Neem me petje voor je af hoor.. Ik kan maar moeilijk stilzitten, zie elke keer wel weer iets om te doen. Lijkt me echt heel zwaar een zwangerchap waarin je eigenlijk niks mag en aan andere mensen elke keer hulp moet vragen. Ik heb me man die ik aan het werk zet mocht ik het zelf niet kunnen dat kan jij ook al nie. Gelukkig ben je er bijna..
Tnx dobbermama, tis ook niet niks. Ik ben namelijk een erg aktief persoon. Sport normaal 5 uur per week. Heb ook zwaar lichamelijk werk en nu voel ik me een niksnut . Daarom is dat loopje zo heilig voor mij.
Haha ja kan me voortellen dat het even lopen je dan heilig is idd. Pff i toch erg eerste week thuis en met man nog wel en verveel me nu al...en dat terwijl ik ook al best veel hebgedaan deze week. Hehe morgen komen ze de box brengen..
Nou had me verheugt op de voorlichtingsavond voor borstvoeding. Na 15 min werd onze 'juf' niet lekker en na 30 min wachten is de avond afgelast. De volgende avond ga ik niet meer redden die is over een maand. Baal hier echt van.
Dat is wel vervelend zeg.Dat ze ziek werd. Dan ga je daar al helemaal heen en is het voor niets. Ik heb deze keer helemaal niets aan voorlichting gedaan. Ik ben er niet aan toe gekomen. Zelfs geen cursus. Ik ben benieuwd hoe dat gaat. Borstvoeding heb ik wel vertrouwen in. Ik moet toch mijn eigen lijf vertrouwen en mijn kindje. Ze begonnen bij mij gelijk al over voeden op verzoek om de productie op gang te brengen. Nou heb ik zo veel melk gehad bij de vorige twee. Mijn zoon dronk dat wel weg en kwam 400 gram aan per week. Maar bij mijn dochter ben ik 3 maanden bezig geweest om de productie terug te schroeven. Die kreeg al die melk niet weg. En spugde na elke voeding de helft weer uit. Zijn de bewegingen van jullie kindjes ook zo veranderd. Hij wurmt veel meer. En ik heb af en toe echt voeten in mijn maag zitten zo erg dat ik bijna moet overgeven. Het is net of hij zich af en toe echt afzet in mijn buik.
@sojo, ik heb dat wurmen ook. Ik baal echt ervan dat het is afgelast. Bij mijn zoon was bv een ramp en ben na 14 dagen gestopt. Ik wil het nu echt goed kunnen volhouden en wilde goed beslagen ten ijs komen . Maar zal me moeten inlezen op het internet dan maar
Ik weet van de bv bij mijn dochter nog zo goed dat ik dacht o dat doen we even. Vorige keer ging ook goed. Ik was even vergeten dat het lang duurt om alles goed afgeregeld te krijgen. Ik reken nu op 3 maanden voor alles echt goed loopt. Ik heb bij mijn dochter ook 100 keer gedacht hier stoppen we mee dit is echt ellendig. Enlangzaam ging het steeds beter. Ze heeft toen ook nog het RS virus gehad waar voor ze in het ziekenhuis lag. En dus al haar eten uit spugde.Dat heeft ze trouwens nog veel sneller dan mijn zoon. dat spugen. Maar goed ik weet wel dat je veel langer dan 2 weken nodig hebt om alles goed te laten verlopen. Maar dat je je er ook niet te vast op moet zetten. Als het niet gaat gaat het niet. En dan is flesvoeding ook een goede vervanger. Het moet voor alle twee prettig zijn anders schiet het niet op. maar ga op je eigen gevoel af dat zit vaak goed. laat je adviseren maar kies je eigen weg er in. Daarom had ik het na het gesprek met de kraamzorg ook zo hangen. Ik dacht mens hou op we regelen dat zelf wel.Als het niet gaat vraag ik om hulp maar laat mij en mijn kindje dit maar zelf uit zoeken. Dan komt het wel goed.
sesa haha ik denk nie dat je in de buurt van Eindhoven woont... gadver dat is bale en over een maand is zeker te laat..jij ging naar een kraamhotel he? daar kan je natuurlijk ook de dingen vragen die je wilt weten over borstvoeding. ik krijg zelfs extra kraamhulp omdat ik borstvoeding ga geven sojo ja hier is het ook meer wroeten en wurmen dan echt schoppen...en als ze nu wel schopt doet dat zeer. kon van de week ook echt een voetje van der vastpakken zo was ze aan het draaien en doen hier ook heb voor de zekerheid ook flesvoeding in de kast staan en al het andere wat ik ervoor nodig zou kunnen of moeten hebben. als de borstvoeding echt niet lukt dan ga ik mezelf nie in de weg zitten en dan stap ik over....maar zou toch wel graag een tijd borstvoeding willen geven
Ik heb ook flesvoeding in de kast staan hoor. Ik had bij mijn zoontje heel veel voeding maar had zo'n pijnlijke kloven dat ik al moest huilen als het weer voedertijd was. Als ik goed was gebegeleid dan had ik doorgezet. Daarom ook die bv cursus zodat ik beter geinformeerd zou zijn.
Ze zitten er wel steeds meer boven op hoor met de borstvoeding en je hebt ook steeds meer lactatiekundige die je goed kunnen helpen. En ondanks dat ik er volledig achtersta . Ook omdat we hier met allergien zitten. Heb ik wel zo iets het moet goed zijn voor alle twee anders lossen we het anders op. Ik heb de oudste 2 9 maanden borstvoeding gegeven en dat is nu ook wel weer mijn streven hoor. Maar toch. En wat ik zei als dan gelijk beginnen met verhaaltjes over voeden op verzoek om de 2 uur aanleggen om de productie op gang te brengen. Dan wordt ik narrig. Want het is niet bij iedereen het zelfde. Het is geen wet het is proberen. Kijken of het lukt. Maar het is wel heel leuk en makkelijk en fijn als het eenmaal loopt. verder weer een echte mama nacht. hoesten jeuk nachtmerrie's en om 7 uur belde mijn man. Geen internet en zwaar gefrustreerd. Ikd acht nog 15 minuten ik had nog 15 minuten kunnen slapen. Elke minuut is goud waard. Maar hij had zich al 4 uur lopen ergeren. Dus onmisbaar als moeder. Ook midden in de nacht. Nu lekker kopje koffie haken en vanmiddag schoenen kopen voor de kinderen en bieb boeken ruilen.
Wat hebben jullie hier weer aan het kletsen geweest seg! Romie, ik zie ineens dat je al over de 39 weken zit ! Gaat zooooo snel! Jij kan nu echt in spanning zitten Hoe gaat het met iedereen ondertussen? Lekker aan het aftellen, nog de laatste dingetjes in orde aan het brengen? Wat betreft borstvoeding, ik ga dit ook proberen, hoop zoooo dat het lukt wel vind het toch wel héél speciaal, dat je je kindje echt zelf eten geeft <3 Sesa, wat jammer dat die "juf" ziek gevallen is seg. Kunnen ze dan 1 van de aankomende dagen geen extra geven voor diegenen die bijna bevallen? Sojo! Je man is bijna thuis! Kan aannemen dat je helemaal blij bent! Ook hier heeft de baby heel andere bewegingen, vind het wel leuk, vooral savonds en snachts is hij heel actief. Vanavond weer naar de gyn, ik ben is benieuwd Hoe gaat het trouwens met leetje? Is effe geleden dat ze hier geweest is?
@kimmytje, ik hoop dat ze een extra avond gaan inlassen. Veel pleizer weer bij de gyn. Ik moet volgende week vrjdag pas weer en dat zal de laatste keer zijn. Ik ben zeker aan het aftellen...streep de dagen weg.
Ja ik zit in spanning af te wachten totdat ze komt. Van mij mag ze komen!! Hihi Gisteren samen met manlief nog wat klusjes afgewerkt in huis, de rest komt wel als ze er is. Ben er voort klaar mee. Haha Hier zijn de bewegingen ook anders. Je merkt dat ze een paar uur slaapt en dan wakker is en veel draait, wrummelt. @sesa wat vervelend dat de borstvoedingavond niet door is gegaan. Hopelijk krijg je nog een extra avond.
sesa ai dat klinkt alleen al pijnlijk. maar net was sojo zegt zowel in het ziekenhuis, kraamhulp etc zijn ze zo bezig met het begeleiden in borstvoeding dat ik als ik jou was gewoon al me vragen los zou bombarderen op die mensen. sojo deed jij wel op uur en tijd dan borstvoeding geven? het is idd ook wat ze tegen mij zeiden dat het een kwestie is van vraag en aanbod...maar dat wil ik helemaal niet ik wilde eigenlijk proberen om een schema aan te gaan nemen samen met me kleine meisje. nog even en hij is thuis. kimmytje nou ben benieuwd hoe het met je kleintje gaat en vooral of bij jou alle waardes enzo nog goed zijn ik heb leetje van de week ook een prive bericht gestuurd maar ook daar geen reactie op gehad tot nu toe. ik heb maandag ook weer een afspraak staan en dan zal ik daarna elke week moeten..ben benieuwd. van de ene kant wil ik haar zo graag in me armen kunnen nemen maar van de andere kant heb ik liever dat ze nog even bij me blijft en goed kan groeien....zoiezo zou ik het niet willen dat ze voor de 37 weken komt. nou beneden is gepoetst en vanavond komen ze de box brengen. voor de rest met manlief afgesproken dat we vandaag een dagje niks gaan doen (nou ja dat was met het poetsen al niet meer gelukt haha). hoop alleen dat die mensen die de box komen brengen niet al te lang blijven hangen want da trek ik nie vandaag.
@dobbermama, kan het ook niet meer hebben als mensen lang blijven hangen. Misschien is leetje al bevallen! Vandaag zou kraamzorg langskomen om 14 uur. Om 14:15 belde ze dat het 14:30 zou worden en om 15:15 belde het hoofdkantoor dat het niet doorgaat omdat ze vast zit in het verkeer in rotterdam. Dan maar telefonisch. Mij moeder was speciaal.komen stofzuigen.ik heb mijn middagdutje gemist. Krijg wel 69 uur kraamzorg
Het zit je niet mee he met je afspraken deze week. Lekker veel kraamhulp dus ik krijg 64 uurr kraamhulp 8 uur over 8 dagen verdeeld ben benieuwd. Nou heb je trouwen wel iemand die jou heeel veeel begeleiding met borstvoeding kan geven sesa. Ja wie weet is ze idd al bevallen..
Das waar dobbermama. Maar toen ik was bevallen van mijn zoontje kreeg je nog 10 dagen kraamzorg. Ik wilde net de broccoli afgieten..krijg ik ineens steken in mijn vagina en giet ik het kokende water over mijn been...au! Tis niet mijn dag. Zie nu nog geen blaren alleen rood. Heb het wel 10 min gekoeld.
Auw sesa, hopelijk blijft het bij alleen wat rood. Ik stootte net ook al een glas sap om. De vrouw van de zwangerschapsgym vertelde dat alles losser gaat zitten, voorbereiding op je bevalling dat je kindje er door kan. Dus ook je vingerkootjes, vandaar dat je sneller nu iets uit je handen laat vallen. Ik krijg minder kraamhulp maar dat komt omdat ik flesvoeding ga geven. Volgens mij ben ik de enigste hier... Dadelijk toch echt maar eens mijn vluchttas klaar maken, nog steeds niet gedaan en de maxicosi van de zolder afhalen. Vandaag met een vriendin een weddenschap afgesloten dat als ik vannacht beval ik van haar een kilo appels krijg. Haha het slaat nergens op. Vonden we wel grappig. We zullen zien
@ sesa.volgens mij moet je gewoon in bed gaan liggen en niets meer doen. Wat een pech heb jij zeg. @ borstvoeding. Ik heb op schema gevoed. Maar dat was toen normaal. En ik vind dat fijn. Nu willen ze dat je op verzoek voed. Ik had toen ze een week of 6 werden volgens mij het volgende schema. 08.00 12.00 16.00 19.00 23.00 04.00. Als ze kleiner zijn krijgen ze 8 keer op een dag geloof ik. In het begin kwamen ze rond 6 uur ook nog een keer. Maar ze sliepen wel alle twee na een week of 8 door. En het was niet op de minuut maar soms een kwartiertje later of een kwartiertje eerder. Mijn vriendin voedde een jaar lang om de 2 uur. Die liep er bij als een lijk. Maar wilde perse borstvoeding geven. Dat is voor mij met 2 andere kinderen geen optie. Dan ga ik over op de fles. Als dat nodig zou moeten zijn. De avond voedingen liggen dichter bij elkaar omdat de melk dan minder is. S nachts is de productie gewoon beter. Met 9 maanden deed ik alleen nog een avond en een ochtend voeding. En toen ben ik gestopt Mijn dochter doet het( nog steeds) goed op regelmaat. Die kon ook niet drinken als er andere mensen waren. Mijn zoon dronk overal. Al was ik op een treinstation gaan zitten. Dus voor mij en mijn kinderen werkt dat gewoon. Regelmaat. Maar elk kindje is anders. h amijn man op de Skype doei dames