Ik wil graag even me hart luchten over het volgende: Vorige week hebben we posi getest en zitten we nu in de 6de week. Waar ik erg van baal is waarom je het pas met de 10 a 12 weken tegen iedereen mag zeggen??? Je hebt toch altijd een risico in een zwangerschap? In eerste instantie hebben we het de ouders verteld maar voor ik het wist wisten meer mensen het en staat het dressoir al vol met kado's, We hadden alles ingepakt en boven op de zolder gezet. Durven er niet echt van te genieten maar dit is onze eerste en het is zo speciaal! Wat vinden jullie???
Ja hoor, naar mijn mening kan en mag je zeker wel genieten De kans op een miskraam is natuurlijk wel een stuk groter in het begin, maar nog steeds gaat het bij 9 van de 10 zwangerschappen (althans, de hele vmk niet meegerekend, waarbij het rond NOD al mis gaat) gewoon goed! Ik denk dat ik het vooral niet vertel omdat het gewoon wat onwerkelijk voelt. Eerst maar eens op de echo het bewijs zien voordat we het aan iedereen vertellen Maar dat is gevoelsmatig, als jij het eerder je vreugde wil delen moet je dat zeker doen!!
Als de sodemieter gaan genieten! En je mag zelf weten wanneer je het vertelt. De meeste mensen wachten tot de eerste 3 maanden voorbij zijn omdat als je die gehad hebt de kans op een miskraam aanzienlijk afgenomen is. Alles is aangelegd en als dat niet goed gaat, is je lichaam geneigd het vruchtje af te stoten en dat gebeurt vaak voor je 3 maanden bent. Dus vandaar. Als met een eerste echo blijkt dat het hartje bijv. niet meer klopt is het best heftig als allemaal blije mensen aan je vragen hoe het gaat, omdat ze denken dat alles goed is. Wij hebben het met Niels vrij vlot verteld, ook onze eerste. bij deze zwangerschap ehbben we gewacht tot de eerste echo met 10 weken. Toen waren we gerustgesteld dat het goed was en mocht het nieuws de wereld in. Gewoon blij zijn en de kans dat het goed gaat is groter dan dat het mis gaat!
Bedankt! Tja ik vidn het nogal moeilijk af en toe! Maar ik ga genieten want ik ben volle bak zwanger! Lekker alle kwaaltjes.... heerlijk. hahahahaaaa
Wij hebben het bij de eerste en bij de tweede al verteld met 4 1/2 week! We hadden zelf zoiets van: als het misgaat, gaat het mis omdat het niet levensvatbaar is. Nu hebben we natuurlijk geen mk's of lang moeten wachten tot een zwangerschap. Maar lekker gaan genieten meid!
Je moet ook genieten. En je moet het zelf weten natuurlijk. Maar hou wel in je achterhoofd, dat je het ook aan iedereen weer moet vertellen wanneer het mis gaat. En de 1 gaat het wat makkelijker dan bij de ander. ik heb een zware mk gehad met 12 wken, en had het aan een heleboel mensen verteld. Ik zelf vond het heel vervelend om dat aan iedereen te vertellen. Ik ga het nu pas echt vertellen zoals yulk zegt, pas als er een bevestiging is wanneer ik voor een echo ben geweest. Maar dat neemt niet weg dat je volop moet genieten nu.
Lekker genieten hoor. Toen ik positief testte wisten ook veel mensen het. Zelfs mijn collega's. Kwam omdat we hormonen slikten en ik geregelt naar het ziekenhuis moest. En daar zijn we gelijk eerlijk in geweest. Dus toen ik de dag naar de 1e positieve test op het werk kwam zag iedereen het gelijk. Kon die smile niet van mijn gezicht krijgen.
Ik geloof dat ook steeds minder mensen wachten op die drie maanden hoor, in ieder geval om de 'intimi' te vertellen. Bij ons is het bij de familie, vrienden en collega's ook al bekend. De mensen waar je echt veel mee omgaat. We wachten nog wel even met vertellen aan de leerlingen (en hun ouders). Geen zin om er met hun over te praten als het misgaat, die mensen zijn mijn vrienden niet. Die cadeautjes vind ik trouwens ook wel eng Ik vind het wel lief hoor. En ik snap het enthousiasme. Maar ik had het fijner gevonden als mensen er iets langer mee hadden gewacht. Nu voel ik me af en toe toch een beetje bezwaard. Stel dat het tlch misgaat?
Ik snap precies wat je bedoelt. Wij zijn nu ook 8 week en 4 dagen zwanger en ik zou het ook aan iedereen willen vertellen, maar wil toch de eerste echo even afwachten om dan echt te zien of er een hartje klopt. Het is zo onwerkelijk nu, ik heb trouwens wel alle zwangerschapkwaaltjes daar ben ik erg blij mee. Wij hebben met 2 weekjes de echo en zodra die goed is gaan we het ook vertellen aan iedereen. Heb je ook dat je je vreslijk onzeker voelt nu? zit er wat is alles goed? dat vraag ik mij de hele dag af echt erg zoiets. Liefs
Het is echt een eigen overweging. Ik vind het een beetje 'de goden verzoeken' om nu al allemaal kado's te gaan krijgen en het aan iedereen te vertellen. Maar zo ben ik gewoon, ik wacht liever even tot het écht zeker is. Sowieso heb ik gewacht tot de eerste echo voordat we het aan de familie hebben verteld, alleen mijn moeder wist het. En pas na de 2e echo met 12 weken heb ik het ook op het werk verteld. Genieten kan toch ook zonder het meteen aan iedereen te vertellen? ik vond het juist wel speciaal, die eerste periode, tis toch een soort geheimpje van jou en je partner.... Maar als je het wel wil vertellen, ook prima natuurlijk. Je moet het helemaal zelf weten
Je moet sowieso genieten hoor!!! Je bent niet voor niets zwanger, dat wilde je graag toch? Nou dan hihi Zoals veel meiden hier al aangeven is het maar net wat je zelf wilt! De ene vertelt het zodra er een posi test binnen is, de ander wacht tot die 12 weken om zijn. Zelf hebben wij het onmiddelijk aan onze ouders+broers&zussen verteld. De opa's en oma's volgen na de 1e echo. Stiekem zou ik het hen ook al wel eerder willen vertellen, maar 1 oma is een beetje aan het dementeren. Op zo'n manier dat ik zeker weet dat ze het overal rond gaat strooien, zelfs aan de buschauffeur bij wijze van. En daar vind ik het dan wel weer ietsjes vroeg voor Ik wil in ieder geval even afwachten tot ik een kloppend hartje heb gezien, daarna maakt het me niet zoveel meer uit en mag de wereld het weten hoor!
nederland is 1 van de weinige landen waar men wacht tot de 12 wkn. toen we wisten dat ik zwanger was hebben we het gelijk mijn schoonouders verteld nadat ik bij de dokter was geweest. Mijn moeder ook. wij waren al zo'n poos bezig en dat wisten ze ook en het zou niet zo lang meer duren voordat onze eerste ivf afspraak stond. en toen bleek ik ineens spontaan zwanger. onze beste vrienden hebben we het ook verteld. rond de 8 weken wisten anderen van de familie het ook. wij zouden namelijk met vrienden op vakantie naar het buitenland gaan maar omdat ik veel bloedingen had in het begin hebben we dat afgezegt. dus toen we ineens met mijn schoonouders mee op vakantie zouden gaan en in NL bleven kwamen er wel vragen. Op vakantie heb ik heerlijk genoten van de zwangerschap. want hier kende ik toch niemand en kon ik lekker zwanger zijn. toen de 12 weken echo goed was heb ik het op hyves geplaatst. kortom: als jullie je er goed bij voelen.waarom niet? gewoon lekker gaan genieten. ik denk dat het voor iedereen een persoonlijke keuze is.
Ik vind dat tot 12 weken wachten ook een beetje jammer hoor. Ik vertelde het na de echo, met 10 weken en kreeg toen opmerkingen dat het nog wel even 2 weken spannend is... Zwanger zijn is altijd spannend, met 6 weken maar ook met 20 of 30 weken! Genieten hoor! Ik was dan wel voorzichtig met dingen kopen, maar je hebt toch geen spullen nodig om te genieten!
Hier weten ook al best veel mensen het.. Onze ouders, m'n zus, de oma van vriendlief, goede vriendinnen, de jongens van de band waar vriendlief in speelt.. Zijn allemaal mensen waar we veel contact mee hebben, waarvan de meeste al wisten dat we in het ZH liepen, en dus ook mensen die, mocht het onverhoopt toch mis gaan, ook wel mogen weten waarom we van slag zijn.. Ze weten wel dat we graag tot april willen wachten om het aan 'iedereen' bekend te maken.
Wij hebben gewacht tot de 12 weken toch, maar is natuurlijk iedereen zijn eige keuze. Er is niemand die het je kwalijk zal nemen moest je het sneller vertellen. Wij hadden gewoon geen zin om wanneer het zou mislopen dat ook met idereen te moeten delen!
Ik heb het bij de 1e met 6 of 7 weken aan veel mensen verteld. Dit omdat ik zo misselijk was, dat ik m'n werk niet zo goed kon doen en het dus aan m'n baas wilde vertellen. Maarja: Ik vond wel dat m'n ouders het verdiende het als eerste te weten en niet m'n baas... dus daarom hebben wij het wat vroeger verteld. Nu probeer ik weer te wachten tot de 1e echo. Wanneer die pas met 12 weken is, doen we zelf een pretecho met 8 of 9 weken. Maar als die goed is, dan is de kans dat het daarna nog misgaat, ook al weer zóveel minder, dat we dan niet wachten tot die 12 weken.
Wij hebben met 6 weken aan de ouders vertelt, met 8 weken wist iedereen het. Als het fout gaat weet toch iedereen het, ik kan moeilijk wat voor met houden namelijk! haha Er is inderdaad een risico maar het gaat vaker goed dan fout en daar ben ik vanuit gegaan. groetjes Dorianne
Het is een afweging die je zelf moet maken, ik ben er zelf een beetje behouden mee omdat ik hiervoor een missed abortion hebt gehad waar we achter kwamen met 11 weken en ik was blij dat we de zwangerschap nog even voor ons zelf gehouden hadden zodat we niet steeds gekonfronteerd zouden worden met het verdrietige nieuws. Anderzijds zijn er ook die zich juist getroost voelen met medeleven als het eventueel niet goed mocht gaan. Deze keer heb ik gewacht tot de 12 weken echo en met het kopen van spulletjes tot de 20 weken echo.
wij hadden ons ook voorgenomen om het pas rond de 10 of 12 weken te vertellen, en waren dat ook écht van plan, maar nu de miskraam hoeft dat niet meer maar hebben we juist de mensen dicht om ons heen daarvan ingelicht.. die wisten niet eens dat we zwanger waren.. dat is ook niet fijn kan ik je vertellen. maar inderdaad .. het is ieder voor zich... !