Oktober mamma's 2010 Deel 5

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door CherryAyden, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    tja nog steeds wachtende hier... maandag bij de VK geweest en de voorweeen hebben vrij weinig gedaan, halve centimeter ontsluiting en iets verweekte baarmoedermond. konden nog niet strippen.

aankomende maandag met 41 weken opnieuw naar de vk als hij/ zij er nog niet is (hoop van wel ondertussen)

jullie hebben met zijn alle flink zitten buurten zie ik haha. moet toegeven dat ik niet alles bij heb kunnen lezen (50! pagina's)

2. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    Idd Tessa: super mooi!

3. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    iedereen veel succes met alles, laten we hopen dat de beebjes snel komen, mee naar huis mogen en natuurlijk heerlijk genieten van de eerste dagen en weken thuis!

ik ga even lekker in de bankhangmodus :)

wanneer er iets veranderd horen jullie het natuurlijk!

groetjess

4. Chikai

Chikai Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Yukl, als je kijkt naar hier omliggende gemeentes waar ook een cb is gevestigd, dan zijn dat allemaal kleine dorpjes. Dan zou je toch verwachten dat bij een groot dorp het cb wat meer open is...
    En haha, je mag wel tegen ons aankletsen over de laatste loodjes tzt hoor, ik klets wel terug als ik online ben!!! En dan zijn er vast al meer mama's die meer tijd hebben gevonden waar je tegen aan kunt kletsen!

Paloe; ook hier extra broekjes van de zeeman gekocht, als Thijs op één dag tot vier keer toe alles onder poept :) dan zijn wat extra broekjes toch handig (of zou het eraan liggen dat we nu beter bedreven zijn in het omdoen van luiers??? :):))

Ook ik vind dat we zeker moeten wachten totdat de allerlaatste is bevallen van de oktober mama's hoor!! Wie had dat verwacht, zo'n 8 maanden geleden toen we begonnen met kletsen..... Wat gaat de tijd dan snel, ik weet nog goed de eerste echo en de verwondering van 'Ik ben echt zwanger!!', naar het toeleven naar de 20 weken echo en dan nu gewoon al bevallen van een echt mensje!!

5. Gwn

Gwn Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.206
    0
    0
    Noord-Holland
    @Chikai: idd raar om te bedenken hoe snel het allemaal gaat! :) En ik ben ook voor het wachten op iedereen hoor! Het is al vervelend genoeg denk ik om als een van de laatsten 'over te blijven', als je dan ook nog eens een bijna leeg topic zou hebben...

@Yukl: je hebt natuurlijk gelijk, nog tijd zat, maar ik wilde het eigenlijk voor de bevalling allemaal al op orde hebben. Heb daar toch 9 maanden de tijd voor gehad zou je denken ;)

Wij gaan ook in bank-hang-modus (alleen dan op bed), dus fijne avond nog allemaal!

6. romy2003

romy2003 Lid

8 feb 2010
    79
    0
    0
    Tessa ,wat een mooie meid hebben jullie zeg en veel haren wauw!!

Hoop dat ze snel goed gaat drinken en snel met jullie mee naar huis mag!!!

Groetjes van Dagmar

7. Newlymom

Newlymom Actief lid

27 sep 2007
    309
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo allemaal,lange tijd niet online geweet,
    Ik ben op 1 oktober bevallen van een prachtige zoon! !
    Het is een normale bevalling geweest gelukkig,wel zwaar......

8. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Wow! Ben even met vriendlief bij mijn moeder op visite geweest en moet gelijk flink bijlezen ;)
    Heb wel een tijdje meegelezen maar in het begin werkte ik nog dus toen had ik al helemaal geen tijd om bij te blijven met dit topic dat constant in beweging is ;) Inmiddels ben ik zo'n junkie en heb ik toch niks meer om handen dus kan nu nog redelijk bijblijven :)

9. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    balen meid!!! hopelijk komt de kleine snel!!
    Balen dat ze niet konden strippen...

Natuurlijk heb je niet alles bijgelezen! geeft niks;)

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Gefeliciteerd newlymom!!

chikai: inderdaad vervelend zeg, het cb maar op 1 dag open... Is het geen optie om in een andere gemeente te gaan, waar ze op praktischere dagen open zijn? Of mag je niet switchen? Ik kan me voorstellen dat een woensdagmiddag ofzo prettiger is.

Paloe: Lief die meehelpende kinderen :D hihi

Tessa: Wat een lieve foto van Fay :) -ook bijna 'draadloos' ;) -fijn om te zien!

Vandaag controle gehad bij de vlos, alles oke. En er is een afspraak gemaakt voor volgende week. In principe was mijn idee, om precies op woensdag (40 weken) een afspraak te maken. Maar precies díé dag, heeft de enige van de 4 verloskundigen dienst, die ik niet zo prettig vind. Dat heb ik dus ook maar aangegeven. De vlos was gelukkig erg begripvol en gaf aan wie er dinsdag en donderdag waren - nu maakte beiden me verder niet uit ;) . Maar het is dus dinsdag geworden. Ook om dat praktisch gezien, woensdag makkelijker opvang/oppas te regelen is voor onze dochter als het allemaal wat langer duurt of later op gang komt. Vlos zei ook al, dat áls het wat doet, het toch waarschijnlijk pas in de avond op gang komt.
    Nouja, eerst maar hopen dat strippen mogelijk is en daarna natuurlijk dat het iets gaan doen.

Anderzijds hoop ik natuurlijk dat het voor dinsdag al gewoon begint ;) net als 2 jaar geleden... maar we zullen zien.
    Ik bedacht al wel; als ze de 19e strippen, beval ik misschien wel de 20ste :) zou ik wel leuk vinden, vooral ook voor m'n vader, omdat het de geboortedag is van zíjn vader.
    Maar oke.. we zien allemaal wel...

fijne avond allemaal :)

11. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    :) ik had het over een spijkerbroek voor Olaf;) maar idd, extra broekjes zijn met die dunne babyluiers geen luxe!!;)

Gek he, hoe snel het gaat en hoe hecht je eigenlijk wordt met mensen die je helemaal niet kent! wel leuk vind ik:)

12. Domino85

Domino85 Bekend lid

17 okt 2007
    700
    0
    0
    Chemisch analist
    Kletskouzen, ik kan het echt niet bijhouden hoor, lees alles mee, maar als ik bij ben heb ik geen tijd meer om te reageren, of ik ben echt een heleboel kwijt.

Tessa, wat een prachtige foto!! Hoe gaat het met jezelf, kun je het allemaal een beetje aan?

Strippen, ik dacht altijd dat ze dat pas gingen doen als je overtijd loopt.

Koortslip, ik kreeg een dag voordat zoonlief geboren is ook een koortslip, dus wie weet is het een teken. Heb toen van die compeed dingen gehaald, dan is het in ieder geval niet besmettelijk (of nouja veel minder kans op)

Hier al een paar dagen ziek, ik dacht maandagavond serieus dat het begonnen was, maar gewoon het begin van griep denk ik. Zit volle dagen op de wc, of ik lig zielig te doen op de bank/bed. Dus ik heb mezelf een flinke schop onder mijn kont gegeven en ga morgen het huis opruimen!!
    Vrijdag begrafenis, dus de kleine moet nog even blijven zitten. Denk dat het een hele erge emotionele dag gaat worden, heb haar ook nog niet gezien sinds ze is gestorven, zo kan het nog even een ver-van-mijn-bed-show blijven!

13. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

@Regenboogje Gefeliciteerd met je zoontje!! Klote van die zware bevalling :(. Hopelijk voel je je snel oke! Geniet ervan he?

@Domino, laten we hopen dat het een teken is ;). Wat klote dat je je zo ziek voelt, het heerst ook een beetje. Rustig aan doen idd helemaal omdat vrijdag zon rotdag wordt. Denk aan je hoor!

14. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ow beterschap meid :( -kan me voorstellen dat je op ziet tegen vrijdag... en wat CherryAyden al zegt: Wel lief zijn voor je zelf hoor! Beetje bezig zijn voor de afleiding is goed, maar geef je lichaam nu ook de rust als het die nodig heeft. Lichamelijk gebeurd er sowieso een hoop en emotioneel nu ook...

over strippen: Strippen heeft het meeste kans van slagen als het zo laat mogelijk gebeurd heb ik altijd begrepen. Bij m'n eerste zwangerschap gebeurde het ook echt niet voor 41+3 -hoewel ik toen verder ook wel een 'makkelijke' zwangerschap had. Alleen zwaar qua vermoeidheid op het laatst -dat heeft iedere zwangere natuurlijk ook wel. Inmiddels zijn de richtlijnen al aangepast op veel plekken naar strippen met 41 weken -om te voorkomen dat beebjes echt tot 42 weken of zelfs tot ná 42 weken blijven zitten.

Maar omdat m'n lichaam echt op lijkt te zijn, hebben ze aangeboden al eerder te kijken of strippen mogelijk is. Dus met 40 weken. Ik ben er wel erg blij mee, hoewel het natuurlijk afwachten is óf het sowieso mogelijk is. Maar ik kan de laatste 1,5 tot 2 weken steeds moeilijker voor m'n dochter zorgen vanwege vermoeidheid, hoofdpijn en duizelingen - dat het gewoon wel érg zwaar wordt. Misschien dat dat het verschil nu ook maakt? Dat er nog al een ukkie rondloopt...

maar oke... wat hier op het forum ook al opvalt -het verschilt enorm per vlos, wanneer ze willen strippen.

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    trouwens niemand hier ;) ? ongezellig :p

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    *zucht* - word ik een uur geleden wakker met een flinke harde buik die aanhoud... Het 1e wat ik dacht was 'weeen?!' .. maar wacht... m'n blaas voelde ook vol en dat geeft ook flinke harde buiken hier. Maar zelfs na het plassen blijft het een kwartier lang aanhouden, weeen om de 2/3 minuten.
    Eigenlijk té snel om mee te beginnen besef ik al. Maar oke, toch maar naar beneden - ook drang om naar de wc te moeten -maar ik durfde niet zo goed ;) - maar oke.. uiteindelijk toch geweest... en klaar.. rust in m'n buik.
    Zit ik nét te bedenken dat ik maar weer eens naar bed moet gaan, begínt het weer... *zucht* wat moet je daar nou mee? Vervelend hoor, die onzekerheid van niet weten waar je aan toe bent en niet weten waar je goed aan doet. Rustig zitten, blijven bewegen, in bed maar weer?
    nouja aangezien ik het aardig koud krijg, toch zo maar naar bed. Douchen lijkt me nu ook wel érg lekker trouwens, maar met dochterlief die ligt te slapen is het niet praktisch, dus dat doen we maar even niet.

Fijn dat iedereen lekker ligt te slapen ;) maar jammer dat er niemand is :p - tot strakjes (want ik geloof nooit dat dit door gaat zetten ;) , ook niet gezien eerdere ervaringen van mensen hier.. )

17. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Goedemorgen :)
    Fay heeft gisteravond 60 cc zelf gedronken :D:D:D:DZe had wel wat gespuugd ,maar het is natuurlijk al super dat ze die 60 cc op eigen kracht heeft gedronken.
    Ze meld zich ook keurig voor haar fles ,behalve 's nachts ( 3 uur) . Dan laten ze haar ook gewoon slapen en gieten ze het rechtstreeks in de sonde. Ben benieuwd hoe ze de nachten dan straks hier thuis gaat doen. Kan natuurlijk maar zo zijn ,dat ze dan al in dat ritme zit.

@mamatopic, Ik ben ook voor dat we wachten tot alle mama's bevallen zijn :)
    @paloe, thnx, ja nu heb ik idd nog wel de energie om op iedereen te reageren. Heb ook nog geen slapeloze nachten haha. Als Fay straks thuis is ,zal ik er vast heel wat minder zijn. We hebben veel schade in te halen. Dus je brengt je schoonmaakwoede op Olaf over :D
    @escal, nou een 1/2 cm is al een begin. Hopelijk komt de kleine snel.
    @chikai, ja idd de tijd is zeker snel gegaan. In het begin al die onzekerheid ,met de 1e wkn enzo en nu al gewoon 9 maand verder :D
    @newlymom, van harte met de geboorte van jullie zoon!
    @elena, haha ja er wordt hier heel wat gekletst he :D
    @athina, fijn dat je controle goed was. Ben benieuwd wanneer de kleine zich aandient. Heb je nog een beetje kunnen slapen?
    @domino, ja het gaat met mij eigenlijk wel redelijk. Ben na mijn curretage en antibioticakuur echt helemaal opgeknapt gelukkig. He vervelend zeg ziek zijn nu. Hopelijk knap je snel op. Ik wil je ook heel veel sterkte voor vrijdag wensen!
    @yukl, en is zoonlief gisteravond nog in slaap gevallen?
    @skatjuh, hopelijk is er vannacht wat verandering bij je opgetreden!

18. doglover76

doglover76 Fanatiek lid

9 nov 2009
    1.168
    0
    36
    Vrouw
    Full-time moeder
    Roosendaal
    Goeiemorgen allemaal,

@ Tessa: Hoop dat je snel goed nieuws gaat krijgen. Het wordt toch tijd dat je je meissie mee naar huis kunt nemen... Ik duim voor je hoor! Wat een super foto trouwens!
    @ Escal: laten ze je echt zo lang doorlopen? Ik hoop dat ze volgende week wat voor je kunnen doen.
    @ Newlymom: gefeliciteerd!
    @ Athina: vervelend dat je midden in de nacht wakker wordt van de pijn. Ik herken het wel.
    @ Hier: ik moet om 11.30 bij de vlos zijn en dan kijken wat ze verder gaan doen. Mijn uitstapje naar de hondenschool heeft niets uitgehaald. Ik hoop dat ze in ieder geval vandaag ff wil kijken of er al iets gebeurd.... Ik ben het allemaal zo zat. Ook al doordat er hier in huis vanalles gaande is met de moeder van K. en ik het van de stress gewoon niet meer trek. Als ik moet wachten tot 30 oktober (mijn uitgerekende datum) moet ik dus zwanger ook nog een rechtszitting door.... Ik zie dat dus echt niet zitten...
    Zo, nu stop ik met klagen, ik heb geen zin om negatief te zijn. Ik houd me maar ff vast aan het idee dat ik weet waar ik het voor doe (ik weet ook wat er uit ons verrassingsei gaat komen :p) en houd nog ff vol.
    Iedereen een fijne dag, ondanks dat het minder weer gaat worden....

Groetjes,
    Elleke

19. paloe

paloe VIP lid

13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    Domino ai beterschap! En alvast heel veel sterkte voor vrijdag!
    Athina inderdaad, de vlos gaf bij mij ook aan dat het alleen was omdat ik al zolang met harde buiken en voorweeen liep, dat ze het wilden proberen.. Wel fijn dat ze het bij jou iig willen proberen met 40 weken! Ik hoop voor je dat de kleine zich eerder aandientJ
    OEH en hoe is het vannacht gegaan?
    Tessa SUPER!!!!echt goed dat ze zoveel heeft gedronken!:)En fijn dat het met jou ook redelijk gaatJ

Goeiemorgen allemaal!!! Enenen??? Is er nog babynieuws?:)
    Pff die vroege ochtenden van vriendlief.. elke ochtend de wekker om 6 uur…J

20. Reina5

Reina5 Fanatiek lid

1 jun 2010
    1.153
    0
    0
    @ Tessa Super mooie foto!! En fijn dat ze nu zelf zoveel gedronken heeft. Wel jammer dat ze nog een week moet blijven, maar ja, dat is misschien toch nog te overzien als het beter is voor het meiske..

@ Athina Spannend! Jammer dat er vannacht verder niemand was om mee te kletsen... Ik heb tegen de avond vaak ook hele harde buiken die lang aanhouden. Het enige wat dan helpt is liggen, want anders houd ik het niet meer. Maar volgens mij zijn dat geen weeen hoor, want die hebben juist een begin, piek, en dan is er weer rust. Die rustmomenten ertussen zijn tekenend. Toch benieuwd hoe het zich ontwikkelt bij je.

Het zou inderdaad fijn zijn als we pas een nieuw topic starten tot de laatste bevallen is!

@ hier Weer goed geslapen vannacht :).

@ tepels Had gisteren dus steeds steken in m'n tepels en vanochtend zijn ze roder, harder en pijnlijk. Had iemand dat vlak voordat ze ging bevallen?? Ik hoop het ergens dat het nu niet te lang meer duurt allemaal.... Ga er anders even een topic over openen en vraag het vanmiddag even aan de vk...

Deel Deze Pagina