Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sesa

sesa Niet meer actief

@sojo, ik hoop het ook.
    Ik heb de avond wandeling niet gedaan. Heb weer veel harde buiken.
    Volgens mii met 37 weken matjes, klossen en tas klaar.

2. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Zo dames, ik kom toch nog eens snel even een update geven.
    Neem me niet kwalijk, maar ik heb niet de moeite gedaan om alles terug te lezen en te reageren (ook helemaal geen tijd daarvoor).

Ons Driesje stelt het, gezien de omstandigheden redelijk goed. 't is een vechtertje!! Ik denk dat we al bij al nog veel geluk hebben. 't Had veel erger kunnen zijn. Als ik sommige andere prutskes hier zie liggen...
    Hij maakt vooruitgang. Intubatie/beademing is intussen gestopt. (hij heeft zelf beslist dat ht genoeg was, eigenhandig zijn tube uitgetrokken :cool: ).
    Ook de maagsonde is sinds vandaag verdwenen en hij krijgt kleine beetjes moedermelk (intussen op enkele dagen al vermeerderd van 2ml naar 10ml). - ik kolf om de 3 uur, nog een geluk dat melkproductie vanzelf lijkt te gaan bij mij.
    Ik mag hem sinds gisteren 2 keer per dag even bij mij hebben om te oefenen met aanleggen en om te kangoeroën. Ik mag ook sinds gisteren al een beetje van de verzorgingen overnemen (temperaturen/verpamperen).

Operatie en genetische afwijking blijven afwachten, maar gezien hij op dit moment allemaal zo goed doet, ben ik voorzichtig hoopvol...

Ik hoop dat jullie allemaal nog kunnen genieten van het zwanger zijn. Ik vond het wel vreemd dat die zwangerschap voor mij zo ineens "voorbij" was. Eerst zat hij nog in mijn buik en enkele uren later niet meer... Achteraf bekeken had ik er meer (bewust) van moeten genieten... Toch een bijzondere periode in je leven die je maar een paar keer mag/kan meemaken.

Ik wens jullie alleszins allemaal het allerbeste toe voor de komende weken en een goede bevalling!
    Statistisch gezien moet het bij jullie allemaal perfect verlopen he!!!

Ik zal even kijken of ik een fotootje van ons ventje kan uploaden naar mijn albums. Kunnen jullie hem eens bewonderen. 't is een kleine hartenbreker :)

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dobbermama, ach meiske toch, heb je je zo'n zorgen lopen maken!
    Gaat het nu weer?

Kamelot, fijn om van je te horen! Heel logisch dat je niet terug gaat lezen, je hebt wel wat anders aan je hoofd.
    Ik ben heel blij te horen dat Dries, ondanks zijn omstandigheden, het zo goed doet. :)
    Erg is dat he, je kindje niet vast kunnen pakken wanneer je dat wilt. :(
    Dat vond ik toen bij mijn zoontje zo erg, dat ie zo alleen in de couveuse lag...

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Afgelopen woensdag zijn wij weer in het ziekenhuis geweest.
    We hebben toen het bevallingsplan doorgenomen.
    Mijn man en ik kwamen er toen na 4 jaar achter, dat ons zoontje echt een wonder is. Tijdens de bevalling was zijn hartslagje veel te laag, 60 slagen p/m, terwijl hij tussen de 120 en 180 moet zitten! :$ Ook zat de navelstreng 1 keer om zijn nekje gedraaid.
    Pff mijn man en ik waren echt van slag naderhand. Nu snappen we pas waarom hij na de geboorte meteen werd nagekeken..
    Helaas ben ik nu wel weer banger, terwijl ik dat gevoel bijna kwijt was.

5. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Hoi dames, hier even een klein updateje van mijn kant, vrij druk weekend gehad... En weer niks nada geslapen. Hoop op een betere nacht die komt! Voor iedereen hier trouwens! Ik wens jullie allemaal een goede slaap en zoete dromen :)

Wat betreft het ongerust zijn, ik kan dat met momenten ook echt hebben... Je mag er niet bij stil staan. De kleine is hier weer wat rustiger de laatste dagen dus hij heeft weer een groeiperiode ;) Buik is ook weer ineens gegroeid. Sinds vanavond is hij weer wat actiever, ben ik altijd zo blij om!

Sojo, wat leuk dat je aan de zee woont! Heerlijk die wandelingen en idd dat wegdromen naar je man toe! Ik kan me inbeelden dat je niet kan wachten tot hij weer bij jullie is, en dan mag jullie kleintje komen ook :)

Hier stilletjesaan al de spulletjes voor mijn koffer bij elkaar aan het sprokkelen, ben al oma onderbroeken gaan halen, want dat kraamverband zou enorm zijn, pyama enzoverder... Stapje per stapje. Het komt echt dichtbij!

Kamelot, je hoeft je niet te excuseren hoor, jij zal heus wel andere dingen aan je hoofd hebben dan alles hier te gaan lezen.
    Ik ben allesinds heel erg blij te lezen dat alles zo goed gaat naar omstandigheden met Driesje, en ik vind het ook zo hartverwarmend hoe je over hem schrijft :)
    En dat je hoopvol bent ivm de operatie en de afwijking. Hebben ze al enig idee wat die afwijking zou kunnen zijn, als hij er al 1 heeft? En waarom dit is?
    Nou meid, geniet van hem, en elke dag een stapje verder, dat gaat allemaal goedkomen, ben ik zeker van :)

6. Kimmytje

Kamelot, ik zou je fotootje ook wel willen zien, moet ik je daarvoor toevoegen als vriend?

7. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ kamelot Fijn om van je te horen!. Je hebt het vast heel druk maar lief dat je toch laat weten hoe het met dries gaat. Kleine stapjes voor uit. We duimen voor je meid.

@ jusi ja raar het dat je je steeds meer zorgen gaat maken. T is hier niet anders het gaat zo snel ineens. Nog maar 7 weken en dan zou hij er al kunnen zijn.

2 dagen rustig aan hebben trouwens wel geholpen hier. Ik heb een stuk minder harde buiken. Ik heb ook al mijn werk maar laten liggen Nou ja de was. Verder was er niet zo veel. Ik heb weinig gebukt. Ik hoop dat het zo goed blijft gaan.

8. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sojo dat is eigenlijk juist een hele mooie gedachten en manier om op die manier dicht bij je man te zijn...best romantisch ook wel
    idd met 37 weken moet je dat spul op je bed doen, je tas klaar hebben staan etc. denk dat ik ook maar eens aan me tas ga beginnen...

sesa echt vervelend voor je meis, mag je bewegen kan het niet door de harde buiken :(

kamelot wat fijn dat je weer iets van je laat horen en nog beter dat jullie driesje het zo goed doet :D
    ook geweldig met hoeveel kracht je hierin staat :D
    zal snel in je album kijken of het gelukt is een mooie foto van je mannetje toe te voegen :D

jusi gaat..beetje beter dan gisteren. kijk heeeel erg op tegen het werken morgen. heb vandaag niet rond kunnen lopen zonder paracetamol. gelukkig heb ik een man die me veel doet steunen en vertroetelen
    denk dat het heel logisch is dat die angsten nu weer bij je terug komen nu jij steeds dichter bij je uitgerekende datum komt. neem aan dat ze dit nu allemaal 10x beter in de gaten gaan houden

nou ik ga me bedje maar eens opzoeken..slaap lekker allemaal

9. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    de eerste keer pas wakker

10. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Ik heb een avondje door kunnen slapen :)

11. sesa

sesa Niet meer actief

Ik was rond 2 uur een uur wakker.

@kamelot, heel veel.sterkte meid! Blij te horen dat het z'on vechter is!! Ik probeer ook iederen dag te genieten van het gevoel in mijn buik want voor je het weet s het over.

12. Kimmytje

Hier ook een betere nachtrust gehad, slechts 1x wakker geworden en dan echt om even naar toilet te gaan en weer in slaap te vallen.
    Onze woorden hebben geholpen, we zouden dat alle dagen moeten doen ;)

13. sesa

sesa Niet meer actief

Bij mij hebben ze niet geholpen hoor

14. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 keer wakker en zelfs verslapen vanochtend:). Dat was eigenlijk wel lekker. Na 2 vroege ochtenden van het weekeind!!!

Verder aan het huishouden. wasje op hangen, sport shirtjes wassen en vanmiddag wol halen voor het boxkleed en garen voor het vloer kleed.

15. Kimmytje

Oei ja Sesa, een uur is idd wel vrij lang, maar heb je voor de rest wel goed geslapen?

Hier last van Monday Blues...

16. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Dag dames,
    voor fotootje moet je in mijn album kijken (op mijn naam klikken en dan rechts in het menu).

Ivm afwijking: ze denken aan syndroom van DiGeorge. Oorzaak: een deletie op één of ander chromosoom.
    Dit syndroom is op zijn beurt vaak de oorzaak van zijn hartafwijking (tetralogie van Fallot).
    Hij hoeft die DiGeorge niet te hebben, 't kan ook gewoon brute pech (constructiefoutje) zijn...
    Als hij het heeft, kan het een mutatie zijn bij hemzelf (dan moet hij later zelf opletten als hij kindjes wil, want dan kan hij het doorgeven) of hij kan het van één van ons hebben (zonder dat wij het van onzelf weten). Hoe dan ook nog een 7-tal weken wachten op de uitslag.

Ik hoop dat het vals alarm is. Al hij het toch heeft, ga ik er van uit dat het een redelijk milde vorm is (hij heeft per slot van rekening geen hazenlipje/gespleten gehemelte). Maar ik probeer daar nog niet te veel aan te denken. 't is hier dag per dag leven momenteel en blij zijn met alle kleine dingen die goed gaan ;)

Ik zie net dat velen van jullie niet goed meer slapen: goeie moed met " de laatste loodjes". Probeer maar zo veel mogelijk te rusten tussendoor. Er komen nog vermoeiende tijden aan...

Liefs!

17. sesa

sesa Niet meer actief

@Kamelot, ik hoop niet dat hij dat syndroom heeft.Maar 7 weken wachten...dat is toch onmenselijk? Kunnen ze niet ff calcium in het bloed prikkn?

18. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Hè meiden, ja ik leef nog hoor en alles gaat goed :). Ik had even een dip en had niet zoveel zin om te reageren. Zoals ik al eens vaker heb aangegeven heb ik last van angsten tijdens mijn zwangerschap. Helemaal niet of het kindje wel of niet gezond is maar bang dat ze in ene niet meer leeft. Ik ben nu gelukkig weer wat rustiger maar blijf het moeilijk vinden om er vanuit te gaan dat alles goed gaat. Vandaag weer naar de gyn geweest en de kleine weegt 3100 gram. Ze laten me niet langer lopen dan 40 weken ivm de zwangerschapssuiker dus ik wordt met 40 weken ingeleid als ze nog niet geboren is.

Jeetje Kamelot, je bent wel erg snel. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon maar wat een onzekerheid meid. Ik hoop dat je snel wat meer duidelijkheid hebt.

Sojo en Sesa hoe gaat het met de harde buiken?

Kim hoe gaat het met het maagzuur?

Dobbermama hoe gaat het met het werken?

Slapen gaat bij mij super goed. Laat ik het maar afkloppen als ik jullie verhalen zo lees. Ik hoop dat het zo blijft tot het einde.

19. sesa

sesa Niet meer actief

@leetje, heel herkenbaar hoor die angsten.
    Tja de harde buiken.....nemen weer toe. Mag wel 2x per dag 15 min wandellen. S'morgens gaat dat goed.
    'S middags ben ik druk met mijn zoo n helpen me plannen van huiswerk en motiveren hahah

20. Kimmytje

Kamelot, erg mooi jongetje hoor Dries! Ik hoop met jou mee maar zie het precies toch ook wel positief in! Veel sterkte daar nog!

Leetje, ik heb dat met momenten ook, dan slaag ik in paniek als ik hem eens even niet voel... Erg vervelend. Ik ga dan meestal even op bed liggen en maak contact met hem, mss kan je dat ook eens proberen? Het minste schopje dat je dan voelt is een enorme geruststelling :)
    Je kleintje heeft ook al een mooi gewicht hé, je moet nog een 4 weken doen, dus zal een goed geboortegewicht hebben :)

Deel Deze Pagina