@Athina: bij mij braken de vliezen ook in bed , ok het meeste kwam er pas uit toen ik op stond, maar toch, iets NAAST het bed (zeker als je tapijt hebt) is dus ook geen overbodige luxe . @baby's: oeh, spannend, Elena in het zkh nu, dan krijgen we wel weer babynieuws vandaag Nog meer misschien?! Mag best hoor! @hier: vandaag naar het CB geweest. Het meten sloeg nergens op, ze schreef 49 cm op, terwijl Amy vervolgens net haar benen even ging strekken en hop met haar voet over die meetbalk heen ging hangen... Toen is er 50 van gemaakt, maar volgens mij is ze echt wel langer. Ach, whatever. Ze was sinds vorige woensdag maar 105 gram gegroeid, dat was wel wat weinig. Maar ja, toen was het vlak na een voeding en nu ong. 45 minuten voor een voeding, en ze drinkt zo 100 gram, dus dat verschilt dan ook behoorlijk. Ze is levendig, niet huilerig en ziet er goed uit, dus is vast wel ok. De arts heeft wel aangeraden volgende week even naar het weeguurtje te komen, dat doen we ook wel, maar zei zelf ook al 'als je denkt dat het goed zit, is het wel ok'. Dat is dus alweer meegenomen, na alles wat je natuurlijk hoort over het 'consternatiebureau' . Ik heb vanmiddag een bruiloft van een goede vriendin, waar ik nog getuige ben ook. Zij was ceremoniemeester bij mijn bruiloft en heeft dat echt fantastisch gedaan, dus nu voel ik me nogal schuldig. Heb helemaal geen zin nl. Ben erg moe vandaag en gewoon echt gaar, heb niks leuks wat ik aan pas, en kan hoe dan ook niet naar het feest vanavond. Daarbij heb ik ook niks leuks voor haar verzonnen ofzo, had ook al geen echte speech bij haar vrijgezellenfeestje (ben niet zo van het speechen), dus het voelt wel wat scheef, ondanks dat we haar een echt groot cadeau hebben gegeven als dank voor het ceremoniemeester zijn...
@ Skatjuh, vraagje, zou je mij kunnen vertellen bij welke gyn jij bent geweest in Lelystad? Als ze dinsdag niets kunnen doen, zit ik sterk te overwegen naar Lelystad toe te gaan voor een consult met een gyn! Dit omdat het ziekenhuis waar ik heen zou moeten, niet in wil leiden voor 41 + nog wat dagen... Lelystad is geloof ik iets "makkelijker" hierin en de aanrijtijd is voor mij vrijwel hetzelfde!
Nou ik zou daar ook om klagen. Wat een voorwerk bij jou zeg, zou er echt gestoord van worden! Het lijkt me superfrustrerend dat het steeds niet doorzet. Je zou toch denken ook met dat slijmverlies dat het nou toch een beetje zou gaan gebeuren? Dus jij de hele tijd weeen gehad en dan zakt het weer weg...zucht. En wat kun je anders doen dan wachten? Helemaal niks!! Ik leef met je mee hoor
Dank je ja ik word er ook echt helemaal gestoord van K hoop nu maar dat het nog wat doet en dat het verlies van slijmprop(pen) wijst op meer ontsluiting, zodat dat wat sneller gaat zometeen Idd, we kunnen niets anders doen dan wachten Vriendlief vind het nu ook genoeg, die kan er niet meer tegen mij zo te zien en is het wachten en de valse starten ook beu. Valse starten heb ik voor mezelf nu tenminste niet meer, want ik geloof toch niet meer dat het is begonnen
Paloe meid. Wat vervelend al die weeen e.d. Ik hoop dat je ons zeer binnenkort mag verblijden met babynieuws.
Doglover, spannend! Ik ga snel verder lezen... Ai, toch niet doorgezet. Hopelijk van het weekend wel!! Kwebbelsnoes, wat sneu dat het zo vervelend gaat. Ik lees al wel wat oplossingen, maar kan me voorstellen dat het je goed tegenvalt. Sterkte!! Domino; het konijnenkaartje is van mij, het gedichtje hebben we niet zelf gemaakt, maar ook op internet gevonden. Elena; spannend!!! Veel succes!! Ik had het koud na de bevalling, toen Thijs net geboren was, maar verder niet.... Paloe; wat zenuwslopend zo zeg. Ik hoop maar dat het snel doorzet voor je!!! Incognito; ja, die stuwingsperiode mogen ze van mij ook overslaan!! Ik kreeg wel zulke enorme borsten, jeetje, ik schrok me 'dood' toen ik 's nachts voor de spiegel stond.... En wat naar dat je nu nog 8 weken met je stuitje zit, hopelijk heb je er daarna helemaal geen last van meer van!!! Hier hebben we een bagger-nacht gehad. Thijs had gisterenavond om 22.00u (na de voeding) bedacht dat hij echt niet in zijn eigen bed wilde slapen, alleen maar bij ons.... Ben er tot 3.00u mee bezig geweest, alleen maar huilen.... Uiteindelijk een kruik in de bak van de wandelwagen gelegd, de bak naast ons bed gezet en toen heeft hij geslapen tot 6.00u. Van 6.00u tot 9.00u bij manlief geslapen op z'n borst en pas na de voeding van 9.00u heeft hij in z'n eigen bedje gelegen. Wij hebben dus ook geslapen tot 12.00u vandaag!
@Elena..succes...hopelijk snel de kleine in je armen.. @Gwn..dat meten is altijd een schatting bij het cb. Evan meot tegen de lat aan staan maar ze meten hem terwijl hij helemaal niet recht staat. Amy toch goed gegroeid hoor!! Hopelijk toch een leuke bruiloft!! Kaartje..sorry maar wij hebben een boekje. Zal de tekst ff opschrijven..gaat per bladzijde.. Evan vertelt. In januari vertelden papa en mama mij: Evan je bent stoer, je wor go boe. Over maanden komt er een zusje of broertje bij. 9 maanden heb ik aan mama's buik gevoeld. 9 maanden heb ik met mama's buik gekroeld. Nu kroel ik nog en geef een extra kusje. Want na lang wachten is ze er mijn allerliefste zusje!! Iedereen mag het horen, op 8 oktober 2010 is mijn zusje geboren. Vol trots laat ik jullie weten dat ze RANDI ELIZE gaat heten Randi weegt 4290 gram, ze is in Groningen geboren en is net als ik via de nooduitgang ter wereld gekomen. Onze trotse ouders zijn: ....................... Namens grote stoere broer Evan ..... Zo heel wat tekst.. Hier gaat alles goed. Randi weegt alwwer bijna 4200gram...gaat dus lekker. Nu een week oud en bijna haar geboorte gewicht weer. Morgen gaan we lekker ff de stad in met ons 4en..nu al zin in. Muren komen nu ook wel op me af!!
hoi hoi , hoe is het hier ? met ons even wat minder dinsdag voor het eerst op controle geweest bij de kindercardioloog , wat viel dat tegen zeg pfff met de geboorte zag het er voor djemy allemaal goed uit en in eerste instantie had djemy alleen nog een gaatje tussen beide hartkamers , maar nu 2 weken verder is er weer het een en ander verandert djemy heeft nu een flinke verdikking bij z'n longslagader en verdikkingen bij z'n rechterhartkamer dus al met al stond onze wereld weer op z'n kop , verder doet ons mannetje het allemaal wel goed drinkt z'n flessen goed en groeit goed maar nu willen ze proberen te rekken tot 6 maanden met opereren omdat djemy nu nog te zwak is voor een grote operatie maar als z'n longslag ader eerder nog vernauwder gaat worden gaan ze een tussen operatie doen , we mochtren gelukkig wel naar huis met duidelijke instructies , dus al met al even een kl*te week , ik zag dat jullie foto's aan het plaatsen waren van de geboorte kaartjes k zal die van ons ook plaatsen en als gedichtje hadden we : mama heeft een baby in haar buik, heeft papa gezegd! hoe die daar is gekomen heeft hij niet uitgelegd , het duurde zo lang en ik dacht die heeft het mis , maar nu mag ik eindelijk vertellen dat mijn broertje er is !! geboren om voor altijd lief te hebben , djemy de bruin , 28-09-2010 geboren om :14:32 djemy weegt 2550 gram @ alle dames waar het rommelt heel veel sucses !!! ik lees wel mee maar zal niet actief reageren liefs manuela
@Manuela..meid wat een nieuws. Kan me goed indenken dat je kloten voelt.. Leuke foto van je geboortekaartje!!
@manuela wat een tegen valler voor jullie, dikke knuf meid. @paloe ik hoop voor je dat het door gaat zetten en dat het geen valse start meer is. zo word je er ook een beetje gaar van lijkt mij. XXX Gusam
poehee, wat een tegenvaller inderdaad manuela fijn dat hij het verder wel goed doet... maar wel heftig nieuws zo weer
@ paloe: ja, er waren zo'n 120 studenten Plus aanhang Dus de collegezaal zat behoorlijk vol (capaciteit voor 500 mensen). We werden per 2 naar beneden geroepen en op de powerpoint lieten ze dan je naam, foto en titel van je bachelorthese zien. Ging nog best snel, al met al heeft het 5 kwartier geduurd. Ja doe ik goed he, slecht slapen wanneer zoonlief eindelijk weer eens goed slaapt Echt super super irritant die voorweeen van jou! Tjonge jonge zeg, het moet toch een keer gaan doorzetten? Ik ben wel benieuwd of er inmiddels weer ontsluiting bij is gekomen. Misschien zit je nu wel stiekem op 4cm Ik kan me niet voorstellen dat je uiteindelijk bevalling lang duurt @ gwn: oooh ik kan me zo voorstellen dat je op dit moment geen puf hebt voor die bruiloft... En je je aan de andere kant schuldig voelt omdat zij zo'n grote rol heeft gehad tijdens jullie bruiloft. Lastig zeg! Ik zou je gevoel daarover wel bij haar uiten, daar heeft ze dan vast wel begrip voor. Het feit dat je je er vervelend onder voelt, is denk ik (lijkt mij?) voldoende voor haar. En het meten bij CB's gaat wel vaker verkeerd de eerste maanden Hier gelukkig nooit problemen gehad, maar InCognito wel geloof ik. @ chikai: oei, sterkte met de slechte nacht. Hopelijk is de komende nacht weer beter! @ manuela: knuffel meid!! Ik kan me voorstellen dat dat een ongelofelijke domper is... Het is niet niets wat jullie allemaal nog voor je kiezen krijgen. Mooie foto voor het geboortekaartje
Zo hier ben ik weer een keertje... Hier gaat nog steeds alles super! Brandon slaapt heerlijk tussen de voedingen door en Nikita vind m helemaal "aaaach" Ze kan het alleen echt niet hebben dat ze 's nachts als ze wakker word (nu natuurlijk vaker omdat ze al heel licht slaapt) niet gelijk alle aandacht heeft van mama. Als er iets is of als ze moe is wil ze echt alleen maar mama is ook altijd al zo geweest dus dat is nog even puzzelen @Paloe: spannend allemaal zeg! Ben benieuwd wanneer je gaat bevallen. Toen bij mij tijdens de zwangerschap alles dicht zat heb ik zoutoplossing gebruikt(die voor baby's) dat hielp wel een beetje @Skatjuh: fijn zeg dat je nu eindelijk ergens naartoe kunt gaan leven. Gaat nu opschieten!!! Lijkt me idd wel heel eng/spannend om precies te weten wanneer t ong begint maar je krijgt er iets supermoois voor terug!!! @Kwebbel: heel veel sterkte meid, is heel moeilijk als ze niet willen slapen(had mn dochtertje ook) en jij hebt dan ook nog alles gelijk Ik hoop dat t snel beter gaat @InCognito: fijn dat t zo goed gaat met je kleine mannetje!!! Wat een rotbevalling heb je gehad zeg @Amaryllis: wat een mooi meisje!!! @Chikai: wat een schattig kaartje!!! @Mariska: wat een schatje met een hele leuke naam !!! En wat een leuke tekst in het kaartje!!! @Gwn: jeetje kan me voorstellen dat je er van baalt. Maar aan de andere kant: je bent net 3 weekjes geleden bevallen denk dat je vriendin dat ook wel begrijpt @Yukl: fijn dat je diploma uitreiking zo leuk was en je mannetje weer leker slaapt. Hoop dat jij vanacht ook lekker kan slapen. @Tessa: wat rot dat je je niet lekker voelt Hoop dat t snel over is. Wat een lief kaartje van Fay @Manuela: jeetje wat een nieuws Kan me voorstellen dat je je rot voelt. Ik ga heel hard hopen dat een eerdere operatie niet nodig gaat zijn. @Meiden die nog moeten bevallen: als je niet een heel groot kindje verwacht kan het heel handig zijn om ook iets in maatje 44 in huis te hebben, Brandon draagt t nu nog en de kraamverpleegster zei ook dat heel veel ouders na de geboorte alsnog iets in maatje 44 gingen halen omdat de rest toch redelijk groot is. Maatje 50 hangt echt een beetje aan/om m heen. Brandon woog trouwens 3220 bij de geboorte dus is niet extreem klein ofzo.
ik had meneer de Boer, maar wist dit niet van te voren hoor. Had daar weinig over te zeggen eigenlijk, maar hij schijnt wel vaker wat makkelijker te zijn met dit soort dingen. De reden dat ik snel word ingeleid is ook omdat mijn vk dat duidelijk had doorgegeven. Anders was het misschien gewoon volgende week geworden, rond de 42 weken. Nu word het met 41+4 natuurlijk. Het lijkt er niet op dat de kleine nog ff zelf gaat komen. Verder wou mijn eigen vk me zelfs nog een keer strippen vandaag, in de hoop dat het door zou zetten. Maar heb dit afgewezen. Mijn man is aan het werk en de vorige keer heeft me zo pijn gedaan dat ik het alleen helemaal niet aandurf. Vandaag nog even rust in mijn lichaam, en dan morgen er hard tegen aan. Heeft er trouwens iemand nog tips. Do`s en dont`s zeg maar, over de dingen die vanavond of morgenochtend kunnen komen. Qua eten of weet ik veel. Kom maar op. Liefs
@ skatjuh: ik ben de vorige keer ook ingeleid met 3cm ontsluiting. Dus direct aan het infuus. De weeen kwamen snel op gang en ik ben in ruim 5 uur bevallen. Ik had van alles meegenomen qua eten, drinken en vermaak maar niets daarvan gebruikt Tegen mij zeiden ze dat het wel even kon duren voordat het infuus zou aanslaan, maar dat was dus niet waar. Mijn tip is dan ook om je vanaf het begin om mogelijke weeen in te stellen zodat je niet overdonderd raakt. Dat was ik namelijk wel. Laat het je maar allemaal overkomen @ ooitmamavan3: fijn dat het goed gaat en dat je dochter zo blij is met haar broertje kan me voorstellen dat het even zoeken is naar een ritme met 2 kinderen. Zeker als je kleine meid alleen mama wil op zo'n moment (hier gelukkig wel een kind dat zich makkelijk laat troosten door papa). Mijn zoontje heeft trouwens direct maat 56 aan gehad Hij was 4 kilo met de geboorte. Heb dus ook alleen vanaf maat 50/56 in huis dit keer.
Vanmorgen werd ik gebeld door de moeder van m'n beste vriendin. Ze zei dat ze niet zulk leuk nieuws had en dat ik maar goed moest gaan zitten. Toen vertelde ze dus dat ze is overleden . Ze was 50 jaar. Zondag had ik haar voor het laatst aan de telefoon. Ze is dood gevonden op de bank en ze weten de doodsoorzaak nog niet. We weten alleen dat ze griep had en dat ze maandagnacht heel veel pijn heeft gehad na het hoesten en dat ze sinds dinsdag pijnstillers slikte. Al met al dus heel heftig nieuws en dan ook net op dit moment. Vannacht zat ik nog met voorweeen op de bank die weer zijn afgezakt. Ik zal hier even wat minder zijn nu. Dit moet ik even verwerken. Liefs
meiden, ik had straks ngo wat reacties staan, maar pc ging updates uitvoeren.... lees nu ff bij maar laat de reacties ff voor wat t is, denk ik!