dringend verzocht heeft haar mond erover te houden, maar in de kraamtijd ging ze weer vrolijk verder, tot ik tegen haar uitviel dat ik het nou wel wist.

14. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Ja hoor, gewoon bij de drogist, apotheek, kruidvat heeft t zelfs geloof ik ook, inderdaad in ieder geval zonder recept, ik ben er ook niet voor bij de huisarts geweest. Hier jeukte het trouwens haast nooit, maar die blaasjes had ik wel. Ik had geen idee dat t een schimmel was, omdat het dus juist zo vaak níet jeukte... ;)

Als je dat steeds in je hoofd hebt, is de verrassing natuurlijk des te groter als het nu wél spontaan zou beginnen, zou wel mooi zijn, toch?!

het lijkt mij zo mooi als ik nu eens zélf kan herkennen als het begonnen is, want de vorige keer moest mijn moeder me dat mededelen en al deze valse starten hebben er niet aan bijgedragen dat ik denk dat ik het echt herken deze keer ;)

15. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0

Oh zo, ja natuurlijk :D

Oh wat erg zeg! :) Lekker dan ;) Mijn moeder heeft t er ná mijn bevalling nog wel over gehad hoor en tijdens deze zwangerschap heeft ze me meerdere malen gezegd dat ik er zoveel beter uitzie dan tijdens de vorige zwangerschap, dus ze laat t wel merken, maar niet op die momenten dat ik het neit kan hebben! :p

16. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    goh, vandaag is de dag dat ik bij zoonlief 's avonds ineens heel onverwacht weeën kreeg.... Kwam net uit het ziekenhuis van de zoveelste CTG, 5 minuten later begon het echt ;)

jeetje, als ik daar toch weer aan terug denk....

17. InCognito

InCognito VIP lid

19 nov 2009
    5.722
    0
    0
    Ik zit echt enorm in dubio.... moet ik de vk nu wel of niet bellen? Heb donderdag pas 's avonds de afspraak weer en als ik dan pleit voor een groeiecho om te kijken of deze uk echt zo enorm is als verwacht, dan moet ik natuurlijk tot volgende week wachten en weet helemaal niet of ze dan ook nog kunnen inleiden...

MITS ze dat natuurlijk wíllen doen allemaal....

*denkt er nog even over verder*

18. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Yukl ik had het niet meer gelezen idd, moest om 08:45 bij de vk zijnJ
    Mijn buik is wel gegroeid jaJ Dat puntige is niet hoe hij normaal is hoor, dat komt door het aanspannen omdat ik iets naar achter leunde;) Had ik er even bij moeten zettenJ
    Haha de rest van de letters ga ik echt niet posten, pas als de kleine er is:p
    Bedankt voor het duimen!
    Jee wat vroeg van de HA, zou het ook lekker bij de vk vragenJ Hopelijk weet ze er iets tegen! Arme kleineJ gelukkig heeft hij bij het KDV wel lekker afleiding, dat helpt vaak ook een hoop!
    Karin fijn dat alles af is! En ja haha je bent behoorlijk psychologisch bezig:p en haha ja er zit een L in één van de namen;) Maar de rest van de letters hou ik voor me:p
    Incog weet je al hoe het nu met je zusje is? Ik weet het, botpijn is echt de ergste pijn die er is, brr! Idioot is dat he, dat gewoon simpel iets te drinken krijgen in het zh zolang kan duren…9 maanden..amai..
    Ik had het gister idd ook een beetje moeilijk met de verhalen maarja, ik zat er gister ook echt helemaal doorheen dus moest al overal om huilen;)
    Huilen is niet ergJ Vandaag schijnt de zon (hoop ik);) enne 2 minuten na je vraag naar afspraak post moest ik bij de vk zijn;)
    Buik is idd wel goed gegroeid he;)
    Dat gevoel van het je nog niet voor kunnen stellen of nog niet het gevoel hebben dat..dat hebben mr paloe en ik ook, vond het al gek omdat het de 2e is maar ben dus niet de enigeJ
    Hier was gister de dag dat ik van Olaf bevielJ (termijntechnisch dan he;))
    Enne..bellen!
    Doglover fijn dat het weten van het geslacht je een beetje rust geeft!
    GWN hahahha zei ze dat?? En notabene TIJDENS je bevalling? Haha oh my dat lijkt me niets!

Schreeuwen bij de bevalling: hier niet gedaan, de vk zei ook: probeer alle energie naar je wee te krijgen, je hebt je energie nodig om te bevallen en niet om geluid te maken.

Hoofd optillen: Olaf hier op dag 2 of 3J

Nesteldrang: kan er hier ook niet zoveel meer meeJ Alles is klaar en al 2 keer belachelijk goed schoongemaaktJ hoef dus echt alleen maar bij te houdenJ

Weer: het was vanmorgen vrij koud ja! Gistermorgen was het zelfs maar 4 graden! Het zit hier nu nog steeds helemaal dicht van de mist..hoop wel dat de zon zich nog even laat zien!

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    zo:)
    Vanmorgen om 08:45 moest ik bij de vk zijn.. Na de gebruikelijke controle begon ze over dat inwendig onderzoek wel kon maar dat ik er niet op moet rekenen dat het iets deed etc.. ik dacht dus dat ik het wel kon schudden en ze niks wilde doen.
    Mams de kamer uit en ik op tafel, ik had eigenlijk helemaal geen hoop meer, niet op ontsluiting en niet op strippen.

Maar..:D al dat gekramp en gedoe heeft toch heeeeeeeel iets gedaan: 1-2 (dus zal wel 1,5 zijn) cm ontsluiting. En toen zei ze opeens dat ik rusti moest doorademen en :D ze heeft me gestript! 3 of 4 keer, het deed behoorlijk zeer dus weet het ff niet zeker:)

Ik weet dat het waarschijnlijk niets doet verder, maar alleen al het feit dat het voorwerk iets heeft gedaan, daar ben ik al heel ontzettend blij mee:)

(sorry incog!!! Als je vandaag niet belt, wat ik wel vind dat je mag en kan doen, dan hoop ik voor jou dat het donderdag hetzelfde gaat!)

20. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    hihi lindanna stiekeme gluurderd:p

Deel Deze Pagina