@dobbermama , graag gedaan. Je hebt zo te lezen jezelf weer afgemat vandaag. @jusi, fijn dat je rugpijn minder wordt. @kamelot, van harte met je zoon!!! Had je voor je vliezen braken al tekenen van vroeggeboorte? Heb je veel last van de operatie? Gaat zijn ademhaling goe dof wordt hij bijbeademd?
Sesa..ja dat klopt, heb ook aan 1 stuk geslapen. Ben nu alleen opgestaan met mega hOofdpijn en last van me onderrug. Net nog even onder de douche gestaan maar heeft niet geholpen helaas. Nou ga me spullen pakken en vertrekken naar het werk. Fijne dag allemaal
@ kamelot Gefeliciteerd. Wat fijn dat het goed gaat ondanks dat hij vroeg is. En zeker een mooi gewicht. Geniet er maar van en sterkte met herstellen. Hier weer een slechte nacht ( een mug en zoon lief die naast me wilde slapen gzellig maar dan heb ik zo weinig ruimte)en wakker met buikpijn maar of dat nou mijn banden of mijn darmen zijn weet ik niet. NOg 7.5week als alles goed gaat en dan hopen dat deze net zo snel door slaapt als de andere twee. Gelukkig hoef ik niet veel vandaag. Zelfs maar 1 keer naar school. DUs lekker bank hangen en uitrusten. Stukje haken en tv kijken en als het zo door gaat vanmiddag lekker in de zon in de tuin.
Mijn zoontje heeft nu zijn 2de introducte dag in de brugklas. Vanavond oudersavond met lopend buffet en daarna nog boeken kaften.
@ sesa dat is ook spannend zeg naar de brugklas. Wel leuk dat er ook een lopend buffet is bij de ouderavond. En dan boeken kaften.
Hij doet het redelijk, wordt intussen wel geholpen met zuurstof. Hij kan het wel, maar 't kost hem te veel energie en ze willen hem laten aansterken. Heb een hele emotionele nacht gehad, maar 't gaat intussen wel weer. Gelukkig komt de borstvoeding goed op gang. Hij krijgt nog niet veel te eten nu, (verteren kost energie en ze geven prioriteit aan ademhaling) maar zo is er tenminste melk tegen dat hij kan eten. Heb het wel moeilijk met feit dat ik hem nog niet heb kunnen vastnemen (aanraken wel, gelukkig) Dames, deze oktober/novembermama is een september-mama geworden. Ik wens jullie alleszins toe dat jullie kleintjes nog lekker lang blijven zitten waar het moet!!
@kamelot, tnx meid. Ik wens jullie ook veel sterkte toe. Het is niet niks. Lijkt me vreselijk dat je hem niet vast mag houden en knuffelen.
@ kamelot. Zet hem op meid straks kan je hem naast het aanraken ook vast houden. Let op je gevoel . ik vond het vreselijk dat mijn zoon op de kinderafdeling lag en ik niet naar hem toe kon. Ze hadden wel een camera zodat ik hem kon zien maar ik zag ook de visite die wel bij hem was. Dat vond ik het ergste. Ik hoop dat hij snel sterk genoeg is. Hou je ons wel op de hoogte hoe het gaat met jullie ondanks dat je nu een "september mama" bent?
nog niet, Sesa. Ze zoeken nog verschillende pistes uit... Vanmiddag wel onverwacht slecht nieuws gekregen: Driesje heeft ook een hartafwijking (hij moet op 6 maanden een open-hart-operatie ondergaan) en vermoeden van een genetisch defect (dat moet nog verder worden uitgezocht en bevestigd). Ik zal jullie wel op de hoogte houden, maar zal voorlopig mss wel wat minder posten. 'k Wil jullie niet ongerust maken met allerlei onheilsberichten en hoop dat jullie lekker kunnen blijven genieten van zwanger zijn en daarna gezonde kindjes op de wereld zetten!!!
Eerst en vooral, Kamelot, van harte gefelicteerd met de geboorte van jullie zoontje. Ondanks de lastigheden hoop ik toch dat jullie wat van hem kunnen genieten. En wat jammer te horen van zijn hartje en eventuele genetische afwijking. Maar dat zal vast allemaal wel goed komen. Ben wel geschrokken dat alles zo goed verliep bij jou en dan ineens hup... Ik kuis hier mijn poep altijd af met vochtig toiletpapier, en nog liefst dat van de Aldi, groene pakje voor kinderen, die zijn echt zacht 1x per week is idd niet veel maar het is echt zo. Ik kan er dan echt van "genieten" als het er uit is Ik wist het ook niet van die groeidagen maar schijnt dus echt zo te zijn, dus dames, als jullie kleintje wat minder actief is, is hij/zij goed aan het groeien Hier trouwens ook een ziek hondje... Naar dierenarts geweest want hij had diarree met bloed en veel overgeven, hij heeft een spuitje gekregen met medicatie en ligt nu KO op de bank Gezellig ook weer die kindjes die weer naar school gaan, erg spannend lijkt me dat! Voor de rest vandaag tot de namiddag in het ziekenhuis geweest, aan de monitor gehangen, bloed getest, bloeddruk om de 15 minuten gemeten en een plasje moeten doen. Had namelijk verschrikkelijke hoofdpijn sinds gisterenavond en die ging maar niet weg dus had ik ziekenhuis gebeld vanmorgen en aangezien ik al medicatie neem voor hoge bloeddruk moest ik direct komen. Gelukkig is alles in orde, zal wss gewoon een hoofdpijnaanval geweest zijn maar er moest uitgesloten worden of het niet met de zwangerschap (zwangerschapsvergiftiging bvb) te maken had. Morgen ook nog thuis en dan moet ik weer op controle ook. Mijn werkweek is dus weer totaal onverwacht ingekort...
@kamelot, wat een slecht nieuws zeg. Net op de wereld en zoveel zorgen. Dat ze dat op de echo's niet hebben gezien vind ik raar. Dikke knuffel meid. @kimmytje, beterschap met je hond. Dat je werkweek is ingekort vind je vast niet zo erg?
Nee, mij hoor je niet klagen hoor, al heb ik de rust wel nodig en de hoofdpijn was echt wel hevig... Maar wil die laatste paar weekjes mijn werkgever ook niet teveel belasten met onvoorziene afwezigheden. Al kan ik er niet aan doen natuurlijk...
Wow Kamelot, van harte gefeliciteerd met jullie zoontje Dries! En dan ook nog slecht nieuws daar bovenop.. het zal vast een heel emotionele periode voor jullie worden. Ik hoop dat jullie kunnen genieten. Ligt hij bij jou op de kamer? Hij heeft iig een mooi gewicht voor zijn termijn!
@ kimmetje het is ook wel warm he vandaag dat helpt ook niet met hoofdpijn. @ sesa een echo geeft 85 % zekerheid. Ze zeggen bij mij ook altijd voor zo ver we nu kunnen zien is er niets aan de hand. Dat betekend dat je nog steeds 15% kans hebt dat er iets niets gezien wordt. Dat is bij iedere echo zo. Het blijft mensen werk en de medische wetenschap is geen wiskund e of natuurkunde. @ kamelot. Pfff dat iswel moeilijknieuws zeg. Een hartafwijking is pittig en dan nu al weten dat er een operatie aan gaat komen. En dan nog een genetische afwijking. Strekte meid ik hoop dat je toch ook nog een beetje kunt genieten, Hier dikke zere voeten van de warmte dat mag van mij wel over zijn hoor.
@kamelot als eerste gefeliciteerd met jullie zoontje. Idd een mooi gewicht voor dat termijn. Ik geloof goed dat het emotioneel zwaar is, vooral wat er nu allemaal gebeurd met jullie kleine mannetje. Heftig. Fijn dat je ons op de hoogte houd. Hopelijk gaat het snel beter en mag je lekker met hem knuffelen. @kimmytje gelukkig alles goed met je en was er niets aan de hand. @aambeien gelukkig heb ik ze niet, maar weet dat ze erg vervelend en pijnlijk kunnen zijn. En beterschap met jullie hondje. @hier vanmorgen beetje getext en vanmiddag gezellig samen op pad geweest, broodje gegeten en wat gewinkeld. Vanavond zijn schoonouders geweest want manlief is vandaag 33 geworden. Mijn ouders zijn nog op vakantie dus die konden er niet bij zijn. We vieren het voor de familie altijd samen, ben zelf de 23 ste jarig. Dat is wel fijn maar 1 keer rommel in huis haha. Heb er altijd zo'n hekel aan.. Mijn kleine meisje is vanavond weer erg druk in mijn buik, voelt soms zelfs vervelend aan soms.. Nog even en ze mag komen van mij. Het begint al op te schieten. Na vrijdag mag ik de klossen al gaan halen...
@romie, handing idd om de verjaardag samen te vieren. Owja die klossen en po ....moet ik ook nog regelen. Heel vervelend dat ik dan moet springen om mijn bed in te gaan. Vannacht gelukkig wel goed geslapen. Alleen de gewone plasmomenten
Hier ook maar 1 keer wakker geweest. Vandaag een rustige dag zonder kinderen , heb ik niet zon zin in. Mijn dochter gaat met een vriendin naar het strand en mijn zoon heeft een kinderfeestje. Dus ik kan me op het huishouden storten.Ik heb best last van nesteldrang dus dat is dan ook wel weer goed. Toch ook de tas eens goed in orde maken. Nog wel even een inenting halen met mijn zoon. Maar dat is het dan ook wel.
Sojo hoop dat je gister een lekkere rustige dag hebt gehad en je vannacht beter hebt kunnen slapen Sesa de brugklas..toch wel een van de eerste grote staappen naar echt groot worden van een kind vind ik altijd. Wel goed verzorgde ouderavond Kamelot meis heeeel veeel sterkte met je zoontje en tja september mama..hij d8 vast en zeker ik kom nu want over het algemeen is het in september mooi weer..is beter voor mijn kinderfeestjes Enne ik vind het geen bezwaar om te horen hoe het gaat..je hoort hier bij ons en dit is jou situatie..we zijn hier toch om elkaar te ondersteunen! Kimmytje hoe is het met je hond? Al wat opgeknapt met zin medicijnen? We zijn bij die van ons haar eten heeeel rustig weer op aan het bouwen. Spannend voor jou zeg al die onderzoeken..hoop dat er verder niks meer uitkomt. En tja snap dat je hetvervelend vind maar e kan er verder niks aan doen als je ziek bent. Romie nog gefeliciteerd met je man Nou mijn kleintje is aan het zakken..me buik is namelijk meer naar beneden aan het hangen. Niet zo erg want me ribben deden flink pijn. Nou ga maar eens werken xx
@Dobbermama, als mijn buik nog moet zakken zit hij op mijn enkels. Hij kan echt niet lager haha. Ja de brugklas...ik moet er zelf nog zo erg aan wennen haha. Tis nog zo'n jongentje. Hij houd van buitenspelen en nu kan dat niet meer. Hij heeft nog knuffels op zijn bed.