Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    nog even een late-night update:
    Onze kleine held is sinds vandaag "draadloos"; het laatste infuus is verwijderd. Hij hangt nu enkel nog aan de monitor.
    Als hij de komende twee dagen goed blijft drinken en aankomen, mag hij donderdag of vrijdag mee nr huis.
    Hij weegt intussen 2700g.

Heel druk hier. Ik ben telkens van 8u15 tot 13u en van 17u15 tot 22u in het ziekenhuis bij hem. Daarnaast ook elke 3 uur afkolven... Mama = moe!!
    Hopelijk betert dat, wanneer hij thuis is en het pendelen naar/van ziekenhuis stopt (dat is telkens een rit van 40 minuten).

Zo nu zijn jullie weer even op de hoogte.
    Iedereen nog zalig zwanger??? Of beginnen de laatste loodjes door te wegen?

2. sesa

sesa Niet meer actief

@kamelot, wat fijn snoerloos haha. Duim dat hij naar huis kan. Dan kan je echt gaan genieten.

@sojo, denk dat wij de oudste zijn idd.

@jusi, hoop niet dat je die indalings weeen nog een x hebt haha. Ik heb ook als ik weer ga werken 360 euro te besteden. Ik ben natuurlijk alleenstaand en werk 3,5 dag per week. Bij mij komt het dan door de eigenbijdrage van de kinderopvang ( 350 euro) daar had ik me in vergist. Toen mijn zoontje klein was koste het 100 euro.

3. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @kamelot wat fijn dat hij geen slangetjes heeft en zo goed vooruit gaat. Ik geloof goed dat je moe bent van al dat op en neer gereis. Ik duim voor je mee dat hij donderdag mee naar huis toe mag

@jusi hier nog iemand waarvan manlief thuis zit, alleen krijgt hij. Al vanaf maart geen ww meer. Want anders redden we het echt niet. ik verdien nu ook veel minder. notmaal kan ik 400 euro sparen ofzo nu niets per maand. Gelukkig springen mijn ouders bij maar dat kan ook geen eeuwigheid meer duren. En het ziet er ook niet naar uit dat hij snel iets zal hebben in deze tijd...

Dank je voor de felicitatie. Rustig dagje. Om half 12 vk en even een paar boodschapjes doen.

4. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    jusi hmm 375 voor met z'n drietjes is idd nie veel. goed op je uitgaven letten (heb schuldhulpverlening gedaan dus kan je nu een hele uitleg enz gaan geven maar daar zit je nie op te wachten denk ik).

Romie "er is er 1 jarig hoera hoera dat kun je wel zien dat ben jij" gefeliciteerd met je 29ste verjaardag meis :D en veel plezier bij de vk

kamelot meis dat zijn hele drukke dagen zo voor je :( niet echt de roze (blauwe) wolk die je zou verwachten na je bevalling.
    ohh wat doet je mannetje het goed zeg..hopen dat hij donderdag idd mee naar huis mag, ik ga keihard voor kleine Driesje en natuurlijk jullie duimen.
    yep hier nog rond en zwanger ;)

zoo mijn auto staat bij de garage voor de apk...is dat ook weer gedaan voordat de kleine er is (moest zoiezo voor 27-09 gedaan worden). is altijd weer een soort van examen he haha. heb een Amerikaanse auto (wel gewoon mazda maar is import auto)dus dat maakt het ook niet altijd even makkelijk kwa onderdelen...we zullen zien.
    pff kan ik uitslapen ben ik gewoon al vroeg wakker en heb eigenlijk geen zin om terug me bedje in te kruipen

5. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Romie gefeliciteerd hoera hoera,

He kamelot fijn dat we eten hoe het gaat. En dat alle slangetjes weg zijn. Nog even en dan mag hij mee naar huis.

Jeetje wij zijn met zijn 4 en ongeveer 400 euro per maand kwijt aan boodschappen. Met zijn 3 en( ik en de kinderen) is het minder.
    En benzine. Tja mmmmmm das zeker ook nog wel 70 euro als het niet meer is.

Ik heb nog tot januari ww en probeer nu zoveel mogelijk van dat geld apart te zetten. Maar dat lukt niet zo met maxi cosi's baby kleertjes gordijnen enzo.
    Lastig hoor met 375 euro. Maar je krijgt straks wel weer extra kinderbijslag. Dat is 191 euro zag ik.(in de drie maanden)
    Ik was ook het een en ander bij aan het werken. NOg even geld door sluizen naar de spaarrekening. Geld apart houden voor schoenen voor mijn zoon, Die had zere voeten. Winter jassen. En o ja toch nog maar een nacht hemd voor in het ziekenhuis. En wat hoge onderbroeken tegen het rollen van mijn baarmoeder na de bevalling.

6. sesa

sesa Niet meer actief

Romie van harte!!!!

Tja moet ook ff kijken hoe ik het ga redden met het geld met de belastingdingen die gaan veranderen. Volgens mijn berekening red ik het net. Ben met een baby meer benzine kwijt. Ik kan dan niet op e fiets naar mijn werk.

Was ik net aan het wandelen komt er een wildvreemde vrouw naar me toe. Ben je zwanger van een tweeling? Nee mw. Ik heb gewoon een enorme buik . Ow dan loop je op je eind zeker? Nee ik moet nog 3,5 week .

7. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Romie, wat een leuke kamertjes! Echt erg mooi!
    Ook via deze weg nog een fijne verjaardag!

Ik ben er trouwens 30, mijn man 31. We worden dit jaar nog elk een jaartje ouder...

Sesa, jij hebt je werk wel gehad met de appelmoes lijkt me zo!

Kamelot, wat een positief bericht! Kan me wel inbeelden dat je zo moe bent, dat het erg zwaar is maar ik denk dat het geluk dat Driesje het zo goed doet toch overheerst :)
    Ik duim mee dat hij binnen enkele dagen naar huis mag, en dan zullen jullie wat meer normaal ritme gaan hebben denk ik.

Gaat het in NL eigenlijk zo slecht? Ik lees toch heel vaak van mensen die zonder werk zitten... Erg jammer is dat hé.
    Hier werken we met 2, we zetten ieder geld op een gezamelijke rekening, als al de rekeningen + huur betaald zijn houden we nog een 650€ per maand over, voor boodschappen en benzine. Mijn man heeft ook nog voor 140€ maaltijdcheques per maand (kan je alles mee kopen wat voeding is) en kinderbijslag is een 110€ per maand binnenkort.
    Mijn man spaart elke maand zoveel hij kan :)

8. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sojo ja herkenbaar wij zouden ook meer willen sparen dan dat we nu doen.

als wij hier alles betaald hebben en dan bedoel ik ook echt alles + ieder 150 euro naar eigen rekening dat we aan onszelf kunnen uitgeven houden wij ongeveer 700 euro over ofzo.
    maar nu hebben we bijna elke maand wel onverwachte uitgaven gehad of noodzakelijk uitgaven...als we dat nie hadden gehad dan hadden we redelijk wat kunnen sparen al (sparen zoiezo hoor daar nie van). en natuurlijk komen hebben wij ook nog geld aan babyspullen uitgegeven.
    daarom hoop ik na mijn verlof snel weer een baan te hebben aangezien ik niet te veel achteruit wil gaan kwa geld. nou gaat dat zoiezo gebeuren aangezien ik uiteindelijk 6 uur minder ga werken dan voorheen.

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Kamelot, wat een geweldig nieuws dat Dries niet meer aan het infuus ligt. :)
    Monitor is nog voor zijn hartje denk ik?
    Ja kan me voorstellen dat je supermoe bent. Ik hoefde toen 'maar' 2 weken op en neer naar het ziekenhuis, ging ook 2 keer per dag toen.
    Hopelijk mag Dries donderdag al mee naar huis, dan kan het genieten pas gaan beginnen!

Sesa, oei das ook niet veel per maand nee..
    Normaal hebben wij per maand ook 300 euro meer te besteden, als mijn man gewoon nog had gewerkt. Toen konden we van mijn salaris boodschappen en tanken en de extra dingetjes doen.
    Nu moet ik dus van die 700 euro die ik verdien, 300 euro naar de gezamenlijke rekening zetten.

Sojo, ja 1 nov krijgen we de kinderbijslag weer, kijk er nu al naar uit.. Maar in januari krijgen we dan dubbel idd, had daar niet aan gedacht!

Romie, ooh jouw man ook al thuis! Pff balen he?! Werkt ie eigenlijk ook in de bouw?

Kimmytje, ja het kan heel wat stukken beter hier in Nederland..
    Veel mensen in de WW, en het kabinet heeft het idee om de belastingen omhoog te gooien en nog meer van die achterlijke plannen. Ziet er niet echt rooskleurig uit voor de toekomst zullen we maar zeggen. ;)

10. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hadden alle twee een derde jaarcontact en dan moet je een vast contract krijgen of weg. Mijn man zag de bui al hangen toen men er steeds langer over deed om de knoop door te hakken.Er zat al een interim die moest bezuinigen Hij is terug gegaan naar zijn oude baas. Waar hij meer verdiende.
    En ik moest weg. Dus ik zit al een jaar in de ww. Maar mijn man heeft gelukkig een hele goede baan.
    En we kunnen rond komen van alleen zijn salaris. En hij heeft weer een vast contract. En dat is niet alles deze baas is geweldig. Dat scheelt ook al.

Maar idd ook wij merken de crisis.

11. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @jusi ja hij zit inmiddels al bijna twee jaar thuis en heeft tussendoor 3 maanden gewerkt. dus je snapt wel dat ik de bui zie hangen?!
    Hij heeft als meubelmaker gewerkt, maar daar is helemaal niets meer in te vinden. verder heeft hij 3 maanden in een kledingwinkel gewerkt. hij heeft geen opleiding, niks, dus het is heel erg lastig. of hij is te oud (33 jaar) of geen ervaring...
    en daarnaast wil hij niet alles, grrrr. (hooggevoelig)
    wordt er soms erg gefrustreerd van....

@vk controle, alles was goed. niets aangekomen in een week tijd, ook wel fijn haha. meisje zit nog steeds vast in bekken en billen zitten tegen mijn ribben. ik denk dat deze groter zal zijn dan river. Mijn buik zit zo vol haha. Dadelijk manlief even aankijken of hij nu echt een keer een foto maakt van mijn buik. haha

12. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    daarom ben benieuwd hoe lang ik strakjes na mijn verlof thuis zit...

pff idd dat ze maar eens gaan investeren ipv bezuinigen en belastingen verhogen. is toch nie normaal hoe lang mensen tegenwoordig thuis zitten gewoonweg omdat er geen werk if of echt belachelijke eisen worden gesteld.
    jeej deze week komt de box, wil deze week ook me tas klaar hebben staan en misschien al een zeiltje over me matras leggen (net een paar weken oud zou toch zuur zijn als die meteen al vervangen kan worden).

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Romie, oeh 2 jaar alweer,das lang! Krijgen jullie dan geen bijstand?
    En heeft je vriend ondertussen al een foto gemaakt van je buik? :D

Dobbermama, ik hoop voor jou dat je WW na je verlof niet zo lang duurt..
    De box moeten wij nog van zolder halen, net als de wandelwagen(bak).

En de kleertjes moeten nog gewassen worden, maar het is wel vroeg om dat nu al te doen he?
    Wanneer hebben jullie dat gedaan?
    Tas ga ik morgen klaarmaken en zeiltje moet ik nog kopen.. iemand enig idee waar ik zo'n waterdichte moltonhoes kan kopen?

14. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    mmmmmm de box staat in de extra kamer. Kleertjes zijn gewassen. L akentjes liggen klaar om gestreken te worden. Ziekenhuis tas staat ook klaar. foto toestel is op geladen en alle oude foto's zijn er af.
    Matje ligt over mijn matras.Ik moet nog een boek ik mijn ziekenhuis tas doen. Of toch mijn e-reader. Ik heb kleine flesjes shampoo en creme spoeling in de tas gedaan. En een nieuwe gewone tandenborstel.

Alleen de lampen nog en de gordijnen. Er liggen dekentjes over de bedjes. En ik twijfel over een inklapbaar baby badje. Die kan ik gewoon op mijn bad meubel zetten. Toch nog maar even met man lief over leggen als hij er is. We hebben al wel een tummie tub.en ja de kruiken.

Dus vroeg ik weet het niet. Hier is het bijna klaar allemaal. Kinderwagen staat al in de hal te wachten met de maxi cosi.

Je kan denk ik weg werp matjes voor je matras kopen in de apotheek. Wij krijgen ze met het kraampakket.

15. sesa

sesa Niet meer actief

@jusi, ik heb de kleertje 2 mnd geleden gewassen hahah.
    Verder is bij mij alles klaar. Bedje is ook opgemaakt.

16. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ sesa je was weer wakker vannacht.

Ik ook hoor drie keer.Er zit een ritme in rond 1 uur rond2 uur en rond 5 uur. Allleen had ik een zieke dochter. Dus die kwam vannacht bij me liggen. Dat was om 4 uur. Dus weer een fijne nacht. Dit komt niet meer goed tot de bevalling. Ik heb mijn man al ingelicht kan hij zich voorbereiden voor als hij thuis komt.

Maar dat betekend wel dat ik nu in mijn pyama beneden zit en zo lekker weer mijn bed induik met mijn dochter.
    Zoonlief gaat zelf naar schoon.mmmmmmmmmmmmm

17. sesa

sesa Niet meer actief

@sojo, idd. Maar ben iedere nacht 3 x wakker maar nu was ik weer 1,5 uur wakker. Dan maar internetten ;)

Ik zit nu in uet ziekenhuiss. Eerst bloedprikken...1,5 uur wachten en dan naar de gyn. Daarna ga ik nog ff bij mijn collega's langs

18. sesa

sesa Niet meer actief

Wat heeft je dochter?

19. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoesterig, koorts vannacht en nu ligt ze boven op bed tv te kijken. Dus even een dagje rustig aan hopen dat ze op knapt en dat ze morgen weer naar school kan. Het heerst. Het valt wel mee het is voor haar gewoon lastig. Ze heeft veel last van slijm dus straks even een hoestdrankje halen.

20. sesa

sesa Niet meer actief

Beterschap sojo.

Alles goed bij de gyn. Baby is ingedaalt en cervix is nog gesloten. Ze hebben ook een kweekje gedaan voor streptococcen.
    Mijn HB is iets omhoog gegaan naar 7,3. De vieze floradix werkt dus wel.

Deel Deze Pagina