Lastige keuze.... ik zweer bij de Medela, ook al heb ik geen andere ervaringen, dus ik weet het echt niet!
oh jakkes! Ik kan ze echt niet hebben, krijg er spontaan de misselijkheid van de zwangerschap van terug en de behoefte aan emasefene.. Heeft het geholpen?
GWN dank je! Hihi, voedertijd Chikai dank je! Ik ben er ook blij mee, al geeft het natuurlijk geen enkele garantieJ Ik ben ook heel blij met de laatste fotos van mij met buik, tijdens de weeën met OlafJ Niet erg charmant (veel vocht) maar toch heel bijzonder!) INcog: de vk zei trouwens tegen me dat dat van zondag toch echt voorweeen waren Nou moe, dan ga ik echte weeën ook niet meer herkennen en heb ik bij Olaf blijkbaar 6 cm gekregen op voorweeen (bij 6 cm waren ze ongeveer net zo pijnlijk als zondag en hetzelfdeJ)! En ja ik weet heel goed wat je bedoelt.. Mijn buik was ook heel rustig sinds vrijdag (behalve zondag dan) dus ik denk dat dit van zondag komtJ Het scheelt inderdaad! K hoop idd dat het doorzet, dus ik ga zo even wat dingen doen en niet alleen rustig zitten, misschien stimuleert dat de boelJ Ik hoorde trouwens van iemand dat een clisma na het strippen ook zinvol kan zijn, bij haar zorgde dat er na een dag krampen na het strippen voor dat het doorzette.. k ga dat niet (laten) doen maar miss een idee als je donderdag wel gestript kan worden? Enne, ja ik zou bellen! Het is gewoon superbelangrijk dat de bevalling goed gaat en ook dat jij de bevalling met vertrouwen in kan gaan! Ja he..ik ben ook blij dat ik het al zon tijd niet nodig heb gehadJ Skatjuh idd, 1,5 cm is een start en ik ben er heel blij meeJ Al is het alleen al omdat al die voorweeen dus wel iets hebben gedaan! Heel veel succes bij de vk vanmiddag! Cherry spannend!!! Geluid bevalling: ik heb hier trouwens wel één keer verkondigd dat ze het konden uitzoeken, maar dat ik het iig niet meer deedJ (dat was toen mijn benen omhoog moesten voor het persen en ik niet inzag hoe ik dat met mijn bekken voorelkaar moest krijgen)
incog echt, bellen. Al is het alleen maar voor die groeiecho. Wat ik al zei, het is gewoon heel erg belangrijk! Zoiezo dat hij past, maar ook dat jij daar het vertrouwen in kan hebben!
trouwens, hier heeft iedereen het er altijd over dat de vk's 10 keer de kleine voelen per dag het minimum vinden toch? Bij mijn vk is dat 7! weer zon gek verschil in richtlijnen!
@yukl bij riley heeft het vanacht iig niet meer gebloeit, en verder ziet het er nu rustig uit in haar mondje. @paloe jippie dan hebben die voorweeen toch iets gedaan. Spannend. @skatjuh heel veel s6 bij de vk straks ik hoop dat ze iets kan doen voor je. Borstkolf ik heb er een van avent en beviel me vorig jaar super goed. Ben benieuwt of de voorspelling van de buurvrouw klopt of ik vandaag ga bevallen (ik hoop van wel, maar denk van niet) Fijne dag dames. XXX Gusam
*Breekt even in* Kom iedereen even succes wensen met de laatste loodjes. Eigenlijk ben ik ook een Oktober mama, maar ben begonnen te kletsen bij de November mama's, toen ik zelf uitrekende, dat mijn bevaldatum rond 3 Nov zou zijn.Met de termijn echo bleek ik bijna 2 weken verder, dus "ïneens" een Oktober mama.Ben dus maar gewoon verder gegaan bij de Nov mama's, want ik ben toch niet zo heel actief en wie weet wordt het alsnog November, you never know haha Als er al iemand is bevallen>> Van harte gefeliciteerd, geniet ervan en laat je lekker verwennen! *Breekt weer uit*
Ai Incognito, ik zou jouw gevoel toch eens even goed aankaarten bij de vk!! Als deze 2e al groter is dan jouw eerste en dat 'maar net ging', dan kan ik me goed voorstellen dat je er nu tegen op ziet!! Ik zou het zo wie zo eens duidelijk en stevig op tafel wegleggen bij de vk!!!! En nee, zwangere vrouwen kunnen geen zeur zijn, vind ik tenminste!! Je moet er zelf ook vertrouwen in hebben als je gaat bevallen! Skatjuh; ik hoop ook voor je dat je baby'tje luistert naar je banner!! Gwn; ik zou gaan voor (optie tot) koop, doorverkopen kan altijd en dan kun je uitproberen, wat ik uit jouw verhaal begrijp heeft dat wel je voorkeur. Paloe; wat ik ook hoorde van vriendinnen is dat het helpt als je eenmaal wat ontsluiting en (voor)weeën hebt, om te blijven staan en lopen, dat schiet het blijkbaar sneller op. Wellicht een idee (ook voor Skatjuh??) Zo, vanochtend geloof ik te actief gedaan; boven de boel eens even goed opgeruimd, want de studeerkamer was een chaos (was alles gewoon 'ingegooid' tijdens de kraamtijd en de deur dicht getrokken) en ook onze slaapkamer is weer opgeruimd. Stoelen weer naar beneden, kratjes weer weg. (ai - wat is ons bed dan weer laag!!!) ... Maar nu ben ik moe .... Zometeen Thijs eten geven en dan even langs de prenatal, ik heb gebeld, daar hebben ze blijkbaar wel voedings-t-shirts en dan komen er vanmiddag wat collega's van m'n werk op kraamvisite. Dus voorlopig ben ik weer even niet online, wellicht tot vanavond!!!
chikai ja ik weet het en aangezien ze zondag inene weer wegvielen toen ik naar bed ging blijf ik nu maar even bezig en ga ik niet slapen tussen de middag T krampt een heel klein beetje maarja dat zegt niets. Dus...ik blijf lekker bezig! Mr paloe kwam gisteren met het idee dat we van hetzelfde papier als de letters ook wel een lijntje vlaggetjes kan maken dus dat ga ik doen En ook nog een keer de namen, voor op het slaapkamerraam (dat zit aan de achterkant) Net was opgehangen, in de machine gedaan en opgevouwen. Dus straks moet ik maar weer wat verzinnen Denk dat ik jou ga nadoen en de studeerkamer eens helemaal op orde maak Pff jij bent alweer druk geweest vandaag! Let je wel een beetje op jezelf!
Ik ben 8 oktober naar het ziekenhuis gegaan om me te laten inleiden. Deze afspraak heb ik 2 dagen eerder met de gyn gemaakt aangezien het echt niet meer ging. Kon nog niet meer lopen of zitten van de pijn in de bekken, ook iedere dag alleen maar aan het spugen ik was helemaal op. Nadat we vrijdag morgen in het ziekenhuis waren bleek dat alles nog potdicht zat dus zijn ze begonnen met gel, eerste keer deed niet zo heel veel maar de 2de keer wel. Vrijdag avond zijn de vliezen gebroken. Ik zat toen al een paar uur met flinke weeen die lang duurde maar niet krachtig genoeg waren had op dat moment 4cm ontsluiting. Het was een lange nacht en in de late morgen had ik nog maar 6cm ontsluiting heb toen rond 12 uur een ruggeprik gekregen en wee opwekkers en toen ging het snel en was het goed uit te houden. Om 17.17 uur op 09 oktober ben ik bevallen van onze dochter Ylva ze woog 3860 gram en is 52 cm lang. Hellaas is ze vrij snel na de geboorte bij mij weg gehaald omdat ik teveel vruchtwater had en de placente bijna 1 kilo woog. Ze heeft 2 nachten op de couvese afdeling gelegen en uiteindelijk zijn we net uit het ziekenhuis weg. Gelukkig is alles goed met Ylva.
@ dianav: gefeliciteerd met jullie dochtertje Ylva!! Gelukkig dat alles goed is met haar. Ik wist helemaal niet dat te veel vruchtwater en een te grote placenta niet goed is? Ik heb beide namelijk ook (ook de vorige zwangerschap), maar nooit gehoord dat zoiets niet goed zou kunnen zijn.
BEVALLEN Milse - 8 sept - 35+0 - Morris - ? gr Regenboogje82 - 10 sept - 36+0 - Stan - 2435 gr Marijke1987 - 11 sept - 36+0 - Jesse - ? gr Nienchen83 - 14 sept - 37+4 - Romy - ? gr Mamamanuela - 16 sept - 38+5 - Roxan - 3030 gr GWN - 21 sept - 38+6 - Amy - 3105 gr Joyce1990 - 27 sept - 38+0 - Leani - 2990 gr Nonja - 27 sept - 40+1 - Luka - ? gr Manuela23 - 28 sept - 38+5 - Djemy - ? gr Iris89 - 29 sept - 37+3 - Charlize - 3240 gr Tessa81 - 30 sept - 37+5 - Fay - 3480gr Zeemeermin - 30 sept - 39+6 - Chloë Rose - ? gr Chikai - 1 okt - 39+2 - Thijs - 3260 gr Rodelief - 2 okt - 39+6 - Nils - 3720 gr Quendy - 3 okt - 39+0 - Lizzie - 3240 gr Ooitmamavan3 - 4 okt - 40+4 - Brandon - ? gr Annie25 - 4 okt - 40+0 - Lizzy Fay - ? gr Kwebbelsnoes - 6 okt - 39+6 - Jelmer - 4280 gr Amaryllis - 7 okt - 38+3 - Imee Sophie - 3440 gr margotmarcel - 7 okt - 40+5 - Esmee - 3678 gr Mariska72 - 8 okt - 40+6 - Randi Elize - 4290 gr DianaV - 9 okt - 40+0 - Ylva - 3860 gr Stand: 9 jongens - 13 meisjes Lijst zoeken? Zoek op: bevallenoktober
OKTOBER 2010 MAMA'S LIJST 2 oktober Vita - 30 jaar - 1e kindje 5 oktober Skatjuh87- 22 jaar - 1e kindje 7 oktober Regenboogje - 29 jaar - 1e kindje 9 oktober Rimar - 35 jaar - 1e kindje 11 oktober Escal - 24 jaar - 1e kindje 15 oktober InLove- 29 jaar - 2e kindje 16 oktober romy2003 - jaar - 2e kindje Mink - 29 jaar - 2e kindje 18 oktober Lovely Me - 24 jaar - 1e kindje 19 oktober MooMoo - 36 jaar - 3e kindje 20 oktober InCognito - 26 jaar - 2e kindje Paloe- 23 jaar - 2e kindje Athina- 28 jaar - 2e kindje 24 oktober Heppie - 33 jaar - 1e kindje 27 oktober Gusam - 26 jaar - 2e kindje CherryAyden - 23 jaar - 1e kindje 29 oktober Yukl- 24 jaar - 2e kindje Domino85 - 25 jaar - 2e kindje Karin73 - 36 jaar - 1e kindje Brinatjuh- 25 jaar - 1ste kindje 30 oktober Doglover76 -33 jaar-1e kindje 9 meisjes - 8 jongens - 4 verrassingseieren Afspraken kun je vinden op: Oktober 2010 mama's Lijst zoeken?? Zoek op: bevallenoktober Onze hyves: OKTOBER - Hyves.nl (uiteraard niet zichtbaar voor andere hyvers!) lid worden? stuur dan even een pbtje naar Mamamanuela met je echte naam en voeg je daarna toe.