Oktober/November 2013 mama's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Dobbermama1986, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sesa

sesa Niet meer actief

Komt vanzelf sojo ;)

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Kimmytje, jaa nogmaals gefeliciteerd met Gabriel! :D

Sesa, je moet niet ten koste van jezelf door blijven gaan met kolven en bv he, daar heeft Feline ook niks aan!

Romie, wennen weer die nachten he?

Dobbermama, ow dat klinkt niet fijn, zijn idd wel symptomen van zwangerschapsvergiftiging. Doe het rustig aan!

Sojo, afspreken kan misschien ook wat afleiding geven?

3. Dobbermama1986

Dobbermama1986 Fanatiek lid

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa hoop voor je dat het lukt maar idd wat ze al zeggen als het nu niet lukt je hebt er wel echt alles voor over gehad en er alles aan gedaan om het wel te late lukken!!

sojo het is nie eerlijk he haha
    ik heb mensen die allemaal aan het schatten zijn wanneer ons meisje gaat komen....mijn moeder en oom zeggen dat het vanavond gaat starten en dat ze er morgen is... vriendin van me neefje die ook zwanger is zegt weer dit weekend...2 tantes en 1 nichtje zeggen de 24ste...mijn man zegt de 25ste (uitgerekende datum). Het is allemaal nie zo erg maar als "hun" dag daar is gaan ze me bellen of alles nog goed gaat enz enz

4. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    jusi ja ik moet van de vk ook echt rust houden en zoveel mogelijk op de bank of in bed blijven liggen...dat is allemaal leuk en aardig maar me heupen doen zo zeer dat ik blij ben als ik wat kan lopen of zitten haha..maar we doen het rustig aan

5. sesa

sesa Niet meer actief

@dbbermama , rust houden is ook erg vervelemd...i know.

Heb net weer gekolfd. Ga nu weer lekker slapen..nu kan het nog.

6. sesa

sesa Niet meer actief

En dobbermama, heeft je fam gelijk gehad ;-p

7. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @jusi ja is echt wennen die nachten. Als ze bij mij ligt dan slaapt ze gewoon in 1 ruk door. In haar wiegje wil ze gewoon niet slapen. Beneden in de box in het voedingskussen slaapt ze vaak ook wel.

Anders proberen of ze op haar buik wil slapen, aangezien ze zo ook bij mij ligt. Ons river was ook altijd een buikslaper.

Verder heeft ze al een paar keer haar voeding met een golf uitgespuugd en komt het steeds omhoog waardoor ze erg onrustig is. En heeft ze uitslag over haar gehele buikje. Dus we zijn begonnen met de nutramigen (koemelkvrije voeding). Ia hetzelfde patroon als bij ons river toen. Even kijken hoe dat gaat anders langs de huisarts voor evt reflux..
    Waarom gaan kindjes altijd spoken als de kraamhulp weg is haha.

8. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    Sesa nope geen gelijk haha ik lig nog met een baby in me buik in bed haha.

Romie is denk ik zoiets als een wasmachine nadat de garantie is afgelopen haha dan gaan die ook spoken.
    Wel zielig zeg voor kleine nova :( en ook voor jullie want tja zoiets gaat je nie in de koude kleren zitten als er iets iss met je kindje.

Strakjes om kwart voor 4 me bloeddruk weer testen..hoop dat die goed is en ik gewoon een beginnend griepje ofzo heb.
    Dus in opdracht van de vk in bed met paracetamols

9. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Bedankt allemaal voor de lieve wensen! :)

Dobbermama, goed opvolgen hoor, die symptomen wijzen idd op zwangerschapsvergiftiging... Voorzichtig mee zijn!

Ook ben eens benieuwd wie de volgende zal zijn! Nog eventjes en iedereen hier heeft haar babytje vast :)

Hier gaat alles goed, Gabriel is in de dag heel erg rustig, snachts is dat ietsje minder, de borstvoeding begint goed te lopen. We zijn happy :)

10. sesa

sesa Niet meer actief

@kimmytje, fijn dat het voorspoedig verloopt. Fee is ook in de avond(lees tijdens het eten) onrustig. Veel buikpijn.

@romie, wat een ellende met de voeding. Hier ook een buikslaper. Zodra ik haar in bed leg is het weer piepen. Ik zou hier in het kraamhotel ook nog wel een week extra willen blijven. Als kersverse moeder ben je toch weer onzeker enzo. Plus dat alles voor me wordt gedaan. Thuis moet ik weer flink aan de bak.

11. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    wat leuk zeg al die babytjes zo bij jullie namen :D

kimmytje wat fijn dat het goed gaat bij jullie en dat de borstvoeding goed op gang komt nu :D

Sesa tja blijven kleine kwetsbare mensjes he die babytjes.
    Leg je haar uiteindelijk wel op haar buik of doe jij daar helemaal niet aan toegeven aan dat buikslapen?
    Weet nog toen ik stage deed lopen bij de kinderopvang op een babygroep (2003 haha) dat als een baby op de buik wilde slapen ouders daar echt een heel papierwerk voor moesten tekenen.

12. sojo

sojo Bekend lid

14 jan 2013
    609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo moeders,

Hier nog steeds niets. Ik heb vannochtend maar eens flink gepoetst samen met mijn man. Ik hoop dat dat helpt.

Nee afspreken vind ik nu niets meer. We hebben genoeg aan de dagelijkse dingen. Sporten en naar school en zo. Bovendien slaan de hormonen toe en dan heb ik niet echt meer het gevoel dat mensen op mij zitten te wachten. Ik wordt er echt niet vriendelijker op. En elke ochtend wordt ik wakker met de gedachte "nee er is weer niets gebeurd".Vannochtend was het wel aan het rommelen met harde buiken om de 10 tot 15 minuten.. Ik hoop dat hij snel komt. Ik ben mijn eigen buien zat en wil gewoon weer aardig zijn en me niet aan alles ergeren.

Vanmiddag heb ik wel een middagje vrij. Mijn man is met de kinderen naar een binnen speeltuin. Dus ik hang op de bank en ga straks lekker draadjes afhechten van het boxkleed.
    Toch gek dat er al zo veel van ons zijn bevallen.

13. Romie

Romie Bekend lid

15 jul 2008
    815
    0
    0
    Verzorgende IG
    @sojo ik herken mezelf helemaal in jou toen ik nog zwanger was. Ik was het ook zo beu en was ook echt niet te genieten, haha.
    Hopelijk komt hij snel.. nog even volhouden meis..

@dobbermama doe het lekker rustig aan en hopelijk komt jou kleine meisje ook snel.

Gister newborn shoot gehad, was wel leuk. Paar leuke foto's van ons meisje en gezinnetje. Hieronder eentje.

mieke28 (1 van 1).jpg

14. sesa

sesa Niet meer actief

Wat een schattge foto romie!
    @sojo, hoop dat ook jij snel je kleintje mag bewonderen.
    @dobbermama, ik leg feline gewoon op haar rug. Ik ga haar thuis wel inbakeren. Ze kruipt het hele wiegje door.

Ik zag net dat ze een grote wijnvlek in haar nek heeft. Had ik nog niet eerder gezien. Gelukkig in haar nek aan de achterzijde dus haar haar zap er overheen vallen.

15. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Kimmy, een hele dikke proficiat met Gabriël!!! Jammer van de zware labeur, maar fijn dat het nu zo goed loopt.

Sesa, de moed er in houden meid, met de BV. En inderdaad, als het niet meer betert en je moet stoppen, heb je er alleszins och alles aan gedaan om het te doen slagen!

Supermooie foto, Romie!!

Sojo, Jusi en Dobbermama: tik tak tik tak... who's next?!

Ivm houding: ik wissel Dries nogal vaak; buik, rug, zijlig. Dat stmuleert de motorische ontwikkeling. Zeker in zijn geval belangrijk. Hij slaapt goed, ongeacht zijn houding. Vannacht eerste keer doorgeslapen van 0u00 tot 6u45. Hopelijk was het geen toevalstreffer... Heb me in geen tijden zo "uitgerust" gevoeld ;)

16. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sojo ik wilde vandaag ook poetsen maar dat is me nie gelukt...wel fijn he zo met je mannetje de last dragen ipv alleen.

romie ahw daar smelt je toch van :D

sesa a dat is idd wel beter als ze dan een wijnvlek heeft dat die daar zit waar ze hem ook kan verbergen als ze dat wil.
    Ik heb 2 wijnvlekken (nie heel erg groot hoor) op de binnenkant bovenarm en 1 achter op me bovenarm (zelfde arm). mijn moeder werd toen ik een baby was beschuldigd van kindermishandeling door die vlekken..zelfs nu krijg ik nog wel een vragen of ik ben geknepen ofzo. ik vergeet elke keer dat ik die heb want tja ik heb die al mijn hele leven.

kamelot dat is wel fijn he als je dan een keertje door kan slapen :D

nou ik had om kwart voor 4 bloeddruk controle aangezien ik zoveel klachten had..uiteindelijk zat ik in het ziekenhuis aan de ctg, bloedprikken, urine controle en de hele rataplan.
    alle uitslagen zijn gewoon goed...het is voorwerk waar me lichaam mee bezig is.
    Mocht het zo zijn dat me klachten erger worden moet ik me eigen vk bellen en heb voor maandag een nieuwe afspraak bij me vk staan. poeh dat was wel even schrikken hoor...ikke me moeder gebeld want tja manlief die was op het werk en heeft alleen een fiets en geen rijbewijs en wilde echt nie alleen gaan.
    om 10 voor 5 lag ik aan die ctg en om kwart voor 7 liep ik die kamer weer uit. heb wel redelijk wat harde buiken dat ding is toch wel vaak aangeslagen en die kleine doet het ook gewoon goed. pff hoop dat ook ik haar snel in me armen kan nemen...dan hebben we wel de volgende zware fase maar poeh heb toch wel even wat traantjes gelaten want dit had ik nie aan zien komen

17. sesa

sesa Niet meer actief

Wat naar dobbermama, hoop ook voor je dat het voorwerk door gaat zetten. Fijn dat je moeder meeging. Dat soort dingen moet je ook nooit alleen doen.

@kamelot, ik heb vandaag weer last van erge stuwing....zelf voor gezorgg hoor hahah. Was gister en vandaag om de 2,5 gaan kolven om de productie te verbrteren. Kreeg gister per kolfsessie beiderzijds maar 50 ml terwijl ze 70 drinkt. Nu krijg ik per borst wel 40 ml dus schiet op. Ben begonnen met tepelhoedje. Dus een borts met tepelhoedje, dan fles met bv en dan andere borst kolven. Weer een dagtaak. Morgen beide borsten met tepehoedje. Ff kijken hoe dat gaat. Hopelijk wel want dat is de laatste oplossing. Anders moet ik fulltime kolven en weet noet of ik dat zie zitten.

18. Dobbermama1986

13 okt 2011
    1.602
    0
    36
    Vrouw
    sesa nou dat klinkt positief hoor die borstvoeding :D
    ik zou zeggen keep up the good work enne gij komt er wel.
    Nee was ook zeer blij dat mama er bij was...zij was ook de eerste aan wie ik d8 toen ik hoorde dat ik naar het ziekenhuis moest.

19. Kamelot

Kamelot Actief lid

15 feb 2013
    288
    0
    0
    psycholoog
    België
    Sesa, super!! Het gaat dus de goede kant op!! De aanhouder wint!
    't Is inderdaad een dagtaak zo, dat voeden.
    Hier ook hoor. Als mijn man niet thuis is, is het eerst 15 min borst (met spuit) aanbieden, dan flesje (15 min), dan boertje laten (15 min), dan kolven (15 min). En dan zijn we dus een uur verder. Twee uur later wil hij alweer eten (overdag).
    Hij is nu wel stilaan aan het opschuiven richting 6/7 voedingen ipv 8.

Ik ben ook al weken aan het tepelhoedje. Zonder kan hij de tepel niet vasthouden (niet dat hij er veel mee doet, maar soit!!). Ik vond het eerst vervelend, maar nu ben ik het gewoon. Enige ambetante is dat die nooit echt goed blijven plakken... Hij zit er ook steeds met z'n handjes aan, trekt dat dan los.

Alleszins, doe zo voort!!!

Ai Dobbermama, spannend, dat voorwerk. Enige vervelende is dat je natuurlijk niet weet hoe lang dat nog zal duren... Ik hoop dat je niet lang meer moet en snel je prinsesje in je armen kan sluiten.

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Romie, balen dat Nova nu net de kraamverzorgende weg is, begint met dat gedoe. ;)

Dobbermama, hoe gaat het nu?

Kimmytje, wat klink je toch verliefd! Zó mooi hoe jij het ervaart.
    :)

Deel Deze Pagina