Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    He gezellig allemaal.Welkom en gefeliciteerd.

We zijn met weinig dus hoe meer zielen hoe meer vreugd toch.

Hier ook jeukende borsten en tepelsAAAAAhhhhh

2. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Dank jullie wel allemaal en vansgelijks, natuurlijk! Wat een leuke club hier!

Misty, wat is dat precies, die kraamzorg??
    Ik denk niet dat ze dat in België hebben...

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hallo, ik had me hier al eerder aangemeld, maar was jullie kwijt.
    Ik wist niet dat ik me had aangemeld bij de clubs ipv bevallingslijst.
    Maar dit groepje is een stuk kleiner en heb al een stuk terug zitten lezen, ik denk dat ik me hier meer thuis voel als jullie dat nog goed vinden? :)

4. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    welkom, welkom (ben er ook nog maar net, maar inderdaad, lijkt me een fantastisch clubje...)

5. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @jusi TUURKIJK ben je nog steeds welkom!

Leuk weer een paar nieuwe mensen bij het clubje! Gezellig!

En nu ga ik echt mijn oogjes dichtdoen... Slaap lekker allemaal

6. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    @ kamelot: kraamzorg krijg je net na de bevalling bij je thuis. Die helpt met de verzorging van je kindje. Soort thuiszorg, maar dan alleen voor de kraamtijd en voor jou en je kindje. Geen hulp in de huishouding hoor hihi ;)

Leuk Jusi dat je weer terug bent hier. Vind het wel fijn dat het een overzichtelijk clubje is hier :)

7. 85Lien

85Lien Lid

7 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, ik zou me ook graag aansluiten bij jullie clubje.

Ik ben 27 jaar en ben 8 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik ben via de 2e poging van IUI zwanger geworden. Heb afgelopen vrijdag echo gehad en alles zag er goed uit. Ik ben uitgerekend rond 4 November

Groetjes Lien

8. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Hoi Lien,
    gefeliciteerd met je zwangerschap! en welkom hier :D fijne zwangerschap gewenst :)

Vanmiddag is mevrouw van moeders voor moeders geweest. vanaf nu dus urine opvangen. super leuk dat er weer een test werd gedaan. kleurde gelijk knalroze :D hihi kreeg een hele mooie fleece wikkeldeken vor de kleine straks en ook nog een kartonnen lijstje om de eerste echo in te doen. en natuurlijk staan de eerste 8 flessen hier in huis. de wc beneden gelijk aangekleed haha. gaan er meer mensen mee doen?

9. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Mijn kinderen :-)
    Abu Dhabi
    Hoi meiden,

Ook ik wil me graag melden. Ik ben 10 oktober uitgerekend.

Ik heb vandaag mijn 2e echo gehad en ik ben precies zover als dat ik zelf dacht. De echo van 3 weken geleden had me een week terug gezet maar nu ben ik weer lekker 11 weken en 4 dagen. Ik woon in het Midden-Oosten en vind het super spannend om het hier allemaal mee te maken. Maar ik heb er tot nu toe een goed gevoel over. Ik kreeg zelfs multivitamine voorgeschreven. Best grappig.

De kleine was heerlijk aan het bewegen. Super om te zien.

Vrijdag vliegen we naar Nederland om het dan aan de familie te vertellen. Ook dat vind ik super spannend omdat eigenlijk niemand het meer verwacht:cool:.

Hoe voelen jullie je voor de rest? Ik ben extreem moe en hoop dat dat snel minder wordt.

10. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @lien welkom en gefeliciteerd!

@misty ik doe ook mee met moeders voor moeders al een praat weken.
    Mede omdat we anderhalf jaar medicijnen hebben gebruikt om zwanger te worden.
    Uiteindelijk met icsi zwanger geraakt.
    Ik wilde daarom perse meedoen om andere vrouwen te helpen.

11. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    @ leetje, welkom hier...spannend zeg om zo ver weg zwanger te zijn. En super dat je het snel aan je familie kan vertellen! Van harte gefeliciteerd! :D

@ Romie: ah voor jou helemaal goede reden om mee te doen dus. Wel fijn dat je op deze manier iets voor anderen kan doen he.

12. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    jusi gezellie dat je terug bent :D

85lien welkom en vooral gefeliciteerd :D

misty ik doe ook mee met moeders voor moeders. ik ben zelf via ivf-icsi zwanger geraakt dus weet hoe zeer stellen erbij geholpen zijn....al is het maar een beetje wat er ingezameld wordt per vrouw

leetje welkom en vooral wat gaaf dat je vanuit het midden-oosten met ons mee komt kletsen :D oehh dat is wel spannend dus om het de familie enzo hier in NL te vertellen

nou belde vandaag naar de kraamzorg gebeuren waar ik me in wilde schrijven...zitten ze vol dus nu moet ik naar een andere.
    Wat grappig trouwens we zitten zo ongeveer gelijk allemaal :D gezellie zeg

13. DaisyKok

DaisyKok Lid

4 jan 2013
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vandaag een goede echo gehad met een kloppent hartje, ik ben precies 7 weken en 2 dagen en uitgeteld op 9 november. Pixel is nu 10.8mm groot. De uitgeprinte echo is meer een vlek, haha, maar dat maakt niet uit want wij hebben het hartje zien kloppen. Over 3 weken mogen we weer terugkomen in het ziekenhuis.

De misselijkheid wordt hier soms wel erger, nog steeds niet echt gespuugd maar dat moment lijkt wel dichterbij te komen, maar ik heb het er voor over, haha

Ik heb het nu ook op facebook gezegd iedereen mag het weten en de meiden mogen morgen hun ik wordt grote zus t-shirt naar school aan.
    Ik ben ook al anderhalve week aan het plassen voor moeders voor moeders, het is gewoon een supergoed doel.
    Wat leuk dat je van het midden-oosten hier mee komt kletsen.

14. Iguana

Iguana Nieuw lid

15 mrt 2013
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo daar was ik ook weer, Was de hele site kwijt, kon hem in de mail niet weer vinden:(

Deze week de eerste echo (termijn) van ons vierde kindje....

Ik heb 3 dochters van 10, 5 en 2 jaar oud.

De vorige keer meegedaan aan moeder voor moeders, maar kan het nu niet opbrengen, dus sla deze ronde over.

Donderdag ook gesprek over de medicatie, ik was op eigen houtje gaan minderen, maar dat was absoluut geen succes, dus zal vragen op mijn normale dosering te mogen blijven met de wetenschap dat ik wederom 72 uur in het ziekenhuis moet blijven na de bevalling....

Het zij zo, na drie keer raak je eraan gewend haha...

15. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    haha ja we zitten allemaal tussen dfe 7 en 10 weken zwangerschap! dat is leuk straks...gaan we om de beurt bevallen hihi ;)

heb me gisteren ook ingeschreven bij de kraamzorg via de CZ. Makkelijker kan niet moet ik zeggen....zal binnenkort wel keer contact opgenomen worden voor intake denk ik...ben benieuwd! das wel al snel Dobbermama dat ze vol zitten! hopelijk kan je nog een goeie 2e vinden...

Oh wat leuk daisykok dat je dochters hun t-shirt aan mogen! zullen ze vast geweldig vinden :D en wat gaaf dat je het hartje hebt zien kloppen. :D

Hey iguana, fijn dat je de site weer hebt kunnen vinden :D

16. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Goeiemorgen meiden,

Nee ik ben geen vroege vogel het is hier 3 uur later als bij jullie :)

Dobbermama: jeetje de kraamzorg nu al vol:( Om eerlijk te zijn wist ik niet eens dat dat kon.

Ik hoef dat niet te regelen want dat kennen ze hier niet. Na de bevalling sta ik er alleen voor. Gelukkig komt mijn zus mij bijstaan als het goed is. (moet ik niet te veel overlopen :) Ook al is het mijn derde ik weet nog goed dat ik me bij mijn 2e net zo onzeker voelde als bij de eerste.

Daisykok wat leuk dat je ook zwanger bent van een derde en al grotere meiden hebt. Ik heb zelf 2 jongens van 9 en 6 en die zijn zo trots dat ze grote broer worden.

Misty wanneer heb jij een echo of heb je er al 1 gehad?

17. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het wel heel leuk dat er veel van ons een derde krijgen en dat er bij sommige ook best wat leeftijds verschil tussen zit net als bij ons. dat zijn dingen waar ik best onzekr van werd. Hoe regeren de mensen daarop.
    Gelukkig hier veel positive reacties. Alleen mijn ouders zijn gesloten er over.Je hoort geen afkeuring maar ze zijn ook niet super blij. Mijn schoonouders vinden het wel heel leuk. Verder vaak de vraag was het gepland. EEEEh JAAAAAA. Nou ja voor zo ver je een baby kan plannen.

Mijn tante reageerde het fijnste. O ze ze wat zal je van deze gana genieten,. Dat heb ik ook gedaan. Zij was 36 toen ze haar 3e kreeg. En haar oudste 2 waren iets ouder dan die van mij.

Nog 1.5 week en dan weer een echo. Ben benieuwd of de baby het nog steeds zo goed doet en of het bloeden er voorzorgt dat het stolsel minder groot wordt.
    Man lief gaat ws vrijdag weer weg. Dan nog 2 dagen mijn schoonouders over de vloer en dan sta ik er weer alleeen voor.

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Leetje, hoe komt het dat jullie in het Midden Oosten wonen dan?
    Werk?

Leuk ja, dat we ongeveer allemaal tegelijk zitten. :)
    Het schiet echt op al.
    10 april heb ik mijn 3e echo, en ik blijf het echt zo spannend vinden!

Ik doe niet mee aan moeders voor moeders, ondanks dat ik wel via IUI zwanger ben geworden. Na mijn laatste echo, afgelopen donderdag, voel ik me pas zekerder over deze zwangerschap, en ik ben bang dat ik een miskraam over mezelf afroep als ik me aanmeld bij MvM. :) Het slaat nergens op, ik weet het, maar ik vind het vooral allemaal nog zo eng!

19. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    Ik heb 18 maart mijn eerste eronderdoor en mag 15 april weer . At is dan de 12 weken echo. Echt heel veel zin in. Hopelijk an al meer een kindje te zien dan een knipperend vlekje hihi. ;)

Enne Jusi klinkt niet gek hoor. Ik heb ook gewacht tot ik de eerste echo had gehad. Was ook bang een miskraam af te roepen. Blijft toch kwetsbaar hè.

Nou vandaag niet veel geslapen dus hopelijk gaat mijn nachtdienst niet al te moeilijk worden vannacht. Was om 13 uur al wakker :(

Fijn dat ullie zoveel goede reacties kregen mbt de zwangerschap en jullie al wat oudere kinderen. Blijft uiteindelijk wel jullie keuze toch! Als jullie maar blij zijn. Maar steun in de omgeving is wel prettig denk ik.

Voor ons is het de eerste. Dus ben erg nieuwsgierig wel :)

20. leetje1981

leetje1981 Actief lid

21 feb 2013
    386
    0
    0
    Abu Dhabi
    Hoi Jusi,

Mijn man heeft hier een baan aangeboden gekregen vorig jaar en we hebben besloten om er voor te gaan. Tot nu toe bevalt het allemaal erg goed. De kinderen vinden het hier ook helemaal geweldig dus ja, dan gaat het met moeders ook automatisch goed.

Wat snap ik dat goed dat je je niet aanmeld bij MvM om die reden. Ik heb het ook nooit gedaan. Net zoals dat ik niets durf te kopen voor de 12 weken. Wat kunnen wij soms ook mutsen zijn he:D

Ik heb het hier al aan iedereen verteld en iedereen was super enthousiast. Ik ga het van het weekend aan mijn familie vertellen als ik in Nederland ben. 1 zus weet het (ik heb er 3) en die reageerde super leuk. Ik ben een beetje bang voor de reactie van mijn ouders. Ik sta er veel alleen voor voor de zorg van de kinderen omdat mijn man veel weg is. In Nederland was hij 2 maanden weg en 1 maand thuis en nu is hij alleen in het weekend thuis als ik geluk heb. Ik ben bang dat mijn ouders zich zorgen gaan maken over hoe ik het allemaal moet gaan doen enzo in mijn eentje. Wat ik aan de ene kant best begrijp. Maar goed, voor hetzelfde geldt reageren ze super enthousiast.

Ik heb tot nu toe 3x de vraag gekregen of het gepland was:( Ik snap die vraag nooit zo goed. Ik denk dan altijd wat gaat jouw dat aan:D en wat maakt het uit. Bij ons is het gewenst en super welkom en daar gaat het toch om. Ik zal die vraag van het weekend ook veel krijgen ben ik bang:x.

Misty succes met je nachtdienst meid. Ik hoop dat ie omvliegt voor je.

Oeps, beetje lang verhaal.

Deel Deze Pagina