@chikai: Onze kraam adviseerde indertijd ook om óf het voedingskussen te pakken of gewoon het matrasje van het wiegje apart op te maken bóven /half tussen je eigen kussens. Dus niet echt tussen je in en in elk geval onder de eigen dekentjes, lekker in het eigen opgemaakte 'bedje' dus.. Zodat het toch nog 'veilig' zou zijn , maar wel lekker dicht bij jullie. skatjuh: succus morgen!
Brinatjuh: Vroeg jij nou trouwens over dat inleiden, wel vertellen/niet vertellen? Wij hebben dinsdag wel meteen onze eigen ouders (de opa's en oma's dus) en onze broer en zussen ingelicht... de rest niet. Bij ons was het achteraf dus niet nodig geweest, hij kwam uit zichzelf een dagje eerder,maar we hadden het dus wel verteld
Skatjuh: Het is ook enorm spannend! Ik vond het ook een heel vreemd idee dat hij er dan donderdag uiterlijk gewoon zou zijn! Ik begrijp je dus heel goed. Veel succes morgen meiske!
Ik begrijp je zeker wel hoor, zo was ik dinsdag ook 'jaloers' op jou, met je 2 cm (toen wist ik dus nog niet dat ik ook al 2 cm had ) Dat is geen echt jaloezie te noemen, maar ik begrijp wel wat je zegt! Ik hoop echt voor je dat je zo snel mogelijk bevalt, ik duim nog steeds voor je! Had eerlijk gezegd niet verwacht, écht niet, dat ik 'eerder aan de beurt' zou zijn...
Paloe: Ik ben het met Yukl eens, bel maar gewoon steeds de vk: Het is nu écht begonnen! Echt, als je ziet hoe ik er nu aan toe ben, door die ellendige voorweeën, dat wens je niemand toe. Je bent te gebroken hoor en je knapt aardig slecht op na de bevalling daardoor... Je kunt maar beter zo snel mogelijk bevallen, dus val ze maar lastig!
Mink, ook al zien we je hier niet meer, ik lees net van Yukl dat je bevallen bent: GEFELICITEERD met jullie zoon Stef!
Nee! Echt niet laten huilen! Het slechtste wat je kan doen, want hij kan op geen enkele andere manier aangeven dat hij zich niet fijn voelt en hij moet het vertrouwen in zijn papa en mama hebben dat zij er voor hem zijn... Meid, je moest eens weten hoeveel wij met de eerste avondenlang op de bank gelegen hebben met hem op onze buik, daarna samen naar bed, kleintje tussen ons in. Gevolg: Hij heeft altijd doorgeslapen, slaapt perfect in zijn eigen bedje, gaat slapen zonder te mekkeren.... Dus een verpest kind hebben we daardoor helemaal niet! Hij heeft wel het vertrouwen dat hij moet hebben in zijn papa en mama en dat vonden wij veel belangrijker dan alle 'regeltjes'. En omdat we anders niet aan onze eigen nachtrust toe kwamen, hebben we hem dus tussen ons in gepakt.... *ff naar Olivier, die begint weer te huilen, probeer je zo ff te zeggen hoe wij het bedje maken*
Chikai, ff heel snel want hij heeft enorm veel last, gaat me zo aan t moederhart Wij hebben het verschoningskussen tussen onze hoofdkussens in en daar gewoon het dekentje overheen, zoals het ook in de wieg ligt, zeg maar. Ons dekbed komt niet hoger dan onze schouders, dus kan op die manier nooit over hem heen komen. Hoop dat je er wat aan hebt anders morgen een duidelijkere uitleg! Slaap lekker
@ doglover: hoe gaat het nu met de weeen? @ elena: he wat grappig, we hebben echt veel studerende moeders in het topic Ik heb net mijn bachelordiploma gehaald in de (arbeids & organisatie)psychologie en ben ook al begonnen met mn masteropleiding. Ik ga er ook ongeveer een half studiejaar tussenuit en start per 9 februari weer. De vorige keer heb ik dat ook zo gedaan (toen zat ik in mijn tweede studiejaar) en dat beviel prima (al was ik wel blij toen ik weer kon beginnen). Hoe ga je dat straks precies doen qua opvang? @ mariska: wat heerlijk dat je zo bent verwend @ gusam: ik moet zeggen dat het herkenbaar is hoor... ik slaap ook iedere nacht slecht omdat ik ongelofelijk lig te woelen. En 9 van de 10 keer komt daar ook een flinke huilbui bij. @ incognito: he, wat vervelend dat Olivier zich nog steeds niet op en top voelt Gaat het verder wel goed? Hoe voelt je oudste zoonlief zich? En papa? Ik had het al eerder gevraagd in het topic maar ben je nog steeds van mening dat je een bevalling nooit meer doet? @ skatjuh: veel succes vandaag!!
Zooo, ik heb er natuurlijk weer een slechte nacht op zitten. Lijkt een beetje standaard te worden de laatste tijd Tsja... Zoonlief is gelukkig wel vrolijk. Die lijkt weer helemaal opgeknapt van de tandenellende, dus daar ben ik blij mee.
@ chikai: mijn schoonmoeder heeft dat dus ook een keer gezegd in de eerste week, dat je niet altijd moet reageren op het gehuil van baby's Manlief kan zich niet zo goed verweren tegenover haar en zodoende heeft ie zoonlief dus een keer laten huilen toen ik op bed lag en zoonlief krampen had (en schoonmoeders er was). Ik was echt laaiend. Die kleine hummeltjes weten echt niet wat ze overkomen... Je kunt ze echt niet verwennen met aandacht. Ze zijn pas net op deze wereld gekomen! Logisch dat ze nog van slag zijn... Ik heb zoonlief in het begin dus nooit laten huilen. Later overigens wel hoor, maar omdat ik toen duidelijk onderscheid kon maken tussen de soorten huiltjes (en hij het soms nodig had om zijn prikkels er uit te huilen om goed in slaap te kunnen vallen). Die eerste paar weken kon ik dat onderscheid echter nog helemaal niet maken... Wij lieten zoonlief trouwens ook tussen ons in slapen, op een voedingskussen en inderdaad helemaal bovenin zodat ons dekbed absoluut niet over hem heen kwam.
@ elena: je woont trouwens in Amstelveen zie ik? Studeer je aan de HvA? Bij het amstelstation of ergens anders? Ik woon in Amsterdam En studeer aan de UvA
Dank je wel voor jullie medeleven, dat doet me goed. Het is nu 1 dag later en ik ben van de eerste schrik bekomen, gelukkig. Ik heb al een aantal keren flink gehuild en dat zal niet de laatste keer zijn, maar gelukkig helpt me dat wel om het een plekje te gaan geven. Een fijn neveneffect is nu even wel dat ik ineens weer alle geduld heb om te wachten tot de kleine zich vanzelf aandient. Net gisteren was ik daar heel ongeduldig in aan het worden, maar als er dan iemand wegvalt relativeert het een hoop. De verlos was gisteren hier voor controle en vertelde dat de kleine nog ruim in het vruchtwater zit, dus hij heeft het nog prima daarbinnen. @ babynieuws We hebben nu al twee dagen geen babynieuws meer, gelukkig gaat Skatjuh vandaag bevallen! @Skatjuh: Als je dit nog leest, heel veel succes en ik hoop ook plezier met en na de bevalling vandaag! Eindelijk is het zover! @ mama's met kindjes Succes met de huilende kindjes troosten. Vind het zo mooi zoals Incognito het omschrijft, een kindje hoort eerst het vertrouwen te krijgen dat papa en mama er altijd zullen zijn. Je kunt het niet verwennen op deze leeftijd. Het kindje is nog kwetsbaar en hoort beschermd te worden tot het zelf vertrouwen krijgt. Even in mijn eigen woorden, maar helemaal eens!
Goeiemorgen,,,,,,,,,,,, nog steeds niks hier, alles nog rustig. Gisteren verjaardag van mn moeder gevierd en me te goed gedaan aan de chinees. Heerlijk maar t heeft geen weeën opgeleverd hhah dus we wachten maar weer rustig af.
@Yukl; Ik studeer in het centrum van A'dam Qua opvang hebben wij echt heel veel geluk. Ik mocht zelf mijn lesdagen inroosteren dus ga op maandag naar school want dan is vriendlief altijd vrij en op vrijdag want dan kan mijn schoonmoeder oppassen en die staat nog net niet nu al achter de deur te trappelen Woon jij in A'dam zelf of ook de omgeving? Vindt het wel fijn om in de buurt van A'dam te wonen (alles lekker dichtbij) maar toch in een landelijke buurt die een stuk veiliger is @Hier; stond net op en het leek wel alsof ik in mijn broek had gepiest (veel meer als gisteren dus) en ook een flinke klodder slijm erbij Ben gelijk onder de douche gesprongen en nu maar even een verbandje ingedaan om te kijken of het deze keer wel echt mijn vliezen zijn (hopelijk volledige gebroken deze keer) Heb wel gelijk pijnlijke harde buiken en rugpijn. En ben ook onwijs misselijk Wou eerst naar mijn moeder gaan (10 min hier vandaan) maar blijf toch maar even thuis Vindt vandaag een prima dag om te bevallen dus kom maar op babyboy! Mama is er helemaal klaar voor
@Inlove; als mijn lichaam me weer in de maling neemt wordt ik zo boos he! Hoop dat het deze keer inderdaad geen vals alarm is. Of een half alarm zoals gisteren
nou slijmerig bloed, meteen wat pijn,,,komt goed. Lekker in beweging blijven en rommelen met babyspul. Komt goed. Vandaag hebben we babynieuws (ik ben zwaar jaloers )