@sojo, gewoon de kleine nog ff binnenhouden 2 weken hahah. Die harde buiken zijn ook vervelend. @kimmytje, fijn dat je idd thuis bent nu.
Romie hoe heeft de kleine meid het gedaan vannacht op der nieuwe kamertje? Ben benieuwd hoe ver je met de babykamer bent nu Sojo wat goed van je dat ook jij voor jezelf aan het kiezen bent en afspraken ook doet afzeggen omdat het te veel is. Het is idd veel belangrijker dat je zoontje nog zeker 2 weken blijft zitten. Sesa waarom ga je niet tellen? Je baby moet elke 24uur min 10x bewegen in 1 uur genomen dan. Als mijn kleintje rustig is ga ik wanneer ik haar voel al is het maar een beetje liggen en tellen tot 10 en dan weet ik dat het goed zit. Kimmytje ben blij voor je meis dat het thuis zitten je zo goed doet en jeuiteindelijk toch volledig en positief achterje keuze staat. Manlief en ik hebben vandaag samen de voortuin gedaan. Pff was die allemaal aan het klagen..zei op een gegeven moment dat ie nie zo moest zeuren want ik stond hem toch maar te helpen met 35 weken zwangerschap. Pff kon even da gezeur nie meer aanhoren, was nie aardig maar werd simpel van hem. Ach hij bedoelt het ook allemaal nie zo
@dobbermama, het s niet meer 10 bewegingen in een uur. Een paar keer en dan houdt het weer op. Maar net nog ff iets gevoeld. Ik ben gewoon een angsthaas mbt zwangerschap Ik heb als leerlingverpleegkundige gewerkt op de gyn en verlos. Daar heb ik 6 x een dode baby gezien. Nu maak ik op de gipskamer ook afdrukjes van overleden baby's. Ik ze ze nu alleen niet. Ik vul de afdrukken maar toch...
@ sesa en dobbermama. Ik vind dat tellen dus heel moeilijk.Soms dan voel ik wel 100 bewegingen in een uur. En net ben ik op de bank gaan liggen. Haakwerkje erbij. En helemaal niets 2 uur lang niets. Ook geen harde buiken trouwens. Maar nu ik net ben op gestaan (mijn man belde) heeft hij de hik en beweegt hijweer vol op. Hij lagnet dus gewoon te slapen. NU zethij zich weer af. Hoe is dat bij jou dan sesa. Ik was trouwens bij mijn dochter veel angstiger die deed dit ook steeds. Alleen had ik toen een voorliggende placenta en voelde ik alles veeeeeel slechter dan bij mijn zoontjes. Ik heb bij haar denk ik wel 4 of 5 ctg's gehad om te kijken hoe het met haar ging. Omdat ik haar bijna niet voelde. Pfff eten koken. Heb geen zin. Ben trouwens benieuwd hoe het is met dries. Maar kamlot heeft het vast heel druk. Wij straks ook.
@sojo, ik heb geen voorliggende placenta. Ik voel normaal 50 min van het uur beweging en nu een paar keer per 4 uur ofzo
Sesa ja die beelden van je ervaringen maken het er dan nie makkelijker op als jij je kindje dan ook nog eens weinig voelt. Wanneer heb je weer controle? Sojo ik heb mijn placenta voor liggen en ik voel mijn kleine meis al sinds vrij vooraan in de zwangerschap geloof 14 of 15 weken en nu nog heel goed...wil je mij zeggen dat als je placenta anders ligt je de baby nog duidelijk voelt? Ik ben nu af en toe al blij als ze even rustig is.
sesa gelukkig voel je de kleine weer ow dat is gelukkig ook al snel dan, misschien maakt het je wat rustiger als je de kleine zijn/haar hartje weer een keer flink heb horen kloppen.
@ dobbermama. Ja dat maak verschil waar de placenta ligt. Ik heb hem schuin rechts boven liggen. beetje naar voor zeg maar. En daar voel ik de baby echt minder. En bij mijn dochter was het echt rustiger in mijn buik als bij de achterliggende placenta van mijn oudste en met nu zit er ook veel verschil in hoor. Dat zeggen ze trouwens ook allemaal. Maar ik heb ook echt van die drukke periodes in mijn buik. Dat wat jij beschrijft sesa ervaar ik ook wel hoor. Echt soms de hele tijd druk en dan uren aan het slapen. Soms ook een dag de ene dag of de andere is echt een wereld van verschil. Maar eng is dat wel. Ik ben ook benieuwd of hij al aan het indalen is of dat het resultaat van de harde buiken is.Maar dat weet ik pas over een week.
Sesa, erg vervelend hé als je je kleintje eens wat minder voelt... Ik heb ook liever dat ik er lastig van word, dat hij zoveel beweegt, dat ik hem bijna niet voel. Blij te lezen dat je hem weer meer voelt nu En dinsdag naar de gyn, leuk! Weer een moment om te genieten Ik moet nog wachten tot vrijdag... Vanaf dan is het elke week, vanaf vrijdag word er ook gekeken naar de ontsluiting ed. Herinneren jullie nog die vriendin van mij waar ik een aantal weken geleden was? Die bijna 3cm ontsluiting had? Zij is nog steeds niet bevallen. Maandag heeft ze weer een controle maar haar gyn heeft gezegd dat ze niet verwacht haar dan te zien, maar eerder. Ik ben eens benieuwd. Ik ben ook benieuwd hoe het met Driesje gaat.
Hèhè eindelijk ik zit. Manlief is nog aan het stofzuigen beneden. Vandaag een lange dag geweest. We werden af en toe echt moe van mijn ouders.... Op een gegeven moment had ik ze het liefst buiten gezet hahaha. Ons mam kwam al binnen dat ze moe was en dat het bij haar thuis ook een puinhoop was. Ik dacht bij mezelf ga dan lekker naar huis. Kan daar niet zo goed tegen. Schoonvader heeft planken in river's kast gemaakt. Straks alvast haar kleren erin gehangen. Deurtjes moet nog gemakt worden, maar dan hangt het alvast. De kleertjes van ons aankomend meisje hangen inmiddels in de kast en dan lijkt het ineens zo weinig haha. Maar krijg nog van mama en mijn zusje kleertjes, dus koop mar niets bij. Is ook zo zonde dan he. Het begint wat te worden. Morgen nog wat opruimen. Maandag vk en s avonds bezoek omdat ik dan 29 wordt. @sesa hier ook af en toe dat de kleine heel rustig is een dag en dan ben ik ook wel eens bang of het nog wel allemaal hoe gaat daar binnen. @dobbermama mijn placenta ligt ook deels aan de voorkant maar voel mijn meisje toch behoorlijk goed. Krachtige stamper haha of te weinig ruimte.
Ja dames het blijft eng. Ben blij dat ik dinsdag controle heb. Alhoewel het niet echt bijzonder is. Krijg telkens een andere arts-assistent.
Vergeet je af en toe niet te rusten Romie? Wel fijn dat je nu zo goed als rond bent, jullie datum komt echt heel dichtbij! Hier nog een buikfoto van vandaag
@kimmytje dat ben ik nu aan het doen haha. Heb vandaag niet zo heel veel gedaan. Minste of geringe wat ik Zoé heb ik een harde buik te pakken. Nu is mijn meisje me uit elkaar aan het trekken van binnen. Ik heb liever dat ze die rek en strek oefeningen buiten mijn buik gaat doen haha. Ik kan niet wachten totdat ze er is, ze mag nu wel voort komen van me. Mooi buikje kimmytje. Manlief moet ook nog steeds foto maken. Komt er steeds niet van morgen toch maar eens doen. Want loop achter en voordat ze eruit is en het niet meer kan River had trouwens goed geslapen vanacht. En ging zonder problemen vanavond naar bed toe. Wat is dat fijn zeg. Ik zal morgen even foto's maken van de babykamer. Is nu te donker en met flits is het niet mooi. Kamertje moet nog wel een beetje aangekleed worden. Moet nog wat meer aan de muur en wat roze accessoires is nu te grijs .
sojo ik wist niet dat da zoveel verschil maakte joh..toch weer iets geleerd haha bij mij beweegt de kleine de ene dag ook veel meer of juist minder dan de andere dag. kimmytje oeh dat is wel spannend allemaal zeg van je vriendin, zo te horen zit die kleine van haar nog goed en heeft dus nog niet de haast om eruit te komen. Ik heb 30-09 weer een afspraak en daarna heb ik ook elke week een afspraak. wat hebbie toch een mooie buik...trouwens leuk ding heb je aan op die foto romie je hebt ook zoveel gedaan al die weken dat het ook eigenlijk bijna niet anders kon dan dat je lichaam duidelijk ging maken dat je te veel hebt gedaan. hmm ja herken het gedrag van je moeder, ik kan ook niet tegen dat soort uitspraken. wel heeeel erg fijn dat het nu toch bijna allemaal klaar is. haha komen vanzelf wel meer kleertjes in de kast van de kleine smurf denk ik zo...vooral als je ook nog spullen gaat krijgen. Wat goed zeg van river dat ze de kamer meteen accepteert en ook meteen zo goed doet slapen je hebt nog 12 dagen tot je uitgerekende datum dus kan me heel goed voorstellen dat die kleine dame niet heel veel ruimte meer zal hebben nu. Ja ik heb ook al een paar keer aan driesje en kamelot gedacht, maar idd wat eerder al gezegd is ze zullen het wel druk hebben met driesje nou ik ga eens proberen te slapen. merk dat ik me aan me hond en aan me man zit te ergeren (en die doen niet eens iets). kan me draai ook nie vinden op de bank. misschien morgen toch echt eens een dagje niksen want merk dat me humeur er niet beter op wordt in de avonduren als ik overdag zoveel doe. slaap lekker allemaal
@romie, ben benieuwd naar het kamertje. Eindelijk af haha. Da geeft rust he? @dobbermama, nog plannen gemaakt voor in je verlof? Heb je lekker geslapen? @kimmytje, mooie buik hoor. Ik heb vanaf komende week ook wekenlijks controle. Vandaag komt een vriendin op visite met haar zoontje. Ze gaat ook ff stofzuigen gelukkig. Ik heb ook genoeg te doen. Ik heb mijn adoptie-appelboom leeggehaald en heb dus 20 kg appels te schillen en tot moes te maken.
Sesa ik heb heerlijk geslapen...worrdt nu alleen al voor een tweede weekend op een rij gebeld door een nummer uit turkije..krijg da nummer nie geblokkeerd dus ben nu wakker. Morgen auto naar de keuring en woensdag ga ik naar een vriendin die gaat bij mij zo'n gipsbuik maken. En ergens deze week gaan manlief en ik samen lunchen en wat shoppen. Meer nog nie. Hebben jullie da ook dat je het niet zo ziet zitten om vanalles te plannen met andere mensen?
@ dobbermama. Ja dat heb ik ook ben best op mezelf. Zo wiezo met een man op zee. Maar normaal ga ik erop uit lekker even koffie drinken hier of daar. Maar nu. Als ik al wat heb staan zeg ik het het liefste weer af. Normaal gaan we zondag paardrijden dat komt er ws niet van. En Ik heb volgende week een vergadering van school waar ik normaal gezien heel veel zin in heb. Dat heb ik nu dus niet. Dat wordt laat en ik wil gewoon om 10 uur mijn bed in. dan ben ik de volgende dag tenminste fit. Misschien dat ik me daar ook voor afmeld hoor. En ik herken het ook dat ik s avonds wat minder gezellig ben. Dan moet ik echt mijn best doen niet kortaf te worden. En dat terwijl mijn kinderen echt heel lief zijn en me heel goed helpen. Maar ook de kat die verdraag ik niet zo zielig eigenlijk. Die ligt normaal hele avonden bij me op schoot.
Ik bedenk me net dat mijn man misschien wel 2 dagen eerder thuis komt als ik dacht. Bij zijn vorige reis hadden ze zijn aflosser laat in gevlogen en toen moesten ze voor dat deze aan boord was door naar Korea. Dat was 2 weken verder varen. Zijn aflosser zat al wel in het vliegtuig ( naar australie dat was ook wat want die kon gewoon weer terug)en de boot vertrok dus weer met mijn man aan boord, Ik weet dat zijn baas dit nu niet laat gebeuren dus grote kans dat hij 3 oktober al naar huis kan. Want als hij naar de volgende haven mee moet is hij echt te laat.
@dobbermama, ik heb dat nog niet dat ik afspraken wil afzeggen...tenzij ik erg moe ben. Het is mijn afleiding. Ik wil wel dat de viste niet de hele dag blijft hihi. @sojo, 2 dagen eerder is weer mooi Hebben jullie ook zo'n rugpijn?