Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Iedereen met een rond getal alweer, GEFELICITEERD! :D

Dobbermama, goed dat het niets was! Dan zal het idd wel de kleine zijn die feestje houdt op je blaas! ;)

2. sesa

sesa Niet meer actief

@leetje, klopt. De keizersnede staat gepland op 10 okt. Dat is over precies 4 weken. Mocht ik eerder weeen krijgen wordt het een spoedkeizersnede

3. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Sesa misschien bevallen we wel op dezelfde datum want als de kleine zich niet meld voor de 10e dan wordt ik ingeleid. :)

Jeetje, ik kan me nog herinneren dat we over de 20 weken echo's aan het praten waren en nu praten we äl over de bevalling.:$

4. Kimmytje

:$ Echt hé! Heb dat ook al aan het denken geweest! Het gaat toch echt wel ongelofelijk snel!

5. Kimmytje

Romie al 37 weken seg!!!

6. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    Yep! Officieel morgen 37 weken. Vergeten banner aan te Passen.

Ik ben al een heel eind met de kleertjes etc uitwassen. Straks nog alles strijken. Misschien dat ons mam dat vanavond wil doen, mijn ouders komen vanmiddag/vanavond nog ff helpen.
    We hebben net de rest van de vloer eruit gesloopt. En een kastje uit elkaar gehaald wat naar de stort kan.
    En ff wat opgeruimd. Het begint al op te schieten. Papa doet vanmiddag het laatste stuken en gaatjes dichtmaken. Dan kan de stuukspullen er ook uit.

Dan kan volgende week de vloer erin!!!! Morgen over bellen.

7. sesa

sesa Niet meer actief

Jee romie, schot in de zaak.

@leetje, misschien idd op de zelfde dag. De dag kan nog veranderen hoor. Spoed-ok's gaan voor. En inleiden kan ook langer dan een dag duren

8. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa en Leetje..zou toch wel heel grappig zijn als jullie op dezelfde dag jullie kindje in de armen mogen nemen :D vergeten jullie elkaar nooit meer haha.

romie ohh wat fijn bijna kan je in gaan richten (en dat is snel gedaan tenminste vond ik) en dan ben ook jij zo goed als klaar :D
    morgen 37 weken...do officiële datum dat als je weeën gaan beginnen ze het verder ook niet meer tegen gaan houden :D weer een hele mijlpaal.

idd begin dit jaar zat ik in de stress want ik zou met ivf-icsi gaan beginnen en zat zo erg op te kijken tegen de prikken en de punctie...pff en dan die twee weken wachten tot ik mocht testen...en nu...heb ik het met jullie over bevallen en bijna onze kleintjes in onze armen nemen en de zwangerschapsklachten die we allemaal hebben nu met de laatste loodjes.

hier helemaal klaar..ben ook heel rustig aan maar begonnen aan me vluchtkoffer. 34 weken alweer morgen. kregen trouwens te horen dat er maar weinig mensen letterlijk klaar waren zo "vroeg" met de babykamer enz....ik had het juist niet anders willen hebben dan hoe we het nu gedaan hebben.
    morgen lekker shoppen met me moeder en lunchen dus dan zullen er wel nog wat kleertjes bijkomen hahaha

9. Kimmytje

Romie, het schiet goed op daar! Leuk dat je bijna kan beginnen met inrichten, het leukste werk :)

Leetje en Sesa, jullie kunnen al wat meer gericht aftellen, het begint echt te korten!

Dobbermama, hier hetzelfde hoor, ik had bijna al de moed opgegeven eind vorig jaar... En kijk nu! Kan er nog niet van over dat we binnen een aantal weekjes mama en papa zijn, zalig gevoel hé :)
    Als ik nu terugkijk, ik vond de IVF niet echt zwaar, enkel de lange aansleep van alles wel, maar das nu allemaal vergeten :)
    Heb je goed geshopt?
    Hier was het vandaag de opening van Babydump, in de stad waar ik werk. Jammer dat ik moest werken, maar we gaan zaterdag wel een kijkje nemen :)

10. sesa

sesa Niet meer actief

Ik vond de iui's en IVF wel.erg zwaar. 14 x iui en 2 x overstimulatie met ivf

11. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    kimmytje ik ga morgen shoppen :p
    oeh babydump bij jullie in de buurt gevaarlijk voor de bankrekening haha :p :)

ivf: wij hebben een heeel snel traject gehad. in april 2012 had ik aangegeven bij de dokter dat wij al 2 jaar bezig waren zonder resultaat en waarvan 1 jaar echt heel bewust gemeenschap hebben met ovulatietesten enz. mijn man heeft toen een test gehad mbt zijn zwemmers en ze hebben bij mij ook onderzoeken gedaan. bleek dat het bij hem zat en niet bij mij juli/aug 2012 heeft mijn man een operatie gehad okt/nov kregen we te horen nadat mijn man opnieuw was getest dat wij echt via ivf-icsi moesten aan lopen. 5 januari 2013 zette ik mijn eerste spuit 1-2-2013 punctie 16-2 positieve test. heb eigenlijk geen last gehad van die spuiten, alleen die pregnyl was wat gemeen. de punctie was zwaar en de week na de punctie vond ik wel wat zwaar maar voor de rest vond ik het ook meevallen. moet wel eerlijk bekennen dat ik me gevoel min of meer had uitgeschakeld en bij mij het gedeelte tussen me oren pas kwam toen ik zwanger was

12. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goede morgen dames.

Hoe verschillend en soms het zelfde kan de zwangerschap dan lopen. Ivf lijkt mij wel heel pittig.Wij hebben het geluk dat het allemaal "gewoon"lukt. Ik hoorde gisteren een moeder praten over haar zwangerschappen dat ze tot het laats toe energie had en door buffelde, Het was bijna op scheppen wat ze deed. Want een andere zwangere was het maar zat en had van alles. Dan denk ik mens het is gewoon geluk wat je dan hebt als je fluitend door een zwangerschap komt. De een wordt moeilijk zwanger de ander heeft een pittige zwangerschap met zorgen bij de volgende word de baby te vroeg geboren.
    Een kindje is een zegen. Maar zo iemand heeft dat helemaal niet door.

Verder veel wakker geweest vannacht de jongste kon niet slapen dus die kroop bij mij. En toen kon ik niet meer slapen.

Verder een man die in de zenuwen zit voor als de baby te vroeg zou komen. Heb ik me er bij neer gelegd dat dat kan gebeuren heeft hij er weer veel last van. ik snap het wel hoor de komende 2 weken kan hij gewoon niet van boord af. Dan hebben ze de oversteek van Afrika naar australie.
    Maar verder alles prima hier.

Ik ben benieuwd hoe het met Dries is. En binnenkort komt de rest er ook aan. Wat gaat het toch snel zeg.

13. Kimmytje

Ohw Sesa, dat lijkt me idd wel vrij zwaar ja... 14x is vrij veel.

Hier is het ook vrij snel gegaan allemaal, juni 2012 1ste afspraak fertiliteit, we waren toen een goed jaar bezig. Alles getest, en alles in orde bevonden, mijn man had 1x iets minder zaad maar de keren erna was alles goed.
    Arts vond dat de natuur haar kans gehad had en een duwtje in de rug nodig had, dus 4x IUI in eigen cyclus. Niet geslaagd. In januari beginnen prikken voor IVF en in februari positief getest.
    Ik heb geen last gehad van de hormonen, ook niet van de punctie, ik vond dit zelfs "leuk". Had eigenlijk meer last tijdens de 2de wachtweek, was er ook van overtuigd dat ik niet zwanger was, had allemaal ongi symptomen en had ook bloedingen gehad (bleek innesteling te zijn)

Maar idd, iedereen ervaart alles anders, ook zoals Sojo aanhaalt de zwangerschap zelf. En er moet voor iedereen respect blijven vind ik.
    Al kan ik ook zenuwachtig worden van mensen die idd niet beseffen dat een kindje krijgen wel degelijk een mirakeltje is en alles maar vanzelfsprekend vinden... Jammer genoeg lopen er zo heel wat rond.

Dobbermama, ja sorry, nu ik ga teruglezen zie ik idd staan dat je zei "morgen" :D
    Veel plezier dus vandaag!
    En idd, die Babydump zo dichtbij is héél gevaarlijk!

Vannacht weer niets geslapen, gisteren frietjes gegeten en dat is altijd miserie...

14. sesa

sesa Niet meer actief

@sojo; amen.

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Het gaat zeker heel vlug allemaal!
    Ik ben 1 van de laatste van dit groepje maar ik heb nu al het gevoel dat ie elk moment kan komen..Mijn man is thuis alles aan het verven, dus hij mag nog niet komen!
    Babykamer staat hier al 2 jaar klaar ;) maar moet nog kleine dingetjes doen:
    Kleertjes wassen, behang vastplakken op het kamertje wat losgelaten is. Dat zit er ook al 4,5 jaar op..

Qua zwangerschap vind ik dat het nu pas opschiet, het zwanger worden duurde hier ook heel lang, en dan heb ik nog 2 miskramen ná Kenji gehad.
    Uiteindelijk dus met IUI zwanger geworden..

16. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Sesa, wat eng dat je geen leven voelde! Gelukkig is alles goed.

Wij zijn trouwens ook al sinds mei 2007 bezig voor een gezinnetje van 2 kinderen.
    Dus zijn we zowat 6 jaar bezig geweest met zwanger worden!
    Deze zwangerschap was trouwens onze tweede IUI.

17. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sojo precies zijn genoeg mensen die een zwangerschap als een vanzelfsprekend gebeuren vinden..
    Dat wordt je baby toespreken dat hij zeker 2 weken zijn gemak moet houden en nog zeker nie mag komen...huisarrest heeft hij

Sesa jij hebt het wel echt duidelijk zwaardergehad dan dat ik het heb gehad met 14x iui en 2x overstimulatie.

Kimmytje de punctie "leuk" dat is ook voor het eerst dat ik da hoor haha.
    Shoppen is een beetje uit de hand gelopen haha. Zowel mijn moeder als ik hebben geld aan ons meisje uitgegeven haha. Achja ze heeft nu tenminste wel dingen die ik zelf leuk vind.

Jusi dan heb jij ook moeite moeten doen voor een tweede kindje als je via iui zwanger bent geraakt.

Nou vandaag toch een en ander gedaan. Ze zijn geweest voor de ketel, ze zijn geweest voor keurmerk veilig wonen, beneden alles gestoft, wc uitgedaan, weze shoppen en lunchen. Nu leKker niks meer doen. Zal een foto toevoegen van het shoppen haha hoef nu echt niks meer te halen ben letterlijk klaar. Nu alleen nog de vluchttas.

18. Kimmytje

Wowwww, das idd goed geshopt Dobbermama! :D
    Wij gaan morgen ook nog is, hoop dat we met niet teveel meer thuis komen, zal van de week is foto maken van inhoud van zijn kast, hangt al behoorlijk vol :)

Wel, bij mij was de punctie absoluut niet pijnlijk, heb er niets van gevoeld en alles mooi gevolgd op het schermpje. Heb wel al gehoord dat we in België betere verdoving krijgen dan in Nederland, mss heeft het daar mee te maken.

Geniet nog van jullie avond!

19. sesa

sesa Niet meer actief

Dobbermama, heb je nog geld over hahaha.
    Leuk hoor

20. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Haha zei al dat het een beetje uit de hand was gelopen haha.
    Wat daar hangt is 1 broek van mezelf dus dat valt wel mee..vind ik dan haha. Enne me mama heeft de helft betaald haha. Is wel de eerste keer geweest dat ik. Echt zelf kleertjes ging kopen. Al het andere is allemaal gekregen.

Kimmytje kwa pijnstilling is dat hier per ziekenhuis verschillend. Ik heb nie veel pijnstilling gehad ook. Tenminste in het groepje waar ik ook in meekletst hebben andere of gelijk maar de mEeste toch wel meer aan pijnstilling.
    Jij ook nog fijne avond

Deel Deze Pagina