Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Dank je wel allemaal voor de complimenten van de taart. Hij was erg lekker en iedereen heeft er heerlijk van gesmuld. Ik dacht te weinig te hebben maar heb de mini bovenste nog helemaal over!! Die gaan we maar invriezen en dan bij de geboorte van ons meisje opeten. Dat is ook weer zo.

Het was een vermoeiend dagje en zit nu pas.. Ik ben echt kapot. Kleine is nu ook erg druk en heb regelmatig een harde buik.

Morgen om 11 uur de echo ik ben benieuwd hoe ze ligt. Ik heb soms echt het idee dat ze nog alle kanten op kan draaien. We zullen het zien. Ook doen ze de groei meten. Ben erg benieuwd of ze weer gegroeid is wn. Of het voldoende is, ik wil namelijk niet over naar de gyn..

2. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Zo, wij zijn net terug van een fijn (maar vermoeiend) weekendje weg met twee bevriende koppels en hun kindjes (4 meisjes, onze zoon wordt de eerste jongen in het groepje). Spannend!!
    Daarstraks ook de sukerboontjes afgewerkt (die waren vrijdag nog geleverd)

Veel bij te lezen weer...

Fijn dat je zo'n leuke trouwerij had, Sojo!!!
    Leuk dat je de bureaustoel hebt "ontdekt".
    Stom dat je moeder je pad weer kruist via FB. Mss toch maar defrienden??

Hoera, Kimmy, een weekje eerder thuis!!
    Ook fijn voor jou, Dobbermama, het kort echt op, he!!

Ook gefeliciteerd aan iedereen die weer een weekje "verder" is. Fijn Sesa, dat jij hier altijd aan denkt!

Romie, fijn dat de Efteling goed is meegevallen! Nog gefeliciteerd met de verjaardag van River!! Knap dat jij zo'n mooie taarten kan maken!! Ziet er super uit!

ivm ligging: hier nog steeds stuitje, probeer hem elke avond uit mijn bekken te doen zakken, in de hoop dat hij dan nog kan draaien. Tot nu toe zonder resultaat... 'k ga zo stilaan toch maar eens de opties van versie en vaginale stuitbevalling van dichterbij bekijken.

ivm bekken/schaambeenpijn: sinds enkele dagen echt vervelende pijnscheuten in bekken. Kan dan geen voet meer voor de andere zetten. Geen idee wat het is, wel lastig!!!

ivm slaapproblemen: vervelend dat jullie er zo veel last van hebben. Zeker als de normale "zwangerschapslast" nog aangevuld wordt met "burenlast", zoals bij Dobbermama ;)
    Buiten 2-3 keer/nacht gaan plassen en af en toe wakker worden met rug/nek/schouderpijn, mag ik gelukkig niet klagen.

Aan iedereen die morgen echo heeft: veel plezier/succes!!

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoi meiden. Ik heb net alles bijgelezen, en dat was veel! :D
    Ach ja moet ik maar vaker komen he. ;)

Sojo en Romie, succes morgen met de echo!
    Romie, nog gefeliciteerd met River,ik zag de taart al voorbij komen op Facebook. :)

Nou, ik ben afgelopen woensdag dus bij de dokter geweest ivm mijn rug.
    Het is 'gewoon' de spieren die losser zijn waar ik last van heb.
    Dus eigenlijk komt het door de zwangerschap icm mijn al zwakkere rug.
    Diezelfde dag heb ik ook besloten om me helemaal ziek te melden, ook omdat mijn beoordeling zo slecht was.
    Ik wil nog wel een gesprek met mijn leidinggevende daarover, maar die is nu dus met vakantie.
    Nu dus 3 weken volledige ziektewet en dan gaat mijn verlof in.

4. sesa

sesa Niet meer actief

@kamelot, fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad. Als je naar de tijd kijkt van dit berichtje zie je vast dat ik weer niet kan slapen.
    Heb trouwens ook last van mijn schaambeen. Ik denk ook dat minime is ingedaald....voor mijn gevoel is het ng voller daar beneden

@jusi, vervelend meid van je rug. Je hebt groot gelijk dat je je ziek hebt gemeld.

5. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Kimmytje dat is wel heel spannend dan voor die vriendin van je

Voor de meiden die vandaag echo hebben good luck en veel plezier..dan ga ik het vanavond met de verloskundige over de bevalling hebben haha

Romie ah mooi dat het een geslaagde dag is geweest voor jullie..hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.

Kamelot haha gelukkig doen de overburen het niet zo heel vaak haha.
    Hier is het zo afwisselend met het slapen. Vannacht echt een mega slechte nacht gehad. Maar heb bijv zaterdag op zondag lekker doorgeslapen en werd pas rond half 10 wakker.
    Ai da klinkt heel pijnlijk die scheuten.

Jusi goedzo laat ze er maar lekker inzakken daar bij je werk!

Sesa ook weer aan het spoken geweest zo te zien.

Pff mega slecht geslapen en we dachten gister het gaat goed met de hond is ze vannacht weer ziek geworden. Manlief staat aLles op te ruimen..kan ik er echt nie bij hebben nu.

O vraagje is er iemand hier bekend met aambeien? Ik heb die sinds 2.5 week 1 en ben sinds dit weekend begonnen met een zalfje van de drogist...nie gek veel last van..alleen als ik voor nummer 2 ben geweest en aan het vegen ben..meer schaamte naar manlief toe

6. sesa

sesa Niet meer actief

@dobbermama, ik heb ook aanbeien...kadootje van de vorige zwangerschap. Nu weer erg veel last. Ik heb zetpillen. Met afvegen babydoekjes gebruiken. Dan wordt het beter schoon. Ik doe het ook nog met een washandje na als ik thuis ben.

7. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @jusi gewoon rugpijn doet erg zeer. Fijn dat je je ziek gemeld hebt.

@ kamelot daar kikker je van op een leuk weekend weg.

@ aambeieen. vervelend zijn die ik kreeg ze steeds na de bevalling.

@ slapen. Wat een rot nacht ik heb van wegen de pijn in mijn buik staan douchen. om14.00 . Ik dacht als dit niet weg gaat bel ik het ziekenhuis. Maar het trok gelukkig weg en ik ben daarna gewoon inslaap gevallen (dus maar 1 keer wakker maar wel lang).
    Ik kon gisteren ook bijna niet op staan van de bank deed zo zeer bij mijn schaambeen. ( en ik heb wasmanden gesjouwd en veel gebukt)En dan heb ik toch niet echt gek gedaan. Dus vandaag alle rust die er is pakken want vanmiddag wordt het druk. Echo Judo eten koken en ouderavond op school. Dus voor ik er weer in lig ben ik uitgeteld.
    Gelukkig wordt mijn huis gepoetst vandaag heeeeerlijk.

En de ouderavond is wel altijd heel leuk. En de judo ook.
    En ja een bosje bloemen van mijn man(via de mail) want we zijn 9 jaar getrouwd vandaag. Dus wel een beetje feest.
    NU nog een goede echo.
    De baby is rustig hier al 2 dagen ik wil weer een feestje in mijn buik.

8. sesa

sesa Niet meer actief

Voor de dames met echo vandaag : veel pleizer.

@sojo, kan me voorstellen dat ue weer een feestje wil. Gelukkig mag je ff gluren vandaag :)

9. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Spannend Sojo! Veel succes en ook ik duim voor een gewone echo!

Romie, blij te horen dat het zo een leuke (en lekkere) dag geweest is :) Maar kan er wel inkomen dat het zwaar was ook!
    Ook voor jou weel succes bij de echo!

Kamelot, fijn weekend gehad zo te zien! :)

Jusi, goed dat je thuis blijft, kan je alles rustig op het gemakje doen, en niets forceren!

Hier geen last van aambeien, kan wel maar 1x per week naar toilet gaan en dat gaat dan enorm moeizaam, ik hoop dus dat de aambeien weg blijven, lijkt me geen lachertje...

10. Kimmytje

Sojo, ook nog gefeliciteerd met jullie 9 jaar getrouwd vandaag :)

11. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sesa, jij ook al een slechte nacht gehad... ikook, fijn zoveel rugpijn. :(
    En je kunt idd flink last hebben dat het kindje is ingedaald.

Dobbermama, bleh, zieke honden zijn niet leuk, vooral niet als ze overgeven binnen.
    Die van ons heeft trouwens ooit de toet-toetgarage van ons zoontje helemaal onder gescheten. Is ook geen leuk klusje om schoon te maken.. ;)
    En nee, geen ervaring met aambeien gelukkig.

Sojo, ow ik zou het wel goed in de gaten houden die buikpijn hoor!
    Klinkt niet lekker.
    Drukke middag voor je zo te horen.
    En gefeliciteerd met jullie 9-jarig jubileum! :)

12. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben een feestje vandaag.
    De pijn van vannacht is verklaard. Als je kindje met 32 weken van stuit in hoofdligging draait doet dat vreselijk zeer. En lijkt het net of de bevalling begonnen is. Ik was een klassiek geval. Want het eerste wat ik op de echo zag was zijn hoofdje die naar beneden lag. IK heb er vandaag nog wel wat last van gehad. Maar het is dus heel normaal die pijn. En hij ligt nu dus goed.

Verder hebben ze echt goed gezocht naar wat er voor de uitgang ligt.

De gyn is er bij geroepen. En die zag geen placenta liggen. Ze zei dan had je nu ook echt wel bloedverlies gehad. Ze was zo lief. Haar had lag op mijn knie dat was het eerste wat ze deed. Zo gerust stellend. En ze keek nog een paar keer goed. En zei er is niets wat een normale bevalling in de weg staat. En bij je dochter is het ook gelukt toch? Deze komt ook goed.

Verder idd oko het gesprek gehad over dat dit het nadeel van de echo's is. Dat je dus ongerust gemaakt kan worden terwijl het niet nodig is. Dat was ook fijn.

Nou als of en een betonblok van je schouders valt. Ik wil deze gyn bij de bevalling.

Maar allemaal goed bericht en een verklaring voor vannacht. En dus ook geen dwars liggermeer.

Nu nog even de dag afmaken eten koken, ouderavond. En een telefoontje met mijn man en mijn vriendin. En dan naar bed.

En ja mijn feestje vieren. Ik heb soesjes gehaald lekker want het is een goeie dag. En ijs toe voor vanavond. Want zo dubbel feest hebben we niet vaak.:):):):)

13. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @dobbermama wat vervelend dat jullie hond weer ziek is geweest vannacht. is inderdaad niet fijn, gelukkig heeft je man het opgeruimd. Onze hond spuugt ook wel eens, niet fijn idd.

@sesa jij ook al een slechte nacht, meerdere zo te lezen. hier helaas ook. Manlief had vannacht last van hartkloppingen.... dat heeft hij 6 a 7 jaar geleden ook eens gehad. is niet echt fijn. en dan slaap je ook voor geen meter meer. vanmorgen is hij naar de huisarts geweest en hebben ze hb en schildklier geprikt. Volgende week maandag de uitslag. toch wel spannend, waarschijnlijk komt het van stress en onrust vandaan....

We wilde vandaag vanalles doen, maar je snapt dat er niets is gedaan, haha. morgen maar weer klussen.
    Vanmorgen bij de vk geweest. Meisje is al ingedaald en met hoofd naar beneden!! beentjes kon ze niet meten, omdat ze die verstopt had achter haar rug en zo met haar rug naar ons lag dat ze aan de binnenkant van mijn buik lagen, haha. Buikje was goed gegroeid en hoofdje ook. Ze was heel erg tevreden. ze zit iets onder het gemiddelde en zal ongeveer 6 pond zijn met 40 weken. Ook weer een hele geruststelling dat het goed was.

@sojo gefeliciteerd met jullie trouwdag! en hoe was jouw echo?

@jusi heel goed van je dat je je ziek gemeld hebt!

14. sesa

sesa Niet meer actief

@sojo, duimen heeft gewerkt. Fijn dat je zo lieve gyn had. En dat alles goed is.

@romie, jii ook een goede echo gehad..fijn! Hoeveel weegt de kleine nu?

Hier veel harde buiken vannacht en nu ook overdag. Word er gek van :(

15. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sesa dat kon ze nu niet zeggen omdat ze de beentjes niet gemeten kon krijgen en dan berekend het systeem ook niets, dat was wel balen. verder was ze erg gehaast en had ze niet zoveel tijd... Ik baalde er van, want wilde graag weten hoeveel ze nu weegt. ik voel ook alleen maar baby in mijn buik, zit echt vol haha en vooral als ze beweegt, is gewoon geen pretje meer. wordt overal beurs..

16. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das we anders dan hier ik heb weer het dubbele gelegen van wat er gepland was. Ze namen echt de tijd.
    Maar ja ook hier worden de harde buiken erger.

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sojo, dat is dubbel goed nieuws dus! Super! :D

Romie, wat akelig die hartkloppingen bij je vriend! Nog een weekje onzekerheid dus..
    Ik dacht trouwens dat 3 kilo heel gemiddeld was bij 40 weken?

Sesa, balen van je harde buiken!

Ik ben ook wel blij dat ik de stap heb genomen om me ziek te melden.
    Ik kan nu zo tenminste nog genieten van de zwangerschap ipv me ook nog eens laten opfokken door mijn leidinggevende.
    Scheelt een hoop stress, en ja, toch wel minder rugpijn overdag, dus heeft het ook zeker wel zin.

18. Kimmytje

Sojo wat fijn dat het zo goed verlopen is en dat alles wel degelijk in orde is :)

Nog even kort, ik kruip men bedje in ben echt kapot maar ik wou het toch even delen, ik heb gelezen dat de dagen dat je je kindje minder voelt, groeidagen zijn, mss een "opluchting" voor ons allemaal ;)

19. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Zo dames, ik heb dus "gewonnen"...

Om 16u30 vanmiddag is onze zoon Dries geboren met keizersnede.
    Hij ligt in de couveuse nu, maar doet het al bij al wel goed, mede door het feit dat zijn gewicht wel ok was voor de termijn (2280g voor 33 weken)

Wel even verschieten...
    Om 02u30 afgelopen nacht braken mijn vliezen. Er is nog geprobeerd de bevalling tegen te houden met pilletjes, maar de arbeid kwam toch heel snel opzetten (5cm in 3 uur). Aangezien hij nog in stuit lag, mocht hij niet natuurlijk komen en is er snel KS gedaan.

Zo, nu nog een keer melk afkolven, dan hem nog eens gaan bezoeken en daarna proberen wat te slapen/bij te komen.

Liefs,

Kamelot

20. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa dank je wel :D ik heb vandaag van dat vochtig toilet papier gehaald..en heb een zalfje bij de etos gehaald. we zien wel de vk zei dat als ik er last van kreeg ik van haar een recept voor een ander zalfje kon krijgen
    jij kreeg een keizersnede toch he sesa? staat die datum nog vast bij jou? bleh harde buiken..bij mij werkt het als ik me buik ga masseren op een gegeven moment wordt het dan iets meer soepel

sojo gefeliciteerd lieverd met jullie 9 jr
    ohhh en wat een mooi nieuws dat je mannetje is gaan draaien (ook al deed hij het niet heel subtiel zo te lezen)
    en een fijne gyn deze keer die de tijd voor je nam :D nou mooi dat ook jij weer een fijne ervaring kan herinneren als je straks terug kijkt....hoop ook voor je dat je haar hebt

kimmytje oeh maar 1x per week dat is wel echt heel weinig meis.
    dank je voor die informatie, dat wist ik dus echt nie van die groeidagen...ze is de laatste tijd nie echt rustig bij mij..
    slaap lekker

jusi ik zou willen dat het alleen overgeven was..komt er aan alle kanten uit bij het beestje. ze heeft vandaag geen eten gehad dus hopen dat haar darmen wat rustiger worden nu.
    haha oke ik hoop dat mijn hond zoiets niet gaat doen.

romie nice nog een baby die goed gedraaid zit en is ingedaald. poeh nou ik geef je geen ongelijk dat je het vandaag flink rustig aan hebt gedaan
    ohh herkenbaar met het ruimte gebrek...kon vandaag bijna geen auto rijden omdat mevrouw tegen me ribben zat te duwen met de beentjes
    pff spannend dus met je mannetje..geloof best dat je dan geen oog meer dicht doet

hier ook ik ben kapot. heb vandaag te veel gedaan...mat staan schrobben ivm spuug van de hond en mijn man moest echt vertrekken...werken..weer naar huis heb ik staan stofzuigen en dweilen...wasje aangezet..even in de tuin gewerkt (had mezelf buiten gedweild heel handig)...verloskundige geweest...hond van me moeder weze verzorgen en daarna boodschappen weze doen want de keukenrol was op. nu ben ik gebroken, heb last van me rug en sta op het punt in tranen uit te barsten omdat ik morgen weer een drukke dag heb :(
    gelukkig met me meisje alles goed, ze ligt mooi en ze was me aan het vertellen wat ik kon voelen met het indalen dus neem aan dat ze nie meer terug gaat draaien...18-09 nog een echo voor de zekerheid.
    slaap lekker

kamelot wat doe jij meis ...kon die niet meer wachten je lieve zoon.
    alles goed met hem? alles goed met jou? gefeliciteerd met je zoon.
    o wat dubbel is dit...ik zal aan je denken vannacht en aan je zoontje.

Deel Deze Pagina